Hoper napsal:
pokud ty mluvíš o koopkách obecně, já můžu mluvit o (své) koopce adresně - když startovali Beau a Mossie z ostrova, startovali ze dvou pruhů z "letadlovkové" dráhy a (hm, už nevím které letadlo) bylo nutné mít ostruhové kolečko zamčené, protože ač dvoumotorák, stáčel se těsně po startu stranou vlevo. Díky uzamčené ostruze tohle vybočení bylo minimální a dalo se pohodlně dokorigovat lehkým natočením směrovky.
V případě nepoužití zamčení, pokud by nováček vůbec odstartoval, bys právě měl ten problém po odlepení ocasu - díky vytočení směrovky při startu na jednu stranu, bys musel po zvednutí ocasu korigovat do protisměru. A to je pak to "tvoje" houpání. Což je způsobené neuzamčenou ostruhou a moc vyšlápnutou směrovkou...
Zkus se Zvíře zamyslet, jak se bude BFUčku startovat, pokud má jen joy, příp. maximálně k tomu plyn.
Jestli líp se zamknutou ostruhou s případně mírně natočenou směrovkou (krokování, bez pedálů používám od 1-3 kroků) nebo když se bude snažit udržet letadlo v ose dráhy JEN pomocí směrovky.
Zkus se zamyslet, proč i u skutečných letadel se ta ostruha zamykala
A zkus se zamyslet, komu píšeš (píšete) ty rady - jestli nováčkům nebo Šmudlovi a spol...
Víš Kopr asi takhle:
1) Souběžný start z letadlové lodě bývá docela dost i pro zkušené piloty, takže jenom ****** by cpal pilota, pro kterého je ten web určený do takové akce.
2) Všechny letadla, kromě P-38 se po odbrždění stáčejí. Ne všechna mají brzditelnou ostruhu a i tak se s nima dá odstartovat.
3) I bez zamknuté ostruhy se dá vybočení korigovat vyšlápnutím směrovky. Že to nejde tobě, protože jsi zakrněl díky zamykání ostruhy neznamená, že to ostatní nedokáží.
4) Bez uzamknuté ostruhy dokáží odstartovat i začínající piloti, kteří nemají pedály. Mmj který Joystick nemá v dnešní době kroutící rukojeť něbo jinak řešenou analogovou směrovku? Jestli chceš argumentovat tím svým krámem, tak za prvé by si ho začátečník nikdy nekoupil a za druhé je jenom tvůj problém, že nemáš celý set včetně pedálů.
A opět už po páté. Pokud se ti to nelíbí, napiš tam svoji pravdu zjevenou. Nebo máš jenom na to, aby jsi krytizoval cizí práci?
milé Zvíře, asi takhle:
1)
Tímto vyhlašuji jednu menší koopku
Není určená pro všechny. Nijak tím nechci nikoho diskriminovat, ale předem říkám, že toto je akce jen pro zvláštní sortu lidí - bude se jednat o dlouhý nudný navigační let v bomberech (červení budou mít zpestření o předlouhý navigační let nad mořem), pokus o nalezení plovoucích lodí, pokus o útok na ně a pokus o návrat - opět dlouhý (předlouhý), teď již díky možným poškozením nenudný, navigační let.
U červených zpestřený opět letem nad mořem, případně nouzovým letem nad nepřátelskou pevninou.
Byl bych rád, aby se přihlásili jen ti, co si 100% zajistí svoji účast. Mmj proto, že to je koop ... (takže žádné "přihlašuji sebe + x dalších z mé letky, jména dodám později"...)
U červených by bylo vhodné, aby se pokud možno sešli všichni v jeden den před vlastní akcí (možná i jen cca dvě hodiny před akcí) a potrénovali si na svém netypickém letišti starty a přistání (opět z důvodu, že se jedná o koop = jen jeden život)
Modří to mají jako obvykle snazší, ti trénovat (doufám) nemusí ;)))
...
Pokud si někdo stále ještě myslí, že má o tuto akci zájem, nechť čte dál...
myslíš tedy, že to bylo určeno těm, kterých se týká školička ? odpověz, prosím. stačí ano / ne
(navíc, dráha byla v pohodě pro tři letadla, což není jako obyčejná letadlovka...)
