|
Letečtní stíhači v boji nc ČT1
|
| 311_Rampa |
Přidané 14-01-2009 10:09
|

Uživatel

Příspěvek: 642
Založený: 29.09.05
|
Pro ty co to neviděli, zde žasněte nad uměním amerických pilotů:
http://www.youtub...re=related |
| |
|
|
| Panek |
Přidané 14-01-2009 12:11
|

Diskutující

Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Lidi, to tlačení letounu bez paliva, těch příběhů je více. Já jsem slyšel o F4 Phantom, který tlačil svého kolegu za spuštěný hák. Ten tlačený po katapultáži přežil a tak to na rozdíl od toho z F-86 mohl dosvědčit.
Ale zdroj je zase jen USA dukumet, takže pravda? |
| |
|
|
| Panek |
Přidané 14-01-2009 12:18
|

Diskutující

Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
WT_Horrido napsal:
Ten v namu byl ovsem chytrejsi a tlacil ho za vysunuty hak opreny o celni stitek. 
Přesně tohle jsem viděl v dokumentu. Tlačený přežil, takže dosvědčil.
mmj wingman té tlačené F-86 umřel, takže émerický hrdina mohl klidně pozorovat, jak kourící Mig přistál a pak si ho jen nahlásit, jako sestřel. |
| |
|
|
| Joe Hallenbeck |
Přidané 14-01-2009 12:23
|

Uživatel

Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
BP_Rufu napsal:
Co jsem nepochopil je jak fungoval střeleckej zaměřovač sabre.To bylo jako je zaměřování raket dnes? Tj zaměřím kříž na cíl a po nějaké chvíli když prudce nemanevruji tak to střílí samo do černého?Migy měly klasickej gyrozaměřovač že?
No zkus v Ilovi pouzit K-14 "Ace Maker" jimz je vybaveny P-51D-20NA. Akorat u F-86 vzalenost cile byla automaticky detkovana pomoci radaru. Takze pilot mel pomoci "bullseye" docela presnou predstavu kam projektily z kulometu budou v zavislosti na vzdalenosti cile dopadat - zamerovac mu to ukazal.
Zatimco rusove museli strilet a odhadovat odchylku palby bez teto vymozensti - spolehnout se na vlastni odhad odchylky palby v zavislosti na odhadu vzdalenosti cile na ktery strileji.
313_FlyBoy
RY-C
|
| |
|
|
| WT_Schmouddle |
Přidané 14-01-2009 12:24
|

Uživatel

Příspěvek: 1984
Založený: 02.10.05
|
Pardo's Push se to jmenuje, stačí googlit.
Jinak v F86 měli samo fotokulomet (pár záběrů v tom dokumentu bylo) takže ten sestřel asi potvrdili na základě filmu.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
|
| |
|
|
| Panek |
Přidané 14-01-2009 12:28
|

Diskutující

Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
WT_Schmouddle napsal:
Pardo's Push se to jmenuje, stačí googlit.
Jinak v F86 měli samo fotokulomet (pár záběrů v tom dokumentu bylo) takže ten sestřel asi potvrdili na základě filmu.
No, ale fotokulomet asi nezachytí, dopad letounu. Jo tak nějak to bylo. Pak to ještě prováděl ten právník s JAGu (Harmon Rab tuším), který to ovšem dělal s F-14. Kwa, v USA udělají z pilota super právníka a pak mu jen tak pučí F-14.
Upravil/a Panek dne 14-01-2009 12:32
|
| |
|
|
| Patrikhuhu |
Přidané 14-01-2009 12:30
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 277
Založený: 29.09.05
|
WT_Schmouddle napsal:
Pardo's Push se to jmenuje, stačí googlit.
Jinak v F86 měli samo fotokulomet (pár záběrů v tom dokumentu bylo) takže ten sestřel asi potvrdili na základě filmu.
Jelikož lítali do "zakázané zóny", tak se mnoho záběrů z fotokulometů "záhadně" ztratilo...
Tak to přímo v tom dokumentu 2x řekli. |
| |
|
|
| 1stCL_Pospa |
Přidané 14-01-2009 13:29
|

