Ono s těmi motory to nebude tak jednoduché. Je i na netu dost reportů od pilotů, kteří v nějaké situaci motor potrápili přes povolený limit a motor běžel dál atd.
Ty limity byly nastavené tak aby i při dalším letu motor dával (byly zachovány) tabulkové výkony (Ruské a Japonské sou zvláštní kapitola). Chci říc, že motory (třeba RR, PW...) mohly běhat přes limit ale byla tím zkracována jejich životnost a rostlo opotřebení, tyto dvě vlastnosti nejsou nijak simulovány a vlastně snad ani nemůžou (možná v next-gen singl kampani :) ).
Ve hře je každému jedno v jakém stavu bude motor po letu, po zmáčknutí tlačítka "refly" nafásne nový.
Mohlo by být zajímavé takové udělování nějaké penalizace za zhuntovaný motor. Ale to by ESA asi nepřekousla, bo by se blbě honil streak...
Opravdu myslíš, že Poník byl zlobivější než Hurri? Obzvlášť s prázdnou trupovou nádrží. Jistě byl citlivý na kroutící moment vrtule, ale jinak?
Kdysi se na téma postihy za smrt a namáhání letadla (nejen mtr) na online serveru mluvilo v Kostelci s Lesníkem a Čutorou.
Postih smrdi je aplikovatelný od už x-té verze DT Ila zpět - prostě tě to na x minut kopne ze serveru (nějakou dobu to běželo minimálně na AH)
Postih za přílišné namáhání letadla byl tuším jen v rovině debaty, která vedla k tomu, že se na ničem tihle dva nedohodli :) (obtížně řešitelné to, jak by se identifikoval člověk k danému letadlu)
Ale v případě, že bys po dosednutí nedával refly, ale jen udělal RRR (a repair by fungovalo jen na část poškození a při větším bys měl taky časový postih na další let), tak by se hoši museli snažit lítat trošku jinak.
Jenže RRR nefunguje a tohle se taky nějak nechytilo.
A myslím že v době, kdy jsou servery nezcelazaplněné a tudíž není problém se po x-minutovém distanci zase připojit zpět, je tenhle postih v klasické mlátičce taky o "ničem" :(
Ale mně by se to líbilo, já bych to bral všema tlapkama.
Saburo napsal:
Opravdu myslíš, že Poník byl zlobivější než Hurri? Obzvlášť s prázdnou trupovou nádrží. Jistě byl citlivý na kroutící moment vrtule, ale jinak?
Tlustý turbulentní profil bude v kritických chvílích prakticky vždy hodnější, než tenoučký laminár (pomineme-li transsonické oblasti proudění). Hurricane, pokud vím, byl navíc opravdu hodně stabilní, kdežto Mustang zase až tak moc ne (zvlášť po odebrání vrchní části trupu). Určitě bych dobrotu Mustangu nesrovnával s dobrotou Hurricanu.
Díky Fuči za "odpověď" :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Šmankote co vám vadí na koupi letadla? V ROFu si taky kupujete letadla a nikomu to nevadí. Nějak nerozumím tomu, proč by si člověk měl v simu letadlo vylítat? Přeci to není MMO a ten jejich pokus, že tam ten prvek zavedou, vedl zjevně k nesouhlasu v komunitě a tak si uvědomili, že je to kravina. Přeci když autor mapy G2 a Jak na mapu nedá, tak tam nebudou. A když to tam dá, tak to bude dostupné pro každého.
Nemám problém s koupením letadla (do hry, v reále ano , jen jsem bral to, že pro začátek ty dvě éra mohly být až "za zásluhy"... Proč by se mi to líbilo jsem psal někde výše.
313_Nevo napsal:
Rumcajs, a co by si tak ocakaval od suboja Spit vs 109? 109kove krutice a Spitacke zoomery?
No základ čekám tento. Ale taky by bylo fajn, kdyby nebylo možný honit ty motory neustále na plný výkon. Rozuměj, reálně měly ty stíhačky cestovní rychlost a ta byla významně pod maximálkou. Max výkon byl limitovanej časem, po kterej byl použitelnej. Pokud to pilot přehnal, dojel na to. Ty motory prostě nevydržely plnej knedlík celou misi. No pokud by se letadla pohybovala po tom světě cestovní rychlostí, v tu ránu by jinak vypadal třeba Hurrik. Pak by pro pilota Hurriku bylo možné, aby překvapil Bfko, co nedává pozor. V CLODu je to tak, že musí mít veliké štěstí, aby Bfko dojel, páčto každý Bf letí na plnej kotel. To samé platí i z druhé strany. No a to časové a teplotní omezení by vneslo do hry další prvek, který k těm mašinám patří stejně jako maximální výkony a poloměry zatáčení.
