Hoper napsal:
rychlost F4U-1A je taky uváděna co by 667 či 671 km/h
a zkuste stavět Korzára co by protivníka Il-10
pak se vám bude dýchat lépěji
Přesně F4U tam není co by stíhačka. Toho tam maj chránit ty amerikanské roury.
To už by si zase mohli červení zanadávat, že Il-10 nemá vzádu kanón, ale jen 12mm šidítko. Že teda jako hodně Il-10 létalo s UK ve střelišti.
Prostě se vaří z vody, kterou Oleg málo osolil. To je to samé, jako v dobách co RED neměli létatelné bombery (Pe-2). Udělat strategický nálet v roce 1943 v TB-3 - to je mazec to jo.
Upravil/a Panek dne 10-07-2007 08:17
3BAP_Panek napsal:
Prostě se vaří z vody, kterou Oleg málo osolil.
Jenže ono se to taky potom nedá jíst.
Ne, že bych hanil tu mapu. Ani náhodou, já to nelétám. Spíš jsem reagoval na jiné pokusy udělat za každou cenu mapu nebo misi, aniž bych k tomu měl letadla nebo prostředí.
Strašné OT: Máme skoro 200 lietatelných strojov z obdobia 1936 cca 1946 , fúru máp z skoro z celého sveta a je to predsa málo. Som zvedavý aké scenáre a planesety do DF máp sa budú vymýšlať , ked príde BoB.
Tajpan napsal:porovnávaš dve rôzne veci. to čo uvádzaš je správne a lietalo to proti sebe. to čo ale Mungo spomína je správne , lebo to proti sebe nelietalo.
La11 je La7 velmi podobná ale celokovová. A corsár z WWII a corsár z korei je ako keby sa v Kursku 1943 Emila dal do prvej línie proti Lavočke miesto G2.
Corsar z WW2 má cca 660km/h a cca 900m/min.
La7 má 680km/h a cca 1200m/min.
Ale corsar z Koreji má cca 750km/h a cca 1400 m/min.
V jisté monografii se k stoupavosti F4U-1 píše následující:
881 m/min odpovídá maximální vzletové hmotnosti
1180 m/min odpovídá hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
K stoupavosti 1400 m/min
Neznám bližší podrobnosti, ale nárůst výkonu z původních 2000 HP na 2350 HP a nárůst prázdné hmotnosti z 4074 kg na 4238 kg ukazuje spíše na to, že oněch 1400 m/min bude opět při hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
Tajpan napsal:porovnávaš dve rôzne veci. to čo uvádzaš je správne a lietalo to proti sebe. to čo ale Mungo spomína je správne , lebo to proti sebe nelietalo.
La11 je La7 velmi podobná ale celokovová. A corsár z WWII a corsár z korei je ako keby sa v Kursku 1943 Emila dal do prvej línie proti Lavočke miesto G2.
Corsar z WW2 má cca 660km/h a cca 900m/min.
La7 má 680km/h a cca 1200m/min.
Ale corsar z Koreji má cca 750km/h a cca 1400 m/min.
V jisté monografii se k stoupavosti F4U-1 píše následující:
881 m/min odpovídá maximální vzletové hmotnosti
1180 m/min odpovídá hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
K stoupavosti 1400 m/min
Neznám bližší podrobnosti, ale nárůst výkonu z původních 2000 HP na 2350 HP a nárůst prázdné hmotnosti z 4074 kg na 4238 kg ukazuje spíše na to, že oněch 1400 m/min bude opět při hmotnosti prázdného letounu + pilot + hmotnost provozních pohonných látek.
Gryzlove, zase tie moje údaje neber doslovne. Vidíš nedávam skoro žiadne presné údaje, mená, samé cca. Beriem to z pamäti. Viem že tá útočná verzia korejského corsára bola pekná beštia. Niekde som čítal , že dokázala vziať cca 2-tunovú bombu pri rýchlosti okolo 400km/h. A ked to odhodila tak vrrrrrrrrrrr.
Neboj Tajpane, neberu to zcela doslovně. Ty hodnoty, které jsem použil nejsou také zcela ověřené . Bafnul jsem první odkaz, který jsem našel.
Shodou okolností se teď trošku přehrabuji v letových výkonech a tak mě zarazila ta stoupavost. Je tam nárůst o dobrých 66%, což by odpovídalo velikému přebytku tahu a to buď za cenu snížení hmotnosti a nebo značného zvýšení výkonu motoru, což se mi nezdálo pravděpodobné.