Uživatel

Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Jirka napsal:
310_cibule napsal:
Pospo, obávám se, že ruského pilota z korejské války, co předstíral, že je Číňan, budou dokumentaristé dost těžko shánět. Moc se jich nedochovalo. 
Dokumenty existují. Bohužel běží jen na satelitu a nebo kabelovce. Docela nedávno na Spektru běžel jeden několikadílný s názvem "Utajené války ruska" a v díle o Keree mluvilo i několik sovětských pilotů.
Taky si myslím že za doláče promluví každej Ivan  |
| |
|
|
| Lifeordeath |
Přidané 14-01-2009 13:33
|

Nováček

Příspěvek: 2
Založený: 14.01.09
|
Jestli se můžu přidat s jedním info, tak se mi ještě hodně líbilo, jak američtí piloti tvrdili, že sestřelili 560 migů. Přitom údaje o sestřelech jsou v oficiálních statistikách na čísle 379 a to se týká všech sestřelů. Přitom u Rusů je to číslo 759. Trošku v tomto dokumentu na to zapoměli. Ona je to fakt asi jen pohádka pro americké děti. Stejně tak jak to bylo kdysi.
Upravil/a Lifeordeath dne 14-01-2009 13:38
|
| |
|
|
| 1stCL_Pospa |
Přidané 14-01-2009 13:57
|

Uživatel

Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Pro ty co to neviděli tady to máte 
[img]http://img78.imageshack.us/img78/8010/f86lg5.jpg[/img] is not a valid Image. |
| |
|
|
| Mungo |
Přidané 14-01-2009 14:57
|

Uživatel

Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Panek: Ten diel, kde to robil Rab, respektive samotne tlacenie bolo na pocest toho pilota, co to urobil naozaj. Myslim, ze to bolo uvedene v titulkoch k danemu dielu.
Co sa tyka tlacenia aj Sabre, teoreticky to mozne je. Ked je mozne sa pripojit a tankovat cez pevnu tyc a nielen hadicu, mohlo by byt mozne sa opriet aj o lietadlo a potlacit ho - V pripade Sabru pokial ma zastaveny motor. Keby mu bezal, tak by nebol ani tak problem v opaleni kabiny a laku na tlaciacom, ale skor by mu zhasil motor po nasati spalin. U Phantoma je to trochu ine, tym vysunutim haku budu roviny oboch strojov od seba posunute, tam by mozno mohol motor bezat obom (a tomu poskodenemu myslim ze aj bezal, len stracal vykon). |
| |
|
|
| 1stCL_SaBot |
Přidané 14-01-2009 15:33
|

Uživatel

Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
ten porad mi spis pripada jako bandu duchodcu, kteri se predhanej v tom, kdo rekne v televizi vetsi picovinu  |
| |
|
|
| BenKenobi |
Přidané 14-01-2009 15:37
|

Uživatel

Příspěvek: 540
Založený: 24.05.08
|
z dokumentu jsem pochopil, že každej Korejec,co zvládl 30° zatáčku,byl smrtelně nebezpečný, fanatický,komunistický, zlý, podlý a nevím co ještě Honcho z SSSR! Zajímalo by mě, co potom byli normální korejští piloti... |
| |
|
|
| Hiltos |
Přidané 14-01-2009 15:48
|

Uživatel

Příspěvek: 863
Založený: 28.04.06
|
Normalni korejsti piloti byli pouze nebezpecni, fanaticti, komunisticti, zli a podli |
| |
|
|
| 1stCL_Pospa |
Přidané 14-01-2009 15:52
|

