Krym 1944
|
1stCL_Fucida |
Přidané 26-10-2005 22:54
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Je zde trochu problém.. duben 1943 je plánovaným datem pro zavedení Fw 190 A-6 do výroby (nakonec červen), ale to se nepodařilo z jistých důvodů splnit. Fw 190 A-5 byly dle všeho vyráběny opravdu dříve (ten listopad jsem ověřoval z jediného zdroje, nečekal jsem takovou vlnu nevole ). Nicméně JG26 hlásí první ztracené Fw 190 A-5 již v první polovině března 1943. Od května 1943 už měla zřejmě víc A-5 než starších A-4, nicméně poslední ztracenou A-4 u JG26, co jsem zaznamenal byla snad někdy v říjnu 1943.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
haluz paja |
Přidané 26-10-2005 23:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 155
Založený: 15.10.05
|
No, mozna ma fuci pravdu
http://www.focke-wulf190.com/ |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-10-2005 00:08
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
SUPER WEB! Jsou tam přibližné údaje o vyrobených strojích!! Tyhle údaje jsem hledal roky! Jen musím kontaktovat autora a zeptat se, kde to vytáhl..ale SUPER!!
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 27-10-2005 01:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
já mám taky ve dvou knížkách udaný, že na konci roku 1942 začala výroba A-5. otázka je, kdy se dostali na frontu.
edit: je ale zase fakt, že u některých ruských letadel se todle v úvahu nebere.
Upravil/a rOckie dne 27-10-2005 01:42
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 27-10-2005 07:13
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
CSL_Rockie napsal:
já mám taky ve dvou knížkách udaný, že na konci roku 1942 začala výroba A-5. otázka je, kdy se dostali na frontu.
edit: je ale zase fakt, že u některých ruských letadel se todle v úvahu nebere.
Zcela seriózně: Rockie, jestli máš pocit, že některá letadla jsou na mapách AH (už nemůžu psát "na našich mapaách" :sm39: ) tak dej vědět. Já osobně se na todívám tak, že od data výroby se mohly letouny objevit na frontě zrhuba po dvou až třech měsích. Jeden měsíc na výrobu "dostatečného" počtu kusů, jeden měsíc na přeškolení pilotů a nějakou dobu na přesun na frontu. |
|
|
|
313_OTU_oblak |
Přidané 27-10-2005 07:36
|
Uživatel
Příspěvek: 1375
Založený: 30.09.05
|
hmmm.....doufejme že jsou mapy správně datované, aby bylo z čeho vybírat Gryzlove, jsi sice z 313 ale pořád máš v duši holoubka |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-10-2005 07:57
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
já bych ke Gryzlovovu tvrzení dodal jen poznámečku, že jsou nové a "nové" stroje. Třeba přeškolení a podobné zbytečnosti při přechodu z Fw 190 A-5 na A-6 nebyly nutné - stejně tak oba typy sloužily souběžně, nebylo tedy nutné dodat velké množství strojů, aby se dopřezbrojily například celé Staffeln. Takže u určitých typů mohlo toto období být značně kratší, než 2 - 3 měsíce.
Naopak ale třeba Mustang B se dostal do první ostré akce až cca 7 měsíců po sjetí prvních sériových strojů tohoto typu z výrobní linky.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 27-10-2005 11:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
nejde mi o procpání A5 do roku 42. tam kraluje A4 i s ořezaným motorem.
A5 by tam nadělal paseku.
