November 22 2024 15:26:21
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 12

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
X-52 - programování, aneb jak mi ruply nervy....
310_cibule
Aha, tak dík. Když večer na něco přijdeš, budu ti zavázán.
 
Josef Ruhme
313_cibule napsal:
Ritchie, v oku nemáš Zoom. Ale pokud nemáš úplně plechovej krk, tak se můžeš naklánět k zaměřovači či se naopak zpátky opřít do sedačky. No, a to je to, co Zoom tak nějak plus minus simuluje.

Zvířáku, jak to myslíš s tím segmentováním? Po lopatě, pls, jsem natroublej.


S tím nesouhlasím, pokud bys chtěl simulovat to s tím krkem musel bys využívat pouze nějaké tři čtyři polohy vedle sebe.

Jinak to zadní kolečko je dost nepraktické, protože nějak nejde nastavit větší hustota impulzů, dalo by se asi akorát docílit toho, aby se na jeden impulz posunulo o více poloh, ale nebylo by to pak plynulé.
Já se ale nechal inspirovat tvým nápadem a vyvořil "motoricky ovládaný" Zoom ovládaný pomocí dvou tlačítek na HATu.

Jestli je to pro tebe zajímavé napíšu sem, jak na to.
 
VGR_Plavec
Josef Ruhme napsal:
313_cibule napsal:
Ritchie, v oku nemáš Zoom. Ale pokud nemáš úplně plechovej krk, tak se můžeš naklánět k zaměřovači či se naopak zpátky opřít do sedačky. No, a to je to, co Zoom tak nějak plus minus simuluje.

Zvířáku, jak to myslíš s tím segmentováním? Po lopatě, pls, jsem natroublej.


S tím nesouhlasím, pokud bys chtěl simulovat to s tím krkem musel bys využívat pouze nějaké tři čtyři polohy vedle sebe.

Jinak to zadní kolečko je dost nepraktické, protože nějak nejde nastavit větší hustota impulzů, dalo by se asi akorát docílit toho, aby se na jeden impulz posunulo o více poloh, ale nebylo by to pak plynulé.
Já se ale nechal inspirovat tvým nápadem a vyvořil "motoricky ovládaný" Zoom ovládaný pomocí dvou tlačítek na HATu.

Jestli je to pro tebe zajímavé napíšu sem, jak na to.


Mě by to dost zajímalo, plynulý zoom by byl fantastický. Zatím ho mám taky na zadním kolečku plynovky a opravdu se musí moc točit.
 
310_cibule
Je, Ritchie. Napiš, prosím.
 
Josef Ruhme
Tak tedy, zde je návod pro ten plynulý Zoom

1) klikneš pravým tlačítkem myši na editaci tlačítka joysticku (plynovky) a z nabídky vybereš New Advanced Command

2) klineš do okýnka Press a 12x stiskneš klávesu vyhrazenou pro funkci Increase FOV resp. Decrease FOV. Po každém stisku by se ti měli objevit dvě tlačítka. První znázorňuje sepnutí, druhé rozepnutí tlačítka.

3) pokud používáš pro funkci Incease FOV resp Decrease FOV kombinaci kláves, první klávesu je třeba nastavit na začátek jako sepnutou a až na konec jako rozepnutou. To znamená že po celou dobu akce bude toto tlačítko sepnuté a až nakoneci se rozpojí. Druhé tlačítko se bude mezitím spínat a rozepínat a provádět akci.
např. já používám kombinaci kláves Ctrl I, takže obrázkový zápis v okýnku Press bude vypadat takto
Ctrl I I I I ................... I I Ctrl
tučně je znázorněné sepnuté tlačítko

4) teď klikni pravým tlačítkem myši v okýnku Press a v nabídce vyber položku Quantize Time a hodnotu 0:01 sec, čímž vytvoříš časovou osu a docílíš plynulého pohybu.

5) V okýnku Release by jsi měl mít rozepnuté všechny použíté klávesy v okýnku Press.
v mém případě např. Ctrl I a časovou osu nastav na 0:00
To způsobí, že pokud pustíš tlačítko na joysticku dříve než doběhne celá akce Press, rozepnou se všechny použítá tlačítka. V opačném případě by se mohlo stát, že by zůstalo některé tlačítko jako sepnuté a dělalo by to neplechu.


