Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
|
313_Nevo |
Přidané 20-09-2013 14:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Konecne poriadny update
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-09-2013 17:15
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
No...ne že by v tom updatu bylo něco nového, revolučního, fantastického...a tak, ale ten chlapík to prostě popsal přesně tak, jak to vidím já . Výsledek je patrný z mého lehce upraveného podpisu
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 20-09-2013 17:41
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jak říká Fučida, v zásadě vyvrátil dva mýty a potvrdil, že žádný sim nepočítá žádnou aerodynamiku. Že ta úloha aerodynamiky je řešená sbírkou křivek a ploch zadaných skrz tabulky koeficientů a dál pak interpolovaný. A že největší přínos ROFu k dané problematice je v tom, že zavedli ten proud od vrtule. (Možná se mohl i pochlubit, že až do 1.029 měli v tom jejich přínosu cosi přesně opačně). Na druhou stranu by asi nikdo soudnej nečekal nic jinýho a že to byl jejich hype, když tvrdili, že v ROFu rekonstruují historii tím, že cosi počítají. Prdlajs, interpolují koeficienty vycucané houfně z prstu. Ale to je v pořádku.
Tak hlavně že závěr je, že ta pokročilá simulace různých efektů vede k vyšší míře věrohodnosti simulace a hlubšímu prožitku. No a že BOS je modelován tak, aby ty virtuální stroje respektovaly známé hodnoty reálných předloh. |
|
|
|
Farky |
Přidané 20-09-2013 19:02
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Tady je to samá zlatá cihla. Tak si říkám, kolik asi Čechů a Slováků do toho zatím šlo. |
|
|
|
Mriswith |
Přidané 20-09-2013 19:42
|
Nováček
Příspěvek: 75
Založený: 27.12.12
|
rekl bych, ze dost... |
|
|
|
WT_Flan |
Přidané 20-09-2013 19:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1824
Založený: 30.09.05
|
Ja taky doufam, ze dost. Tudlety potencyjaly se musi podporovat
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 20-09-2013 21:57
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Rume, no sak vieme citat. Aj ked kazdy asi trochu inak. Jakze 'zadny sim nepocita zadnou aerodynamiku', ked sa tam doslova pise 'aerodynamic force is calculated'!?
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-09-2013 22:06
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Dobrá když cihla tak cihla!
Jinak dnešní info je slušný. Už jen doufat. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 20-09-2013 22:06
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
313_Nevo napsal:
Rume, no sak vieme citat. Aj ked kazdy asi trochu inak. Jakze 'zadny sim nepocita zadnou aerodynamiku', ked sa tam doslova pise 'aerodynamic force is calculated'!? Ne nepočítá to aerodynamiku. Interpoluje to tabulky dat, které jsou získané různě. Většinou empiricky. Pokud bys chtěl vědět, co to je počítání aerodynamiky, najdi si na Googlu "Mechanika kontinua", "parciální diferenciální rovnice" a pod. Ono to tam píše dost jasně, že tohle se nedělá a že vše je řízeno tabulkama. |
|
|
|
Koty |
Přidané 20-09-2013 22:11
|
Diskutující
Příspěvek: 2868
Založený: 18.07.11
|
Rumcajs napsal:
313_Nevo napsal:
Rume, no sak vieme citat. Aj ked kazdy asi trochu inak. Jakze 'zadny sim nepocita zadnou aerodynamiku', ked sa tam doslova pise 'aerodynamic force is calculated'!? Ne nepočítá to aerodynamiku. Interpoluje to tabulky dat, které jsou získané různě. Většinou empiricky. Pokud bys chtěl vědět, co to je počítání aerodynamiky, najdi si na Googlu "Mechanika kontinua", "parciální diferenciální rovnice" a pod. Ono to tam píše dost jasně, že tohle se nedělá a že vše je řízeno tabulkama.
Jsou základní tabulkové koeficienty a pak koeficienty, které se berou ze hry průběžně a doplňují do výpočtů pro vektorované veličiny, kde se počítá jejich velikost a směr. Například si to hlídá jaký je v daném místě tlak (ten si to bere z jiných výpočtů a tabulek), momentální rychlost, výkony,... je to hodně komplexní a fakt se nedá vyjmenovat takhle z fleku, co tam všechno je (to už by bylo jednodušší sem hodit zdroják).
