tak proc ho tu zas nekdo musi pripominat? Ona takova la5fn je napriklad ve vsem, krom max dive rychlosti lepsi, jak fokac i spitIX, o la7 uz ani nemluve
Cože do fokáčků že nikdo neleze, tak to asi poslední půl rok vůbec nelítám, a nebo na úplně nějakejch špatnejch serverech!? A proč by měl člověk ve fokáči kroutit, vždyť to ledadlo vůbec kroutit nepotřebuje, a proč bych nemohl létat ve 4 km? Když jsou Spity výš než já a jsem sám, tak se v klidu zdekuji, a když jsou níž, no jejich smůla ))
BP_Imelman napsal:
...Vím, že Oleg FW 190 neobohatil rychlostí ve vodorovném letu 500kh/h ale ...
jeste k te rychlosti, fokac neni zdaleka pomaly letadlo a uz vubec ne do 4Km. Udaj co ti ukazuje je IAS, takze necekej na budiku 650km/h
co jsem si tak meril, tak A8 oproti oboum obyc devitkam spitum je rychlejsi u zeme o 40km/h ve 3k o 10km/h a v 5k o 30km/h v 6k az 7k nastejno a vys uz je lepsi spit. V divu snese odhadem o 30-50 vyssi rychlost, nez z nej zacnou litat kusy a je v nem i o neco malo rychlejsi (zjistil jsem, ze v il2 jsou na tom letadla co do rychlost nabirane v divu dost podobne)
BP_Imelman napsal:
...Vím, že Oleg FW 190 neobohatil rychlostí ve vodorovném letu 500kh/h ale ...
jeste k te rychlosti, fokac neni zdaleka pomaly letadlo a uz vubec ne do 4Km. Udaj co ti ukazuje je IAS, takze necekej na budiku 650km/h
co jsem si tak meril, tak A8 oproti oboum obyc devitkam spitum je rychlejsi u zeme o 40km/h
To je stejně k hovnu, spit pokud bude trpělivej fokyho stejně dožene, foky začne vařit musí zpomalit a jak známo Olegovic spita neuvaříš. Takže zase debatujete o ničem.
nj, pokud nekdo lita sam a nemuze si houknot: " hele vole, tahnu za sebou hnupa, nastoupej si v d4 num 5 tak do 5K, dotahnu ti toho blbce tam... " tak je to spatny. Taky kdyz nekdo lita od startu s boostama a porad vrtuli na 100%, tak mu nezbyvaji zadna zadni vratka. To ze fokac hreje vic nez spit je realita a byla i tenkrat, prvni verze fokace vubec meli problem s chlazenim. IXe uvarit 100% jde, je sice pravda, ze to chce umeni, ale na teplych mapach se mi to parkrat stalo. Taky jde o to, ze u spita se zvedne "jen" plnici tlak a do motoru se jinak nevhani zadnej methanol, dusik ani voda. Spit sel v realu urcite uvarit lehcej, nez v il2, ale hral opravdu malo oproti nemeckym strojum. Konkretne IXe ma pod kazdym kridlem chladic, ktery je podstatne vetsi(asi o tretinu), nez treba u geckovych 109. Ono se spitem tu litalo asi hodne malo lidi aby to mohl kazdy takto soudit. Taky myslim, ze by mel hrat o neco vic nez ted, ale mel by hrat min, nez fokace a befka.
Upravil/a 606_Temp dne 29-09-2007 21:36
Clone napsal :
takhle to vypada uzasne, ale byt tim spitfajrem, tak se fokace nesnazim za kazdou cenu predletet ... pod ty 3 km teda nelezte, rozhodne ani jednoho spita touto taktikou nesestrelite, pokud o vas bude vedet a nebude jelito.
No myslim si, že ten spit před toho fokače moc nechtěl, ale vzledem k dobře načasovanýmu manévru už mu nic jinýho nezbylo.
1. není to v žádným případě doporučovaná taktika jak skorovat s fokáčem. Je to pouze další obraný manévr.