Další věc je FM. Nějak mi přijde, že ty letadla v CLODu se říděj relativně snadno. Při srovnání s DCS rozhodně. Nejsa skutečný pilot, nemůžu na to mít osobní názor. Jen tak nějak předtuchu, že to DCS asi bude věrnější. Páčto si myslím, že řízení letadla na hraně je prostě náročné. No a v CLODu mi to moc náročné nepřijde. Letadla jsou taková hodná, hezky vychovaná.
Na začátku mi Pony v DCS přišel děsně složitej. Obzvlášť, když jsem si pustil Pony vs Pony...
Jenže když jsem se s ním trošku obeznámil, jezdí poslušně jako správně vychovaný koník. A nepřijde mi, že o nijak výrazně jinak/lépe než v BoBku. Snad jen přistání (a možná starty) jsou v BoB jednodušší - stačí mít správnou rychlost a sedneš v poho se vším. U DCS si musíš dát bacha i na dobržďování a pojíždění. A nejen u Ponyho.
A Hurri asi bude o dost poslušnější obecně než P-51, nemyslíš ?
Hopříku to o tom Ponym sedí, ale možná na to koukáš zaujatě jen z jedné možné strany pohledu. Dobře píšeš že ses sním obeznámil a to je možná ten rozdíl oproti jiným simulacím. Jsi jeden z mnoha lidí co už létají "simulátory" pár slušných let, jsi na podmínky navyklí a nějaký ten rozdíl tě vcelku nerozhodí. Oproti tomu jsem u většiny lidí včetně mne pozoroval překvapení-zděšení po tom co si na plno dali DCS (nemyslím toliko FC řadu).
Možná nám to kámo už jen nepřijde tak rozdílné.
Rumcajs napsal: Nějak nerozumím tomu, proč by si člověk měl v simu letadlo vylítat? Přeci to není MMO a ten jejich pokus, že tam ten prvek zavedou, vedl zjevně k nesouhlasu v komunitě a tak si uvědomili, že je to kravina. Přeci když autor mapy G2 a Jak na mapu nedá, tak tam nebudou. A když to tam dá, tak to bude dostupné pro každého.
A proč by to nemohlo být tak, že za dobrý výkon dostaneš odměnu? Trocha motivace nezaškodí a pořád je to HRA. Komunitě především vadilo, že by si ty letadla museli vylítat offline (což chápu). Kdyby to upravili tak aby to šlo vylítat i online tak to lidi asi přijmou. Stejně musejí ještě nějak pořešit vylítání upgradů, protože stále pokud vím platí (hypotetický příklad) - chceš mít k dispozici RS-82 pro LaGGa? Musíš dosáhnout určitého cíle v offline kampani.
Rumcajs napsal:Hele když se podíváš na ty reporty z BOSu, tak tam lidi říkaj, že to není snadné uřídit. A že není snadné něco trefit. Předpokládám, že maj za sebou zkušenost s Il2 a s CLODem a že to je tedy porovnání. Mno ... jestli nemluvěj přesně o tom, o čem mluvím já.
To že to není snadné řídit říkají spíš o LaGGu, na Fridricha si myslím nikdo nestěžoval. Sám jsem zvědavý, jak dopadne přímé porovnání mezi LaGGem v BoS a v Il-2:1946. Osobně si nemyslím, že ve FM bude nějaký opravdu extrémní rozdíl. Uvidíme.
