Jak píše Petsild. Na MB2 včera v pohodě. Občas nějaký ten záškub, ale i při tom dopuštění co jsme způsobili na Easy target tak to šlo. Ale pak se připojil rocketdog, což nam všem třem zpusobilo težký zámrz, no a když se vzápětí odpojil, tak nam to všem crashlo Ale jak a jestli to spolu souvisí těžko říct
Pěkný Joke, tvé příspěvky se zatím drží na úrovni tříletého dítěte ..
Mira napsal:
Jak píše Petsild. Na MB2 včera v pohodě. Občas nějaký ten záškub, ale i při tom dopuštění co jsme způsobili na Easy target tak to šlo. Ale pak se připojil rocketdog, což nam všem třem zpusobilo težký zámrz, no a když se vzápětí odpojil, tak nam to všem crashlo Ale jak a jestli to spolu souvisí těžko říct
V pohodě. Já se tam šel podívat co to vlastně dělá, protože já výše popisované problémy nemám. Vykoplo tě to, když jsem vlez do jednadvacitky. Ta dělá problémy všude a všem . Kdyz se do ní připojil někdo další, tak jsem cca 20 vteřin čekal co bude. Ostatní jako Mirage, F5, Albik nebo Harrier bylo na DCS v normě. Co se týče RAM, tak DCS jako takové mi zabere cca 4giga, systém bere cca 8 plus 2 až 4 si zarezervuje, jak kde. Tzn RAM je využita do cca 12giga.
možná by bylo dobré preventivně vyřadit 21ctku ze serveru než to fixnou ...
to rozhodně. Ty lagy se projevují v určité vzdálenosti od "epicentra" Když jsem poletoval jinde, než se někdo připojoval, tak jsem žádný lag neměl. naopak parťák který nad dotyčný místem kroužil jenom doufal, že to dobře dopadne. Jestli net code načítá objekty od jednotky do určité vzdálenosti, ve které lze simulovat vzájemné ovlivnění netuším. Pokud by to tak bylo, bylo by to vysvětlením. Jiným případej je, když z nějaké příčiny lagne samotný server, to poznají po nějakém čase všichni. Typickým projevem je "visení" letadel ve vzduchu a "zmizení" ostatních hráčů.
A jak je udělaná? Docela by mě zajímalo, jak to je ztvárněný. Máš k tomu nějaký informace?
Nemám tušení jak přesně to mají namodelované. Ono najít nějaké kloudné informace jak co mají, není nijak jednoduché. Asi si hlídají know-how. Každopádně ta informace je přímo od Dmitryje "Yo-Yo" Moskalenka, šéfinženýra v ED.
Můžu nabídnout historii FM, něco navíc o SFM/AFM/PFM, jaké jsou rozdíly, apod.
A mimochodem, věděli jste, že v ED pracovali dva lidé, kteří dnes tvoří pro 1C Game Studios/777 Studios?
LesniHU napsal:
2% je krasne cislo vyjadreno v procentech, ale treba zrovna priznivci druhovalecnych simulaci te za dvouprocentni rozdil maximalek sezerou. Vsechno je relativni.
Ty % ale nejsou pouze FM, to je odchylka celkové simulace modulu. Což je podstatný rozdíl.
Belsimtek je s Mi-8 na nějakých 2,7% s tím, že přesněji to u stávající generace PC moc dobře nelze. Navíc se prý bude těžko hledat pilot a stroj, kde by si mohli vyzkoušet "nestandardní postupy" správy motorů, aby ty plameny byly namodelovány přesně...
Upravil/a Aces_Wild dne 14-02-2018 14:32
* Updated several missions of UH-1H Argo Campaign.
* Updated several missions of A-10C The Enemy Within Campaign.
* MP anticheat. Speed relative explosion power is clamped to 500 m/s.
* Controlled Ground units can pass through tunnel wall. Fixed.
* Fixed issue with ground AI when given stop and resume triggers returns to previous WP instead of continuing the route.
* UH-1H UN Campaign mission 2 trigger will working.
* Fixed ME error me_map_window.lua in dynamic weather panel.
* Sea waves animation will be works correctly from inside some cockpits.
* Multiple flights starting on a FARP at the same time will not spawn on a player.
* Tanker will be fill external tanks of aircraft.
* B-17G ball turret will fire.
* B-17G will attack enemy at second approach.
* UH-1H: Fixed issue with barometric altimeters when atmospheric pressure below limit.
* AI Radio. Fixed error in wMessage::buildSpeechQ appearing in some conditions.
DCS AV-8B N/A by RAZBAM
* Corrected empty fuel tank definition
* Cockpit model improvements
* External model improvements
* Added EHSD Moving Map (Work-in-Progress)
* Added TPOD laser ranging
* Updated TPOD TDC movements
* Updated TPOD target transfer
* Corrected aircraft basic empty weight (slightly too low before)
* Corrected aircraft basic empty roll inertia (too high before, creating incorrect roll response)
* Corrected combat rating not allowed when nozzles not aft or gear down
* Corrected very high altitude engine performance (>35000ft, was insufficient before)
DCS M-2000C by RAZBAM
* Improved pitch responsiveness
* Improved AP responsiveness and control
* Improved extreme angle of attack behavior
* Improved engine malfunction modeling during in-flow loss
* Controls indicator now also shows trim position (previously only shown during AP engagement)
* Removed innacurate altitude limitations for AP engagement
* Corrected nature of trim control sensitivity to be relative to framerate
* Corrected nature of AP heading and trim control sensitivity to be relative to framerate
* Corrected helmet visor animation and reversal between external and cockpit view
* Corrected direction of trim indicator in controls indicator
* Corrected innacurate pitch moment with airbrake deployment
Eagle Dynamics na svých FB stránkách sdílel obrázky MiG-19 od RAZBAM. Na tom by asi nebylo nic zvláštního, kdyby...
