606_Sleeper napsal:
Jinac P51 je dobry ero (rad s nim litam), ale da se to diky Olegovskych browningu rict bohuzel jen o verzi D, takze bych B a C nebral jako vyhodu (uvadim dalsi verzi, pze si rikal: " ve vetsine pripadu"...
no není problém sestřelit FW i v B/C jen to chce trošku lepší mušku a neplítvat to ze šesté,ale hezky shora na motor ,to pak chytne i A8 od 4x.50
a už ses mohl naučit,že u červených je lehčí vyřadit než dezintegrovat letadlo v zaměřovači
Hoper napsal:
jinak "budeme pořád dokola vulchovat s Mk.108" a "No a až nás to bavit nebude, tak se prostě odpojíme a pápalála" ukazuje hezký přístup ke speciálkám - dokud budeme mít výhodu, bude nás to bavit, pokud výhodu mít nebudeme - "pápalála"...
Když jedna strana využívá do krajnosti možností, které jí tento v mnoha směrech nedokonalý simulátor nabízí, tak proč by je nevyužila i druhá. Proč nesejmout B17 na přistání, po vzletu..někde, kde to sice není historicky vůbec korektní, ale je to zdaleka nejsnadnější? Tři věci, které se mi na této akci zpětně nelíbí, jsou historicky zcela nekorektní a které do značné míry využívají nedokonalostí.
1) absence radaru. Pokud se má "nějakým způsobem alespoň trochu simulovat" nálet bombardérů, pak jednoduše LW musí vědět, kde ty bombardéry jsou. Pokud to má alespoň trochu vypadat jako zásah stíhačů LW, pak si musejí nastoupat předem do jasné pozice. Výkon letadel Luftwaffe ve výškách byl špatný, je tomu tak i v ILovi (poměrně korektně namodelované). Absolutně není možné se pokoušet svaz dohnat, nebo přestoupat, viz. bod 2.
2) výška a rychlost letu. Reálné svazy samozřejmě znaly možnosti Luftwaffe. Pro ně čím výše, tím lépe. Jenže zatížený svaz B17 se byl schopný vyšplhat na nějakých 28000 ft, tedy asi do 8500 m. Zatížené B24 se do takové výšky snad ani nedostaly. Reálný svaz se ploužil rychlostí snad jen okolo 370 km/h (= 230 MPH TAS). Víc prostě neutáhl. V ILovi se v obou letadlech dostanete hravě nad 9000 m (koneckonců B24 i B17 tam mají identické letové modely), rychlost netuším. Jenže pro LW je každý metr právě nad těch nějakých 8500 skutečně problém. Do 6000 vystoupá Fw 190 za nějakých 10 minut. Jenže aby se dostal 10 km, tak to zabere třeba dalších 15..a pak už to jde jen a jen hůř. V těhle výškách Fw 190 A nemá výkon, aby začal jakkoliv budovat pozici. Bf 109 je na tom o něco málo lépe, ale to je zase nahoře z nepochopitelných důvodů neovladatelné.
3) let mimo mapu. Těžko k tomu něco dodávat. Mimo mapu je svaz v podstatě nezachytitelný a když ho zbloudilý stíhač chytne, stejně nemůže ostatním udat polohu. Do teď jsem žil v představě, že let mimo mapu je v ILvoi věc zapovězená a měl jsem i za to, že kdokoliv, kdo se mimo ni dostane, se snaží zase vrátit. Stavět taktiku na tom, že se k cíli poletí "nejkratší cestou mimo mapu" mi přijde prostě tak trochu "mimo".
Pokud si poletíte zavulčovat nějakých "400+" km do "Anglie", tak proč ne ;) Jen si myslím, že minimálně Hiltoš se ti na todle vy to, vytamto.
