Nemám tu knihu teďka u sebe, ale jsou tam vždy v úvodu kapitoly o konkrétní verzi uvedeny továrny, kde se ta konkrétní série vyráběla a W.Nr. od - do. Mimoto je velmi přínosný link na IPMS Stockholm, kde je přesně popsáno, jak se jednotlivé verze od sebe odlišovaly, včetně uvedených konkrétních typů motoru, kabin, vrtulí a podobně.
Je to zde: http://www.ipmsst...190_01.htm
Doporučuju prostudovat.
Baner jsem o polovinu zmenšil, kdyby opravdu překážel, tak ho samozřejmě smažu.
V Rodeikově knize i v monografiích od Kagera nejsou výrobní bloky A-2 a A-3 rozlišeny, v dalších zdrojích na netu jsem rozlišení také nenašel. Například továrna Arado ve Wanemünde: Werk. Nr. 0135 191 - 0135 530, výroba těchto strojů probíhala mezi srpnem 1941 a srpnem 1942. Na Fw 190 A-3 se přešlo kolem února 1942, ale nic konkrétního, žádný absolutní počet kusů, nemám ani informace, kolik motorů BMW 801 C/D bylo v této době do této konkrétní továrny odesláno, což by mohlo na vše hodit světlo.
Odkaz co jsi zasílal už nějakou dobu znám, rozdíly mezi verzemi jsou tam popsány jednoduše a přehledně, chybí tam jen pár detailů, jako třeba jiná konstrukce křidélek mezi A-4 a A-5 + věčné zamotávání se do problematiky kolem MW50...vyrobená letadla...
1stCL_Fucida napsal:
... + věčné zamotávání se do problematiky kolem MW50...
Jak se projeví MW 50 na modelu letadla? Jsou vidět nějaké výstupky kvůli sání, chlazení stlačeného vzduchu (směsi) nebo nádržce s MW? Nemám Fw nijak prostudovaný, ale řekl bych, že na modelu 1/48 to nemůže být vidět. Leda by byl v režimu opravy v měřítku 1/32. Pak si to dovedu představit.
No i jako nefokofil bych si tipnul, že pokud se do letadla leje MW50, bude na to někde zvlášní nádrž, která bude mít krytku s označením, že do téhle díry se leje právě MW 50
MW50 nebylo sériově používáno u žádné varianty Fw 190 A (pouze proběhly testy na úrovni prototypů). Shodou okolností momentálně sepisuji malý článek o Fw 190 A, který se zabývá mimo jiného právě i systémem boostování. Vypisováním podrobností zde by bylo spíše "waste of time". Článek dokončím tak max. do týdne, jakmile se mi podaří zjistit poslední detail na zařízení "C3-Einspritzung" (jedná se o způsob, jakým zařízení doslova "oblblo" regulátor plnicího tlaku v rámci kommandogerätu - předpokládám, že stejně jako zařízení Erhöhte Notleistung für Jäger, ale ještě v tomto potřebuji utvrdit od jednoho kolegy z USA specializujícího se přímo na tuto problematiku..vše bude podrobněji rozepsáno ve zmiňovaném článečku) a pak ho zde uveřejním.
Peci..s takhle nádherným modelem Dory, jaký jsi zde uveřejnil musíš být minimálně skoro-fokofil .
BP_Imelman napsal:
Ale je pravda ,že bych Vilingra u nás rád přivítal abych si to sním mohl vyřídit.Hi Hi
Myslím, že bych byl velmi snadný cíl. Pokoušel jsem se lítat u souseda. Nastavil mi převýšení a Giganty. Nebyl jsem schopen se do toho vůbec trefit Ale tarany mi šly fakt dobře
Umím modelařit, ale lítat v simulátorech mi ale lautr nejde
BP_Imelman napsal:
Ale je pravda ,že bych Vilingra u nás rád přivítal abych si to sním mohl vyřídit.Hi Hi
Myslím, že bych byl velmi snadný cíl. Pokoušel jsem se lítat u souseda. Nastavil mi převýšení a Giganty. Nebyl jsem schopen se do toho vůbec trefit Ale tarany mi šly fakt dobře
Umím modelařit, ale lítat v simulátorech mi ale lautr nejde
A to čekáš že po prvním letu budeš profieso? Vždyť naprostá většina z nás nedokázala ani po desátem pokusu odstartovat. A na tisíc první let zasáhli nepřátelské letado.
1stCL_Fucida napsal:
Peci..s takhle nádherným modelem Dory, jaký jsi zde uveřejnil musíš být minimálně skoro-fokofil .
Neee, já jsem jenom děsně chytrej a šikovnej
P.S. Dík, ale není to ještě ono...
Nenechte se mýlit jako celoživotní dílo je ta Dora pěkná-,ale jeden model za život?
Mam doma ještě mezka a a Hs-129 ve skoro stejné kvalitě
Ale je fakt, že po doře jsem už dokončil jen KPÚV vz.37P, ale rozdělaných mám na stole asi šest věcí (La-7, MiG-29, Bf109E-4, Spit IXE, Fw190 D-9 (dvaatřicetinu)... ) no možná bych dopočítal ještě víc kousků... Ale nějak není čas.
Jo a Kubrta nechte radši modelařit. Nepotřebuju, aby měl hezčí modely a ještě mě sestřeloval...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.