Poznej ptaka
|
Von Schnitzel |
Přidané 10-11-2005 13:37
|
Nováček
Příspěvek: 28
Založený: 10.10.05
|
[quote]Arnold Eso Rimmer napsal:
Vážení a milí Spiťáci, ale i všichni ostatní, neb ještě nejsem moc zběhlý v kokpitu zn. Spitfire, stále si lámu hlavu s jedním budíkem. Copak to je? Ten budik pod ukazatelem stoupání/klesání?
Na tý fotce je Spitfire? Neni to spíš Hurricane?? :sm14: |
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 10-11-2005 14:00
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
To:Von Schnitzel já myslim že ne, je to odtud: http://www.simpits.org/database/WWII_cockpits/vintage_cockpits.html
posudte sami |
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 25-11-2005 14:01
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
He-111 co to tam má?
http://tanks45.tr...11_011.jpg
Upravil/a Arnold Eso Rimmer dne 28-11-2005 05:59
|
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 25-11-2005 14:11
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
jen tak pro Befkaře
http://aviatia.cd..._Denes.JPG
Upravil/a Arnold Eso Rimmer dne 28-11-2005 05:58
|
|
|
|
310_McMarty |
Přidané 25-11-2005 14:11
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 195
Založený: 06.10.05
|
Clovece, na mne to pusobi jako nejaky pridavny proudový motor. Ale mozna kecam a jsem uz upracovany. :sm19: |
|
|
|
AH_James_Gastowski |
Přidané 25-11-2005 14:14
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 386
Založený: 29.09.05
|
jo, připadá mi to jako test proudovýho motoru na Heinkelu. Např. ve výšce stáhnuli klasický vrtulový motory a zkoušeli letět jenom na ten proudový... |
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 25-11-2005 14:16
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
aha.. sakra sakra. kde se ten pokrok zastavi...:sm21: |
|
|
|
AH_James_Gastowski |
Přidané 25-11-2005 14:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 386
Založený: 29.09.05
|
to je teda jenom moje domněnka a následná úvaha, možná to tak vůbec nebylo... |
|
|
|
Kaspery |
Přidané 25-11-2005 14:30
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 158
Založený: 29.09.05
|
Taky si myslim ze je to proudovy motor... Ta fotka Bf je nadhernaaa!! :yes: |
|
|
|
Opitze |
Přidané 25-11-2005 14:49
|
Stařešina
Příspěvek: 6346
Založený: 30.09.05
|
je to proudovy motor Heinkel He S 011
Conceived by Helmut Schelp in 1942, the He S 011 was the most advanced engine developed up to 1945, it consisted of a diagonal centrifugal compressor and a three stage axial compressor, it was hoped that it would make 3,500 lb of thrust. Only around 19 engines were ever made by the end of the war, It did take to the air how ever in early 1945 fitted to Heinkel He 111 testbed.
[img]http://www.enginehistory.org/Gallery/JimBuckel/Heinkel-Hirth%20He%20S%20011%201.JPG[/img] is not a valid Image.
google je proste drsnej
Upravil/a Opitze dne 25-11-2005 14:51
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
|
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 30-11-2005 07:47
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
to je fotéška, někteří možná přehlédli tak dávám znovu
http://aviatia.cd..._Denes.JPG |
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 12-12-2005 13:48
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
Jen abych si doplnil mezery ve svém zdělání, vim že je to kreslený obrázek, ale i ty většinou mívají reálnou předlohu. Proč proboha dělají pod letadlama táborák? Modří se rozhodli že to radši spálej, třeba jim angláni půjčí spity? ne, vážně, zahřívají letadlo v kruté zimě? není to nebezpečné pro stroj? dělalo se to? ještě mi uniká jedna věc, motory byly chlazeny vzduchem? zatuhával olej v zimě či co? A ještě bych prosil zasvěcené o odpověď na jednu věc o které se již dlouho přu s kamarádem, co hoří víc, letecký benzín, či automobilový? a nyní snad odkaz http://www.stenbe...d-jg52.jpg |
|
|
|
GC3_Kane |
Přidané 12-12-2005 13:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 267
Založený: 29.09.05
|
jj někde jsem četl že jim to poradil zajatý rus to je realita :sm16:
PS: když za za befkem táhne stuha chladicí kapaliny, mívám velkou radost :sm19:
Upravil/a GC3_Kane dne 12-12-2005 13:57
|
|
|
|
Arnold Eso Rimmer |
Přidané 12-12-2005 13:59
|
Nováček
Příspěvek: 64
Založený: 08.11.05
|
Prima, tedy soudě dle tvé reakce měli vodní chlazeni, na to navazuje otázka, neměli fridex? nebo proč sakra ten táborák pod letadlem?:sm19: |
|
|
|
GC3_Kane |
Přidané 12-12-2005 14:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 267
Založený: 29.09.05
|
glykol...ale co je to zač nevím, zasvěcenější řeknou ten táborák je kvůli oleji ve skříni, v mrazu ztuhl tak že nešlo motor nastartovat
edit: češtin:sm19:
Upravil/a GC3_Kane dne 12-12-2005 14:03
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 12-12-2005 14:11
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Táborák pod letadlem sloužil k ohřevu celé motorové části, protože tuhlo i mazivo, což znesnadňovalo nahazování motorů. V JG51 tuším je popisován postup k nahození motoru Bf109 při mrazech, který byl vytvořen v Reichlinu. (táborák pod mašinou to ale není).