A velice rád souhlasím s tím sejmutím při startu nebo přistání - ve speciálkách by se toto mohlo objevit, bude to mít daleko větší náboj. Jen by se to nesmělo připravovat tak, aby tuto možnost měli opět jen modří (jak jsi ty sám výše naznačoval)
Pokud by modří na LH2 spolupracovali, měli sakra dlouhou dobu na to, aby svaz dojeli a něco s ním udělali - mapa se dala opouštět jen v rozích, takže doba letu nad "Berlínem" byla kurtevsky dlouhá...
To, že modří byli trubky a neuvažovali, jen "někam" letěli a pak tu někteří pláčou, že nestíhali, je holt problém velení. Tedy nevelení.
Pokud by jedna strana nevyužívala do krajností svých výhod, neměla by je nevyužívat i ta druhá ? Nebo pro tu to neplatí ?
A je úžasné, jak se s Hiltošem "doplňujete" - tobě vadí děsná nehistoričnost, jemu zase naopak moc velká... Jak si má pak jeden vybrat...
Tahle akce ukázala, že pokud se modří měli trošku více snažit (především myslet a koordinovat), a trochu se poprat s "problémem", byl to průser a někteří se zde až "rozčilujou". Dokonce i tací, kteří to ani neletěli...
A do toho všeho pak ještě remcá Vogon... :P
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
no v tom případě už se těším na Level High -X- až bude tahle mapa a je mi jedno jestli v bombru nebo jako cover na těch 8 hodin
- holt tohle není východní fronta, kde nejvyšší letadla jsou německá ,a rusové maj dobrej výkon někde pod nima
1stCL_Fucida napsal:
Jenže pro LW je každý metr právě nad těch nějakých 8500 skutečně problém. Do 6000 vystoupá Fw 190 za nějakých 10 minut. Jenže aby se dostal 10 km, tak to zabere třeba dalších 15..a pak už to jde jen a jen hůř. V těhle výškách Fw 190 A nemá výkon, aby začal jakkoliv budovat pozici.
a v reálu to bylo s FW v 9km jak ? to je otázka,ne rejpaní, bo chytré knihy o FW doma nemám.
- občas mi to připadá jakože,červení lítejte si jak chcete, ale hlavně nebudtě nade mnou a za mnou
Upravil/a Noram dne 07-05-2008 22:59
je pravda ze osm neletel tuto specku ale neda mi po precitani celeho vlakna a po precitani niekolko vlaken o inych speckach dodat asi takyto postreh...
pokial piloti LW maju ajsnu vyhodu ci uz v technickej prevahe alebo rpesne vedia kde bombre zautocia tak je dobre pretoze scenar je uz jednoduchy nastupaju si nad nich este dva km a potom ich len zmasakruju a cuduju sa a smejus a preco cerveny nieco s tym neurobili. pokial vsak modry maju lietadla ktore nie su extra vykonne nad spojencami no nedaj boze aby mali spojenci lepsie stroje a nahodou si ani neprdu pri bombroch uz je nieco spatne a uz je planeset sly a radar chyba a co ja viem co.......
na druhej strane LH1 som letel teda dovtedy pokial nas to nevykoplo. a ked mali LW k dispozici vtedy este dory a Ta-cka tak bolo vsetko v poriadku....no ale aspon sranda citanie teito vase debaty
Podivej Norame. Vim, ze me to na specialce kvuli nezavinenym HW problemum na prvnim letu kicklo a tak jestli resis jestli s temito stroji (p47 bo p51) umim vubec letat, vyzvi me na souboj (to plati pro vsechny, co se radi navazi do 606sq.) Rad prijmu vyzvu, pze vim o cem mluvim!
Kdo neprijima vyzvu, at mlci...Nemam zapotrebi neco porad dokola ospravedlnovat, necham za sebe mluvit ciny!
Noram napsal:
a v reálu to bylo s FW v 9km jak ? to je otázka,ne rejpaní, bo chytré knihy o FW doma nemám.
