No ale jo, at si spojenci tam tu pechotu behat nechaji, byla tam z dobreho duvodu. Jenze na co to bude nam v simulatoru? Abychom mohli replikovat jeden nalet dvou nemeckych letadel, zda se. IMHO to nestoji za to a je to nesmysl.
V DCS jsem si s pěchotou hodně vyhrál a dají se bastlit mise i pro sim. Spíše ale jen pro offline.
Nicméně u BOXu, nevím nevím, v online to server nezvládne ... ale uvidíme ..
To se chová jako tank, jede po waypointech, občas vystřelí...může se točit v nějaké smyčce , parkovat, spawnovat despawnovat. Samozřejmě si každý umíme představit 1000+1 podstatnějších věcí co ve hře chybí, ale tak to bohužel je.
Pro leteckou část to význam nemá, ale pro tankovou to aspoň v rámci atmošky fungovat může. V blahé paměti Steel Fury, kterej představuje i v dnešní době pořád hodně potentní tankovej simulátor, je ta pěchota taky jednoduchoučká, ale ještě že tam je .
No ale jo, at si spojenci tam tu pechotu behat nechaji, byla tam z dobreho duvodu. Jenze na co to bude nam v simulatoru? Abychom mohli replikovat jeden nalet dvou nemeckych letadel, zda se. IMHO to nestoji za to a je to nesmysl.
Tých náletov bolo viac, vrátane útokov Ju-88. Že zaútočil iba Priller s číslom je legenda. Mimochodom, Priller štartoval v deň invázie viackrát a útočil na pláže aj s Wodarczikom. (Nie som si istý či Mustanga zostrelil v deň invázie alebo až nasledujúceho dňa).
O zadnych dalsich jsem neslysel (coz mnoho neznamena). Mluvime skutecne o utoku na plaze, nebo o nejake sarvatce dva kilometry vysoko ci o naletu na lode treba v noci pred vylodenim?
Barone, první nad plážemi byl Priller s Wodarczykem. Než se do akce dostaly další stroje, uběhlo pár hodin. Priller dorazil nad pláže po 8. hodině ranní, Bühlingen s I./JG 2 před polednem. Vše je celkem detailně popsáno třeba ve výborném Caldwellově deníku JG 26 (mimochodem včetně akcí JG 2).
Fuči, veď netvrdím opak, ani to, že Priller nebol prvý. Len som napísal, že Priller s Wodarczikom neboli jediní, kto v deň invázie napadol pláže s vylodenými jednotkami.
Diskuze, zda se, utika nespravnym smerem. Tudiz se vyslovne ptam, kolik nemeckych letadel se dostalo do takove vzdalenosti od vylodovacich plazi, aby jejich posadky mely sanci zahlednout cil velikosti lidske postavy? Pocty ve vzduchu, na letistich, v tovarnach i jinde tu jsou irelevantni.
V tom deníku JG26 se hovoří o 121 bojových vzletech v rámci Luftflotte 5 (tzn. pouze JG 2 + JG 26) a že dalších 51 bojových vzletů přidal 2. Fliegerkorps s bitevní SG 4. Ne všechny lety vedly přímo nad pláže.
Cassi, těch 800 vzletů se mi 6.6. zdá spíš nepravděpodobných. Bylo tam málo letadel a prakticky vše, co bylo k dispozici, by muselo jít do vzduchu možná 6x - 7x. Velké množství letadel ale přilétlo později v podvečer a operovalo od rána druhého dne. Možná, že i jejich přelety na "protiinvazní" základny byly započítány jako bojové. Tohle byl důsledek toho, že OKL vyčkávalo se známým zdůvodněním, že invaze v Normandii je jen diverze mající odlákat pozornost. Na diverzní akci to nicméně mělo celkem výsledky
Hoši láteřit tady nad tím, zda ty animované postavy na pláži mají smyl podle mne nemá smysl
1) To nejdůležitější - oni v tom enginu + ve vývojářskym týmu maj takový průsery, že jim trvá 100x - 1000x víc hodin naprogramovat blbej fuel-management, kterej slibujou už asi 4 roky, + spoustu dalších věcí, které slibujou už asi 4 roky, že naprogramovat tady tu pěchotu byla kapka v celém moři, ne-li oceánu. Byla to úloha v celém kontextu jednoduchá a vsadim se, že nijak nepozdržela žádnou fičuru (nebo letadlo/bomber), na kterou tak čekáme, protože do toho enginu šla stylem Plug&Play a vsadim se, že na ní pracovali uplně jiní vývojáři, než ti, kteří nás zajímaj a to sou ti co dělaj letadla a systémy do nich...