2. jestli ti ani z tohoto videa není jasná výhoda FW proti Spitfiru, tak tady fundovaně nerad jak s tímto strojem lítat :-)
Upravil/a CSL1_Wingman dne 29-09-2007 23:35
AD Paja_cz
1.spit je zkurwenej v tom prehrivani, jinak je to podstatne lehci letadlo a kazdy jeho konik taha mensi zatez. Logicky z toho vypliva, ze pri splhani je na tom lip a v zatacce jeho kridlo udrzi lip energii, protoze ma o tretinu mensi plosny zatizeni a opet ho z te zatacky tahne motor, ktery toho tahne min, nez motor u fokace. Pokud se pletu a je to tak, ze cim tezsi letadlo, tim lepsi vykony, tak se omlouvam. Stremhlavej let by mel byt lepsi u fokace urcite vic, nez je ted, to je pravda, na tom se shodnem. V divu by mel fokac uletet spitovi, pokud ho nestihne spit strelit, nez nabere potrebnou vzdalenost.
2. fokac o kterem tu je rec (A8) nebylo ani v realu zadny letadlo do zbesilych manevru. vyzbroj mel 2x tezsi(efektem i vahou), nez spit pac byl urcenej hlavne k niceni bombru (tech v il2 moc nelita, na ne by se zas nechytal spit) a pasivni ochrani mel taky o dost vic, nez spit (opet kvuli bombrum) Utoky 190 nespocivali v manerovani se stihackama, ale v rozbijeni svazu B-17 a pod.
3. ano, neni o cem diskutovat. Il2 je zkurvena hra pro nemeckou stranu protoze tenkrat to vypadalo jinak, nez na nasich historickych serverech. Piloti fokacu se zbytecnym kontaktum se spitama vyhybali. Pokud to slo, tak znicili bombry a zmizeli (znicili je po te, co jim pozemni kontrola nahlasila jejich polohu, oni si nastoupali, zautocili a zmizeli stihacum - v pripade potreby opakovat) To v il2 proste nefunguje. Pokud doslo na dogfight se spity, tak meli nemci opravdu co delat. Dalsi problem il2 je ten, ze tenkrat na spojenecke obloze nelitalo 90% spitu jako na vsech serverech, ale ze to bylo jen celekm male procento, ktere hlavne provadelo obranu vlastni strany a do kontaktu s fokaci (a modryma vseobecne) se dostavali hlavne typhoony, hurici, P-38, P47, mustangy, tempesty. A zadne z techto letadel neni ciste DF letoun, jako byl spit a taky zadne z techto letadel neni pro 190ku tak neprijemny setkani, jako s letadlem, jehoz koncepce zustala celou dobu valky stejna - tj stihacka na udrzeni vzdusnyho prostoru hlavne proti dalsim stihackam.
Zadne letadlo valky nebylo univerzalni na vsechno. Pokud byl spit ciste dogfightove letadlo (stejne jako treba lavocky), tak se neni cemu divit, ze vymanevruje stroje, ktere meli plnit jine ulohy (fw190A8 na niceni bombru. P38, P47 doprovodne dalkove stihacky obtezkane palivovymi nadrzemi, vetsi zasobou munice. Typhoony co by letadlo pro niceni pozemnich cilu atd. Problem je, ze il2 je dogfigtova hra, jedinej smysl maji dobre navrzene coopky, ktere nefunguji na tom, ze si dotycny veme co chce a bude si delat co chce.
Samozrejme netvrdim, ze je FM v il2 100% poradku, ale problem je podle me hlavne ve stylu hry, ktery sedi vic spitum, jak fokacum. Kdyby mela byt nejaka sestava UFO v il2, tak by na tom meli byt hur nez spit snad vsechny ruske stroje. Je az s podivem, ze za valky si nemci na vychode delali prakticky co chteli a v il2 je to presne naopak. Hned je poznat, ze oleg uz v mladi cetl Kožedubovo "Sloužím vlasti" a oblibil si hlavne serii Lavocek.
Il2 je proste hra pro masy. Kdyby to vypadalo jako v realu, kdy treba clovek nepotka 10 letovych hodin nepritele, tak se necha snaz zaskocit osamelim nemecky stihacem ve slunci. Takhle kazdej hleda doty, protoze VI ze tam jsou. No a jeste jedna z veci je, ze spit je sice obratnejsi, ale kdyby v realu predvadeli piloti to co v il2, tak by po par +9 -3geckach odvazeli po pristani rovnou do nemocnice. tady si clovek muze kroutit jak chce, coz samozrejme taky nahrava spis obratnejsim spitum, nez tezsim 190kam. Staci se podivat na zabery z fotokulometu a je jasny, ze ti piloti se nesnazili procedit skrz sedadlo, nebo popruhy. V Il2 se lita na to, co snese letadlo, v realu se litalo na to, co snese pilot a jak nemecti, tak britsti piloti snesli stejne.
