Ťažké mašiny s vysokým plošným zaťažením dokážu vykrútiť premet s menším polomerom na vyššom uhle nábehu s menšou stratou energie ako ľahšie stroje, s menším plošným zaťažením a pri menšom uhle nábehu.
Jaké prosté, aerodynamika presne podľa učebnice ako z VVŠL.
Paskvil či zmetek to je isto a už dlho. Ale (aj preto) sa mi tak páči.
Koukám, že tu 110 budu muset zkusit. Zatím jsem od patche lítal jen 109E3 a Spit 1a 100oct. Kdyby ale Bf 110 naplnila moje choutky, už byste mě z ní nedostali. A že moje choutky jsou většinou perverzní.
Před patchem byla 110 určitě použitelná. Občas jsem ji provětrával. Ale nebyla plnohodnotně použitelná jako 109. Jakmile se Spit či Hurrik nenechal nachytat na švestkách, už se s tím nedalo moc dělat. Rozdíl energií jsou obě letadla schopný celkem rychle smazat. Uletět se tomu nedalo, leda byla pomoc někde poblíž. Jako solo lovec ale tuhle výsadu nemívám. V kombinaci s Bf 109, který by bylo schopný vytvářet tlak na dotírající jednomotoráky to pak fungovalo výborně. Jsem se párkrát připletl do takových levných kusů, kde jsem se přidal k menším kamarádům a zatímco oni honili ty géčka a přemety, já honil koule červeným hochům v trenkách. Ale to není o letadle, to je vo spolupráci.
Když to tak pročítám, tak mi dochází neuvěřitelná věc. Když si pdeťu od celku (CloD) vaše veškeré poznatky a ufňuky (modré i čeevené) tal vychází neuvěřitelný věci. A to ž ódle reakcí je to nehorázej paskvil. Takže pokud začnete říkat opak, se nejprve zamyslete a přestaňte plakat jak haranti, to je ceevenej patch a tohle zas morej! ; )
Upřímně, jediný kdo vždy brečí a pokud možno ve všech vláknech o Clodu jsi především ty sám! Už jsme spolu měli svého času řeč:-) Nejsem zastáncem hrubé síly ale ve tvém případě už se hrubě vyjádřili i lidé kteří to nedělají a také ti něco povím k níže vloženému výroku který je tvůj vlastní. "zamyslet by jsi se měl nad sebou především sám, protože jsi popsal velmi přesně sebe sama cca před rokem, kdy jsi otrávil všechna vlákna o Clodu svým negativním jedem". Nechceš nech být! Viděl jsi někdy ty hloupé jedince Clodáky brečet na Rof tématu anebo ve Wartunderu?? Ne, protože proč bychom to dělali proBoha?
Že máte za těch pár let paranoiu z "buzen" který do vás jen nesmyslně rejou je váš osobní problém! Pokud se ještě divíte že vás spousta bojkotuje je čas se nad sebou zamyslet!
Ps: omlouvám se předem adminovi ale nemohl jsem si pomoci, navíc si myslím že to tak trochu je věcí TF když se někdo snaží a tvor který nehraje, netestuje tvrdí cituji "A to ž ódle reakcí je to nehorázej paskvil" což tu nikdo neřek a neřekne.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
Když to tak pročítám, tak mi dochází neuvěřitelná věc. Když si pdeťu od celku (CloD) vaše veškeré poznatky a ufňuky (modré i čeevené) tal vychází neuvěřitelný věci. A to ž ódle reakcí je to nehorázej paskvil. Takže pokud začnete říkat opak, se nejprve zamyslete a přestaňte plakat jak haranti, to je ceevenej patch a tohle zas morej! ; )
Já jsem neplakal. Odpovídal jsem jen na tu červenou přeposranost kde to vzal. A přidal jsem že 110 lítala včera nad mořem u Oya page jako Jirmus. ( Byl u toho možná Rumcajs) Video ti pošlu, ale nejde mi sejmout video Frapsem do Movie Maker. Háže mi to žluté trojuhelníky. Jedině že ti to pošlu na Ulož to original a pusť si to. Uělal tam pár lobů a zatáčky při kterých usínám a honil několik Spitů pomocí Bf. zatím jsem nic tkového neviděl a ani neslyšel. Nic tak hroznýho jsem nenapsal čoeče jak na to koukám
Tož chlape, to bola reakcia na tvoju V2 A už to neber tak vážne, je to hra A veľmi dobrá hra musím dodať BTW ohľadom predposranosti: hneď ako vyšiel patch, na ATAGu sa objavili vyplakávači z oboch strán, ktorí tvrdili že je to modrý/červený patch. A to ten patch nebol vonku ešte ani jeden celý deň. Snáď ti to ako odpoveď, kde som to zobral, stačí
Koukám, že tu 110 budu muset zkusit. Zatím jsem od patche lítal jen 109E3 a Spit 1a 100oct. Kdyby ale Bf 110 naplnila moje choutky, už byste mě z ní nedostali. A že moje choutky jsou většinou perverzní.