2) kterému BFU se bude startovat lépe -
a ) tomu, kdo bude mít zamknutou ostruhu a tudíž jen minimálně korigovat start směrovkou
b ) ten, kdo to bude korigovat jen směrovkou ?
opět - stačí jen a / b
3) Proč mám Zvíře dojem, že tohel je čistě osobní útok, nikoliv problém se zamykáním ? ;)
Jinak zpátky k bodu 3) - jistě že se dá, ale - viz moje reakce na bod 2)
4) opravdu tu chceš vyjmenovat všechny joye, co nemají otáčecí rukověť nebo kolíbku ? ;) O svých CH jsem tu neřekl ani slovo. teda pravda - že mi chybí pedály :)) A nechápu proč bych je měl začátečníkovi vnucovat. jak jsi na to přišel ? (stačí mi krátká odpověď)
5) viz moje: "doplŇ si to do toho svého textu
nebude to pak rozkouskované
to o tom třetím kolečku je docela důležité..."
jestli sis všiml, píšu DOPLŇ SI (pardon, "doplŇ si", ale teď to píšu tak, abys pochopil, čeho si máš všimnout)
snažil jsem se nekritizovat ale naopak pomoci, jenže tys to okamžitě pojal trošku jinak (mám dokazovat ?)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hádejte se dál,ale moje zkušnosti jsou že:
Pokud je letadlo srovnané na dráze (tj stojí) pomůže zamčení ostruhy výrazně v korigování směrového vybočení při startu a následného skákání a ulomení podvozku,křídla mimo dráhu.
Ve chvíli kdy je ocas již ve vzduchu a podvozek ještě na zemi pak již stačí jemné korekce směrovkou.
Ale je pravda že mi poslední dobou dělá problémy JAK 9
VGR_j4ck41 napsal:
na letadlovce (a prenoskach bo z nich vetsinou vzletavam podobne jako z letadlovky) zamykam vzdycky - vzlet je mnohem pohodlnejsi nez zurivy vykopavani hned po odspalkovani. fakt netusim proc by to prave tady melo bejt o hubu spis naopak o hubu to je bez zamceni
na letisti jak kdy
Pokud je to koop, tak to jde, ale jak se zamčenou ostruhhou reaguješ v DF na náhle se objevivší letadlo před sebou? Proto nezamykám.
pokud se prede mnou na DF nahle objevi letadlo tak nechapu co s tim ma co spolecneho zamcena ostuha? v 99,9% to znamena naraz, na letadlovce s tim stejne nic neudelas bo nemas kam uhnout a stejne si ho vsimnes na posledni chvili. na letisti sice teoreticky mas kam uhnout, ale vetsinou nemas cas. a kdyz uz mas zadek zvedlej tak je uplne jedno jestli je zamceno nebo ne.
a proc se vubec kvuli tomu hadate? vzdyt to je jedno ne?
Upravil/a j4ck41 dne 08-02-2007 14:30
moje vlastní postřehy:
U letadel které mají kolečko vepředu : B25, A20, P39,P38 atd. bych kolečko nezamykal ani náhodou. Zkuste si mírně ťuknout do směrovky když se rozjíždíte s B25 a uvidíte hned proč....
U ostatních letadel pokud startuji z "pohotovostní" runwaye nebo pokud rovnou stojím na hlavní dráze tak zamykám (jen dávat pozor když se vám letadlo "postaví" jen na 2 kolečka, trošku to kopne do boku ).....
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
VGR_j4ck41 napsal:
pokud se prede mnou na DF nahle objevi letadlo tak nechapu co s tim ma co spolecneho zamcena ostuha? v 99,9% to znamena naraz, na letadlovce s tim stejne nic neudelas bo nemas kam uhnout a stejne si ho vsimnes na posledni chvili. na letisti sice teoreticky mas kam uhnout, ale vetsinou nemas cas. a kdyz uz mas zadek zvedlej tak je uplne jedno jestli je zamceno nebo ne.
a proc se vubec kvuli tomu hadate? vzdyt to je jedno ne?
Mě se už párkrát povedlo se srážce vyhnout i na letadlovce. Brzda a směrovka udělá svoje.
My se nehádáme. To je Křeččí klasika. Jde o to, že mi Kopr blbě krytizuje moji několikahodinovou práci, v které jsem popisoval můj osobní způsob startu a chtěl by mi v ní dělat úpravy, místo toho aby napsal svoje vlastní pojednání o tom, jak startuje on. Místo toho tady bude nesmyslně argumentovat a snažit se mě přesvědčit že to co dělám už několik let dělám špatně.
PS: V podstytě tohle vlákno vzniklo proto, že mi na ICQ naspal něco ve smyslu: "Schválně skus tohle napsat na SVK, co ti tam na to kluci řeknou." a asi čekal, že mi tu bude každej nadávat nebo co. Proto teďka takhle Křečkuje.
Upravil/a 57MH_Zvire dne 08-02-2007 15:17
Moje odpověď je jak kdy na lodi vždycky, Pokud vořu pole tak taky a v rumunskejch krámech taky vždycky.
