313_OTU_oblak napsal:
edisone, ty jsi lítal na miginách??ještě někdo??
Celý svůj dosavadní prach sprostý život jsem zaslíbil obsluze a opravám těchto neobyčejným strojům. Bohužel už mi žádný na hraní nenechali jen L-159. Laskal jsem tyto stroje .... MIG-23BN,ML,UB ....... MIG-21MF,UM ......L-29.39 a Mi Mil-17.
a ja si sakra myslel ze jeste nejake albatrosy mame,aspon tedy v leteckych skolach,docela bych rekl ze si polaci nechali ty migy 29 co maji od nas.edison: jak na tom byli ty 21tky ohledne dilu,nekde jsem snad slysel ze se brali z jinych stroju,ten samy typ ... ?
wolf00 napsal:
a ja si sakra myslel ze jeste nejake albatrosy mame,aspon tedy v leteckych skolach,docela bych rekl ze si polaci nechali ty migy 29 co maji od nas.edison: jak na tom byli ty 21tky ohledne dilu,nekde jsem snad slysel ze se brali z jinych stroju,ten samy typ ... ?
Armáda žádnou leteckou školu nemá. Výcvik zabezpečuje Centrum leteckého výcviku v Pardubicích (které spadá pod LOM). Disponuje mimo jiné i několika L-39C, které má pronajaty od armády (jako všechny stroje, se kterými je výcvik prováděn). Jde převážně o stroje, které dříve byly ve stavu 34.zSL. Dále má ve stavu zlínky, asi 4x Mi-2 a 2x L-410, měli by prý brzo získat i nějakou Mi-17.
L-39ZA, pokud je mi známo, jsou pořád ještě ve stavu základny v Náměšti. Čáslav by už měla mít jen Gripeny a Alcy.
EDIT - abych nebyl chycený za slovíčko - samozřejmě, že armáda má leteckou školu, ale ta škola nezabezpečuje letecký výcvik. Ten si kupuje od CLV.
Upravil/a WT_Peci dne 06-12-2006 21:43
313_OTU_oblak napsal:
edisone, ty jsi lítal na miginách??ještě někdo??
Celý svůj dosavadní prach sprostý život jsem zaslíbil obsluze a opravám těchto neobyčejným strojům. Bohužel už mi žádný na hraní nenechali jen L-159. Laskal jsem tyto stroje .... MIG-23BN,ML,UB ....... MIG-21MF,UM ......L-29.39 a Mi Mil-17.
tak to ti docela závidím....to já jsem si jako malý vlezl do MiGu-21 a pak do 23 v brně.....
57thMH_Edison napsal:
Je pravda, že většina byla letuschopná a i bojeschopná, ale bylo tam jedno velké ALE a to, že byl ukončen jejich technický život a s tím už se v podstatě nedá nic dělat jen se rozloučit. PÁ PÁ
Mno to je sice pravda, ze z hlediska letoveho provozu to uz nesmi nidy do vzduchu, ale na druhou stranu funkcni kus s prokazanou a dobre evidovanou minulosti je z hlediska muzea velmi cenny a perspektivni exponat. Ono v muzeich je sice par kusu, ale vetsinou dost dobitych, tu chybi motor, onde zbrane, jinde budiky, ... a tyhle kusy patri ke vsemu k legendam. A tak mi takovehhle likvidace prijdou jako podobne barbarstvi, jako kdyz se metasokolum urezavali ocasy, nebo kdyz se Moquita stipaly na polinka... Chapu slovnik toho cloveka z Hansairu.
WT_Peci napsal
... vse je v podstate shrnuto tou posledni vetou + dodatek ze sve cvicne letouny jim pronajimaji ...
EDIT - abych nebyl chycený za slovíčko - samozřejmě, že armáda má leteckou školu, ale ta škola nezabezpečuje letecký výcvik. Ten si kupuje od CLV.
Ty vole, to musi byt kseft. Tak armada pujci Leteckym Opravnam Malesice (LOM) letadla, mechaniky, letiste, musi umoznit instruktorum letat (nebo jim snad pronajimaji i ty instruktory?).... a jeste si nechaji od nich zaplatit vycvik pilotu... Ty vole, takhle se dela kseft! A mladi vojensti piloti breci a utikaji z armady, ze nejsou letove hodiny a jsou radi, kdyz ve vycviku po 4 letech brousi zliny 142 a 242 a parkrat do roka je nekdo pusti na albika
Pánové, s tou provozuschopností a bojeschopností to opravdu nebyla žádná sláva. Většina mašin co lítala až do konce už opravdu nemohla, bylo to do krajnosti.