Rumcajs napsal: Ono by úplně stačilo, aby se dal motor uštvat jako v DCS. Tedy na teplotu, to není věc opotřebení, to je věc okamžitého zničení. A případně aby byly limity pro známá omezení vedoucí k okamžitému zničení. Třeba delší boost by zničil kliku motoru. Bfku by se mohly propalovat písty. Že se letadla honila nad továrníma specifikacema, to je jasné. Píše o tom i Golodnikov, jak lítali P40, aby mohli konkurovat Bfkům. Nicméně i tak si myslím, že tyhle potvory prostě nevydržely plný kotel celou misi. Navíc si nemyslím, že ty krátkodobé limity byly daleko od pravdy. Jistě že limit nazvaný "maximální trvalý výkon" se dá ignorovat, pokud člověk nemá v úmyslu dosáhnout plánované životnosti motoru. Ale třeba ty 5ti minutové limity už tak pro srandu králíkům (sorry Horrido) nebudou.
Problém je imho v tom, že životnost motoru po překročení jakéhokoliv limitu je šedá zóna. Motory nevydržely sice plný kotel celou misi (respektive s tím nikdo takhle nelítal), ale známe případy kdy na ty 5ti minutové limity vydržel motor pracovat 30 a více minut. A jindy se stejný typ motoru zničil při dodržení všech limitů. Je to těžké až nemožné nasimulovat "správně", protože by se muselo brát v úvahu hrozně moc věcí. Od kvality výroby, přes kvalitu údržby až po momentální podmínky v místě kde letím.
Když už zmiňuješ P-40 - pokud se jí v budoucnu dočkáme v BoSu, tak jsem hodně zvědavý právě na to jak udělají motor. Ale to hodně předbíhám.
Tak já vím, že tehdá byla životnost ještě poměrně neprobádaná oblast a tedy každý kus mohl fungovat dost jinak než hned soused ve výrobě. Kvalita výroby byla velmi proměnlivá, takže těch vlivů, zda vydrží a kolik, je hodně. Nicméně by se to dalo nějak ošetřit statisticky. Přeháníš? Zvedá se šance, že to praskne. Držíš 5 minutový maximum po dobu 10 minut? Blíží se to jistotě. Je to zjednodušení, ale co není, že? S teplotou je to pak snazší, prostě ve chvíli, kdy to uvaříš, to začne pouštět páru skrz přetlakový ventil. Vypustíš páry moc? Bum.
Kdysi jsem někde četl proceduru pro Bf 109 G, jak postupovat při propálení pístu. Golodnikov taky vzpomínal, že jak motor začal produkovat kov (že byly kovové piliny v oleji), příští nebo přespříští let se zadřel. Tedy ty motory asi ve vzduchu zadírali.
Myslím, že zázraky typu Miroslav Vild a jejich návrat na dva motory, kdy jim to vydrželo opravdu až do přistání, by se prostě simulovat nemusely. Nechci skleněné motory, ale ta šance, že to člověk zničí, by mohla být. Nezlobil bych se.
Aha, nepochopil jsem předtím pointu. Vůbec jsem nepřemýšlel nad tím, jestli půjde v BoSu takhle zničit motor nebo nebo ne. To je snad samozřejmost, kdyby to nešlo tak by to byla ostuda.
Já spíš reagoval na ty krátkodobé limity, že nebyly daleko od pravdy. Právě že to bylo individuální, někdy to několikanásobné překročení časového limitu motor vydržel (např.) a někdy prostě ne. Bylo to kus od kusu.
A komu tim prospejete?
Aj tak to nakoniec bude platit rovnakko pre obe strany a suboje sa vratia do starych kolaji Spitackych kruticov a 109kovych zoomerov. Neviem ci ten vyvoj a modelovanie navyse prinesie nejaky valny efekt okrem toho ze sa to neumerne zase predrazi
No já tím nikomu neprospěju, páčto ten vývoj neřídím a nemám na to nejmenší vliv. Jen tady debatujeme, co by se nám líbilo. Jistěže někomu by přidaná komplexnost vadila. Jinému by nevadila. Někteří by ji uvítali. Pro mě třeba by práce s výkonostníma limitama motoru do toho vnesla zas kousek realismu. Jinak máš Nevo samozřejmě pravdu, jenom by to překáželo v tom hlavním cíli, trefit toho druhého. Ale v tom překáží i páka a vůbec vrtule. Na trefení druhého přeci bohatě stačí Quake.
V CLODu uštveš spita, hurrika hůře, 109 s automatem vrtule se mi nepodařilo, jinak taky, ostatní nehodnotím, páč málo nalítáno...
Dej tam plnej na automat bez wep a pořádně za to tahej, aby neměl chladič dostatek vzduchu jako při maximálce a uvidíš.