Před patchem byla 110 určitě použitelná. Občas jsem ji provětrával. Ale nebyla plnohodnotně použitelná jako 109. Jakmile se Spit či Hurrik nenechal nachytat na švestkách, už se s tím nedalo moc dělat. Rozdíl energií jsou obě letadla schopný celkem rychle smazat. Uletět se tomu nedalo, leda byla pomoc někde poblíž. Jako solo lovec ale tuhle výsadu nemívám. V kombinaci s Bf 109, který by bylo schopný vytvářet tlak na dotírající jednomotoráky to pak fungovalo výborně. Jsem se párkrát připletl do takových levných kusů, kde jsem se přidal k menším kamarádům a zatímco oni honili ty géčka a přemety, já honil koule červeným hochům v trenkách. Ale to není o letadle, to je vo spolupráci.
Rume ale zober si do nej živého strelca, AI trafí iba náhodou. Ovšem živák - to je jiná Budem to musieť vyskúšať i v bomberoch
Upravil/a Baron dne 20-03-2014 15:08
Na ATAGu na foru je takový vlákno jak tuto naše. Jmenuje se "Haha spit junkies". O blbé jméno vlákna ale celkem nejde. Nicméně tam píše pár rozumných lidí. Dám sem výběr.
Quote Originally Posted by Wulf
Yup, stop flying around in circles at low alt and get up high. I've said it before but I'll say it again: just because the Spit will out-turn a 109 doesn't mean you should base your game around 'turn'. Turn is a defensive maneuver. The BoB was fought at 20 K not 20 feet. Don't be constrained by the the turn-fighter label. Get up high - above the 109s.
Quote Originally Posted by arglmauf
So, formulated as I would suggest it to somebody else:
-Avoid turnfights as primary engagement if you can
-get higher than they are, wait for them to get antsy and climb to you (or alternatively bounce them)
-then get them before they climb over you again.
Just want to nail it down to some clear simple statements that we can hand around. I'm not the only one trying to get accustomed to the new patch.
Quote Originally Posted by Wulf
Yeah, that's about it. This may be a game but the underlying principles of air warfare apply just the same. The objective is to gain an altitude advantage which you can then convert into a speed advantage. Get above and up-sun from your enemy if you can and then if possible bounce him and kill him before he know what's happened. If you fail, climb above him again and re-position for another attack . If your altitude advantage is beginning to go south or one of his buddies appears co-alt or above you, break off the fight and look elsewhere. Whatever you do avoid situations that a casual observer might describe as, 'a fair fight'.
Sepi to je naprosto v pohpdě. Vidíš na nevážně míněnou věc se smějícím se smajlíkem reagujete plně a s rozumem, takže paranoja tu je! Bo na důležitou otázku mi naopak Robo a jiní odpoví hovadinou mimo kontext. A do vláken k RoF si klidně piš co klávesnce snese, jen nechápu jak si sakra došel ktomu že jsem RoFofil? Že jsem pro vás debil je v pořádku, ale RoFofil to ne! Mám doma téměř vše na čem se dá slušně pobavit při létání včetně CloDa. Je fakt že ne poslední verzi, ale to bys asi nepochopil. Jdu raději zasírat třeba vlákno DCS. Barone jo bylo to přesně kté vaší přestřelce.