Mimochodem, tři naše jednadvacky pořád lítaj ve státních službách, honí domorodce v Africe.
5603, 5581, 5512, 9341 přeletěly do Přerova
Upravil/a TCRaven dne 07-12-2006 08:41
WT_Peci napsal
... vse je v podstate shrnuto tou posledni vetou + dodatek ze sve cvicne letouny jim pronajimaji ...
EDIT - abych nebyl chycený za slovíčko - samozřejmě, že armáda má leteckou školu, ale ta škola nezabezpečuje letecký výcvik. Ten si kupuje od CLV.
Ty vole, to musi byt kseft. Tak armada pujci Leteckym Opravnam Malesice (LOM) letadla, mechaniky, letiste, musi umoznit instruktorum letat (nebo jim snad pronajimaji i ty instruktory?).... a jeste si nechaji od nich zaplatit vycvik pilotu... Ty vole, takhle se dela kseft! A mladi vojensti piloti breci a utikaji z armady, ze nejsou letove hodiny a jsou radi, kdyz ve vycviku po 4 letech brousi zliny 142 a 242 a parkrat do roka je nekdo pusti na albika
No ono to je trochu jinak
LOM ma pronajata letadla, budovy, mechanici jsou zamestnanci LOMu, instruktori nevim, pod koho spadaji. Nekde v A-reportu jsem o tom cetl clanek, ze diky tomu, ze maji ta era pronajata a v ramci pronajmu na nich sami delaji udrzby a opravy (LOM snad dela na kazdym typu nejaky dulezity podsestavy), tak naklady na vycvik jsou zhruba 60% puvodnich nakladu. Zkusim doma dohledat.
Nevim, jak je do teto ceny zahrnuta udrzba letiste, ale letiste v Pardubicich je v tomto smeru specificke, nebot na nem jsou mimo armadu dalsi dva subjekty. CLV a EBA a.s. - takze armada musi letistni plochu udrzovat tak jako tak pro sebe (je tu armadni logisticke centrum, pristavaji tu Openskies atp.) a ma smlouvy s provozovatelem civilniho letiste (EBA a.s ma uzavreny s ministerstvem obrany dve smlouvy - za najem prostor pouzivanych na letisti a druhou za poskytovani provoznich sluzeb (RLP, uklid a udrzba VPD a pojjidecich drah)). Platí se poplatky za kazdou tunu, ktera dosedla na VPD. Tedy cim vetsi je civilni provoz na letisti, tím vetsi vynos z toho armada ma.), tak ty naklady se armade opravdu mohly snizit. Nejsem u toho az tak blizko, abych o tech smlouvach vedel podrobnosti, takze vic nevim, ale asi jsem toho rekl vic, nez kdybych u toho byl a vedel vsechno, to bych mlcel uplne.
EDIT: jeste k vyuziti letiste - armada ho ma jako zalozni letiste pro Caslav, zrovna ted tady jsou uz pul roku gripeny, predloni tu byly jeste MiGy, myslim ze letos tu byli na cas i namestsky ZAcka. Takze to letiste si armada musi udrzovat i z tohoto dalsiho duvodu.
Upravil/a WT_Peci dne 07-12-2006 09:01
TCRaven napsal:
Pánové, s tou provozuschopností a bojeschopností to opravdu nebyla žádná sláva. Většina mašin co lítala až do konce už opravdu nemohla, bylo to do krajnosti.
Mimochodem, tři naše jednadvacky pořád lítaj ve státních službách, honí domorodce v Africe.
5603, 5581, 5512, 9341 přeletěly do Přerova
Prosím nevrtat do LOMU , nebo ještě něco vyvrtáte a já přijdu o práci a o výplatu.To víte i CLV je mým nepřímým živitelem.
Staráme se jim o letadla,děláme zástavby avioniky,revize...atd.
Já jsem jen avionik,né manager s platem 50.000 + ale je to moje práce Díky
hele lidi ja ted mozna budu placat blbosti,ale mozna by si ten mig 21 zaslouzil treba zakozervovanej nekam pred leteckej ustav, nebo tak neco,porad lepsi nez to davat do srotu
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.