me tu nejde o to, abych tu obhajil to, jestli je spit ufo, nebo ne, spis jde o to, ze podle me je vic zkurvenej system hry a ne samotny letadla a to hraje do ruk vic cervenym. Kdyby byl pomer letadel na serverech uplne stejny, jak v realu, tak by to byla vetsi zabava pro vsechny. Takhle modri musi celit jen obratnym spitum a lavockam a pak to vypada jak to vypada. Kdo me zna tak vi, ze spita nemusim a uprednostnuji jina ruda letadla, protoze me to vic bavi. kdo me nezna, at se podiva treba na moje statistiky na wings over europe. Nejsem spitfirofil, nelibi se mi, ze 90% lidi lita se spitem, ale nesvadim to na spatne udelany letadlo.
Tak jsem tu prave sepsal vic znaku, nez doted, ale treba se to bude chtit nekomu cist. nechci urazit nikoho, kdo se snazi ve fokaci litat, ale nelibi se mi vecne vykriky o ufu. V il2 hre jsem sice relativne novacek, le o historii zapadnich letadel se zabyvam uz celkem dlouho na to, abych si nemyslel, ze je spit nejak extremne preboostovanej a fokac posranej (tam je hlavne nohouby vyhled. Pokud zase budu prirovnavat k realu, tak v realu si nemecti piloti vyhled ve fokaci pochvalovali a meli ho za vyrazne lepsi, nez u 109. V il2 hre me osobne prijde vyhled naopak podstatne lepsi ve 109)
snad se nekdo na to zkusi podivat jako ja taky z jine stranky
<S>
PS: uz se tu nebudu pak dal vyjadrovat, co jsem chtel k tomuhle napsat jsem napsal a nestojim o flamewary
Upravil/a 606_Temp dne 29-09-2007 23:50
Clone napsal :
takhle to vypada uzasne, ale byt tim spitfajrem, tak se fokace nesnazim za kazdou cenu predletet ... pod ty 3 km teda nelezte, rozhodne ani jednoho spita touto taktikou nesestrelite, pokud o vas bude vedet a nebude jelito.
No myslim si, že ten spit před toho fokače moc nechtěl, ale vzledem k dobře načasovanýmu manévru už mu nic jinýho nezbylo.
1. není to v žádným případě doporučovaná taktika jak skorovat s fokáčem. Je to pouze další obraný manévr.
2. jestli ti ani z tohoto videa není jasná výhoda FW proti Spitfiru, tak tady fundovaně nerad jak s tímto strojem lítat :-)
kristepane...
MK_KaiN napsal:
...Olegovic spita neuvaříš. Takže zase debatujete o ničem.
....no to je fakt, ja tuhle lital asi 3/4 hod. na afw se spitem petkou beckem a od startu boost, plnej chladic a nezahral se ani howno, a to jsem na plny kule nastoupal na 6k pak! az me to mile prekvapilo
..ale fakt je to debata asi trochu o nicem, me ten dotaz na to jak s FW v nizinach prijde taky trochu jako dotaz > jak s lavinou dajvovat pres 700..( ve vsi ucte Imelmane)..uz to tady padlo, najdi si kamose, vyhledavej blbce ve spitech a modli se...
Upravil/a 310_Ikar dne 30-09-2007 01:11
BP_Imelman napsal:
...Vím, že Oleg FW 190 neobohatil rychlostí ve vodorovném letu 500kh/h ale ...
jeste k te rychlosti, fokac neni zdaleka pomaly letadlo a uz vubec ne do 4Km. Udaj co ti ukazuje je IAS, takze necekej na budiku 650km/h
co jsem si tak meril, tak A8 oproti oboum obyc devitkam spitum je rychlejsi u zeme o 40km/h
To je stejně k hovnu, spit pokud bude trpělivej fokyho stejně dožene, foky začne vařit musí zpomalit a jak známo Olegovic spita neuvaříš. Takže zase debatujete o ničem.
Hihi....Už jsi někdy zkoušel bejt za Fokem trpělivej?A neviděl jsi nic v zrcátku?Co asi říká do speaku ten maník za kterym sedíš?
Hihi....Už jsi někdy zkoušel bejt za Fokem trpělivej?A neviděl jsi nic v zrcátku?Co asi říká do speaku ten maník za kterym sedíš?
Hihi.... no to je úplně jedno, ne? To není o speaku, ale o hře. Pokud někdo nechápe že je ve hře něco spatně a.. A vůbec, mě tyhle diskuze vůbec nebaví, protože je to o ničem. Víš co, mě prostě stačí že je něco ve hře špatně a tak to prostě nepoužívám.
