Proč používali američani jako fotoprůzkumné Spity, když Mustangy byly rychlejší a měly větší dolet?
Spitfire PR. Mk. XI
Maximální rychlost / ve výšce 670 km/h / 8500 m nebo 650 km/h / 9300m
Dolet - operační 2600 km ( + přídavné nádrže pod trupem dalších 300 - 1000 km)
Dostup 11 600 m
Mustang P-51B
Maximální rychlost / ve výšce 640 km/h / 8500 m nebo 630 km/h / 9300m
Dolet - operační s 675 litry v přídavných nádržích 1620 Km
Dostup 12 600 m
Třeba proto? Hlavně byli dostupné, bylo jich dost a byla to obrácená Lend Lease
chtěl jsem poprosit,kdo chodíte do knihkupectví a narazili by jste na knihu od Jiřího Rajlicha na nebi hrdého albionu 2,dejte mi vědět,nemůžu ji sehnat,díky
to může být zajímavé
http://www.svetkridel.cz/index.php?id=knihydet&vtt=1353711312
Upravil/a beermajkl dne 29-05-2013 18:26
Kvůli dostupu? Navíc ty fotospity nebyli až tak pomalejší. Měli očesáno kde co.
no na tom videu od Robo. je mmj vidět, že místo zbraní byly další nádrže a čelní štítek neměl pancéřování, dokonce i při absenci zbraní zbytečný zaměřovač vyndali
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
byl podstatně těžší, než devítka, ale aerodynymicky čistější, lehčí určitě nebyli, dokonce byl při použití dvou největších přídavných nádrží do vyčerpání poloviny v ní neseného paliva nebezpečný na pilotáž ...
Ringlete, s těmi přídavnými nádržemi byl samozřejmě těžší než devítka. Ale ty postupně odhazoval, že :-)
samozřejmě, ale Spity IV, X a XI měly dvě obrovské nádrže v křídle, a už ty dělali problém a už s nimi byl asi o 350 - 450 kg težší než ta IX, naštěstí byly tyto nádrže "skoro" v těžišti
F-5 byl tedy "nouzovka", předaná pak Svobodným Francouzům ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Vím (kupodivu ;) co je F-5 a proto jsem zmiňoval i ty frantíky.
F-5 taky fotily a beru to z pohledu rychlosti. Takže jestli P-38 používali než přišly rychlejší P-51 jako "nouzovku".
V čem by byly pro dvoumotorák jiné úkoly ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
pokud bereme kategorii upravených stíhaček tak v ničem, dolet je +/- stejný, počet kamer také, F-4 a 5 nebyly vhodné pro taktický průzkum, ale to je dané výkony v malých výškách
potom jsou úpravy Bostonů, Havoků, myslím že F-10 (?), Mitchelů, PR verze Moskyt, většinou spíš specializovanější výbava, světlice pro focení v noci ...
a pak dálkové úpravy B-24 a B-29, ale to je věc CBI a P
je to složité, celkem doporučuji knihu Eyes of Phoenix, ta se hodně podrobně zabejvá průzkumnými stroji a hlavně operacemi v CBI a P
Ad. F-5, rozhodně nešlo o nouzovku, kdyby nepřišel na svět Mustang, byla by to hodně používaná verze, spousta parametrů, tedy spíše po stránce foto výzbroje je u F-5 lepší než u F-6, dokonce se pokoušeli ten prostor pro kamery u F-5 klimatizovat. Ale na F-6 byli nižší pořizovací a provozní náklady.
Republic dokonce zkoušel upravit pro průzkum P-47, ale nakonec došli k tomu, že ty kamery nemají kam dát.
Tak on ani plně natankovaný Mustang nebyl pilotním ideálem.
nebyl, ale byl pořád někde kolem té hranice, XI už byla dost za. Plně natankované Mustangy dnes mohou klidně létat, ale všechny PR Spity o kterých vím a které mají integrální nádrže v křídle před nosníkem (a nemyslím ty "malé" u VIII a XIV) mají zákaz jejich používání, pro přílišnou změnu těžiště. Dokonce i ta nově rekonstruovaná 19 s protiběžnou vrtulí co létá v americe.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.