Ono celkem vzato je to pěkný hokej u všech letadel. Nikdo neví, zda uváděné stoupavosti odpovídají maximálním vzletovým hmotnostem nebo prakticky prázdným hmotnostem. Pak se člověk diví, proč jednou má letadlo stoupavost kolem 800 m/min a jednou 1200 m/min atd.
tak to sme na tom podobne.
to máš tak, iný zdroj iný údaj, iný zdroj iný údaj, iný autor iný údaj,iná krajina iný preklad, plus rôzne merania a názory. Viz FW190A8 stúpanie od 720m/min až 1100m/min. Je to teda šrot alebo skvelý stíhač?
Iný zdroj, iný autor, iný preklad, iný preklep, iné rôzne druhy, merania iné stúpania v rôznej výške.
A môžeme debatiť do alejuja.
Hoper: Tak este raz a pomaly:
Nelietame skutocnu Koreu a uz vobec nie skutocne bojove misie na vzdialenost stovak kilometrov. Lietame zaprdene pidimapky, kde sa ludia hromadne odhlasuju, ked zistia, ze k cielu maju letiet viac, nez 50 kilometrov. Takze mi urob laskavost a hned na zaciatok skus zacat rozmyslat v intenciach hry a nie reality.
Lebo v realite by cerveni dostali zopar lietadiel a obmedzovac pohybu joysticka
Realita je taka, ze par kamosov nalozi Corsairi a idu utocit na ciele. A tam ich na kusky rozoberie tlupa fakanov s pravou rukou na joy a lavou sa skrabuc na zadku a ja im nemozem poskytnut ziadne krytie, pretoze jedine 2 stroje, ktore mam k dispozicii (F4, P51) su nepouzitelne. Mustang je sice relativne rychly (ale v porovnani s La-7 nic moc), a Corsair ani to nie. Pritom obe masiny rychlo stratia akukolvek rychlost, nedokazu ju nabrat, stupaju ako ladoborec a krutia ako kamion. Vyhlad z nich lepsie nekomentovat.
Inak povedane, mam na vyber alebo nechat kamosov v stichu, alebo "hrdinsky" pridat cervenym dalsi lacny skalp.
Takze nic proti pokusu o Koreu, ale toto je cisty vylov modreho rybnika. Takze si hovorim, zeby mozno stalo za uvahu tam nechat len Corsairy, Ily 10 a turbiny. Oni vrtule aj tak povacsinou lietali sypat to na hlavy chudakom od pechoty.
Tajpan napsal:
tak to sme na tom podobne.
to máš tak, iný zdroj iný údaj, iný zdroj iný údaj, iný autor iný údaj,iná krajina iný preklad, plus rôzne merania a názory.
...
Iný zdroj, iný autor, iný preklad, iný preklep, iné rôzne druhy, merania iné stúpania v rôznej výške.
A môžeme debatiť do alejuja.
GIGA OT: Kdysi dávno jsem se snažil dopídit dvou věcí u tak základního letadla jako je F-16 - hmotnost prázdného letounu a tah motoru.
Strávil jsem měsíc, než jsem napříč všemi bloky dostal výsledky, o nichž jsem si myslel, že jsou správné. A to je F-16 profláklá jako sviňa.
Nedovedu si představit, že by se 60 let po válce někdo dokázal dopídit nečemu přesnému. Pokud to někde mohou mít, tak možná v testovacích/zkušebních ústavech jednotlivých letectev. Tam bych věřil, že se dá najít důveryhodné číslo i s podmínkami měření. V knížkách a na netu je to o ničem ...
Tajpan napsal:
...Niekde som čítal , že dokázala vziať cca 2-tunovú bombu pri rýchlosti okolo 400km/h. A ked to odhodila tak vrrrrrrrrrrr.:D
"přesněji" 1810 kg pumu při rychlosti 384 km/h
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Mungo napsal:
Hoper: Tak este raz a pomaly:
Nelietame skutocnu Koreu a uz vobec nie skutocne bojove misie na vzdialenost stovak kilometrov. Lietame zaprdene pidimapky, kde sa ludia hromadne odhlasuju, ked zistia, ze k cielu maju letiet viac, nez 50 kilometrov. Takze mi urob laskavost a hned na zaciatok skus zacat rozmyslat v intenciach hry a nie reality.
