Mám takový dotaz na lidi co lítaj a hlavně potom na Barona. To vážně nikomu nevadí, že se nedá vůbec sednout na břicho? Že při sebemenším dotyku se zemí následuje chcípnutí? Jdou koukám od extrému k extrému. Nejdřív přežiju v pohodě 800 do lesa a teď zas tohle. Proč sakra?
Rýchlosť pri dosadnutí 170 a menej. Dosadať na chvost a mať kopec šťastia. Pri dosade na predok lietadla istá smrť. A pristáť na brucho s poškodeným lietadlom a prežiť takmer nemožné. A to čo píše Druindin, sa stalo aj naším chalanom z letky. Ale pokiaľ si pamätám, tak len v bombroch.
Já mám statisticky daleko menší % chcípnutí při nouzáku než všichni okolo mě, řek bych že to tak minimálně ze 3/4 (možná i víc) přežiju a to včetně již poměrně dost předem zraněných pilotů...
Samozřejmě se vždycky snažím o minimálku na klapkách a co nejněžněji to posadit tak aby se první dotkl ocas letadla, ale ne moc... Pak mám eště jednu teorii, co by mohlo pomoct, ale dost možná je to jenom placebo, možná na to někdy udělám testy, jestli to opravdu pomáhá nebo ne.. Ale to je můj tajný výmysl a nebudu ho sdělovat veřejně
Jinak na nepřežívání nouzáků do pole ve WW2 stíhačkách mám takovou malou analogii... Zkuste si na dálnici rozjet auto na 160-180km/h, ideálně nějaký starý bez airbagů a strhněte ho někam do pole
Upravil/a Hot_Dog dne 23-08-2022 11:01
Jedno bylo i na betonovou dráhu ve 160. Zapomněl jsem podvozek. Okamžitě mrtvej. Včera jsem proletěl kolem P-38 kterou jsem zapálil asi tak 100m. Já vybuchl ,ona padala dál celá. Je tam prostě nějaká hovadina.Turbo zavadil při pojíždění o síť křídlem, ani ho to neotočilo, motor běžel, Turbo mrtvej.
Já bych všechny ty internety a počítače zakázala. Věra Pohlová, 72 let, důchodkyně.
Tak v Tempestu se de docela snadno zabit i prudkym pritazenim nebo potlacenim... Proste pritahnes, pohled z kabiny ven, pilot mrtvej, letadlo leti dal:)
Imho tam maj nejakej limit na pretizeni, proste dosahnes nejakej Gecek i na milisekundu a automaticky te to zabije, coz je i pripad tech nouzaku, druidinova prosednuti, pristani brichem na beton apod...
Hot_Dog napsal:
Jinak na nepřežívání nouzáků do pole ve WW2 stíhačkách mám takovou malou analogii... Zkuste si na dálnici rozjet auto na 160-180km/h, ideálně nějaký starý bez airbagů a strhněte ho někam do pole
To je poměrně dost nepřesná analogie. Letadlo má mnohem větší hmotnost a vepředu beranidlo v podobě motoru, který byl schopný celkem slušně odhazovat překážky. Navíc je trup letadla relativně plochý - rozkládá hmotnost a po zemi slušně klouže. Navíc pilot před přistáním vždy dotahoval své čtyřbodové (!) bezpečnostní pásy, které dokáží divy.
Ve skutečnosti bylo přistání na břicho celkem bezpečné - naprosto nesrovnatelné s tvým příměrem.
Nikdo nerozporuje to, že se dalo zabít při nouzáku, ale ve hře by to letadlo mělo vypadat kapánek jináč.
Další nedodělek k nasrání je instakill při dotyku opadákovaného pilota s vodou nebo stromem. To už by na tom taky mohli zapracovat, zvlášť s příchodem Normandie, kde voda pod sebou bude denním chlebem...
Hot_Dog napsal:
Jinak na nepřežívání nouzáků do pole ve WW2 stíhačkách mám takovou malou analogii... Zkuste si na dálnici rozjet auto na 160-180km/h, ideálně nějaký starý bez airbagů a strhněte ho někam do pole
To je poměrně dost nepřesná analogie. Letadlo má mnohem větší hmotnost a vepředu beranidlo v podobě motoru, který byl schopný celkem slušně odhazovat překážky. Navíc je trup letadla relativně plochý - rozkládá hmotnost a po zemi slušně klouže. Navíc pilot před přistáním vždy dotahoval své čtyřbodové (!) bezpečnostní pásy, které dokáží divy.
