X-52 - programování, aneb jak mi ruply nervy....
|
310_cibule |
Přidané 03-11-2005 12:22
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Aha, tak dík. Když večer na něco přijdeš, budu ti zavázán. |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 03-11-2005 14:18
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
313_cibule napsal:
Ritchie, v oku nemáš Zoom. Ale pokud nemáš úplně plechovej krk, tak se můžeš naklánět k zaměřovači či se naopak zpátky opřít do sedačky. No, a to je to, co Zoom tak nějak plus minus simuluje.
Zvířáku, jak to myslíš s tím segmentováním? Po lopatě, pls, jsem natroublej.
S tím nesouhlasím, pokud bys chtěl simulovat to s tím krkem musel bys využívat pouze nějaké tři čtyři polohy vedle sebe.
Jinak to zadní kolečko je dost nepraktické, protože nějak nejde nastavit větší hustota impulzů, dalo by se asi akorát docílit toho, aby se na jeden impulz posunulo o více poloh, ale nebylo by to pak plynulé.
Já se ale nechal inspirovat tvým nápadem a vyvořil "motoricky ovládaný" Zoom ovládaný pomocí dvou tlačítek na HATu.
Jestli je to pro tebe zajímavé napíšu sem, jak na to. |
|
|
|
VGR_Plavec |
Přidané 03-11-2005 14:58
|
Nováček
Příspěvek: 82
Založený: 02.10.05
|
Josef Ruhme napsal:
313_cibule napsal:
Ritchie, v oku nemáš Zoom. Ale pokud nemáš úplně plechovej krk, tak se můžeš naklánět k zaměřovači či se naopak zpátky opřít do sedačky. No, a to je to, co Zoom tak nějak plus minus simuluje.
Zvířáku, jak to myslíš s tím segmentováním? Po lopatě, pls, jsem natroublej.
S tím nesouhlasím, pokud bys chtěl simulovat to s tím krkem musel bys využívat pouze nějaké tři čtyři polohy vedle sebe.
Jinak to zadní kolečko je dost nepraktické, protože nějak nejde nastavit větší hustota impulzů, dalo by se asi akorát docílit toho, aby se na jeden impulz posunulo o více poloh, ale nebylo by to pak plynulé.
Já se ale nechal inspirovat tvým nápadem a vyvořil "motoricky ovládaný" Zoom ovládaný pomocí dvou tlačítek na HATu.
Jestli je to pro tebe zajímavé napíšu sem, jak na to.
Mě by to dost zajímalo, plynulý zoom by byl fantastický. Zatím ho mám taky na zadním kolečku plynovky a opravdu se musí moc točit. |
|
|
|
310_cibule |
Přidané 03-11-2005 15:43
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Je, Ritchie. Napiš, prosím. |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 03-11-2005 17:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
Tak tedy, zde je návod pro ten plynulý Zoom
1) klikneš pravým tlačítkem myši na editaci tlačítka joysticku (plynovky) a z nabídky vybereš New Advanced Command
2) klineš do okýnka Press a 12x stiskneš klávesu vyhrazenou pro funkci Increase FOV resp. Decrease FOV. Po každém stisku by se ti měli objevit dvě tlačítka. První znázorňuje sepnutí, druhé rozepnutí tlačítka.
3) pokud používáš pro funkci Incease FOV resp Decrease FOV kombinaci kláves, první klávesu je třeba nastavit na začátek jako sepnutou a až na konec jako rozepnutou. To znamená že po celou dobu akce bude toto tlačítko sepnuté a až nakoneci se rozpojí. Druhé tlačítko se bude mezitím spínat a rozepínat a provádět akci.
např. já používám kombinaci kláves Ctrl I, takže obrázkový zápis v okýnku Press bude vypadat takto
Ctrl I I I I ................... I I Ctrl
tučně je znázorněné sepnuté tlačítko
4) teď klikni pravým tlačítkem myši v okýnku Press a v nabídce vyber položku Quantize Time a hodnotu 0:01 sec, čímž vytvoříš časovou osu a docílíš plynulého pohybu.
5) V okýnku Release by jsi měl mít rozepnuté všechny použíté klávesy v okýnku Press.
v mém případě např. Ctrl I a časovou osu nastav na 0:00
To způsobí, že pokud pustíš tlačítko na joysticku dříve než doběhne celá akce Press, rozepnou se všechny použítá tlačítka. V opačném případě by se mohlo stát, že by zůstalo některé tlačítko jako sepnuté a dělalo by to neplechu.