Němci dokonce přikládali na motorové kryty vyhřáté kameny, aby dosáhli přijatelné teploty motoru k nahození. Když Sověti dobyli několik německých letišť, tak nechápavě koukali na Bf109, které měli přes motory dané kameny na provazech. Tajemství jim osvětlil zajatý Němec z letiště.
Často se ředil olej benzínem, aby se snížila hustota a jeho vazkost.
Sověti JAKy nahazovaly při extrémně nízkých teplotách stlačeným vzduchem (stejně jako tanky T-34). Nevím, jestli to měla i další letadla, jako LaGGy, La. To nedkoážu s určitostí tvrdit, ale odhaduji, že ano. Ale od kdy, to nevím. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 12-12-2005 14:38
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Pokud si to dobre vybavuji, motor se odkapotoval pod nej se soupla vana s benzinem a ten se zapalil.
Taky zamrzaly zbrane takze v zime se zbavily vsech maziv a vycistily do sucha. Pak to fungovalo.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
GC3_Kane |
Přidané 12-12-2005 14:43
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 267
Založený: 29.09.05
|
313_OTU_Gryzlov napsal:
Táborák pod letadlem sloužil k ohřevu celé motorové části, protože tuhlo i mazivo, což znesnadňovalo nahazování motorů. V JG51 tuším je popisován postup k nahození motoru Bf109 při mrazech, který byl vytvořen v Reichlinu. (táborák pod mašinou to ale není).
Němci dokonce přikládali na motorové kryty vyhřáté kameny, aby dosáhli přijatelné teploty motoru k nahození. Když Sověti dobyli několik německých letišť, tak nechápavě koukali na Bf109, které měli přes motory dané kameny na provazech. Tajemství jim osvětlil zajatý Němec z letiště.
Často se ředil olej benzínem, aby se snížila hustota a jeho vazkost.
Sověti JAKy nahazovaly při extrémně nízkých teplotách stlačeným vzduchem (stejně jako tanky T-34). Nevím, jestli to měla i další letadla, jako LaGGy, La. To nedkoážu s určitostí tvrdit, ale odhaduji, že ano. Ale od kdy, to nevím.
a jestli se nepletu Tygře, tak se měl ten benál při zahřátí motoru následně odpařit .........vždycky mě vrtalo hlavou kudy:sm19: |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 12-12-2005 20:51
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Arnold Eso Rimmer napsal:A ještě bych prosil zasvěcené o odpověď na jednu věc o které se již dlouho přu s kamarádem, co hoří víc, letecký benzín, či automobilový?
Benzin pro normalni pistove motory je prakticky stejnej. 'Benzin' pro proudove motory a dalsi specialitky hori mene, dokonce jsou takove, ze do nich hodis horici sirku a ta zhasne. Samozrejme taky zalezi na tom, co presne myslis tim 'hori vic'.
3IAP_Kane napsal:
glykol...ale co je to zač nevím, zasvěcenější řeknou ten táborák je kvůli oleji ve skříni, v mrazu ztuhl tak že nešlo motor nastartovat
edit: češtin:sm19:
Nejde jenom o olej, ale motor se v mrazu smrstuje (jako kazdy kov), takze se v nekterych mistech zmensuji vule a zvysuje treni. Dost problemove byly v tomto uhledu soupatkove motory - tam je vlastne pist v pistu.
Ale otazka zamrzani vodniho chlazeni je zajimava - ani ne v zime na letisti, ale kdyz v deviti kilometrech chcipne motor, tak musi byt chladici kapalina hodne nemrznouci, aby to v radiatoru chladice nezamrzlo a nepotrhalo ho to. Vi nekdo, jak se to resi? Nejak to bylo vyresene urcite, jinak by v krute ruske zimni noci museli delat ohen i pod chladici v kridlech... |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 12-12-2005 21:10
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Arnold Eso Rimmer napsal:
To:Von Schnitzel já myslim že ne, je to odtud: http://www.simpits.org/database/WWII_cockpits/vintage_cockpits.html
posudte sami
Ukazatel náklonu?
Arnold Eso Rimmer napsal:
He-111 co to tam má?
Mě to moc jako He111 nepřipadá. |
|
|