Bojový dostup Fw 190 A se pohyboval okolo 9500 m, maximální pak 10500 m. Jak už jsem psal výše, ve Šturmovi je to simulované imho korektně. Rychlost a stoupavost víceméně taktéž odpovídá reálné předloze. 9 km znamenalo pro Fw 190 prakticky hraniční výšku. Ač se bylo možné dostat i výše, v těchto hladinách se jako celkově lepší jevily i stařičké Spitfiry Mk.V. To je samozřejmě v pořádku.
Horší je to u dua B17 & B24. Ty se při přetížení asi nedokázaly dostat do výšek nad nějakých 8500 m. V ILovi dají s maximální zátěží (100% paliva, 16x 500 l 9700 m. A jak je naznačené výše, pro LW je každý metr navíc skutečně problém. Když je ten metr historicky mimo a plyne z naprosté nedokonalosti daného letového modelu, pak je to důvod k zamyšlení.
- občas mi to připadá jakože,červení lítejte si jak chcete, ale hlavně nebudtě nade mnou a za mnou
Ale vůbec ne. Jen je blbé, když modří v podstatě nemají šanci svůj úkol ani plnit, natožpak splnit.
Hoper napsal:
Pokud si poletíte zavulčovat nějakých "400+" km do "Anglie", tak proč ne Jen si myslím, že minimálně Hiltoš se ti na todle vy to, vytamto.
A velice rád souhlasím s tím sejmutím při startu nebo přistání - ve speciálkách by se toto mohlo objevit, bude to mít daleko větší náboj. Jen by se to nesmělo připravovat tak, aby tuto možnost měli opět jen modří (jak jsi ty sám výše naznačoval)
Já se snažil spíše o jistou míru nadsázky. No nic, zůstalo nepochopeno.
Pokud by modří na LH2 spolupracovali, měli sakra dlouhou dobu na to, aby svaz dojeli a něco s ním udělali - mapa se dala opouštět jen v rozích, takže doba letu nad "Berlínem" byla kurtevsky dlouhá...
To, že modří byli trubky a neuvažovali, jen "někam" letěli a pak tu někteří pláčou, že nestíhali, je holt problém velení. Tedy nevelení.
LW měla v briefingu oznámeno, že nesmí létat mimo mapu a dostala seznam šestice cílů, rozmístěných na celkové ploše 3500 km2. K tomu měla k dispozici 16 letadel. Modří neměli informace o tom, že by se mapa dala opouštět pouze v rozích, neměli informace o příletových kurzech ani o výšce letu.
Modří pouze dodržovali briefing, pokud hlídali nějaký sektor. Moc se toho na tom vymyslet vážně nedá. Co bys radil ty? Jakou taktiku bys navrhl? Jen dodám, že žádné z LW letadel nemohlo na svaz zaútočit zezadu. Bylo by rozstříleno dříve, než by se dostalo na nějaký účinný dostřel.
Pokud by jedna strana nevyužívala do krajností svých výhod, neměla by je nevyužívat i ta druhá ? Nebo pro tu to neplatí ?
O tom právě můžeme diskutovat. Pokud je nějaká výhoda řekněme až moc celkově nekorektní, pak představuje právě pro diskusi poměrně vhodný námět.
Tahle akce ukázala, že pokud se modří měli trošku více snažit (především myslet a koordinovat), a trochu se poprat s "problémem", byl to průser a někteří se zde až "rozčilujou".
Modří byli koordinováni. Teď píšeš to samé, co o pár řádků výše. Jak bys to vymyslel jako modrý velitel ty? To nemyslím jako narážku, ale samotného by mě to zajímalo. Dle mého názoru je to pro Luftwaffe situace dalším plánováním a myšlením takřka neošetřitelná.
606_Sleeper napsal:
Neco podobneho vzniklo uz ve foru Level High vol.1, to ze modri meli na bombry zbrane typu Bf109Z bylo tenkrat naprosto fer. Tak se na me nezlobte, ze se smeju, kdyz tu ctu od modre strany neco o plane setu a to tentokrat v naprosto korektni misi.