Lebo v realite by cerveni dostali zopar lietadiel a obmedzovac pohybu joysticka
Realita je taka, ze par kamosov nalozi Corsairi a idu utocit na ciele. A tam ich na kusky rozoberie tlupa fakanov s pravou rukou na joy a lavou sa skrabuc na zadku a ja im nemozem poskytnut ziadne krytie, pretoze jedine 2 stroje, ktore mam k dispozicii (F4, P51) su nepouzitelne. Mustang je sice relativne rychly (ale v porovnani s La-7 nic moc), a Corsair ani to nie. Pritom obe masiny rychlo stratia akukolvek rychlost, nedokazu ju nabrat, stupaju ako ladoborec a krutia ako kamion. Vyhlad z nich lepsie nekomentovat.
Inak povedane, mam na vyber alebo nechat kamosov v stichu, alebo "hrdinsky" pridat cervenym dalsi lacny skalp.
Takze nic proti pokusu o Koreu, ale toto je cisty vylov modreho rybnika. Takze si hovorim, zeby mozno stalo za uvahu tam nechat len Corsairy, Ily 10 a turbiny. Oni vrtule aj tak povacsinou lietali sypat to na hlavy chudakom od pechoty.
pokud chceš kupu malých fakanů zastavit sám, pak musíš hledat jinou mapu nebo jiný server
pokud chceš ochránit útočící letadla, budeš muset spolupracovat s alespoň jedním dalším odvážlivcem jako jsi ty
už nevím jak to jinak říci
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Mily Hoper,
ja uz ozaj DOPRDELE netusim, ako mam niekomu vysvetlit, ze ked kdekolvek uvazujem nad nejakym bojom, tak vzdy SAKRA vychadzam z rovnakych - opakujem - rovnakych vstupnych podmienok.
Z tohoto dovodu teple rady ako napriklad "mas vacsi vrak - no tak naber pred bojom vysku" pokladam za kraviny, lebo super nema najmensi dovod neurobit to iste. A som zase na zaciatu a v rovnakej prdeli ako predtym, len o 2 kilometre vyssie
Tvoj mungo
Ergo pokial niekde priletim ako cover utocicich lietadiel (a nikde netvrdim, ze tak urobim sam) a stretnem superovu skupinu, tak nas stale rozoberu na nity a plech skrabuc sa jednou rukou na zadku. A co je horsie, pri tomto planesete tak urobia dokonca aj ked sa pozabudnu a budu sa honit niekde pod mrakmi a my priletime v nejakej rozumnej vyske (2,5-3 km). Odkial beries predpoklad, ze oni spolupracovat nebudu?
Upravil/a Mungo dne 10-07-2007 12:59
Tajpan napsal:
Gryzlove, zase tie moje údaje neber doslovne. Vidíš nedávam skoro žiadne presné údaje, mená, samé cca. Beriem to z pamäti. Viem že tá útočná verzia korejského corsára bola pekná beštia. Niekde som čítal , že dokázala vziať cca 2-tunovú bombu pri rýchlosti okolo 400km/h. A ked to odhodila tak vrrrrrrrrrrr.
Tajpane, když něčím argumentuješ, tak je dobré si to opravdu ověřit..
Fw 190 G-8 byly koncem války nasazené s pumou SC 1800, ta vážila přibližně 1800 kg, motor podával výkon max. okolo 2050 PS, možná jen 1730 PS (možná tohle v brzké budoucnosti dohledám). V tomto světle se mi nezdá výkon Corsaira až tak úžasný.
Viz. FW190A8 stúpanie od 720m/min až 1100m/min. Je to teda šrot alebo skvelý stíhač?
Iný zdroj, iný autor, iný preklad, iný preklep, iné rôzne druhy, merania iné stúpania v rôznej výške.
A môžeme debatiť do alejuja.
Ale vůbec nemusíme debatit do aleluja. Stačí, když si někdo dá práci a dohledá správné hodnoty. jenže to není otázka minut, hodin, ani dní. Někdo roky dohledává testy daných letadel a nekouká jen po encyklopediích s jednočíselnými údaji a přesně s nulou grafů.
Přepisy 720 m/min a 1100 m/min naznačují, že jsou to jakési předělávky z anglosaské literatury. Němci výhradně používali m/s.