Ve skutečnosti bylo přistání na břicho celkem bezpečné - naprosto nesrovnatelné s tvým příměrem.
Jop. Jen tak pro zajímavost co se týče první trojky:
Letěl jsem dál na západ a chystal jsem se na nouzové přistání. Všiml jsem si, že místo, které jsem si vybral pro přistání, protíná ve směru letu malý kaňon. Ještě ke všemu jsem přistál příliš velkou rychlostí... Letadlo se tvrdě dotklo země, ale okamžitě znovu odskočilo do vzduchu. Přeskočil jsem malý kaňon a potlačil páku řízení. Přistál jsem na břicho a na druhé straně havaroval. Poslední, na co si pamatuji, byla stěna přede mnou, která se na mě řítila, hrozný rámus a pak jsem omdlel. Zbytek příběhu znám z vyprávění pilota, který se mnou letěl na čísle. Kroužil nade mnou a čekal, co se bude dít. Při havárii se odtrhla křídla i motor. Díky bohu, protože alespoň nevznikl požár. Bezvládně jsem visel ve vraku, ale naštěstí byl nedaleko německý tank. Posádka vyskočila ven a vytáhla mě z kabiny. Byl jsem v bezvědomí a vůbec si nepamatuji, jak jsem se dostal ven.
To je Rall, páteř v hajzlu, rozchodil to.
Barkhorn nouzově přistál 8x, Hartmann 14x, ten ani nebyl nikdy zraněn.
Ty Vase memoary, jenom bych chtel rict, ze je vzdycky psali ti, co to prezili
Ja netvrdim, ze ma clovek automaticky chcipnout, ale dovedu si predstavit, ze tak v 10-20% to neprezil... Coz +- odpovida tomu, co zazivam nyni ve hre... Ale moc cistejch nouzaku za posledni 3 mesice nemam, odhaduju tak do 10ti, to muze bejt statisticky dost chybny...
Ale tak muzeme udelat to, ze kdo chce, tak 20x v offlinu zkusime nouzak, stejne letadlo, stejna mapa a pak napiseme, kdo kolikrat chcipnul, klidne tomu tech 30 minut venuju...
Upravil/a Hot_Dog dne 23-08-2022 12:19
A nemůže to být tím, že málokdo z nás tady je Barkhorn či Hartmann?
Už mlčim : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ty Vase memoary, jenom bych chtel rict, ze je vzdycky psali ti, co to prezili
Ja netvrdim, ze ma clovek automaticky chcipnout, ale dovedu si predstavit, ze tak v 10-20% to neprezil... Coz +- odpovida tomu, co zazivam nyni ve hre... Ale moc cistejch nouzaku za posledni 3 mesice nemam, odhaduju tak do 10ti, to muze bejt statisticky dost chybny...
Ale tak muzeme udelat to, ze kdo chce, tak 20x v offlinu zkusime nouzak, stejne letadlo, stejna mapa a pak napiseme, kdo kolikrat chcipnul, klidne tomu tech 30 minut venuju...
% smrtí při nouzácích bylo určitě o dost menší, než těch 10 - 20%. Vlastně to byla spíš náhoda a smůla, když se při něm někdo zabil. Piloti jako rizikovější viděli výskok padákem. Jasně, existovala letadla, pro která to byla asi složitější disciplína, ale v obecné rovině se o velký problém nejednalo.
Pitomej je fakt, že to v některých případech zabíjí bezdůvodně, tedy aniž by člověk do něčeho hodně hmotného narazil, nebo překonal nějaké velké životu nebezpečné přetížení. Prostě kloužeš a chcípneš. A ani to by nebylo až tak hrozný, kdyby se to někomu nestávalo výrazně častěji, než jinému. Protože pak je otázka, jestli je to problematické u konkrétních letadel, nebo třeba u konkrétní konfigurace grafiky, ovládání, nebo já nevím čeho ještě. Věnoval jsem tomuhle měření určitě víc, než je zmíněná půl hodina a přišlo mi, že před současým patchem jsem chcípal výrazně častěji (výrazně = třeba 5x - 10x více). I tak jsem ale i v současném patchi chcípnul bezdůvodně při dosednutí na hladkou pláž za optimálních podmínek. A to je to, co mi vadí
Jenže jsou tady i lidé, kteří tvrdí (a možná není úplně důvod jim nevěřit), že jim se to při správně provedeném nouzáku nestává nikdy. Mně se to také nikdy nestávalo, až do nějakého patche X měsíců zpátky, kdy to chlapci programátoři poněkud rozkurvili.
