Ad zasobovani - Chapu smysl toho ze dopravak musel stat na letisti aby sly zasoby znicit. Taky chapu jak cerveni prepocitavali zasoby na bednu.
Jako schudne se mi jevi kompromis. Zasobak muze vylozit do beden, ale bedny maji maximalni kapacitu, dejme tomu 400kg na bednu. Pokud je na letisti 10 beden, je to 4 000kg / 400kg bedna. Prileti nalet, 5 beden je pryc, prichazime o 5x400kg zasob. Pokud chceme dozasobit, zasobak by za takove situace musel na plose stat (nema kam dat naklad - nejsou skladovaci prostory). Vyzasobime bombardery 1 tunou (zustava nam 1 000 kg zasob po 200 kg na bednu). Zasobak by ted mohl vylozit svuj naklad a ten by se rozpocital mezi bedny. Pokud dojde ke kompletnimu zavreni letiste (zniceni vsech beden), letiste muze zasobit letadla pouze pokud dopravak stoji na letisti (nema kam skladat zasoby).
To umoznuje dozasobovat letiste ktera vycerpaji zasoby uzivanim a zaroven umoznuje zavrit letiste znicenim beden.
Take umoznuje letiste opet otevrit ale za obeti jednoho dopravaka ktery dela "bufet".
Neumoznuje to take aby v jedne bedne byly zasoby pro tydeni bombardovani nepratelskeho uzemi
Myslim ze prave to byl problem ve Straubingu. Bedny byly, munice v nich ne, a presto jsem nemohl zasoby vylozit i kdyz by byly znicitelne.
Upravil/a DarkTatka dne 09-11-2010 23:45
Dark - tohle je už tak složité, že by se z toho logistici zcvokli - navíc to přímo koresponduje se stavem beden co jsou prázdné, což jaksi v ilovi nejde zjistovat. Nicméně máš pravdu že pokud je kam to dát tak by se mohlo povést vyskladnit.
Osobně si myslím, že musíme daleko víc zkoušet možnosti ILa co se týče zásobování, jelikož tohle je zásadní věc pro SM.
Muj návrh byl zrušit dopraváky uplně a nechat to na kolonách, jenže tam je to zase o správném waypointování aby ty mrchy dorazili kam mají a kdy mají. Což se týká jakékoliv mj. mapy i těch olegových. Tady jsme bohužel dojeli na tom, že se celá mise nenechala doběhnout nanečisto a pozemní jednotky se nezkontrolovaly.
Velké naděje vkládám do nového MDS_RRR i kdyby se mělo týkat jenom zásob je to porád dost použitelné. Ted jen aby to nebylo nějak zabugovaný (téměř na 99% bude).
Nicméně porád si myslím, že dokážeme vymyslet i plnohodnotný zpusob jak zaásobovat i bez RRR a s letadlama a přitom se to bude dát spočítat. MDS totiž umí počítat i shozené zásoby na padáku, rovněž jako že umí některé objetky obnovit v určitém čase.
Tak uvidíme příští týden. Pro mě je tedy 17.11.2010 lepší. Bude vubec kde chlastat, nejsou porád hospody zavřené ve svátek?
tak to proberete pred zavrenou hospodou ... je treba si uvedomit ze je potreba spechat ... za 14 dni vyjde BOBek a to je naprosto idealni scenar pro dalsi podobnou akci
Ale počkej Lekku, tohle není tak blbej nápad. Vem si to na příkladu paliva - pokud není k dispozici cisterna nabo tank, tak není kam ho dát, to je reálné, tedy aspoň reálu podobné.
Problém je s hlášeními škod, my vlastně na některých letištích neměli hlášení za celou specku - ale na co taky, nikdo na nich nesedl tak co, ať si je bomběj jak chcou.
Pokud RRR dokáže obnovovat objekty, tak to na počítání nebude až tak náročnější než byla tahle - možná to budou muset dělat dva lidi místo jednoho, no, ale pokud nebudu vědět že tam ta nádrž už není, budu s ní počítat jako že je, a to se protivníkovi nebude zase líbit.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Jo souhlas - mě spíš šlo o to jak si budeš počítat volné kapacity v bednách/tancích.
