October 20 2025 15:43:46
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Kniha priani 4.13
magot
WT_Horrido napsal:
A zmenšit tu pancéřovou opěrku hlavy tak aby kyklop v tunelu monitoru měl alespoň trochu srovnatelný rozhled jako pilot je nemožné?

Otázka je jak byla ve skutečnosti teda velká ta opěrka
 
WT_Horrido
Připadá mi to tak akorát na hlavu.

[img]http://user.tninet.se/~qbc513r/nv778tw-14.jpg[/img] is not a valid Image.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
lochness
Ale Robo uz nekolikrast psal, ze model Tempestu je spravny, ne? Z toho by se dalo predpokladat, ze DT zna skutecne rozmery operky.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
WT_Horrido
O tom jestli je správný se nediskutuje, diskutuje se to tom jestli hráč vidí to co mohl vidět pilot.

A ano, zmenšená by neměla "správné" rozměry.
Upravil/a WT_Horrido dne 20-04-2012 11:44
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
lochness
jasne Horrido, ja reagoval spis na magota, kterej nadhodil otazku, jak byla ve skutecnosti velka.

Osobne si myslim, ze orezani desky by bylo tolerovatelnou nerealnosti, pokud by to neslo jinak vyresit.

To mi pripomina - nejsou v nekterych letadlech zamerovace (nitkove krize), ktere jsou pri vyrazeni optickeho nepouzitelne, protoze se proste neda dostat hlava do spravneho uhlu? (tzn zrejme by se jeste dalo zapracovat na 6dof)
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Robo
Velkost dosky je OK, ten kokpit je ozaj upobeny presne a mimoriadne pekne.

A co mohol vidiet pilot uz vieme?
 
WT_Horrido
The all-round view from the pilot's cockpit is excellent, especially the rear view. This has been made possible by the "tear drop" hood which gives the pilot a better all-round unobstucted view than any other aircraft- Hun or friendly. It is also fitted to some Typhoons.

The bubble canopy on this airplane is the finest one of its type ever seen by these pilots.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Robo
WT_Horrido napsal:
The all-round view from the pilot's cockpit is excellent, especially the rear view. This has been made possible by the "tear drop" hood which gives the pilot a better all-round unobstucted view than any other aircraft- Hun or friendly. It is also fitted to some Typhoons.

The bubble canopy on this airplane is the finest one of its type ever seen by these pilots.


A to je presne o kolko centimetrov?
 
WT_Horrido
To ti jako pilot Luftwaffe nepovím. Úsměv Jen jsem někde zahlédl tvrzení že z Bf-109 je vidět vetší výseč oblohy než z Tempestu. Což imho není moc košer.

Tempík to má jistě změřené...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Koty
Ehm - v tom angllickém textu není o velikosti kokpitu nic napsané, jen že je z něj vidět kolem dokola
takže žádné o kolko...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
310_Pip
Saburo napsal:
Několikrát se mi stalo, že po zásahu mého motoru jsem byl nucen ho vypnout, zvuky které vydával nevěstily nic dobrého a začal jsem se klouzat někam k domovu.
Jaké bylo mé překvapení, když se nebohý motor, který byl vypnut, náhle vzňal a já neměl ani čas na výskok padákem. Sotva pár vteřin po vzplanutí bohužel motor explodoval a já umřel.Smutný

Vypnutý motor by přeci neměl začít hořet a následně explodovat, nebo jóóó?

Co Vy na toto?

Stalo se mi to s Ki-61, P-51 a Bf-109, možná má někdo podobné zkušenosti s jinými letadly.


jo stava a casto, zejmena RAF letadla (spit, tajfuny a tempesty) bouchaj asi do 1 sekundy od vzplanuti (P40 vydrzi horet ponekud dele, jo amici Mrknutí ), nevim jak LW stroje tam sem este nezahorel, nebo si to nepamatuji Vyděšený
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
606_Temp
Robo napsal:
Velkost dosky je OK, ten kokpit je ozaj upobeny presne a mimoriadne pekne.

A co mohol vidiet pilot uz vieme?


Jestli je namodelovaná dobře velikost desky, tak není dobře namodelovaná velikost bubliny. protože na fotce nahoře je patrné, že opěrka hlavy nesousedí přímo s plexi, tak jak je to v ilovi, ale je tam 10-15 cm škvíra a jelikož je hlava běžného smrtelníka široká těch 15 cm, tak je dokonce dost velká pravděpodobnost, že na ocas uvidí obě oči a ne jen ilovskej kyklop (kterej tam tedy samozřejmě nyní stejně nevidí).

Je opravdu smutné, že se lidi snaží házet fotky ze všech možných úhlů a na to někdo napíše "My to máme dobře, nic s tím nejde dělat", ikdyž je to očividný nesmysl.