Pokud bys chtěl docílit pomalejšího pohybu, můžeš zkusit vložit mezi jednotlivé klávesy v okýnku Press práznou klávesu bez funkce, která bude sloužit pouze jako pomlčka a rychlost přehrávání tlačítek zpomalí.
Prázdnou klávesu označíme například jako X a zápis pak bude vypadat třeba takto.
Ctrl I X I X I X I X ................... I X I Ctrl
Toď vsjo
P.S. snad je to dostatečně srozumitelné
Upravil/a Josef Ruhme dne 03-11-2005 17:07
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 03-11-2005 17:09
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Dík, v noci to zkusím. |
|
|
|
VGR_Plavec |
Přidané 03-11-2005 20:12
|
Nováček
Příspěvek: 82
Založený: 02.10.05
|
Díky, díky, díky, úplná, naprostá a absolutní paráda. Cibule se má na co těšit. |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 05-11-2005 18:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
Měl bych pro Vás možná ještě něco zajímavého, ze své skromné dílny vynálezce.
Jedná se o mnou navržený systém inteligentního brzdění zvaný AOBS (Anti-Overturn-Braking-System), který účinně zabraňuje převrácení letounu během prudkého brzdění!
Při jeho vývoji byl přitom kladen velký důraz na zachování maximálního brzdného účinku!
Jestli máte zájem, napíšu sem, jak si ho naprogramovat. |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 05-11-2005 18:31
|
Uživatel
Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
no pospěš. Hoď to sem |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 05-11-2005 18:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
Nevím jestli si to nemám nejdřív raději patentovat. |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 05-11-2005 20:09
|
Uživatel
Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
tak nebuď a hoď to sem. Prosím |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 06-11-2005 12:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
AOBS™ (Anti-Overturn-Braking-System)
Princip AOBS je založen na automatickém přerušování brzdění, jde tedy o systém podobný pasivnímu ABS.
Pilot po dosednutí podvozku na přistávací dráhu uvede brzdový systém AOBS do provozu stisknutím (a držením stisku) jednoho tlačítka na ovládacím zařízení a přitáhne řídící páku naplno k sobě. Systém se pak postará o automatickou deaktivaci a opětovnou aktivaci brzdy podvozku v předem definovaných intervalech, čímž je spolehlivě zabráněno převrácení letounu.
Brzdy jsou deaktivovány vždy na 0,5 s a rozpis intervalů přerušovaného brzdění je následující:
1s - 1 - 1,5 - 2,5 - 3 - 3,5 - 4 - 4 - 4 - 4 - nekonečno
Celý cyklus trvá necelých 34 sekund a po jeho ukončení zůstane brzda zablokována (aktivována).
Všimněte si, že s přibývajícím časem intenzita brzdění stoupá.
Systém AOBS lze kdykoliv vyřadit rozepnutím tlačítka pro jeho aktivaci. Pokud ho však během brzdění deaktivujete a poté znovu aktivujete, probíhá celý programový cyklus od začátku, čímž dojde k prodloužení brzdné dráhy. To je způsobeno tím, že nazačátku cyklu je brzdění méně intenzivní.
Pokud chcete využít maximální brzdný účinek, AOBS deaktivujte teprve po úplném zastavení letounu!
POZOR!!! Je důležité aktivovat AOBS teprve poté co se podvozková kola dotknou přistávací dráhy! Pokud by jste systém aktivovali předčasně, hrozí převrácení letounu!
Systém byl vyvíjen na stíhacím letounu Messerschmitt Bf 109 G-2 a jeho zkoušky probíhaly také na Bf 109 K-4, Fw 190 A-6, A-8, D-9, He 111, Spitfire V a Spitfire IX.
UPOZORNĚNÍ!!! U některý typů letadel (konkrétně Fw 190 D-9) bylo zjištěno zvýšené riziko převrácení stroje. U těchto letadel je proto důležité AOBS aktivovat teprve ve chvíli, kdy dosedne na přistávací dráhu ostruhové kolo!