Pro tuhle specku se domluvilo že se bude dovezený materiál erem ihned spotřebovávat a že tomu odpovídá 30 min na vyložení. popravdě jsem to pochopil jako Permon - ero prostě musí čekat 30 minut a pak odletí a zásoby jsou virtuálně uskladněné a spotřebují se jako první. Proto byl také prodloužen čas vykládky z puvodních 20 na 30 min.
Pokud si vezmeme mnohem horší režim, který měli LW, že ero sedí na stojce dokud není spotřebováno, tak by to mohlo znamenat bud:
1/ vytvořit pravidla pro varianty s částečnou vykládkou a nebo
2/ zneschopnění dopravy protože ero bude na stojece do předání všech zásob a tudíž nemuže dělat nic.
Myslím, že 1 je mnohem reálnější a navíc by to stějně chtělo vytvořit i system centrálních zásob a jejich ubytku - páč jedině tak se válka vyhráva, že Mr "Bombr" Harris a jedině tak pujde oběma stranám skutečně o něco globálně hmatatelného co se dá vyhodnotit.
No asi nemá smysl to rozebírat tady v tomhle přepychovém vlákně. Dáme si bud nové vlakno na SVK (jako už po několikáté :-)) nebo to proberem v hospě a pak vyhlásíme závěrečné resume.
Když jsme aktivně dělali na SM SW po Krasnodaru, tak zásobování a celkově evidence všeho bylo to klíčové.
V postatě systém pro takovéhle velké akce musí (rozhraním) sestávat z několika klíčových modulů/funkčních celků:
- modlu evidence hráčů, jejich příslušností ke straně, jednotce, hodnost ....
- modul velení - mapy, radary, hlásky, systém sdílení informací mezi štábem, průzkumem a velení jednotlivým jednotkám
- modul sledování zásob a stavů všeho druhu.
Jak jsem pochopil, Falkonovi se podařilo dát do kupy v minimální verzi modul velení a LynXovi nějaký modul/systém zásobování.
V modulu evidence zdrojů jsme plánovali jak evidenci letadel a pilotů kde se nachází a v jakém stavu, tak zásoby.
Zásoby jsme plánovali skladovat v bunkrech s jasně stanovenou kapacitou a pevně rozmístěné kolem letišť, čili teoreticky zodolněných objektech. Prakticky jsme ale přišli na to, že bunkr není ve hře nijak odolnější a i malá bomba v pohodě zničí tento objekt. Navíc některé objekty se logují zničení, některé ne (myslím že se nelogují objekty jako budovy a tak to co má označení OBJEKT_CISLO). Proto jsme chtěli řešit tento problém tak, že by se do toho bunkru strčil nějaký "neobvyklý tank" který by sloužil jen jako indikátor funkčnosti skladiště a nesměl by na mapě být jinak použitničení tanku = zničení skladu.
Systém ví ve kterém skladu je kolik čeho. Zásoby ubývají dle startů letadel - letadla zničená na zemi jsme neřešili, prostě jako by byla nenatankovaná a nevyzbrojená, cokoli se vrátí jsme počítali bez munice a bez paliva - a přibývají podle toho jak dorazí zásobovací vlaky, kolony, letadla. Starty a přistání IL loguje do log souboru zcela standardně.
Takhle nějak jsme to měli plánované pro SM SW, ale k realizaci nedošlo. Falkon ví asi nejlépe v jaké fázi to skončilo. Dokumentace celé naší komunikace a pravidel pro SMka stále je, mám archivované všechny mejly + v archivu vývoje SM SW to je tuším taky - Falkon. Ať nevymýšlíte kolo....
AH_Cutora napsal:
Takhle nějak jsme to měli plánované pro SM SW, ale k realizaci nedošlo. Falkon ví asi nejlépe v jaké fázi to skončilo. Dokumentace celé naší komunikace a pravidel pro SMka stále je, mám archivované všechny mejly + v archivu vývoje SM SW to je tuším taky - Falkon. Ať nevymýšlíte kolo....
Zdravím Čutoro :)
Pamatuju i SM i Falkonův software. Problém je ten, že Falkon by pro aplikaci svého softwaru potřeboval zjednodušení a pušalizaci pravidel, zatímce během celých příprav Palby byly požadavky výhradně na zesložiťování. Např. Falkon nebyl schopen implementovat tři druhy pozemních čet (opravárenské, palivářské, zbrojížské) zatímco většina tlaků byla na jeěště další dělění čet (podle typů strje atd.)