Pokud bys chtěl docílit pomalejšího pohybu, můžeš zkusit vložit mezi jednotlivé klávesy v okýnku Press práznou klávesu bez funkce, která bude sloužit pouze jako pomlčka a rychlost přehrávání tlačítek zpomalí.
Prázdnou klávesu označíme například jako X a zápis pak bude vypadat třeba takto.
Ctrl I X I X I X I X ................... I X I Ctrl


Toď vsjo


P.S. snad je to dostatečně srozumitelné
Upravil/a Josef Ruhme dne 03-11-2005 17:07
 
310_cibule
Dík, v noci to zkusím.
 
VGR_Plavec
Díky, díky, díky, úplná, naprostá a absolutní paráda. Cibule se má na co těšit.
 
Josef Ruhme
Měl bych pro Vás možná ještě něco zajímavého, ze své skromné dílny vynálezce. Úsměv
Jedná se o mnou navržený systém inteligentního brzdění zvaný AOBS (Anti-Overturn-Braking-System), který účinně zabraňuje převrácení letounu během prudkého brzdění!
Při jeho vývoji byl přitom kladen velký důraz na zachování maximálního brzdného účinku!

Jestli máte zájem, napíšu sem, jak si ho naprogramovat.
 
CW_boZZda
no pospěš. Hoď to sem Úsměv
 
http://www.czechwings.com/
Josef Ruhme
Nevím jestli si to nemám nejdřív raději patentovat. Úsměv
 
CW_boZZda
tak nebuď a hoď to sem. Prosím
 
http://www.czechwings.com/
Josef Ruhme
AOBS™ (Anti-Overturn-Braking-System)

Princip AOBS je založen na automatickém přerušování brzdění, jde tedy o systém podobný pasivnímu ABS.
Pilot po dosednutí podvozku na přistávací dráhu uvede brzdový systém AOBS do provozu stisknutím (a držením stisku) jednoho tlačítka na ovládacím zařízení a přitáhne řídící páku naplno k sobě. Systém se pak postará o automatickou deaktivaci a opětovnou aktivaci brzdy podvozku v předem definovaných intervalech, čímž je spolehlivě zabráněno převrácení letounu.
Brzdy jsou deaktivovány vždy na 0,5 s a rozpis intervalů přerušovaného brzdění je následující:

1s - 1 - 1,5 - 2,5 - 3 - 3,5 - 4 - 4 - 4 - 4 - nekonečno

Celý cyklus trvá necelých 34 sekund a po jeho ukončení zůstane brzda zablokována (aktivována).
Všimněte si, že s přibývajícím časem intenzita brzdění stoupá.

Systém AOBS lze kdykoliv vyřadit rozepnutím tlačítka pro jeho aktivaci. Pokud ho však během brzdění deaktivujete a poté znovu aktivujete, probíhá celý programový cyklus od začátku, čímž dojde k prodloužení brzdné dráhy. To je způsobeno tím, že nazačátku cyklu je brzdění méně intenzivní.
Pokud chcete využít maximální brzdný účinek, AOBS deaktivujte teprve po úplném zastavení letounu!

POZOR!!! Je důležité aktivovat AOBS teprve poté co se podvozková kola dotknou přistávací dráhy! Pokud by jste systém aktivovali předčasně, hrozí převrácení letounu!


Systém byl vyvíjen na stíhacím letounu Messerschmitt Bf 109 G-2 a jeho zkoušky probíhaly také na Bf 109 K-4, Fw 190 A-6, A-8, D-9, He 111, Spitfire V a Spitfire IX.

UPOZORNĚNÍ!!! U některý typů letadel (konkrétně Fw 190 D-9) bylo zjištěno zvýšené riziko převrácení stroje. U těchto letadel je proto důležité AOBS aktivovat teprve ve chvíli, kdy dosedne na přistávací dráhu ostruhové kolo!