Už to, že z Tempestu v podstatě bublinu kopírovali P-51 i P-47 a přitom z nich je v ilovi lépe vidět je nějaké divné.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Robo
606_Tempik napsal:
Jestli je namodelovaná dobře velikost desky, tak není dobře namodelovaná velikost bubliny. protože na fotce nahoře je patrné, že opěrka hlavy nesousedí přímo s plexi, tak jak je to v ilovi, ale je tam 10-15 cm škvíra a jelikož je hlava běžného smrtelníka široká těch 15 cm, tak je dokonce dost velká pravděpodobnost, že na ocas uvidí obě oči a ne jen ilovskej kyklop (kterej tam tedy samozřejmě nyní stejně nevidí).

Je opravdu smutné, že se lidi snaží házet fotky ze všech možných úhlů a na to někdo napíše "My to máme dobře, nic s tím nejde dělat", ikdyž je to očividný nesmysl.

Už to, že z Tempestu v podstatě bublinu kopírovali P-51 i P-47 a přitom z nich je v ilovi lépe vidět je nějaké divné.


Vsetko je jasne, vsetko chapem, ale uz asi pol roka sa pytam ako presne to chceme riesit. Mrknutí A nestvi ma, ze pisem my to mame dobre. Vies dobre ze sa to snazim riesit, ale nie je to take jednocuche. Mam tam urobit dieru do tej dosky alebo co? Fotky viem vygooglit aj ja, ale nieco konkretne aj urobit, to uz chce fistron, ze? Šklebící se Zatial som skusal posunut hlavu pilota dalej vpred (od dosky) a kolega posunul hranice 6DoF o 3cm na kazdu stranu, nestacilo, furt je to rovnake.
 
313_OTTO
Prosím buď robo taky konkrétní, o kolik si tu hlavu dopředu posouval?? jen abychom nenavrhovali nějaký kraviny. Nemá náhodou někdo k dispozici obrázek řezu trupu ilovského modelu v místě desky?
 
Robo
313_OTTO napsal:
Prosím buď robo taky konkrétní, o kolik si tu hlavu dopředu posouval?? jen abychom nenavrhovali nějaký kraviny. Nemá náhodou někdo k dispozici obrázek řezu trupu ilovského modelu v místě desky?


O 5-6cm, skusal som rozne hodnoty, aj take ktore boli ocividne moc dopredu, aby som videl aky to ma efekt na vyhlad vzad - preto neuvadzam konkretne.
 
313_Nevo
Ako uz pisal Lavo a ako aj pise teraz Robo. Ono by mozno taketko 'somarinky' slo poriesit aj bez DT - osobnym prispenim k praci DT Úsměv

Napr ta opierka na Tempeste. Spravit v tomto smere nejaky solidnejsi vyskum. Neriesit to jednou fotkou na fore, dat tomu nejaky cas, pozhanat podklady, mrte fotiek, fotky porovnat s 3D modelom lietadla, pozriet sa na zubok aj tomu P51 a P47 a skusit najst kde je ten pes zakopany, preco z toho Tempestu nie je vidiet. Popri tom sa spojit s ludmi co na tom uz robili a na co prisli. A potom tie poznatky spracovat do nejakej prezentacie a poslat DT.

Napr aj tie veci ako oprava kokpitov, 'neodsunutelnych' odsuvatelnych prekrytov. Nejaky moder by toto mohol zvladnut (a ked nie som moder, poskusim niekoho na to ukecat Mrknutí ).
Viem ze je tazke namodelovt cely stroj, ktory by odpovedal pozadovanej kvalite na oficialny patch. Ale sak existuju 'franken planes' ci ako sa to vola. Aj tako by sa dalo hadam cosi opravit. Napr zoberem model SpitaV zo Sturma, zoberem model Sifajra zo Sturma a odsuvatelnu kabinu zo Sifajra skusim napasovat na SpitV, alebo ak len kabina nepasuje, tak cely kus trupu alebo tak cosi.
Takto nejak poriesit aj napr tie chybne budiky, alebo ja neviem este co...

Toto len tak nahlas rozmyslam.




magot: co sa tyka tej vrtule, ja som nemal na mysli spravit nejaky 3D model vrtule. Trosku sme sa nepochopili, co je samozrejme, bo ten moj popis stal za houby.

Tu je nazorny priklad z hier IL2 1946 4.11 a IL2 COD. Podla mna IL2 COD to uz ma 'znazornene' lepsie/realnejsie ako 1946:
Bf109G2 - posunut na 2:10, sledovat 'stvarnenie' tocicej sa vrtule pri nahadzovani a pocas letu
Bf109E - sledovat 'stvarnenie' tocicej sa vrtule pri nahadzovani a pocas letu
Ano, viem, je to G2 a to je E, ale nezohnal som narychlo (uz dostava ten vyskum na frak) video 109E v 1946.