Nicméně - poznakty máme, nápady už taky, pravidla Palba 1938 verze 2.0 už jde do tisku :D Bude to tak hrozné, že to ani nikdo nedočte a to je to, co potřebujeme :D
Jak jste si jistě všimli (Fuči to tu už naznačil kolik ho to stálo času a úsilí tu jednu specku zorganizovat a provést, bylo by velmi přínosné kdybys i ty Jiříčku sepsal co to obnášelo pro tebe to připravit a pak velet) tak takováhle akce je enormní zátěž. Pomocný SW by se více než hodil. Obávám se, že z organizačních důvodů/vytížení takovouhle akci nezopakujete dřív jak zase za rok/dva.
S Falkonem a LesnímHU jsme před těma ?3-4? roky chtěli takový komplexní SW napsat, ale jak jsme rychle zjistili, zase ČAS ČAS ČAS... Není řešení udělat super vymakaná a složitá pravidla, když to pak nejní síla manuálně ošéfovat ani naprogramovat do SW.
Principielně by šlo vytvořit ke každému stroji mechanika atd... ale KDO TO BUDE BOUCHAT. Jednak jako programátor, jednak pak při akci bouchat ty kvanta vstupních informací do systému.
Zamyslete se nad zjednodušenýma pravidlama doporučuji. S ohledem na to co ta pravidla přináší a co zase stojí....
neda me to abych se na chvilku jednim prispevkem do tyhle "zasobovaci" debaty nezapojil
munice je prepravovana v bednach, palivo je prepravovano v sudech, vselijake ruzne zasoby ktere by se pripadne mohli take dozasobovavat jsou taky bud v bednach nebo volne lozene (dle druhu nakladu) ... k tomu aby se tyto zasoby mohli pouzivat staci je pouze vykopat z letadla na plochu a masina pak muze klidne odletet ... mozna ze by se pak maximalne mohlo pocitat vetsi zdrzeni pri tankovani letadel nebot budou s nejvetsi pravdepodobnosti muset bejt tankovany rucne
jedinej pripad kdy letadlo musi bejt na letisti pritomno je v pripade ze se jedna o cisternovy letadlo a letistni cisterny jsou zniceny
z toho co jsem napsal vyplyva v podstate jedinej problem ... jak pocitat dovezene zasoby ... alfikuv zpusob s rozpocitavanim do neznicenych beden je jedna z moznosti ... me napadla jina
na letiste a v jeho okoli se predem umistni rada "zasobovacich bodu" ... pod pojmem zasobovaci bod je mozno si predstavit hromady beden nebo barelu nebo mix tohoto vseho (dle meho mix je nejlepsi protoze nebude potreba to jakkoliv rozlisovat) nebo nektere mensi objekty predstavujici provizorni skladiste ... kdy kazdy takovy "zasobovaci bod" predstavuje kompletni naklad jednoho dopravniho letadla ci jedne zasobovaci kolony - at uz byla privezena jenom munice, palivo nebo mix ... oba staby budou vedet kolik ktere letiste techto bodu ma ale nebudou znat jejich polohu ... a v pripade ze hlavni zasobovaci sklady na letisti - tedy letistni cisterny a sklady/site - budou cinnosti nepritele zniceny tak nastoupi JEDEN ze "zasobovacich bodu" jako hlavni sklad do ktereho budou dovezene zasoby naskladneny - v pripade ze priletej/prijedou 2 a vice letadel/zasobovacich kolon pak se samozrejme zaplni prislusny pocet "zasobovacich bodu" az po maximalni pocet "zasobovacich bodu" na letisti umistenych ... no a nepritel bude vedet ze kdyz znicil hlavni sklady tak bude muset nicit "zasobovaci body"
a tady to zacina byt trosinku slozitejsi diky omezeni Ila
pokud utocnici znici jakykoliv jeden "zasobovaci bod" a letiste melo zasoby prave v jednom bode pak jsou zasoby zniceny ... pokud melo letiste zazasobeny 2 body tak je znicena pulka zasob atd. ... problem pro utocniky je ale v tom kdyz znicej 2 a vice "zasobovacich bodu" v jednom naletu a letiste ma zazasobeny pouze jeden bod:
nazorny priklad: letiste ma 5 "zasobovacich bodu", ma cerstve zniceny hlavni skladovaci prostory a priletelo letadlo z nakladem munice ... ta je uskladnena do jednoho (prvniho) bodu ... pak prileti nepritel a znici vsech 5 zasobovacich skladu ... tim ale znicil i to co vlastne jeste neni ... letiste si odecte JEDEN znicenej "zasobovaci bod" a dale muze pouzivat i ty 4 jake jsou vizualne znicene, ale de facto jeste nebyli postaveny ... tohle muze byt pro utocnika dost matouci kdy vlastne nevi jestli na letiste zasoby byly dovezeny - a tedy nastala situace kdy by je v realu mohl videt - nebo se kouka na prazdny "zasobovaci bod" ktery vlastne jeste neni ... reseni tady jsou ale zalezi to na pripadne dohode stabu ... bud se bude nejakym zpusobem oznamovat kolik "zasobovacich bodu" je na letisti aktivnich - treba po preletu pruzkumneho letadla???? - nebo se bude spolehat na logiku veci kdy utocnik bude likvidovat "zasobovaci body" jeden po druhym az do doby kdy z toho letiste prestanou startovat letadla ... a v okamziku kdy zase zacnou tak je jasny ze bylo dozasobeno ... pripadne jine zpusoby ktere me ted nenapadly
po faktickem zniceni vsech techto "zasobovacich bodu" - tedy po zniceni po navezeni zasob - by letiste bylo prohlaseno za nepouzitelne
vyhody tohohle systemu:
- logistici nemusej nove navezene zasoby rozpocitavat do neznicenych beden/barelu;
- po zniceni cisteren utocnik vi ze letiste prislo o zasoby paliva a ze se musi zamerit na jinou hromadu barelu a nemusi hledat nekolik prezivsich sudu, ktere se "zazracne" nafukuji a zasobuji palivem x stroju ... to same pak samozrejme plati i pro bedny s munici;
- nemelo by dojit k jinemu vykladu ohledne stani zasobovaciho letadla na plose nebot zasoby jdou do nahradnich skladu;
Nevyhody me v tuto chvili napadaj tyto:
- jakym zpusobem bude "zasobovaci bod" postaven aby nebyl znicitelnej jednou bombou a zaroven ohranicenej aby bylo jasne kde jsou jeho hranice;
- hlavni nevyhoda tohohle systemu pak spociva v tom, ze "zasobovaci body" nemuzou byt zviditelneni az po jejich naplneni aniz by nebyla nahozena nova mapa coz muze utocnika uvest do stavu kdy nevi kolik bodu bylo realne zniceno a muze nicit jiz znicene a neobnovitelne, pripade si muze myslet ze to znicene je a ono neni ... musel by se vymyslet nejaky zpusob jak s tim pracovat tak aby to bylo co nejmene matouci
Vyšlete zásobovací kolonu vozidel, nebo vlak, nebo letadlo/letadla. OK. To ale znamená zadefinovat, kolik čeho co veze. A teď je otázka zda náklad rozprostřít procentuelně na celou zásobovací skupinu, nebo počítat co přesně veze každé auto, letadlo, vagónek a to při zničení - dovezení evidovat. Už to samo o sobě je problém. Když je SW, tak to není taková tragédie, mašina to spočítá. Když se to eviduje ručně, PRŮSER jako hrom, to je administrativa jak prase. A to mluvím jen o samotné cestě. Ale někdo to musí v daném čase nakládání nákladu ZADEFINOVAT A NABOUCHAT NÁKLAD! To znamená založit do systému (ať už do SW rozhraní nebo na papírek při papírkovém systému) a zkontrolovat že tam odkud to bere to má ve skladech dostupné... To samo o sobě je administrativa... Přemýšlejte co vás to bude stát v lidských zdrojích při akci samotné.
Kdo dělal kde zásobovače - úředníky - kolik lidí na každé straně?
Kdo dělal evidenci strojů a pilotů - kolik lidí na každé straně / jednotce / letišti?
Byl bych na tyto logisticko/organizační údaje velmi zvědavý jestli jste ochotni se o ně podělit - strávit ten čas boucháním toho sem...
Co se tyce SW - Bouchaci by byli, i dobrovolni. Pokud zacneme ted, dokud je tu aspon par lidi co umi a maji elan, muzeme mit do roka pomerne pouzitelny soft. Zalezi na par vecech - chceme to mit offline nebo online reseni, chceme dat zodpovednost spis stabu nebo pilotum?