No právě proto to pojďme vyzkoušet, dejme tomu každej kdo chce:
5 x Mk.IX
5 x P-47 D22
5 x D9
5 x G6-Late
Podzimní mapa kubáně, někde tam v tom vnitrozemí, jak sou ty různý obdelníkový pole, za ideálních podmínek s vypnutým motorem, zbytek je na každym pilotovi, jak to provede...
Když se ukáže, že někdo chcípnul 2x a někdo 20x, tak pak mužem začít řešit, proč je to jinak... Mě by to samotnýho zajímalo, jestli je tam rozdíl + se třeba aspoň naučim něco co pak využiju při onlinu
ok, ale dejme 10x každý z výše uvedených. Default konfigurace letadla, palivo 30%. Budu tedy u letového PC až příští pondělí, ale udělám to. Na letní Kubáni na ta velká čtvercová pole na severu.
Ja suhlasim s tym, ze to zabijanie pilota je momentalne dojekazene (najnovsi patch som letel len parkrat, tak neviem, ci sa nieco zmenilo). Ako hovori Fuci, najviac naseru tie perfektne zvladnute pokusy o pristatie na brucho, alebo dokonca trochu tvrdsie dosadnutie na podvozok, pri ktorych pilot zomrie snad na infarkt.
Inak, z viacerych diskusii na ofiko fore to vyzera tak, ze je rozdiel, ci ides na nudzak offline alebo online, s tym, ze v offline ta to zabija menej. Taktiez to vyzera, ze u niektorych lietadiel to zabija pilota castejsie, aj ked na prvy pohlad nie je dovod, preco by to tak malo byt. Ak si dobre pamatam, tak Pe-2 bola celkom vrazedna.
S tym, ze 10%, mozno 20% pokusov o nudzak mohlo byt v reali fatalnych by som si vedel predstavit, ale v tych pripadoch by som za tym videl nejaky dalsi dovod, ako napriklad, ze to pilotovi v poslednej chvili padlo po kridle, trafil strom alebo zo vzduchu nevidel nejaky velky priekop, do ktoreho to potom zapichol. Taketo situacie by samozrejme mali byt fatalne aj v Sturme, ale momentalne je tam nejaky divny problem, kde ta aj ten najjemnejsi dotyk vie v urcitych pripadoch zabit.
tak jestli to offline zabíjí méně, tak pak se to dá vyzkoušet místo offlinu třeba na Berloze... Mužu vyzkoušet oboje, (asi ne všechno dneska)... Kdo něco vyzkouší, dá sem vědět
Ja som to skúšal aj na Berloge asi dva mesiace dozadu. Úmrtnosť cca 30%. Dokonca som prežil aj rýchlosť okolo 200 km/hoď. Záleží aj na šťastí.
S poškodeným lietadlom úspešnosť klesá. Ale nie je pravidlo, že sa automaticky zabiješ.
Ešte doplním. Pred tým som sa to snažil posadiť cez krídlo. Ale teraz cez krídlo na 90% neprežijem. Čiže zopakujem. Na klapkách , na minimálke a v minimálnej výške, jemne dosadnúť na chvost. Ak urobíš všetko dobre, ale si v nejakých 5-tich metroch a dosadneš na chvost trochu tvrdšie, pravdepodobne neprežiješ.
ok, ale dejme 10x každý z výše uvedených. Default konfigurace letadla, palivo 30%. Budu tedy u letového PC až příští pondělí, ale udělám to. Na letní Kubáni na ta velká čtvercová pole na severu.
A mohou se testu zúčastnit i ti, kteří se vcelku běžně zabíjejí při regulérním přistání v nepoškozeném letadle s vysunutým podvozkem na k tomu určené ploše? Já jen aby Vám to nekazilo průměr...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.