V jiných hrách se využívání bugů a chyb ve hře považuje za čítování
S Fw 190 létám na DF serverech obvykle právě ve 4 km. Jsou vidět letadla až úplně na zemi a i v té výšce je Fw 190 už výrazně rychlejší, než Spit IX a La-5FN (rozhodně neplatí, že by neutekl Spitu kvůli přehřívání..v podstatě s Fw 190 je potřeba létat vyloženě blbě a udělat celou sérii chyb, abyste Spitu neuletěli). Navíc má-li rychlost, tak snadno může vyzoomovat o další kilometr výš a právě okolo 5 km se mu dýchá velmi příjemně..a dá se tam docela slušně bojovat i s Mustangem, pokud to jeho pilot neumí. Trochu ošemetné je to naopak ve 3 km, kde trpí výkonostním propadem v důsledku přepnutí stupně kompresoru. Dá se odtamtud sice vyzoomovat do čtyř, ale přesto ta rizika už jsou trochu vyšší. Velmi nepříjemná situace nastane, když máte 3 km a méně a nad sebou La-5FN. Pak to chce být dost agresivní při obraně a mít nezbytné štěstí.
To video "roll vs. spit", nebo jak se to jmenuje, je sice krásné, ale téměř 100% offline a tedy v praxi naprostá utopie. I podprůměrný online pilot bude vážnějším soupeřem, než dvojice offline "ace". Jakýkoliv agresivní manévrový boj v Fw 190 představuje poměrně velká rizika. Je to opravdu tak, že to chce létat hlavně rychle a vysoko a pak je to fajn.
Clone napsal :
takhle to vypada uzasne, ale byt tim spitfajrem, tak se fokace nesnazim za kazdou cenu predletet ... pod ty 3 km teda nelezte, rozhodne ani jednoho spita touto taktikou nesestrelite, pokud o vas bude vedet a nebude jelito.
No myslim si, že ten spit před toho fokače moc nechtěl, ale vzledem k dobře načasovanýmu manévru už mu nic jinýho nezbylo.
1. není to v žádným případě doporučovaná taktika jak skorovat s fokáčem. Je to pouze další obraný manévr.
2. jestli ti ani z tohoto videa není jasná výhoda FW proti Spitfiru, tak tady fundovaně nerad jak s tímto strojem lítat :-)
add 1: o sestrelu spitfajra jsem vubec nepsal, zrejme nereagujes na muj post, jestli jsem pochopil dobre
add 2: co na tohle rict, sem uplne blbej ... nebo ja nevim, copak to nevidite, ten fokac dela nekolikrat po sobe to same, to mu clovek nezbasti, proto se odvazuji tvrdit, ze je to spatny navod na to jak se branit ve fokaci, naopak je to navod jak se nechat sestrelit
vynecham-li zacatek, snahu fokace dostat za sebe spity, aby bylo mozne predvest obranou taktiku (tedy 47 vterinu), tak v 1:36 uz spit prestava myslet, podivejte se tedy na to znovu a pocitejte chyby, kterych by se rozumny pilot nedopustil, radit tu ale cervenejm nehodlam
osobne si myslim, ze by se vetsina spitu s tim fokacem driv srazila, ve snaze dostat ho do zamerovace, nez by ho predletela
No pškně se to tu rozjelo, jen co je pravda! Opravdu musím říci že potkat borce co nůžkuje tak až to bere dech a to přitom na pádovce zhruba 300km/h s FW 190 A8 jsem zažil jen párkrát. nemám IR track a buď se jen tak honil dotyčný po obloze nebo ho měl. V každým případě byl fakt dobrej z of-line to neměl. Já pokud to nejni nutné snažím se létat s 50% paliva a úhel na automatiku. A křidýlka o tom rdši nemluvím, divím se že mi JOY ještě vydržel když létám s FW 190 A 8.
BP_Imelman napsal:
No pěkně se to tu rozjelo, jen co je pravda! Opravdu musím říci že potkat borce co nůžkuje tak až to bere dech a to přitom na pádovce zhruba 300km/h s FW 190 A8 jsem zažil jen párkrát. nemám IR track a buď se jen tak honil dotyčný po obloze nebo ho měl. V každým případě byl fakt dobrej z of-line to neměl. Já pokud to nejni nutné snažím se létat s 50% paliva a úhel na automatiku. A křidýlka o tom rdši nemluvím, divím se že mi JOY ještě vydržel když létám s FW 190 A 8.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.