----------------------------------------
Teď se dostáváme k vlastnímu programování
1) klikněte pravým tlačítkem myši na editaci tlačítka joysticku (plynovky), které jste si vybrali pro aktivaci systému AODS a z nabídky vyberete New Advanced Command
2) klikněte do okýnka Press a do něj "nasázíte" náledující:
B x B
B x B
B x x B
B x x x x B
B x x x x x B
B x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B
kdy
B = klávesa podvozkové brzdy nastavená v Controls simulátoru
x = prázdná klávesa bez funkce!!!, sloužící pouze jako pomlčka
Tučně vyznačené písmenko znázorňuje sepnuté tlačítko, obyčejným písmem je vyznačené rozepnuté tlačítko.
U prázdné klávesy x by nemělo hrát roli zde je tlačítko sepnuté nebo rozepnuté.
3) nyní klikněte pravým tlačítkem myši v okýnku Press a v nabídce vyberte položku Quantize Time a nastavte hodnotu 0:50 sec, čímž vytvoříte časovou osu a docílíte postupného přehrávání
4) v okýnku Release by jste měli mít rozepnuté všechny použité klávesy v okýnku Press. V našem případě je to B x a časovou osu nastavte na 0:00. To zajistí vyřazení systému AOBS v případě rozepnutí tlačítka.
A můžete to jít vyzkoušet. Uvítám vaši zpětnou vazbu.
EDIT: Opravena chyba v zápise programu.
Upravil/a Josef Ruhme dne 06-11-2005 17:11
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 06-11-2005 12:23
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
Zní to parádně, i když jsem o ABS u spitfire nikdy neslyšel
Ale určitě to vyzkouším. |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 06-11-2005 12:42
|
Uživatel
Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
šlape to pěkně. Díky :sm12:
Zkoušel jsem FW-190 A8 100% paliva
Upravil/a CW_boZZda dne 06-11-2005 12:43
|
|
|
|
GC3_glum |
Přidané 06-11-2005 12:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 111
Založený: 30.09.05
|
Já mám takhle podobně naprogramovanou předstartovní přípravu u dvoumotorových mašin. Po stistku jednoho tlačítka se mi postupně nahodí oba motory, vysunou klapky a zamkne ostruha. Bezva to šetří čas, makro to stihne do 5 vteřin a ručne mi to trvalo skoro půl minuty. Jenom odstartovat musí už človek sám. |
|
|
|
Mungo |
Přidané 06-11-2005 14:03
|
Uživatel
Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Zaujimave, asi si to ABS-ko skusim naprogramovat.
Glum: No, neviem, ci mi to trva az tak dlho, mozno aj s nastavenim vrtule, zmesi a chladica. Ale mapovat to nebudem, prisiel by som o ten pozitok.
Btw., co takto skusit aj ten start - ak spravne namapujes pridavanie plynu a trimovanie lietadla, mohlo by to fungovat :sm14: |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 06-11-2005 14:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
glum napsal:
Já mám takhle podobně naprogramovanou předstartovní přípravu u dvoumotorových mašin. Po stistku jednoho tlačítka se mi postupně nahodí oba motory, vysunou klapky a zamkne ostruha. Bezva to šetří čas, makro to stihne do 5 vteřin a ručne mi to trvalo skoro půl minuty. Jenom odstartovat musí už človek sám.
Zajímavé, ale ubírá to realitě.
AOBS sice na skutečných letadlech nenajdete, ale na druhou stranu tam můžete brzdný účinek lépe kontrolovat a chování letadla cítíte tělem. Systém AOBS pouze tento simulátorový handicap eliminuje. |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 06-11-2005 14:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
Chci se zeptat, tohle programování funguje i na Saiteku Cyborg EVO? |
|
|
|
CW_boZZda |
Přidané 06-11-2005 14:45
|
Uživatel
Příspěvek: 636
Založený: 29.09.05
|
Josef Ruhme napsal:
Chci se zeptat, tohle programování funguje i na Saiteku Cyborg EVO?
jasně |
|
|
|
Josef Ruhme |
Přidané 06-11-2005 17:10
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 181
Založený: 10.10.05
|
Pokud by jste měli s tím původním časováním problémy, můžete zkusit použít bezpečnější režim s o něco menší brzdnou účinností
1s - 1 - 1,5 - 2 - 2,5 - 3 - 4 - 4 - 4 - 4 - nekonečno
B x B
B x B
B x x B
B x x x B
B x x x x B
B x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B
V původním zápise byla chyba, na konci má být sepnutá klávesa pro aktivaci brzdy jinak se to po uběhnutí brzdného cyklu odbrzdí. |
|
|