Ja som to tiež zobral tak ako si to myslel. Len že som to azda veľmi nepobral.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ťažké mašiny s vysokým plošným zaťažením dokážu vykrútiť premet s menším polomerom na vyššom uhle nábehu s menšou stratou energie ako ľahšie stroje, s menším plošným zaťažením a pri menšom uhle nábehu.
Jaké prosté, aerodynamika presne podľa učebnice ako z VVŠL.
Paskvil či zmetek to je isto a už dlho. Ale (aj preto) sa mi tak páči.
Jeden ze základních manévrů, které se vyučovaly ve Fighter Weapons School - US NAVY. Posádky F-14 Tomcatů se to od 74.roku na 100% učily. Vertikální souboj proti lehčím "Migům" totiž umožňoval Tomcatu přejít z defenzivní (pro F-14 téměř neřešitelné) situace s "Migem" na 6 do útočné pozice, která umožňovala zahájení palby. Přesně z těch důvodů jak píšeš. Stroj s menším plošným zatížením a menším rozpětím křídel (Mig), totiž energeticky krvácel mnohem více než F-14 ve vertikálách. Proto lehčí obratnější stroj musel ve vertikále "přestřelit" a ocitnout se v defenzivě, pokud pokračoval na vertikálách.
Super! Našel jsem to letité video, takže zde o tom hovoří přímo instruktor TopGunu:
Sepi to je naprosto v pohpdě. Vidíš na nevážně míněnou věc se smějícím se smajlíkem reagujete plně a s rozumem, takže paranoja tu je! Bo na důležitou otázku mi naopak Robo a jiní odpoví hovadinou mimo kontext. A do vláken k RoF si klidně piš co klávesnce snese, jen nechápu jak si sakra došel ktomu že jsem RoFofil? Že jsem pro vás debil je v pořádku, ale RoFofil to ne! Mám doma téměř vše na čem se dá slušně pobavit při létání včetně CloDa. Je fakt že ne poslední verzi, ale to bys asi nepochopil. Jdu raději zasírat třeba vlákno DCS. Barone jo bylo to přesně kté vaší přestřelce.
Ono jde vidět že jsi opravdu mimo mísu,já si myslím a určitě nejsem sám že tím co ti napsal Robo to mohlo z tvé strany vše skončit,páč tě vystihl uplně přesně.
@Joe
Došlo k nepochopeniu. Nepísal som o premete ako štvrťpremete a prechode do sviečky, energeticky postavenom na pomeru ťahu k hmotnosti (to mohlo amíkom fungovať iba proti Mig17 a skorejšími, už Mig 21 má podobný pomer ťah/hmotnosť ako F14), či manévrovanie typu jojo ako odpoveď na zátačku v horizonte. Vo vertikále ti je krídlo nanič, iba produkuje odpor, všetko je postavené na ťahu pohonnej jednotky. O "prestrelení" vo vertikále pekne rozprával "Duke" Cunningham, keď predletel vďaka dostatku ťahu pred Mig17 a ten ho začal kropiť 37mm strelivom.
Hovorím o premete ako obrate postavenom výlučne na schopnosti krídla dodať vztlak za cenu zvýšenia odporu a straty rýchlosti. Nemusí to byť celý premet, ani jeho značná časť, ani nemusí byť nutne v zvislej rovine (teda zátačka s nejakým náklonom). Ide o produkovanie sily v ose lietadla Y krídlom.
Tak od boku porovnaním plochy krídla a hmotnosti potrebuje Bf 109E o 16% vyšší súčiniteľ vztlaku Cy aby letela pri rovnakej rýchlosti aj po rovnakej dráhe ako Spit I.
