Myslim ze Ivanovia narodeni v roku pana 1923 boli ako rocnik skoro komplet vyhladeni, takze Karkuliek by malo byt do aleluja.
Zacinat by mohol pilot v trenclach a vatovanom tricku a slapkach. Dokupovali by sme mu vybavicku, ako bonus dlhe kozene rukavice a cizmy vyse kolien. Niekto to tu uz spomenul, casom by bol odolny proti zraneniu, necervenal by monitor. Mozno hlaska ze pilot ma nervy, bo to zase dostal do zadku a nevie obsediet. Kovova sedacka by sla menit za vytapanu, kozenu. Atd. Keby chceli, tak mame MMORPG Farm Sim Simulator jak ..ani neviem co.
1stCL_Fucida napsal:
Imho jediný alespoň trochu aplikovatelný by bylo fyzické vyčerpání po určité době fyzické aktivity. Podobně jako třeba v OFP, nebo v něčem podobném.
Ano dlouhodobý pobyt v +G nebo -G během jednoho letu je značně vyčerpávající a snižuje koncentraci, přesnost a celkově smysly, zrak, sluch ..
Presne tak nejak som to myslel
Géčka, géčka, géčka...mnohem více únavné tehdy bylo samotné kroucení. Síly v řízení byly u některých strojů (Lavočka, Bf 109) poměrně hodně vysoké a pro piloty samotná pilotáž (zvláště pak ostré manévry na rychlosti) znamenaly značnou zátěž. Pokud simulovat nějakou únavu, tak tuto. Kupříkladu já jsem v termickým počasí po blbých 10 minutách za vlečnou zralej na ručník . A to jsou síly v Blaníku při těch cca 120 - 140 km/h pořád relativně zvládnutelné.
Tak ono celé je to značně nereálne, když jeden sedí doma u počítače a drží páčku, ve který je pár newtonů a Géčka to nedělá žádný, ani při sebevětším mrcasení. To to pak celé vypadá úplně jinak a i ze simulace letu se stává arkáda. Si troufnu říct, že naprostou většinu těch našich baletních kreací, co expertně předvádíme na ATAGu, by nikoho v reálu nenapadlo provádět. No zkrátka že to se stíháním z WW2 má pramálo společného, i když se vývojář snaží o věrohodné výkony strojů. Věrohodné podmínky pro pilota se nedaří vyrobit.
Jako třeba včera moje souboje s Pirátem. S Bf se mu lepím na zadek, načež Pirát při cca 400kmh kopne do všech pák a pedálů co má po ruce a zmizí mi ze zaměřovače a do TSka blaženě vydechne "tak na tohle ještě nemáš" .
1stCL_Fucida napsal:
Imho jediný alespoň trochu aplikovatelný by bylo fyzické vyčerpání po určité době fyzické aktivity. Podobně jako třeba v OFP, nebo v něčem podobném.
Ano dlouhodobý pobyt v +G nebo -G během jednoho letu je značně vyčerpávající a snižuje koncentraci, přesnost a celkově smysly, zrak, sluch ..
Presne tak nejak som to myslel
Géčka, géčka, géčka...mnohem více únavné tehdy bylo samotné kroucení. Síly v řízení byly u některých strojů (Lavočka, Bf 109) poměrně hodně vysoké a pro piloty samotná pilotáž (zvláště pak ostré manévry na rychlosti) znamenaly značnou zátěž. Pokud simulovat nějakou únavu, tak tuto. Kupříkladu já jsem v termickým počasí po blbých 10 minutách za vlečnou zralej na ručník . A to jsou síly v Blaníku při těch cca 120 - 140 km/h pořád relativně zvládnutelné.
Tak to prostě namodelovat tak, že to postupně bude zatuhávat a pilotovi se začnou mžitky před očima (takový blikání do černa přímo uprostřed zorného pole). Pokud má někdo FF, tak to soft rozpozná a pustí mu tam nějaký ty newtony. Ty ovšem budou stabilní a nebudou růst - to už by bylo špatně. Tak co, vyřešeno?
