Kluci a jak měříte použitou RAMku? Správa paměti ve Windows je přeci jen trochu zapeklitější než jedno číslo. Pustil jsem teď narychlo DCS 2.5 nějakou tu rychlou misi s Bf 109K4 - volný let. No a ukazovalo mi to několik čísel.
(ta česká terminologie je hrozná, ale co už)
Ke sdílení: cca 2 800 000 KB (2.8 giga)
Soukromé: cca 3 800 000 KB (3.8 giga)
Pracovní sada: cca 6 600 000 KB (6.6 giga)
Potvrzení: cca 10 400 000 KB (10.4 giga)
No a teď babo raď, co to vlastně znamená. Žere to tedy 3, 4, 7, nebo 10.4 giga?
OK ta kolonka "Potvrzení" znamená, že si DCS nárokovalo na OS 10.4 giga. A OS mu přislíbil, že až bude potřeba, dostane to. Ale není to to, co to aktuálně žere.
Kolonka "Pracovní sada" je to, co to aktuálně opravdu využívá.
Privátní / Sdílené není zajímavé.
Podstatné je, že mezi potvrzenou pamětí a pracovní sadou je celkem rozdíl. Což prakticky znamená, že DCS poběží i na menší RAM než těch 16GB. 8GB je už ale dost málo. Pak je tu ještě ta věc, že DCS jako proces žere něco, ale OS jako takový mu kešuje mraky souborů, pokud má k tomu příležitost - jako dost RAMky. Doma mám 32GB RAM a hned po nahození tý mise s Befkem bylo v keši dalších asi 6GB dat. Úplně volný RAMky zbývalo tuším 12GB. Dá se čekat, že ten můj příklad byl triviální a že pořádná mise sežere víc prostředků.
V zásadě to bude jak píše petsild. 16GB stačí tak nějak. 32GB je mnohem pohodlnější, je tam rezerva.
Netuším, co přesně Afterburner ukazuje. Zda to ukazuje použitou RAM za tu hru, nebo za celý systém. Zda to ukazuje potvrzenou paměť nebo pracovní sadu.
14GB včetně swapu může být klidně číslo pracovní sady za celý OS (jako za všechny procesy). To by pak nechávalo ani ne 2GB na kešování souborů. Což by tak nějak mohlo odpovídat tomu nálezu.
Tak nakonec podstatný je ten praktický nález. Na 8GB to chodí se sebezapřením a po dlouhém čekání. Na 16GB slušně a teprve na 32GB dobře.
Myslím, že nemá cenu řešit kolik si DCS bere RAM. Ale kolik RAM po mě chce systém, DCS a běžící programy ve chvíli kdy hraju DCS. A to mi nevezme víc jak 14GB
Ale Jaromír mi doporučil nastavit swap na jiný než systémový disk. Nezkoušel jsem, protože jsem zatím 2.5 jen zkoušel, ale věřím, že by to mohlo mít přínos
Ale Jaromír mi doporučil nastavit swap na jiný než systémový disk. Nezkoušel jsem, protože jsem zatím 2.5 jen zkoušel, ale věřím, že by to mohlo mít přínos
Mohlo, ale zázraky nečekej. Může to třeba trochu zkrátit časy nahrávání misí nebo tak něco. FPS ve hře to neovlivní.
S DCS mám značné problémy, ale…
Můj PC má 8 GB na RAM, grafika „jen“ 2GB VRAM, CPU jede max. do 2,9 GHz.
Dostat se na jakýkoli server je práce na celé odpoledne. Pak se to tam značně seká, až zamrzne. Při velké trpělivosti po cca 10 až 30 min. se hra zase rozběhne…, když to vše vydržím po hodině či dvou se dá v DCS celkem plynule létat…
DCS = ZMETEK II.
Ano to je pravda, nicméně lez na servery kde je méně hráčů nahrává se to o dost rychleji.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
S DCS mám značné problémy, ale…
Můj PC má 8 GB na RAM, grafika „jen“ 2GB VRAM, CPU jede max. do 2,9 GHz.
Dostat se na jakýkoli server je práce na celé odpoledne. Pak se to tam značně seká, až zamrzne. Při velké trpělivosti po cca 10 až 30 min. se hra zase rozběhne…, když to vše vydržím po hodině či dvou se dá v DCS celkem plynule létat…
DCS = ZMETEK II.
Ano to je pravda, nicméně lez na servery kde je méně hráčů nahrává se to o dost rychleji.
Na MB2 byli tři hráči, na ostatních jsem byl sám!
Na DCS 1.5.8. beta jsem byl vcukuletu létalo mi to tam bez zádrhelu na 50-70 FPS
Koukám, že zde nic nového. Stejní lidé bulej nad tím, že beta není na úrovni stabilní verze, jiní bulej, že jejich plečka co odpovídá max minimálním požadavkům na hratelnost prostě nejede na rozumný detaily...
A mimochodem, nezapomněli jste během těch kalkulacích s RAM/VRAM na ten únik paměti co ED v betě řeší?
@Rumcajs: Vývrtka v DCS opravdu není naskriptovaná...