To není pravda. Si pročti vlákno k původnímu Level High. Ač jsem nemohl původní akci letět, tak jsem se tam spolu ještě s pár dalšími snažil naznačit, že ty Bf 109 Z jsou dost mimo. Tam předváděné "velkokanonové" Me 262 byly taky mimo. Ta 152 H, Fw 190 D a Bf 109 G-10 už jsou víceméně v normě. Vezmeme-li v úvahu fakt, že červení měli k dispozici B25 s dostupem okolo 6000 m, tak pro ně tato tři letadla znamenala podstatně menší rizika, než Fw 190 A ověšené Mk.108, nebo vysoce výkonné Bf 109 K v současné misi. Pfeil v počtu 2 ks už není nic tak hrozného, nejvíc mi tam tehdy vadily ty nesmysly Bf 109 Z.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 08-05-2008 07:31
606_Sleeper napsal:
Podivej Norame. Vim, ze me to na specialce kvuli nezavinenym HW problemum na prvnim letu kicklo a tak jestli resis jestli s temito stroji (p47 bo p51) umim vubec letat, vyzvi me na souboj (to plati pro vsechny, co se radi navazi do 606sq.) Rad prijmu vyzvu, pze vim o cem mluvim!
Kdo neprijima vyzvu, at mlci...Nemam zapotrebi neco porad dokola ospravedlnovat, necham za sebe mluvit ciny!
606_Sleeper napsal:
Podivej Norame. Vim, ze me to na specialce kvuli nezavinenym HW problemum na prvnim letu kicklo a tak jestli resis jestli s temito stroji (p47 bo p51) umim vubec letat, vyzvi me na souboj (to plati pro vsechny, co se radi navazi do 606sq.) Rad prijmu vyzvu, pze vim o cem mluvim!
Kdo neprijima vyzvu, at mlci...Nemam zapotrebi neco porad dokola ospravedlnovat, necham za sebe mluvit ciny!
Dobre, tak tedy naposled:
Argumentovat LH1 je legracni, protoze pri tehle misi se vubec cervena a modra letadla nestretla. Natoz pak porovnavat komentare pred misi a po misi.
Ale jinak je samozrejme super, ze dokazes z nazoru tri pilotu vydedukovat, co si cela temna strana mysli a jak moc za svymi klavesnicemi breci. To se mi libi.
S dostupnosti jsi zacal ty, ja jsem to jen rozvinul, abych ti dokazal, ze to byl argument uplne mimo misu. Nacez tady brecis, ze vase mustangy krome verze D jsou spatne. To je vazne smutne.
No nevim, ze by Sleeper az tak brecel. Napsal jen, ze je sestrel v Mustangu docela problem. To muzes napadnout fuciho, ze napsal taky pravdu o tom, ze fokace ve vyskach naprd litaj
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
606_Tempik napsal:
No nevim, ze by Sleeper az tak brecel. Napsal jen, ze je sestrel v Mustangu docela problem. To muzes napadnout fuciho, ze napsal taky pravdu o tom, ze fokace ve vyskach naprd litaj
Napsal, ze by ho nebral jako vyhodu. Ja bych ho naopak jako vyhodu kdekoliv nad 8km bral, pres jeho slabsi vyzbroj.
Kua chlapi, nevim co porád řešíte. Já Ila objevil teprve nedávno a takovoudle akci jsem letěl prvně. Mě vůbec nezajímá jestli je fér to a nebo to(mě by sestřelili i bratři Wraithi se svym strojem), ale spíš to, jestli se bude konat další akcička a ošetří se nějak ten UFOefekt, co postihl druhý kolo. Zdar
FK_TozziFan napsal:
Kua chlapi, nevim co porád řešíte. Já Ila objevil teprve nedávno a takovoudle akci jsem letěl prvně. Mě vůbec nezajímá jestli je fér to a nebo to(mě by sestřelili i bratři Wraithi se svym strojem), ale spíš to, jestli se bude konat další akcička a ošetří se nějak ten UFOefekt, co postihl druhý kolo. Zdar
Kua to je slovo chlapa!