Typický letový režim pre Bf 109 v súboji aj mimo neho.
Bf uvaria motor asi častejšie,ak zabudnú pri štarte otvoriť chladič, než uvedeným spôsobom letu.
No takéto "exotiny" zrejme neboli predmetom predchádzajúcich úvah.
Ale späť k téme.
Pokiaľ pilot prekročí časový limit výkonového maxima, mala by v každej hre, ktorá sa tvári ako simulátor, nastať aj simulácia "náhodného" zlyhania motora. Náhodná, pretože modelovania a ukladania histórie používania a údržby konkrétnych motorov pre konkrétneho pilota sa asi nedočkáme ani next-next-next gen simoch.
Tyto diskuze mně začínají připadat situaci před vydáním CloDu Nestačilo by vám kdyby to jen fungovalo tak jak jsme zvyklý z Ila?Když to bude fungovat tak opravy a patche můžou vyřešit vaše přání tak jako tomu bylo v Rofku. Právě ty "překvapivé a nevídané změny" (kromě tedy dalších detailů) stály za oddalováním vydání CloDa a jeho "finální" podobou.Já nevím jak vám ale jeden "Zmetek" mně už stačí,raději přijmu ""zjednodušenou" verzi byť by měla na každé straně být jen dvě funkční letadla a jedna jediná mapa a hlavně ať to vyjde.Když bude základ dobrý,dá se na tom stavět a postupně hru dodělat k obrazu našemu.
Oddalování CLODu nemá co do činění s simulací chladící soustavy. Oddalování CLODa bylo celkem jistě a bezvýhradně způsobený chybně zvolenou koncepcí vývoje a realizačním týmem, který usnul na vavřínech. Navíc, tohle je diskuzní forum, který je tu od toho, abychom mohli plkat a plkat a plkat. Nemá žádnou přímou a dost možná ani nepřímou sovislost s tím, co dělají vývojáři.
S tym suhlasim, aj ked som pred casom mal uplne iny nazor. Kludne bude stacit ked BOS bude len opraseny stary Il. Myslim, ze to samo osebe vystaci na dlhe hodiny zabavy
Vsetky tie extra simulacie vselicoho len oddialia vydanie a nakoniec budu mat za nasledok nudu na virtualnom nebi - vsetci budu lietat opatrne a k subojom bude dochadzat stale menej a menej.
Toto je davno znama vec, ze to neustale blizenie sa realite len znizuje zabavu.
Napr. podla toho co som tu kedysi cital, 777 museli upravit AI Spadov, bo lietali az moc realne a ludia si stazovali na to, ze je to nuda s nimi bojovat.
Ta realita bojoveho lietania vazne nie je ziadna zabava. Tohto sa na pocitaci dozit nechcem, vy ano?:
The USAAF flew more than 527,000 effective fighter sorties over Europe during the war but only 7,422 enemy aircraft were destroyed by fighters in air combat. This meant that aerial victories were scored on less than 2% of the USAAF's fighter sorties against the Luftwaffe. http://www.combat...-stout.php
Nevo, ale tu zábavu, o které ty píšeš, najdeš ve WT (simu, ne sektě ;)
Ta zábava, kterou tu někteří z nás očekávají od "následovníka" Ila, by mohla být už kromě obsahové stránky i trochu víc komplexnější.
Proč si letečtí simulanti kupují nabušená pecka - aby jejich stroje utáhly neoptimalizované kódy ? Ne, protože (naivně) očekávají i něco nového na poli leteckých simů. Co jim po letech strávených u tohoto žánru dodá zase něco dalšího.
A pokud jsem nenáročný letecký simulant, lítám si jednoduché letecké simy typu WT, WoT atd. U kterých ušetřím za drahé kvedly a další udělátka a mám jednoduché zábavy kolik chci. I se statistikama :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
S tou realitou to máš úplně pravdu Nevo. Třeba F. Fajtl měl tuším za celou válku 1 sestřel. Jenže oni ti kluci nechtěli umřít. Zatímco nám virtuálům to až tak nevadí. Tedy podnikáme věci mnohem odvážnější (jestli se tomu dá odvaha říkat), než co dělali ve skutečnosti. To samo o sobě přináší ten náboj zábavy. Nevidím důvod, aby se blblo kolem roll rate a turn rate a maximální rychlosti a přitom se úplně kašlalo na omezení těch výkonů. Ostatně ty simy mají přepínače realizmu a není důvod, aby i tkzv. full real server neměl volbu "ComplexRadiatorManagement=OFF".