Udelal jsem nejaky testy DCS 2.5 na Athlonu x4 845 (stejne CPU jako Athlon 950 na novej socket AM4) vykon je podle ocekavani dost zalostnej coz se u CPU za 1000kc asi musi cekat,oproti core i5 4690K 4,2ghz kterou ted pouzivam jsou FPS na Athlonu az o 80%+ dole...
Paulus napsal:
Na MB2 byli tři hráči, na ostatních jsem byl sám!
Na DCS 1.5.8. beta jsem byl vcukuletu létalo mi to tam bez zádrhelu na 50-70 FPS
Hmmm tak to už je divný ... kór když se ostatní připojí.
Ale je to tak, lítat se tam dá se solidním FPS, ale připojit je se problém ale to není o minimálních požadavcích ..
To je prostě nějaký nedořešený. Nezbývá než čekat jak dopadne stable verze a do té doby holt nelítat.
Zkus ten HUNAF server.
Upravil/a magot dne 11-02-2018 20:20
Since our last update just before Christmas; the team has been focusing on hitting several major milestones in the F-14 project. These are actually some of the last major milestones to be completed prior to early access release, and they primarily involve the completion of the new, rebuilt art assets, and their integration into the existing codebase and aircraft.
While our main development branch is still occuring on the “chromecat” - we’re now very close to completing our work on several major visual areas of the aircraft and merging these together. While this feels like it has been a long journey; we'll be clocking in at just under a year to build the most detailed rendition of an F-14 Tomcat ever created (and perhaps, any digital aircraft ever!)
This has required the full attention of all of our artist resources and has come at great cost - but there is nothing quite like a Tomcat, and we need to make sure that we do the best job that we can.
This process is not yet complete and will still take some time, but we’re very excited to show off what we’ve been working on and are pushing ourselves to the brink to get it done. Once this is complete, we can finally begin to record in-depth gameplay videos from the F-14. You should expect with great certainty for these to start dropping sometime in March. There is a ton to cover!
Late last month we’ve also announced the inclusion of LANTIRN into our F-14, making the Tomcat a formidable Bombcat. You will be able to use a full gamut of guided bombs to strike targets. Somewhat contrary to it’s initial role in the fleet, the F-14 is actually a very potent ground attack airplane, and flying strike packages in a coop scenario is incredibly fun. The Tomcat has plenty of range, and can carry a large payload, while remaining combat effective. No doubt, it will be one of the most capable aircraft in DCS on launch. We’ve always been committed to ensuring that our products are packed with value - and the LANTIRN being a part of the DCS F-14 is a move in the right direction for that to be the case.
We've also continued working very closely with our SMEs (F-14A, B and D pilots) to tweak the final elements of our flight modeling and control systems. Every time we iterate over a new build with our SMEs, we get closer to achieving satisfaction with both our SMEs and maintaining consistency with our data. We really can't understate how satisfied we are with what we've achieved with the F-14 flight model.
Multiplayer is a big focus for the F-14, and for the Tomcat and other future products, we've written custom networking code to ensure that the multiplayer experience is consistent and smooth. Flying and fighting in the F-14 together is incredibly fun and rewarding.
Multiplayer is not only important for the aircraft itself, but also for all of our included content. The F-14 will eventually receive two free, full campaigns - one for the F-14A and one for the F-14B, of which one the -B campaign is currently deep in production. We'll be adapting both of these campaigns to work in Co-operative - something which no doubt will be a ton of fun.
Concurrently, we’ve been organizing our future roadmap and plans. While our main focus during 2018 will be the full completion of the Viggen and polishing the F-14, we’ll be ramping up production on our future product roadmap as well. Jester AI, Navy assets, and other advanced, in-house technologies will be integral to ensuring that Heatblur products will be one of a kind moving forwards.
Fret not over the lull in updates - in this particular moment - silence is golden.
Tak jsem teda zkusil vlízt na 104. A moje zkušenost? Crash při loadingu na server, crash při výběru letadla..brutální lagfest při načítání kokpitu,došlo i na rozjezd letadla, brutální lag při pojíždění. Po procitnutí z 15sec. lagu F15ctka samozřejmně na trávě..Připomíná mi to moji neoblíbenou plněnou papriku. Hezký na povrch, kyselý uvnitř..
Edit : chcete si zvýšit FPS ve hře ? Stiskněte kombinaci Left Ctrl + Left Shift + R B) pouze na vlastní riziko..
Míro zkoušel jsem dnes vlézt na MB2 server a stopoval jsem jak se to bude dlouho nahrávat, bylo tam asi 5 lidí:
Start DCS do menu - 30s
Start multiplayer MB2 do nahrání menu - 79s
Start - Let - 40s (než se to vykreslí na letišti)
(PhenomII 4Ghz, 16GB RAM DDR3/2000Mhz/ GTX 970 4GB/ HDD WD plotny 150MB/S)
57 - 60 FPS na letišti v UH-1
Co máš za sestavu?
Upravil/a magot dne 11-02-2018 21:30
Dnes na MB2jce byla tři prasátka , spolu se mnou Míra a Michal, loudování a usednutí do kokpitu bylo hned, ale pokud se objevil na serveru někdo nový droplo to někdy nechutně.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.