Cerveni i modri resili problemy ruzne, u modrych bylo vice zodpovednosti na stabu, u cervenych spise na veleni jednotlivych roju.
Cutoro a proč myslíš že vzniknul ten užasný udělátor zvaný LynxLOG. V červeném vlákně ja na něj link a myslím, že pokud se s lynxem23 domluvíš pošle ti ěnjaké ty passwordy pro vyzkoušení.
IMHO na to kolik měl času a že finalni pravidla byla až těsně před akcí vytvořil něco neuvěřitelně funkčního...S!Lynx23
AH_Cutora napsal:
Napadá mě třeba pro to zásobování.
Vyšlete zásobovací kolonu vozidel, nebo vlak, nebo letadlo/letadla. OK. To ale znamená zadefinovat, kolik čeho co veze. A teď je otázka zda náklad rozprostřít procentuelně na celou zásobovací skupinu, nebo počítat co přesně veze každé auto, letadlo, vagónek a to při zničení - dovezení evidovat. Už to samo o sobě je problém. Když je SW, tak to není taková tragédie, mašina to spočítá. Když se to eviduje ručně, PRŮSER jako hrom, to je administrativa jak prase. A to mluvím jen o samotné cestě. Ale někdo to musí v daném čase nakládání nákladu ZADEFINOVAT A NABOUCHAT NÁKLAD! To znamená založit do systému (ať už do SW rozhraní nebo na papírek při papírkovém systému) a zkontrolovat že tam odkud to bere to má ve skladech dostupné... To samo o sobě je administrativa... Přemýšlejte co vás to bude stát v lidských zdrojích při akci samotné.
Kdo dělal kde zásobovače - úředníky - kolik lidí na každé straně?
Kdo dělal evidenci strojů a pilotů - kolik lidí na každé straně / jednotce / letišti?
Byl bych na tyto logisticko/organizační údaje velmi zvědavý jestli jste ochotni se o ně podělit - strávit ten čas boucháním toho sem...
Čutoro, tohleto máme právě za sebou. Zásoby na letišti reprezentované objekty. S tím, jak se odčerpávají, reprezentují stále se zmenšující procentuelní část. Do toho zásobování letecky (jak jej realizovali červení), že co dovezou, přičte se ke stávajícím a ty pak reprezentují zase o něco více. A do toho přijíždějí kolony, které mají napořátku pevný objem - např. cisterna veze 2000 litrů - a jak se postupem času odčerpává, opět reprezentuje jen procentuální část.
Ano, byla to neuvěřitelná prcačka (promiňte za to slovo). A ano, Čutoro, byl jsem zásadně pro radikální zjednodušení. Ale neprosadil jsem, touha po "realitě" byla obecně vyšší. Tahle akce zpoloviny opustila pole hry IL 2 Sturmovik a zabrouzdala do vod "logistika a plánování". Zda to bylo přínosem nebo ne je na posouzení jiných. Ale aby sis nemyslel, že jsme neviděli, jak kostrbatou cestu volíme. Věděli jsme to. A někteří jsme nesouhlasili. Ale jak říkám - akce přesáhla rámec "letecké zábavy" a kostrbatost byla akceptována.
Ad zásobovací body:
neznáš souřadnice dopadů bomb. Pokud ti na zásobovacím bodě neleží něco jehož zničení jsi schopen detekovat (najdeš event zničení objektu typu a ID XY v logu), tak zásobovací bod není detekovatelný stav OK/KO. Takže tam nastrkáš auta nebo něco a to je staticky celou dobu mise a lze ničit preventivně .... mnoho nevýhod.
My jsme v našich úvahách šli cestou několika skladišť (klidně a regulerně i skovaných v lese do 1-2km od letiště - v případě hlavního skladu munice a paliva je to velmi rozumná vzdálenost a požadavek i v reálu, k letadlům jezdí cisterny a auta s municí).
Lze se pak dohadovat jak se chovat v případě zničení všech těchto skladů. Palivo lze skladovat v barelech, munici v bednách, ale kapacita skladování klesne na zlomek skladů (třeba na 1/4 ...)
Hele ale z jiného pohledu. Samotná přesná implementace je relativně podružná. Důležité je mít počítání a evidenci samotných transportů, evidenci obsahu skladů (ať už stabilních nebo nějakých improvizovaných) a vydávání ze skladů letadlům. To je alfa a omega, protože to znamená zpracovávat velké množství dat které se neustále mění a jsou klíčová pro jakékoli další operace.