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
Počkej až se trochu vylítá a rozkouká...jestli bude taky pitchovat Zatím nad ním nelámu hůl
Mno to je take dost dobre mozne, kazdopadne je jeste mlady, hladovy a neremca narozdil od cele rady starych pardalu...
Upravil/a mha dne 08-05-2008 19:05
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
FK_TozziFan napsal:
Kua chlapi, nevim co porád řešíte. Já Ila objevil teprve nedávno a takovoudle akci jsem letěl prvně. Mě vůbec nezajímá jestli je fér to a nebo to(mě by sestřelili i bratři Wraithi se svym strojem), ale spíš to, jestli se bude konat další akcička a ošetří se nějak ten UFOefekt, co postihl druhý kolo. Zdar
řešíme, řešíme. To už je tady takovej letitej folklór. Ale v hospodě to všecko nakonec vypadá úplně jinak.
1stCL_Fucida napsal:
...
Ale vůbec ne. Jen je blbé, když modří v podstatě nemají šanci svůj úkol ani plnit, natožpak splnit.
kurňa, Fuči, tohle si vytisknu a dám za rámeček... A nejspíš to pošlu ještě Plyšákovi :))
1stCL_Fucida napsal:
LW měla v briefingu oznámeno, že nesmí létat mimo mapu a dostala seznam šestice cílů, rozmístěných na celkové ploše 3500 km2. K tomu měla k dispozici 16 letadel. Modří neměli informace o tom, že by se mapa dala opouštět pouze v rozích, neměli informace o příletových kurzech ani o výšce letu.
Modří pouze dodržovali briefing, pokud hlídali nějaký sektor. Moc se toho na tom vymyslet vážně nedá. Co bys radil ty? Jakou taktiku bys navrhl? Jen dodám, že žádné z LW letadel nemohlo na svaz zaútočit zezadu. Bylo by rozstříleno dříve, než by se dostalo na nějaký účinný dostřel.
v první řadě - ta cifra čtverečních km nevím jestli je správně ;) ale vem si, za jak dlouho prolítneš v pomyslném čtverci po úhlopříčce. I kdyby ses měl plazit nějakých 300km/h...
-červení se budou rodit v levém rohu
-pravděpodobně budou vidět kondenzačky, minimálně doprovodu, na dost velkou vzdálenost
-nás je 16 na docela velkou flákotu - musíme být rozhození po dvojicích, ale ne moc daleko od sebe - až dvojice objeví svaz (alespoň jeden), svolá na něj další nejbližší odpovídající počet dvojic (3 nebo všechny zbylé)
počítá se se dvěma náletama (minimálně) -> nepoletí jeden let 3 hodiny -> pokud se mapa opouští v rozích a oni nesmí před cílem točit, jak asi poletí ? ... tady ti už dál radit nebudu, je možnost, že se to poletí třebas ještě jednou...
- pokud bude čas, zaútočit ve větším počtu -> pak by možná šlo provést i dva útoky po sobě
pokud ne, nezbývá než zaútočit jen jednou a mazat dolů, aby se uteklo coveru -> z toho, co jsem psal výše o směru příletu, lze vyvodit i směr odletu (červení nebudou zbytečně točit kolečko nad minimálně flakama...) -> lze vyvodit, kam poslat rychlejší letadla na čelní útok -> pak je možnost zaútočit i podruhé
a až pak zdrhat domů
jinak - docela si stěžujete na absenci radaru nebo hlásné služby
nepopírám, že to je to pro vás v tomto smyslu těžší, ale osobně mám za to, že se tímto způsobem simulují klamné a rušivé nálety na jiné cíle, než je ten hlavní
a jak už jsem psal před tím, nemůžete mít přeci dán svaz přímo pod nos, abyste si pak mohli jen střílet...
a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.