Můj postup při startu je jinak vždycky stejnej, Kouknu se před sebe pak se rozjedu zjistim kam to táhne, nebo už to vim, jedu rovně zamknu kolečko a při zhoupnutí už ránu do řízení čekam.
Pokud startujete s přetíženym bomberem (JU-88) tak je zamknutí kolečka nutnost.
V 95% případů je to jedno a ve zbytku vás ero rychle poučí
Jp- napsal:
Moje odpověď je jak kdy na lodi vždycky, Pokud vořu pole tak taky a v rumunskejch krámech taky vždycky.
Můj postup při startu je jinak vždycky stejnej, Kouknu se před sebe pak se rozjedu zjistim kam to táhne, nebo už to vim, jedu rovně zamknu kolečko a při zhoupnutí už ránu do řízení čekam.
Pokud startujete s přetíženym bomberem (JU-88) tak je zamknutí kolečka nutnost.
V 95% případů je to jedno a ve zbytku vás ero rychle poučí
Odpovědně musím prohlásit že si JP vymejšlí.
Jeho obvyklí způsob startu (mimo letadlovku) je ten, že po nakopnutí motoru se otočí jednou dokola aby se rozhlídl a startuje v nejbližším volném směru.
Jp- napsal:
Moje odpověď je jak kdy na lodi vždycky, Pokud vořu pole tak taky a v rumunskejch krámech taky vždycky.
Můj postup při startu je jinak vždycky stejnej, Kouknu se před sebe pak se rozjedu zjistim kam to táhne, nebo už to vim, jedu rovně zamknu kolečko a při zhoupnutí už ránu do řízení čekam.
Pokud startujete s přetíženym bomberem (JU-88) tak je zamknutí kolečka nutnost.
V 95% případů je to jedno a ve zbytku vás ero rychle poučí
Odpovědně musím prohlásit že si JP vymejšlí.
Jeho obvyklí způsob startu (mimo letadlovku) je ten, že po nakopnutí motoru se otočí jednou dokola aby se rozhlídl a startuje v nejbližším volném směru.
no dyk píšu, že když vořu pole ta si ostruhu zamknu. Už sem přece ňákou tu první jarní brázdu vyvoral no ne
Já prosím kolečko zásadně nezamykám, protože jsem si už nekolikrát pěkně rozbil držku při přistání, kdy jsem nechápal proč ten krám zase nechce zatáčet a kterej blb zase postavil v blízkosti dráhy ten flak A i s naloženým Jůčkem jde vzlétnout bez zamknuté ostruhy, a to prosím pěkně nemám pedály ...
-novackovi bych rozhodne doporucil ostruhu zamykat. Prvni cast rozjezdu je dost rychla a cokoliv mu ulehci praci mu uspori cas na hlidani ostatnich veci. Zkusenym nebudu rikat, co maji a co nemaji delat.
-kdyz si dokazes zapamatovat, ze mas pred startem zamknout, zapamatujes si i ze ji mas pred pristanim odemknout, stejne jako si pamatujes, ze mas vysunout podvozek
-jsou letadla, ktera se nedaji udrzet v primem smeru pri rozjezdu (lepe receno pri rozjezdu na plny plyn). Pravdepodobne to jsou uplne vsechny. U vetsiny je to jen na chvilku na zacatku, ale znam takove, u ktereho se musi ubrat plyn na jedne strane, aby to vubec zustalo na draze. Hadejte, ktere to je? Je to tezka otazka, sanci ma pravdepodobne jen Fuci a Watson :-).
-problem s (nehistoricky) pretizenou Ju88 je jen v delce rozjezdu, udrzet to na draze neni problem ostruha neostruha.
LesniHU napsal:
-novackovi bych rozhodne doporucil ostruhu zamykat. Prvni cast rozjezdu je dost rychla a cokoliv mu ulehci praci mu uspori cas na hlidani ostatnich veci. Zkusenym nebudu rikat, co maji a co nemaji delat.
-kdyz si dokazes zapamatovat, ze mas pred startem zamknout, zapamatujes si i ze ji mas pred pristanim odemknout, stejne jako si pamatujes, ze mas vysunout podvozek
-jsou letadla, ktera se nedaji udrzet v primem smeru pri rozjezdu (lepe receno pri rozjezdu na plny plyn).
1. Dobrej postřeh - ať se nováček soustředí na rychlost a dostatečnou vejšku vrtule nad zemí
2. Od toho máme důležité úkony. Každá věc, která se dělá je výsledek ztráty života nebo zdraví pilota, případně stroje.
3. Zkuste si odlepit naloženýho Tempesta s odemčenou ostruhou. Zvládnete to, ale zpotíte se a pak vám bude zima...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.