Today we have an image of the MiG-19 cockpit from RAZBAM. This will be a great and interesting module showing the evolution of MiG aircraft between the MiG-15 and MiG-21. It will also serve as a great adversary for the upcoming F-4E Phantom II by Belsimtek. These aircraft meeting up over the Golan will be amazing.
tzn že by tam mohla být i severní část Israele s letištěm Ramat David, původní základnou RAF, taky Haifa by mohla být a kus moře .. Tzn šli by dělat i nějaký protiponorkový akce z WWII krom trubko válek
Eagle Dynamics na svých FB stránkách sdílel obrázky MiG-19 od RAZBAM. Na tom by asi nebylo nic zvláštního, kdyby...
Today we have an image of the MiG-19 cockpit from RAZBAM. This will be a great and interesting module showing the evolution of MiG aircraft between the MiG-15 and MiG-21. It will also serve as a great adversary for the upcoming F-4E Phantom II by Belsimtek. These aircraft meeting up over the Golan will be amazing.
Izraelsko-arabske vojny? ...a kua... Zacinam setrit na Fantoma a mapu... no, aj na toho Miga
... to by sme sa mohli dockat aj Kfira, SU-7BM/BMK, Ouragan, Mig-17, MiG-21 prvych serii... pffff, moznosti su obrovske. V konecnom dosledku pri troche fantazie je mozne lietat aj Kurfista ako S-99 proti Spitom A s modernou proti Ilsamistom ked uz robia tu Syriu
Israel měl i P-51D, B-17ctky, Egypt Spity (Sinaj tam ale asi bohužel nebude) a Sýrie co se týče pozemních jednotek měla i německé panzery IV, to vše v DCS už je ..
Akorát kurfiřt je až moc dobrý na S-199 ale s přihmouřením obou očí ...
2018-02-14 HOTFIX 3
Updated several missions of UH-1H Argo Campaign.
Updated several missions of A-10C The Enemy Within Campaign.
MP anticheat. Speed relative explosion power is clamped to 500 m/s.
Controlled Ground units can pass through tunnel wall. Fixed.
Fixed issue with ground AI when given stop and resume triggers returns to previous WP instead of continuing the route.
UH-1H UN Campaign mission 2 trigger will working.
Fixed ME error me_map_window.lua in dynamic weather panel.
Sea waves animation will be works correctly from inside some cockpits.
Multiple flights starting on a FARP at the same time will not spawn on a player.
Tanker will be fill external tanks of aircraft.
B-17G ball turret will fire.
B-17G will attack enemy at second approach.
UH-1H: Fixed issue with barometric altimeters when atmospheric pressure below limit.
AI Radio. Fixed error in wMessage::buildSpeechQ appearing in some conditions.
DCS AV-8B N/A by RAZBAM
Corrected empty fuel tank definition
Cockpit model improvements
External model improvements
Added EHSD Moving Map (Work-in-Progress)
Added TPOD laser ranging
Updated TPOD TDC movements
Updated TPOD target transfer
Corrected aircraft basic empty weight (slightly too low before)
Corrected aircraft basic empty roll inertia (too high before, creating incorrect roll response)
Corrected combat rating not allowed when nozzles not aft or gear down
Corrected very high altitude engine performance (>35000ft, was insufficient before)
DCS M-2000C by RAZBAM
Improved pitch responsiveness
Improved AP responsiveness and control
Improved extreme angle of attack behavior
Improved engine malfunction modeling during in-flow loss
Controls indicator now also shows trim position (previously only shown during AP engagement)
Removed innacurate altitude limitations for AP engagement
Corrected nature of trim control sensitivity to be relative to framerate
Corrected nature of AP heading and trim control sensitivity to be relative to framerate
Corrected helmet visor animation and reversal between external and cockpit view
Corrected direction of trim indicator in controls indicator
Corrected innacurate pitch moment with airbrake deployment
Israel měl i P-51D, B-17ctky, Egypt Spity (Sinaj tam ale asi bohužel nebude) a Sýrie co se týče pozemních jednotek měla i německé panzery IV, to vše v DCS už je ..
Akorát kurfiřt je až moc dobrý na S-199 ale s přihmouřením obou očí ...
No ved o tom hovorim Ale radsej by som tam chcel Kfira alebo aspon Mirage 3C a SU-7.
Community A-4E: January 2018 Update
Hi everyone!
Tiny update this month: Cockpit lighting.
Thanks to some tips from Cobra847 (thanks!) on the technique, we were finally able to sort out variable intensity cockpit lighting.
A bit of background, though. First, there's a set of white flood lights controlled by a rheostat on right side of the cockpit wall. These floods are quite bright, and there's one on each side, plus two white floods under the front glareshield pointing down over the front console.
Additionally, on the right rear console is a set of interior lighting controls for the instruments and consoles. One rheostat controls the intensity of the instrument backlighting, and a second one controls the intensity of the console lettering backlighting. And finally, there's a 3-position switch to control the intensity of a set of 8 red flood lamps that are enabled whenever the console lettering is being illuminated.
With the 2.5 drop, we still need a bunch of tuning and work, but we thought we could show some in-progress cockpit shots so you can get a feel for what the white and red floods will look like. This was just the floods, not the backlighting, so please excuse the incomplete nature of these systems.
First, the red floods:
...and an early shot of the white side floods. In this photo, the glareshield white floods had not yet been implemented:
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.