----------------------------------------
Teď se dostáváme k vlastnímu programování

1) klikněte pravým tlačítkem myši na editaci tlačítka joysticku (plynovky), které jste si vybrali pro aktivaci systému AODS a z nabídky vyberete New Advanced Command

2) klikněte do okýnka Press a do něj "nasázíte" náledující:

B x B
B x B
B x x B
B x x x x B
B x x x x x B
B x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B

kdy
B = klávesa podvozkové brzdy nastavená v Controls simulátoru
x = prázdná klávesa bez funkce!!!, sloužící pouze jako pomlčka
Tučně vyznačené písmenko znázorňuje sepnuté tlačítko, obyčejným písmem je vyznačené rozepnuté tlačítko.
U prázdné klávesy x by nemělo hrát roli zde je tlačítko sepnuté nebo rozepnuté.

3) nyní klikněte pravým tlačítkem myši v okýnku Press a v nabídce vyberte položku Quantize Time a nastavte hodnotu 0:50 sec, čímž vytvoříte časovou osu a docílíte postupného přehrávání

4) v okýnku Release by jste měli mít rozepnuté všechny použité klávesy v okýnku Press. V našem případě je to B x a časovou osu nastavte na 0:00. To zajistí vyřazení systému AOBS v případě rozepnutí tlačítka.


A můžete to jít vyzkoušet. Uvítám vaši zpětnou vazbu.


EDIT: Opravena chyba v zápise programu.
Upravil/a Josef Ruhme dne 06-11-2005 17:11
 
310_cibule
Zní to parádně, i když jsem o ABS u spitfire nikdy neslyšel Mrknutí
Ale určitě to vyzkouším.
 
CW_boZZda
šlape to pěkně. Díky :sm12:
Zkoušel jsem FW-190 A8 100% paliva
Upravil/a CW_boZZda dne 06-11-2005 12:43
 
http://www.czechwings.com/
GC3_glum
Já mám takhle podobně naprogramovanou předstartovní přípravu u dvoumotorových mašin. Po stistku jednoho tlačítka se mi postupně nahodí oba motory, vysunou klapky a zamkne ostruha. Bezva to šetří čas, makro to stihne do 5 vteřin a ručne mi to trvalo skoro půl minuty. Jenom odstartovat musí už človek sám.
 
Mungo
Zaujimave, asi si to ABS-ko skusim naprogramovat.

Glum: No, neviem, ci mi to trva az tak dlho, mozno aj s nastavenim vrtule, zmesi a chladica. Ale mapovat to nebudem, prisiel by som o ten pozitok.
Btw., co takto skusit aj ten start - ak spravne namapujes pridavanie plynu a trimovanie lietadla, mohlo by to fungovat :sm14:
 
Josef Ruhme
glum napsal:
Já mám takhle podobně naprogramovanou předstartovní přípravu u dvoumotorových mašin. Po stistku jednoho tlačítka se mi postupně nahodí oba motory, vysunou klapky a zamkne ostruha. Bezva to šetří čas, makro to stihne do 5 vteřin a ručne mi to trvalo skoro půl minuty. Jenom odstartovat musí už človek sám.


Zajímavé, ale ubírá to realitě.

AOBS sice na skutečných letadlech nenajdete, ale na druhou stranu tam můžete brzdný účinek lépe kontrolovat a chování letadla cítíte tělem. Systém AOBS pouze tento simulátorový handicap eliminuje.
 
Josef Ruhme
Chci se zeptat, tohle programování funguje i na Saiteku Cyborg EVO?
 
CW_boZZda
Josef Ruhme napsal:
Chci se zeptat, tohle programování funguje i na Saiteku Cyborg EVO?


jasně Úsměv
 
http://www.czechwings.com/
Josef Ruhme
Pokud by jste měli s tím původním časováním problémy, můžete zkusit použít bezpečnější režim s o něco menší brzdnou účinností

1s - 1 - 1,5 - 2 - 2,5 - 3 - 4 - 4 - 4 - 4 - nekonečno

B x B
B x B
B x x B
B x x x B
B x x x x B
B x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B x x x x x x x B
B


V původním zápise byla chyba, na konci má být sepnutá klávesa pro aktivaci brzdy jinak se to po uběhnutí brzdného cyklu odbrzdí.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,016,712 návštěv