Je patrne, ze v COD od urcitych otacok tociacu sa vrtulu nie je mozne pri pohlade z kokpitu skoro vobec zaregistrovat, kdezto v 1946 je vidiet 'mihajuce' sa listy v celom spektre otacok, co si myslim nie je spravne.
Ja sa hecnem (uz som zacal) a vyskumam to, ako to presne je a na sebe otestujem, od kolkych otaciek je clovek schony rozpoznat tociace sa listy sediac v kokpite lietadla Šklebící se
(urcite mi pomoze, ked DT uznaju, ze toto je v 1946 jaksi nepresne a opravia to aj bez mojho dlheho a pracneho vyskumu) Mrknutí



Saburo: ono v skutocnosti je mozne, aby vypnuty motor (vypnute magneta, vypnuty hlavny vypinac, zavrety palivovy kohut) zacal horiet. Napr z poskodeneho motora ti vyteka olej, alebo nejaky zbytok paliva. Toto ti tecie po bloku motora, ktory je horuci, alebo zacne to tiect na vyfuky, ktore su tiez sakra horuce.
A ako vsetci dobre vieme, pri urcitej teplote sa olej alebo benzin dokazu vznietit. Rychly pohlad do google odhali tieto teploty. Benzin (vseobecne) ma nejakych cca 450° ale napr olej (vseobecne) ma len nejakych cca 250°.
Takze aj vypnuty motor moze zacat horiet.
Upravil/a 313_Nevo dne 20-04-2012 18:49
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
marasek
Ahoj, dávám dohromady materiály ohledně výhledu z kabiny Tempesta pro Magota-jsme domluvený, že se na to celé koukne, jen mi to ještě chvíli potrvá... doufám, že se potom pohnou ledyMrknutí. Jinak plně souhlasím s Tempíkem. Také nechci debatovat o tom, zda je Tempest namodelován správně či ne, ale o tom, co bylo z kabiny vidět! Jen okrajově: Již dříve jsem zde popisoval můj pokus, kdy při škvíře pouhých 8cm mezi kabinou a pancéřovou deskou stačí na to, abych viděl celou pomyslnou směrovku(osu letadla) již pouhý metr za svými zády!!! A druhá věc kterou chci zmínit: Od počátku války se čím dál více tlačilo na konstruktéry letadel, aby letadla konstruovali tak aby z nich byl výhled stále lepší. Je o tom zachována spousta materiálu. Tedy bylo téměř nemožné aby tovární linku opustil nový typ či modifikace stíhacího letounu s horším výhledem (myslím samosebou výhled dozadu). Z toho vyplývá, že z Hurika bylo hůře vidět, než ze Spita a spit ve finále přešel na kabinu typu Tempest. Mustang kopíroval ve své éře totéž. Proč asi? A sedněte si v Ilovi do Hurika, Spita , Mustangů a Tempesta. Co zjistíte? Že v Hurikovi vidíte dozadu téměř, nebo možná lépe než v Tempestovi bez použití zrcátka? Potom se tedy asi všechny historické prameny mýlí, já jsem slepě věřil blábolům a všechny ty bublinovité kabiny jsou asi pouze estetickou záležitostí, která je ve válce beze sporu prvořadě důležitá!?! NaštvanýCoolNaštvanýCool Svůj názor si ale utvořte každý sám. Děkuji
 
www.virtualnikokpit.cz
saldy
Nemělo by se namodelovat i zkreslení výhledu v důsledku zakřivení takového skla? A třeba i to, že otočení pilota za sebe mohlo být fyzicky docela náročné?
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
311_Vont
Nevím jestli to sem už někdo psal, či se to řešilo někde jinde, ale nedá mi nenapsat, aby se někdo zamyslel nad tím co se děje obecně u všech velkejch bombrů když je trefí 20/30 mm granát do křídla.

V součastnosti v UP je to tak, že po zásahu křídla se B-17 všechny verze, B-24 atd. se převrátí o 90°C podél osy ať už se letí na levelu nebo to máte v ruce. Nicméně mi to přijde sakra přitažený za vlasy. PMám pocit, že je to nastavené stejně jako zásah flakem 88 mm.
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
310_Pip
311_Vont napsal:
Nevím jestli to sem už někdo psal, či se to řešilo někde jinde, ale nedá mi nenapsat, aby se někdo zamyslel nad tím co se děje obecně u všech velkejch bombrů když je trefí 20/30 mm granát do křídla.

V součastnosti v UP je to tak, že po zásahu křídla se B-17 všechny verze, B-24 atd. se převrátí o 90°C podél osy ať už se letí na levelu nebo to máte v ruce. Nicméně mi to přijde sakra přitažený za vlasy. PMám pocit, že je to nastavené stejně jako zásah flakem 88 mm.


no mam pocit Vonte, ze places na spatnem hrobe, tohle DT nemuze resit, to je zalezitost UP3 a Kwiateka Zamračený
www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,317,045 návštěv