Každej tu svojí zábavu vidíme trochu jinak. Masomlejnky jsou jistě zábavné a když mám náladu, taky zajdu třeba na Flying Circus, kde za deset minut umřu 10x a mám 10 sestřelů. Ale většinou mám náladu na to, abych někde lítal a lovil nepozorné a utíkal přesile. Nejvíc mě potěší, když dokážu překvapit skupinku a sundat jim třeba posledního a zdrhnout ve zdraví. Nebo když se nachomejtnu k souboji a vystihnu nějakého enemy, který si myslí, jak právě udělal dokonalý úhybný manévr, jen nevěděl, že tam je ještě jeden. Klidně 15, 20 minut a občas i víc hledám příležitost.
Ano, očekavají něco nového. Trochu komplexnější herní obsah očekávájí. Že někdo zkopíruje kariéru z Red Barona nebo European Air War nebo třeba že někdo udělá online náplň hodnou moderní hry. Možná (to hodně fantazíruju) i funkční coop.
A pak možná bude mít smysl zabývat se provozním opotřebením motoru...
Zkopírovat zrovna ne, přeci by měl mít vývojář vlastní invenci :)
Ale s tou online náplní a funkčním coopem se stotožňuji. Tedy v tom smyslu, že nevím, jestli je dobré tříštit síťovou hru na dvě verze (DF vs coop)...
Pokud vývojář/tým nemá dost tvořivé invence na náplň hry, neznamená to ale přece, že opomene technickou část hry - tj "sledování budíků".
Hra (dle mého mínění) nemusí mít vyloženě sledování dostupných letadel a jejich opotřebenost, ale sledování budíků za letu - tak jak je to v DCS (Pony). Několikrát mi tam odešel motor (bez předchozích hlášek o přehřívání motoru a pod, jak to známe z iných simů) a to motor šetřím víc jak Novotňas... Prostě jsem ale někde něco opomenul a to byla chyba (z tohodle důvodu se mi "hrozně" líbila vychytávka odjišťování zbraní a kyslíková maska v Histomodu od frantíků v historickém ilu - zapomeneš odjistit ? máš před sebou Sabra, mačkáš kanony a - NIC...; zapomeneš nad x tisíc metrů nasadit masku ? No tak se ti začne pomalu zatmívat před očima, až "usneš"...).
Teď mne tak napadlo - proč by nešlo udělat to, že hra bude vědět (v misi se nastaví), že letiště má k dispozici x letadel. V průběhu jednotlivých letů si bude zaznamenávat, kolik letadel a jak moc je "unavených". Při dalším startu jakémukoliv pilotovi vydá další dostupné letadlo, přednostně lepší. Až ale dojdou ty neopotřebované (jsou zničené), začne vydávat ty s omezeným výkonem a hrozbou zadření motoru.
Tak jak to bylo v reálu. Nesledovalo by se, kdo motor víc trápí, ale prostě by vždy někdo měl holt smůlu. Nejspíš (určitě) by na to dopláceli my dobráci/blbci, co si budíky hlídáme, ale pokud by se tohle zaplo ne nějaké online válce/kampani, hrající si na "real" (a ne na masomljenu), zvedlo by to hratelnost zase o kus víc.
(přemýšlím, jak to dělá/al BoBek - občas totiž (minimálně zprvu) člověk dostal letadlo, co blbě táhlo...
Ale to jen tak mmch a nemá to nic společného s výše uvedeným :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Dufam ale ze chapeme, ze tato rovnost vseobecne neplati:
DCS = realny polet
IL2 = masomlejn
Na to sme odlietali dost speciek a online vojen v IL2 aby sme toto vedeli.
Je to asi skor o nastaveni hry a o tom, co ta samotna hra umoznuje. Teda o tom co pise Hori.
Kazdopadne sa nebojim o to, ze by BOS nebol simulacne dalej ako Il2. Predsa len to pobezi na novsom/lepsom engine, ktory toho asi simulacne umozni omnoho viac.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.