Spitfire V z roku 41 s 16 liberním boostem je bug. ten tam nemá co dělat, je to blbě označený. Oleg to ví a řekl že je to chyba. Co myslíte, kdy to opraví? Určitě brzy :sm6: |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-10-2005 11:46
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Fw 190 A-4 s ořezaným motorem? Jak je ten motor ořezaný? Při standardních plnicích tlacích a otáčkách podává veskrze standardní výkony. Co je na něm ořezaného? .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Kaspery |
Přidané 27-10-2005 11:55
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 158
Založený: 29.09.05
|
Ty jo ten web o FW je skvely!! Diky |
|
|
|
rOckie |
Přidané 27-10-2005 15:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
Asi by měl existovat A4 (derated) early a A4 late. Early běžící na 1.35ata@2400rpm je ve hře. To co ukazují budíky ve FW (asi 1,39-1,4ata) u plnícího tlaku je grafický bug (Olegova odpověď).
pozdější serie A4 měli předělaný chlazení, to je asi důvod, proč už mohli jít na 1,42ata s menším rizikem zničení motoru. Každopádně i A3 mohla běžet na 1,42. Ona i ta 1-3minuty můžou zachránit prdel.Diskuse na todle téma najdeš na ofic. Il2 foru. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-10-2005 16:06
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Drtivá většina Fw 190 A-4 má navlas stejné chlazení jako Fw 190 A-3.
samotné A-4 a A-3 jsou dosti podobné stroje. Ve FB máme trochu jinou A-5 a A-6, které dle všeho jdou na C3 beňál. Je tam grafický bug ve smyslu, že ti rafika ukáže 1,39 ATA a výš ani ťuk, ale i nad 1,39 můžeš pořád přidávat až do předpokládaných 1,42.
Výkony Fw 190 A-4 plně odpovídají předloze s 1,42 ATA. Večer ti můžu zjistit, kolik je těch 1,35 dle německých testů.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 27-10-2005 18:19
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
Právěže např. faustnik tvrdí, že a4 ve hře odpovídá těm 1,35ata@2400rpm. a faustnik není blb který by si vymýšlel a používal, co se mu zrovna hodí. Mě taky příde že to odpovídá těmto hodnotám.
já pro A4 tabulky nemám. EDIT: Ale např. tady jsou tabulky pro a5 - max.rychlost 640 jakou má A4 odpovídá 1,35ata@2400rpm.
http://www.acompl..._photo.php
Tady jsou tabulky pro A3 na 1,42ata@2700rpm (listopad 42):
http://www.acompl..._photo.php
http://www.acompl..._photo.php
je v tom nějaký bordel. já mám taky tabulky který připisujou A4 1,42ata a rychlosti oněch 670. Tedy se taky přikláním k vysvětlení, že skutečně u A4 byla použita obě nastevení, ve hře máme to slabší. na Východě to stačilo, šetřilo to motor a to se taky počítá, vzlášť když letiště v SSSR byla tisíce km od výrobních hal.
Upravil/a rOckie dne 27-10-2005 18:22
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 27-10-2005 18:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
co se týče chlazení: v několika knížkách mám jasně napsaný, že došlo v průběhu výroby ke konstrukční změně. Ta pak byla standardem právě u A5. Ale co nevim je, jestli se to týkalo serií vyrobených v roce 42 nebo 43.
z těch testů co jsem postnul je podle mě jasný, že A4 ve hře nelítá na 1,42ata. Toto nastevní motor zvládl už A3, ale zlobil. Proto se uvád jako standard 1,35ata.Faberův FW A3 byl taky "derated" na 1,35 ale Briti ho trápili na 1,42. díky tomu málem motor zkur...i. Na 1,42ata totiž mohli lítat jen po omezenou dobu.
Mě by zajímalo, jestli Faber mohl z kabiny na 1,42ata přepnout sám, nebo jestli to museli vytunit polní mechanici.
edit.překlepy
Upravil/a rOckie dne 27-10-2005 18:36
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-10-2005 20:10
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Jo..máš pravdu. Otáčkoměr by měl být vypovídající. A-4 točí jen něco kolem 2500rpm (AUTO), zatímco A-5 2700rpm (AUTO). Takže je opravdu "podceněná". Tedy alespoň na standardy BMW 801 D-2, resp. na námi očekávané standardy.
Jinak finální verze chlazení až u A-5 + možná u několika kusů A-4. Nicméně vzhledem k přepracovanému motorovému loži u A-5 je tam těch rozdílů více.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|