Uživatel

Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Mungo napsal:
Panek: Ten diel, kde to robil Rab, respektive samotne tlacenie bolo na pocest toho pilota, co to urobil naozaj. Myslim, ze to bolo uvedene v titulkoch k danemu dielu.
Co sa tyka tlacenia aj Sabre, teoreticky to mozne je. Ked je mozne sa pripojit a tankovat cez pevnu tyc a nielen hadicu, mohlo by byt mozne sa opriet aj o lietadlo a potlacit ho - V pripade Sabru pokial ma zastaveny motor. Keby mu bezal, tak by nebol ani tak problem v opaleni kabiny a laku na tlaciacom, ale skor by mu zhasil motor po nasati spalin. U Phantoma je to trochu ine, tym vysunutim haku budu roviny oboch strojov od seba posunute, tam by mozno mohol motor bezat obom (a tomu poskodenemu myslim ze aj bezal, len stracal vykon).
Tankování přes "pevnou" tyč s tímhle případem asi moc srovnat nejde. Tankovací koš je volně tažen a tyč je naváděna operátorem a je teleskopická takže spojení není nikdy tak natvrdo. Dejme tomu co by se stalo kdyby se mu to povedlo ale ten v tlačeném éru začal hrabat do řízení. A další věc že se může (a nemusí) změnit obtékání kolem zadního letounu jaký to může mít vliv na účinost kormidel atp. Můj názor je ten že pokud mi to někdo neukáže tak tomu moc věřit nebudu  |
| |
|
|
| 3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 14-01-2009 16:09
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Hiltos napsal:
...podli A já myslel že jako správnej pilot luftwaffe řekneš podlidi.
http://www.youtub...nKuoNhihh4
Jak vypadají skuteční piloti Severní Koreje. |
| |
|
|
| WT_Flan |
Přidané 14-01-2009 16:16
|

Uživatel

Příspěvek: 1824
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Pospa napsal:
Mungo napsal:
Panek: Ten diel, kde to robil Rab, respektive samotne tlacenie bolo na pocest toho pilota, co to urobil naozaj. Myslim, ze to bolo uvedene v titulkoch k danemu dielu.
Co sa tyka tlacenia aj Sabre, teoreticky to mozne je. Ked je mozne sa pripojit a tankovat cez pevnu tyc a nielen hadicu, mohlo by byt mozne sa opriet aj o lietadlo a potlacit ho - V pripade Sabru pokial ma zastaveny motor. Keby mu bezal, tak by nebol ani tak problem v opaleni kabiny a laku na tlaciacom, ale skor by mu zhasil motor po nasati spalin. U Phantoma je to trochu ine, tym vysunutim haku budu roviny oboch strojov od seba posunute, tam by mozno mohol motor bezat obom (a tomu poskodenemu myslim ze aj bezal, len stracal vykon).
Tankování přes "pevnou" tyč s tímhle případem asi moc srovnat nejde. Tankovací koš je volně tažen a tyč je naváděna operátorem a je teleskopická takže spojení není nikdy tak natvrdo. Dejme tomu co by se stalo kdyby se mu to povedlo ale ten v tlačeném éru začal hrabat do řízení. A další věc že se může (a nemusí) změnit obtékání kolem zadního letounu jaký to může mít vliv na účinost kormidel atp. Můj názor je ten že pokud mi to někdo neukáže tak tomu moc věřit nebudu 
Navic by me zajimalo, jestli by tomu tlacicimu krapet nevadilo, ze ten jeho predni otvor je z poloviny zadeklovany...
|
| |
|
|
| WT_Horrido |
Přidané 14-01-2009 16:23
|

Fusioner

Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Já nedávno viděl dokument "American cheerleaders" a tam využívali vždy více otvorů, třeba to tak měl i ten Sabre...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
| |
|
|
| WT_Slava |
Přidané 14-01-2009 16:25
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 322
Založený: 03.10.05
|
MiG-15 vs Sabre v Koreji
http://www.youtube.com/watch?v=lT_PhJ7jBzw
přijde mi to vyváženější, už jen proto, že se k tomu vyjadřují lidi z obou stran |
| |
|
|
| Ask |
Přidané 14-01-2009 17:21
|

Nováček

Příspěvek: 38
Založený: 08.01.08
|
Jak se tam honili s tím Migem ve vyschlém korytu řeky a on říkal že letěli tak nízko, že se za migem ze země zvedal bordel a on že pak měl od kamínků pobouchaný letadlo. Já myslel že proudový motory jsou celkem choulostivý. To když by tohle nasál tak by to ten motor "skousnul"?? |
| |
|