2) Pro nezaujatého nováčka to bude přesně ta věc, ketrá v promo materiálech může přitáhnout nové potenciální hráče a popravdě, i kdyby ten přínos byl jen něco mezi 100-1000 nových hráčů pro sérii BoX, tak sem jim to úsilí do toho vložené asi vyplatí...
3) Oni tu pěchotu mužou použít kdekoliv jinde, nejen na plážích Normandie. Dle DD je naprosto hloupá, jen umí v zásadě běžet nějakým směrem... Lidské postavy na letištích tam už sou dlouhou dobu, já si fakt nemyslím, že tohle jim dalo nějak extra moc práce
4)Ta naprostá prázdnota pozemního života, která v simu je, umocněná naprostou prázdnotou zejména poslední mapy Bodenplatte, tak tam pomuže určitě cokoliv, co se bude nějak hejbat...
5) Ale jak říkám, já si fakt nemyslím, že nevydáním této pěchoty by dokázali jakkoliv urychlit cokoliv jiného, co nás zajímá...
Edit: Eště bych to možná řekl jinak, oni maj nejspíš v tom enginu opravdu takové průsery (které si ani nedovedeme představit), které jim zdržují práci natolil, že musej během toho dát práci i těm lidem, kteří tyhle problémy neřeší a nemohou řešit a ta pěchota může být výsledekem tohoto
Upravil/a Hot_Dog dne 14-08-2022 17:21
Hot_Dog napsal:
1) To nejdůležitější - oni v tom enginu + ve vývojářskym týmu maj takový průsery, že jim trvá 100x - 1000x víc hodin naprogramovat blbej fuel-management, kterej slibujou už asi 4 roky, + spoustu dalších věcí, které slibujou už asi 4 roky, že naprogramovat tady tu pěchotu byla kapka v celém moři, ne-li oceánu. Byla to úloha v celém kontextu jednoduchá a vsadim se, že nijak nepozdržela žádnou fičuru (nebo letadlo/bomber), na kterou tak čekáme, protože do toho enginu šla stylem Plug&Play a vsadim se, že na ní pracovali uplně jiní vývojáři, než ti, kteří nás zajímaj a to sou ti co dělaj letadla a systémy do nich...
Jenze to neni jen ten, kdo to programuje. Na zacatku nekdo zabil cas analyzou, proc je pechota potreba (designer/marketing/vedeni), pak spekulovanim, co ma umet a co nema (designer...snad), pak to nekdo musel programovat, pak to nekdo musi testovat a to vcetne online (testeri ve vetsim poctu).
Takze se vsadim, ze to pozdrzelo vsechny ostatni featury.
Hot_Dog napsal:
2) Pro nezaujatého nováčka to bude přesně ta věc, ketrá v promo materiálech může přitáhnout nové potenciální hráče a popravdě, i kdyby ten přínos byl jen něco mezi 100-1000 nových hráčů pro sérii BoX, tak sem jim to úsilí do toho vložené asi vyplatí...
To je velmi pravdive, v modernim slova smyslu. Existujici hraci odejdou, ale ti uz byli vydojeni, takze penize budou z novych. Na druhou stranu, nejake hezke video s pocasim by to dokazalo take.
Hot_Dog napsal:
3) Oni tu pěchotu mužou použít kdekoliv jinde, nejen na plážích Normandie. Dle DD je naprosto hloupá, jen umí v zásadě běžet nějakým směrem... Lidské postavy na letištích tam už sou dlouhou dobu, já si fakt nemyslím, že tohle jim dalo nějak extra moc práce
4)Ta naprostá prázdnota pozemního života, která v simu je, umocněná naprostou prázdnotou zejména poslední mapy Bodenplatte, tak tam pomuže určitě cokoliv, co se bude nějak hejbat...
Ano. Jenze to, co se ma hybat, musi byt videt z letadla.
Hele, kdy jste naposledy videli v il2 koure z kominu?
EDIT: a ja si myslim, ze tahle hra nema designera. Ze je tam nekdo z vedeni, ktery urcuje, co se bude vyvijet, tj. dlouhodobou strategii, coz je spravne, a zaroven ve zbytku sveho casu urcuje i relativni drobnosti. Protoze je z vedeni, tak nemusi ostatni presvedcit, ze je to spravne, a zaroven ma moznost vse rozkazat.