Rien n'est parfait; c'est la vie!
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 20-09-2013 22:12
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10828
Založený: 26.01.13
|
Jak píše Rumcajs. Počítání aerodynamiky, tedy dynamiky plynů, je výpočetně nesmírně náročné a bude ještě pěkných pár let trvat, než půjde v reálném čase ofukovat komplexní "reálné" křídlo na běžných domácích mašinách. Nehledě na to, že bude dalších pár let trvat, než někdo zvládne to křídlo namodelovat tak podrobně, aby tohle celé mělo skutečně smysl. Tohle je jediná drobnost, kterou mohl ten chlapík v daném článku rozvést více do podrobna. Ale obecně byl jeho text super. Víceméně mě uklidnil, že se nezabývají pitomostma.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 20-09-2013 22:13
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Edit: Už to chápu. |
|
|
|
Bierglass |
Přidané 20-09-2013 23:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
muheheheh |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 21-09-2013 01:45
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Rumcajs napsal:
S tou realitou to máš úplně pravdu Nevo. Třeba F. Fajtl měl tuším za celou válku 1 sestřel. Jenže oni ti kluci nechtěli umřít. Zatímco nám virtuálům to až tak nevadí. Tedy podnikáme věci mnohem odvážnější (jestli se tomu dá odvaha říkat), než co dělali ve skutečnosti. To samo o sobě přináší ten náboj zábavy. Nevidím důvod, aby se blblo kolem roll rate a turn rate a maximální rychlosti a přitom se úplně kašlalo na omezení těch výkonů. Ostatně ty simy mají přepínače realizmu a není důvod, aby i tkzv. full real server neměl volbu "ComplexRadiatorManagement=OFF".
Každej tu svojí zábavu vidíme trochu jinak. Masomlejnky jsou jistě zábavné a když mám náladu, taky zajdu třeba na Flying Circus, kde za deset minut umřu 10x a mám 10 sestřelů. Ale většinou mám náladu na to, abych někde lítal a lovil nepozorné a utíkal přesile. Nejvíc mě potěší, když dokážu překvapit skupinku a sundat jim třeba posledního a zdrhnout ve zdraví. Nebo když se nachomejtnu k souboji a vystihnu nějakého enemy, který si myslí, jak právě udělal dokonalý úhybný manévr, jen nevěděl, že tam je ještě jeden. Klidně 15, 20 minut a občas i víc hledám příležitost.
Vnímám to stejně. Nic mě nepotěší více, než přežít, i za cenu lovení jednotlivců, nebo formací bombardérů a třeba 3/4 hodiny bez kontaktu.
Jedna z věcí na CLODu co se mi líbí je, že je trochu komplexnější, než starý IL. Čas od času potkám při rolování týpka, co to prostě na zemi uvaří. A to jsou ty rozdíly, které postupně mohou rozhodovat na virtuálním nebi. Líbí se mi práce s motorem, chladičem, otáčkami, při manévrech se chladí hůře (alespoň se mi tak zdá) a to je to co mi posunuje zábavu zase o kousek dále. Pořád zkouším, kam až můžu zajít, kolik toho motor vydrží. Ze začátku jsem lítal pomalu, teď mnohem rychleji. A to se mi líbí, vidím u sebe s nalétanými hodinami postupné zlepšování a to mě baví. Na strhující dogfighty se stále necítím, pořád se mám co učit, na lov bomberů to už ujde.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-09-2013 09:38
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Samozrejme su vypocty a vypocty, ale nechcel som aby to vyznelo ze len naplnia excel sheet a ten LaGG veselo poleti, ze
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
TozziFan |
Přidané 21-09-2013 13:58
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Držím basu. |
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 24-09-2013 14:51
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
[img]http://www.alan-grey-page.cz/wp-content/uploads/2013/09/24092013_il2_bos.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
Baron |
Přidané 24-09-2013 15:26
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Tak to som veru zvedavý...
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 25-09-2013 18:16
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Už to jede.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Alan Grey |
Přidané 25-09-2013 18:54
|
Uživatel
Příspěvek: 894
Založený: 30.09.05
|
Velmi zajímavé... večer dám nějaké screenshoty na stránky
|
|
|