To jak pak řešit prodlevy pro nakládky/vykládky a pod. už je pak druhotný problém který nemusí řešit tolik SW ale piloti a ti si to prostě stopnou.
Druhý srovnatelný problém je dostupnost strojů a pilotů na letištích. Evidence strojů: ve vzduchu, na zemi ve stavu mechanici připravují ke vzletu, na zemi připraveni ke vzletu, na zemi v opravě, ... Evidence pilotů: ve vzduchu, na zemi zdraví připraveni k letu, na zemi pauza mezi lety, na zemi v nemocnici, mrtví s časovou pauzu (zůstává mrtvý pilot "přikován" ke svému letišti, nebo se může "narodit" kdekoli?) ...
No nic, jdu zase makat, dneska se sem už asi nedostanu ...
PS: neberte mě jako že to shazuju, tohle byla specka podle mého gusta které bych se strašně rád zůčastnil kdyby to šlo klidně i jako neletící úředník, bohužel prostě teď mám hmotné starosti s budováním bydlením pro rodinu a to musí jít vše ostatní na čas stranou.
Jen se snažím aby jestli se do něčeho vrhnete programovat aby to nebyly vzdušné zámky které nedokončíte, ale aby to skončilo reálným použitelným systémem, byť ne tak dokonalým a mocným jako ty vysněné zámky. Mám s tím už zkušenosti sám na sobě. Prostě mě berte jako zdravého pesimistu a oponenta projektového zadání daného systému Upravil/a AH_Cutora dne 10-11-2010 11:48
Ad zásobovací body:
neznáš souřadnice dopadů bomb. Pokud ti na zásobovacím bodě neleží něco jehož zničení jsi schopen detekovat (najdeš event zničení objektu typu a ID XY v logu), tak zásobovací bod není detekovatelný stav OK/KO. Takže tam nastrkáš auta nebo něco a to je staticky celou dobu mise a lze ničit preventivně .... mnoho nevýhod...
prave o tom "preventivnim" - at uz umyslnym nebo neumyslnym - niceni v predstihu neceho co jeste neni se zminuju jako o hlavni nevyhode ... bohuzel dalsi varianta je nahozeni novy mapy coz taky neni dobry ... muselo by se neco vymyslet jak s tim pracovat, ale jedna podstatne vec o jaky asi nevis je to, ze mame momentalne k dispozici auta se kteryma se da jezdit a tudiz i zasoby kontrolovat vizualne a tedy ze ten "zasobovaci bod" muze klidne byt tvoren hromadou beden pod siti coz se muze pripadne i docela dobre schovat ... pak to uz je "jen" o zkouknuti stavu po naletu a pocitani ... je "zasobovaci bod" tvoren 20-ti sitema s bednama a sudama? je pri naletu zniceno 10 beden/sudu? pak je znicena pulka vsech zasob ktere tam momentalne jsou naskladneny ... kazdopadne pakarna pri sledovani stavu zasob bude porad, akorat by mohla bejt o neco mensi ... mozna
stejne si myslim, ze nejlepsi zpusob muzou navrhnout jen a pouze ti, kteri v tyhle akci to zasobovani meli na starosti protoze presne vedej co kde drhlo apod. ... my se muzeme maximalne pokusit jim nahodit nejaky myslenky jaky oni pak proberou a reknou jo to je o.k., tohle tady bylo a tohle je uplna ptakovina
darktatka napsal:
Co se tyce SW - Bouchaci by byli, i dobrovolni. Pokud zacneme ted, dokud je tu aspon par lidi co umi a maji elan, muzeme mit do roka pomerne pouzitelny soft.
"SM projekt" (ako o nom pisal Cutora, ze sme ho zacali ja, Cutora a LesniHU) tu stale zije - a trufam si povedat, ze ta najvatsia a najnevdacnejsia "otrocina" vyvinut a rozbehat "aplikacny ramec" (ak sa to tak da nazvat) je hotova. Uz to staci len "dotiahnut"...
Takze ak sa tu nachadzaju nejaky dobrovolnici, ktory vedia programovat v Jave a chcu tomu venovat cas a pracu, nech ma kontaktuju - budem len rad ked spojime sily dohromady!
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak?
Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.