Jinymi slovy, myslim, ze v tom jejich celem podniku neni nikdo, jehoz praci by byla posloupnost hratelnost->potrebne featury->jejich detailni design->kontrola, jestli vse skutecne dohromady funguje a zlepsovaci iterace. Nebo tam takovy clovek je, ale vzdycky prijde sef a prikaze neco jineho. BT/DT
EDIT2: a nejvetsi fail je neudelat klikatelne kokpity. Nebyl tam nikdo, kdo by se zamyslel, v cem bude spocivat hratelnost a co je k tomu treba. Viz vyse.
Proc neni fuel management? Mimo ocividne odpovedi, ze neni dost vysoko na seznamu priorit. No, protoze je to ve znacne mire implementace vyjimek. Prakticky kazde letadlo je unikatni. A jak se k necemu takovemu udela uzivatelske rozhrani sestavajici se ze 101 klaves? Viz chaos s ovladanim chlazeni motoru, coz je vicemene trivialni zalezitost, pripadne ovladaci extraburty pro motory me-262.
Upravil/a LesniHU dne 14-08-2022 22:26
Nechapem co tu s tou pechotou riesite. Pri IL-2 Great Battles v zasade plati: dizajner/marketing/vedenie = Jason, takze platit x ludi na pretlacenie nejakeho noveho napadu by som takto nakladne nevidel. Kopa ludi si na fore aspon nejaku zakladnu pechotu priala, a podla toho, co Jason v roznych prispevkoch napisal, tak jeho povodna idea bola este ovela jednoduchsia. Do takehoto stavu sa to dostalo vdaka tomu, ze to nejaky developer zbuchal popri inej svojej robote.
Vydavaju mapu Normandie a misie okolo vylodenia s uplne prazdnou plazou by vyzerali prinajmensom zvlastne. A to, ze z lietadla neuvidis tisice vojakov, ako pochoduju proti opevneniam? To ako piloti v tych lietadlach boli poloslepi? To, ze Oleg chcel pre kazde pozemne vozidlo v Cliffs of Dover unikatnu SPZ, tak to uznavam, ze je strateny cas, ale tato pechota urcite nie. Podla mojho nazoru je to dobry krok a ta minimalna investicia do tejto "ficury" moze celkom slusne ozivit prostredie v tomto simulatoru.
Na palivovych systemoch sa pracuje, ale este stale treba vyriesit nejake problemy. Myslim si, ze sa teraz sustredia na dokoncenie a vydanie Normandy a k tomu palivovemu systemu sa vratia kratko potom. Bohuzial/nastastie sa rozhodli tento palivovy system modelovat naozaj detailne, a tak je to celkom velka komplikacia. Ale samozrejme to serie aj mna, ze im to trva takto dlho...
Klikatelne kokpity su kontroverzna tema. Jason sa k tomu jednoznacne vyjadril, ze ich robit nebude, pretoze v tomto stadiu je to uz prilis velka zmena. Pridat klikatelne kokpity ale neznamena len pridat moznost mysou prepnut prepinac. V tom momente musis mat hlbsie modelovane rozne hydraulicke a elektricke systemy, musis simulovat ako sa navzajom rozne stavy roznych systemov ovplyvnuju a podobne. To, ze pri start-upe pilot v spravnom poradi pomacka vsetky mozne prepinace neznamena, ze ich funkcionalita je naozaj dostatocne modelovana. Mozno by sa dal spravit nejaky kompromis, ala CloD, ale do toho sa im asi tiez nechcelo.
A to, ze sa rozhodli si urcite veci ulahcit, im dava moznost predat jeden modul, ktory obsahuje 8 lietadiel, mapu, dynamicku single player karieru a co ja viem co este, za cenu jedneho lietadla v DCS. Ano, je to urcite pekne, zaletiet si v DCS s detailne namodelovanym strojom, ale tam to v zasade konci. Chces simulovat nejaku online vojnu? DCS je tam bez sance. A tych klaves potrebnych na mapovanie palivoveho systemu, ked konecne bude, by som sa tiez nebal. Pridanim "Custom Input Profiles" sa mapovanie klaves tiez zlepsilo.
To není tak těžké pochopit. Část lidí tu jako vždy řeší, jak světu sdělit, že někdo něco dělá úplně blbě a oni by to udělali jinak. That easy : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Jinak samozřejmě panáčci byli jistě velice důležití. Letecký simulátor ze druhé světové který není schopen věrohodně zobrazit většinu základních leteckých bojů které v tomto konfliktu probíhaly panáčky zásadně potřeboval.
I já tímto podporuju panáčky. Sláva panáčkům.
Upravil/a WT_Horrido dne 15-08-2022 11:46
Ano, Horri. Máš pravdu (nejen v tomto případě). Málem jsem se posral.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.