Samozrejme, krídlo vybavené slotmi dokáže dodať Cy naviac bez problému s trhaním prúdnic.
Pri vysokých uhloch nábehu s malým vzrastom Cy narastá odpor Cx podstatne viac než pri rovnakom náraste Cy na malom uhle nábehu. Za malý nárast Cy by mala 109 zaplatiť rádovo väčším nárastom Cx. Naviac pôdorysný tvar krídla Bf verzie E je lichobečník s odseknutým koncom. Indukovaný odpor krídla pri vysokom Cy bude neporovnateľne väčší ako pri skoro elipsovitom krídle Spita.
A tento nárast odporu pri vysokých uhloch nábehu v TF 4.3 nie je, ba práve naopak, Spit stráca energiu na vysokom (nie kritickom alebo nadkritickom) uhle nábehu viac než 109. Domnievam sa, že Buzzsaw namodeloval profil (poláru) tak, že 109 má podstatne hrubší profil a aj s podstatne menším Cx než Spit a bez vplyvu indukovaného odporu. Zato Spit má profil štíhly, ale s realtívne vysokým Cx už v základe a značným nárastom Cx so zväčšovaním uhla nábehu (kvázi laminárny, ale bez jeho benefitov).
Vůbec nerozumím, o co tu jde. Můžeš to vysvětlit lidově, co to znamená.
Ukroutí Spit či Hurrik Bf109 či naopak?
Je to v CLODu správně, aspoň přibližně?
Mám-li Hurrika jak mám utéct Bf109?
Vůbec nerozumím, o co tu jde. Můžeš to vysvětlit lidově, co to znamená.
Ukroutí Spit či Hurrik Bf109 či naopak?
Je to v CLODu správně, aspoň přibližně?
Mám-li Hurrika jak mám utéct Bf109?
1) Jde o ego.
2) Ukroutí, tedy pokud pilot Bfka kroutí. Pokud nekroutí, je to jiná.
3) Jo v CloDu je to podle očekávání. Jen očekávání některých jsou větší a jiných menší.
4) Máš li Hurrika, ujisti se, že jsi výš než Bfko. Jestli jseš níž, pak se modli. Třeba tě neuvidí, nebo mu dojdou náboje, nebo přiletí kamarádi, nebo tě netrefí, nebo mu dojde benzín, nebo udělá nějakou chybu. Taky ho může sestřelit flak, manželka ho může odtrhnout od lítání, no a tak podobně. Je ale fakt, že když to umíš, můžeš mu docela účinně uhybat a s trochu štěstí nakonec nastane nějaká ta šťastná varianta.
1)Veru ide o ego. Šmoulovia si nevedia priznať, že ak teraz vozia PK-čko z každého druhého útoku, nie je zásluha ich cez noc zvýšeného pilotného umenia. Česť výnimkám. Všetko ostatné sú žvásty a balast.
2) Utočí, ak sa mu bude chcieť. A po TF 5.0 už ťa utočí aj Bf110, a Ju 87 ťa bude predbiehať.
3) V Clode je vždy všetko správne, len realita, ktorú napodobňuje bola/je nesprávna.
4) Nesadaj do Hurrika. Bf 109 neutečieš ani v druhej 109-ke, ak nemáš aj spodky modré. Ak nepočúvneš túto dobrú radu, samozrejme si ťa nájde prvá guľka vypálená naverimboha. Od TF5.0 aj guľka vypálená smerom od teba.
606_JuLB:
Tak to se omlouvám, zle jsem to pochopil. Nejsem ani strojař ani letecký konstruktér, takže to co tu píšeš ti věřím
Jinak v tom videu od 6:45 říká, že když půjde do vertikály T-38 za F-14 a bude se snažit za F-14 udržet, tak čím více se o to bude snažit, tím více poroste zatížení křídel a tím více bude krvácet na energii než F-14, právě v důsledku rozdílné velikosti plochy křídel.
Tak tomu rozumím já co tam mluví. Jestli jsem to špatně pochopil, nebo si to špatně odposlechl, tak prosím o korekci.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.