Zde je do angličtiny přeložený německý graf týkající se základního Fw 190 A-8.
Zde pak Fw 190 A-8/R2 (2x Mk.108), oba dva stroje jsou vyrobené v červenci 1944, nebo později, do té doby Fw 190 používaly plnicí tlak pouze 1,42 ATA, poté 1,58 (první stupeň kompresoru)/1,65 (druhý stupeň) - v grafech je tento zvýšený plnicí tlak, resp. výkon motoru označen šedými poli.
bigjirka:
Nedovedu si představit, že by se 60 let po válce někdo dokázal dopídit nečemu přesnému. Pokud to někde mohou mít, tak možná v testovacích/zkušebních ústavech jednotlivých letectev. Tam bych věřil, že se dá najít důveryhodné číslo i s podmínkami měření. V knížkách a na netu je to o ničem ...
Minimálně o těch nejznámějších konstrukcích se toho dochovaly mraky. Často se informace hledají těžko, ale najít se dají. Často i včetně detailů, jakými jsou povětrnostní podmínky a teploty při daném měření.
Mungo napsal:
Mily Hoper,
ja uz ozaj DOPRDELE netusim, ako mam niekomu vysvetlit, ze ked kdekolvek uvazujem nad nejakym bojom, tak vzdy SAKRA vychadzam z rovnakych - opakujem - rovnakych vstupnych podmienok.
Tak si sprav náladu v Polsku, kde štuka dožene P-11, se šikovným pilotem ji i ukroutí a ještě jí odstoupá za doprovodu světelných efektů zadního střelce.
Nebo si vlez na nějakou east mapu, kde RED můžou mluvit o skvělé technice, když dostanou proti G2 Jak-7A.
Pokud chceš vstupovat do boje s protivníkem za "ideálních" podmínek, hledej jiné servery, případně lítej offline.
Pokud toto nepochopíš, nepomůžou ti ani teplé ani jiné rady.
[img]http://hoper.web.tiscali.cz/hamster.gif[/img] is not a valid Image.[img]http://hoper.web.tiscali.cz/hamster.gif[/img] is not a valid Image.[img]http://hoper.web.tiscali.cz/hamster.gif[/img] is not a valid Image.
ad nespolupracující nepřítel - dle tvého vyjádření "tlupa fakanov s pravou rukou na joy a lavou sa skrabuc na zadku" jsem nabyl představy dětí, majících věk 5-6,5 let, letících tento sim poprvé a sedíc právě na záchodě ;)
myslím, že se nedokážem dívat na tudle mapu ze stejného úhlu pohledu, takže ti dávám poslední slovo (pokud chceš) a já ustupuji :)
PS: Jinak Pánku, to Polsko je hezký příklad ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Fucida: Prihliadnuc k tomu, ze Corsair ma prazdnu hmotnost o zhruba 1 tonu vyssiu nez Focke Wulf je to z jeho pohladu viac nez solidny vykon. Este by islo porovnat dalsie vlastnosti ako dolet atd.
Panek: Tu Polsku mapu som hadam v zivote neletel v nicom inom, nez v PZL.11. A Stuky tam mam vcelku rad, pokial mi ich zadny strelec neda headshot (co ale robia radi vsetci zadni strelci)
A kolko ak sa smiem spytat ktora je taka mapa, kde modri maju 109G2 a cerveni vylucne Jak-7A? Poprosil by som aj s planesetom. Ale ak taku vobec najdes, nemal by som nijake namietky, keby to niekto povazoval za nezmysel. Ozbvlast v pripade, keby slo o mapu z 2. 1/2 roku 1943 ...
Mungo napsal:
Poprosil by som aj s planesetom. Ale ak taku vobec najdes, nemal by som nijake namietky, keby to niekto povazoval za nezmysel. Ozbvlast v pripade, keby slo o mapu z 2. 1/2 roku 1943 ...
AH moc nelétám (nějak nemusím ikony), takže planesety neznám.
Naštěstí vím, že většinou tam mají RED i toho išaka (což není moderní stroj), který si G2 a F4 s pakem za kniplem dá k snídani i s kávou.
Názvy map neznám, ale asi jsem letěl v korzáru tu proti ruským rourám. Vzal jsem plnou nálož bomb a než jsem vystoupal do bojové výšky, tak už se nahrávala jiná mapa.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.