Géčka, géčka, géčka...mnohem více únavné tehdy bylo samotné kroucení. Síly v řízení byly u některých strojů (Lavočka, Bf 109) poměrně hodně vysoké a pro piloty samotná pilotáž (zvláště pak ostré manévry na rychlosti) znamenaly značnou zátěž. Pokud simulovat nějakou únavu, tak tuto. Kupříkladu já jsem v termickým počasí po blbých 10 minutách za vlečnou zralej na ručník . A to jsou síly v Blaníku při těch cca 120 - 140 km/h pořád relativně zvládnutelné.
Tak to prostě namodelovat tak, že to postupně bude zatuhávat a pilotovi se začnou mžitky před očima (takový blikání do černa přímo uprostřed zorného pole). Pokud má někdo FF, tak to soft rozpozná a pustí mu tam nějaký ty newtony. Ty ovšem budou stabilní a nebudou růst - to už by bylo špatně. Tak co, vyřešeno?
Mnohem jednodušší je po určité době určité zátěže prostě snižovat maximální síly, které je schopen počítačový panďulák vyvinout. Jak jsem psal, forma, jaká bývala v OFP (a předpokládám, že bude i v ARMA) je více než dostatečná. V tomhle směru nemá význam dělat revoluce, stačí evoluce. A když ani ta evoluce nepřijde, nic se neděje. Ostatně kroutiči by dost možná nadávali
Géčka, géčka, géčka...mnohem více únavné tehdy bylo samotné kroucení. Síly v řízení byly u některých strojů (Lavočka, Bf 109) poměrně hodně vysoké a pro piloty samotná pilotáž (zvláště pak ostré manévry na rychlosti) znamenaly značnou zátěž. Pokud simulovat nějakou únavu, tak tuto. Kupříkladu já jsem v termickým počasí po blbých 10 minutách za vlečnou zralej na ručník . A to jsou síly v Blaníku při těch cca 120 - 140 km/h pořád relativně zvládnutelné.
Tak to prostě namodelovat tak, že to postupně bude zatuhávat a pilotovi se začnou mžitky před očima (takový blikání do černa přímo uprostřed zorného pole). Pokud má někdo FF, tak to soft rozpozná a pustí mu tam nějaký ty newtony. Ty ovšem budou stabilní a nebudou růst - to už by bylo špatně. Tak co, vyřešeno?
Mnohem jednodušší je po určité době určité zátěže prostě snižovat maximální síly, které je schopen počítačový panďulák vyvinout. Jak jsem psal, forma, jaká bývala v OFP (a předpokládám, že bude i v ARMA) je více než dostatečná. V tomhle směru nemá význam dělat revoluce, stačí evoluce. A když ani ta evoluce nepřijde, nic se neděje. Ostatně kroutiči by dost možná nadávali
Možná si to neuvědomuješ, ale napsal jsi to samý, co já (vyjma těch mžitek). Ovšem nastavit zatuhávání pro uživatele s FF by bylo taky dobré, přecijen, kdo na to má, ať se zpotí sám
EDIT: Tedy, samozřejmě, pro FF by tuhnutí bylo statické... ale vysoké
Upravil/a Koty dne 21-08-2013 17:55
...načež Pirát při cca 400kmh kopne do všech pák a pedálů co má po ruce a zmizí mi ze zaměřovače...
Tohle dělával myslím jistý Herr Hartmann, svého času byl celkem známý
Ten trik spočíval v tom,že když nepřátelský pilot chtěl manévr následovat,zůstal Gečkama viset v pásech a nebyl schopen zamířit. V Ilovi by si Erich ani neškrt tam to nefunguje.By se vidělo jaké je eso
Taky jsem četl, že unikal ze zatáčky do záporných G. Vystihnul moment, kdy druhej začne střílet a těsně předtím potlačil. Páčto v tu chvíli ho už ho útočník nevidí, neb je "schovanej" pod čumákem. To ale není kopnutí do všeho, co má po ruce, včetně zapnutí blinkrů a zatažení ruční brzdy. Tedy nejsem znalec, rád se nechám poučit.
Zouvák... nejenom že unikne, ale taky neztrácí rychlost. Hartmann se to jako ucho naučil od zkušenějších.
FF joy má údajně v BOS tuhnou hodně, ale v okamžiku kdy ho nemá každý a výroba FF klacku je v řiti jako Baťa s dřevákama... to je holt ten pokrok, hlavně že jsou klikatelné cockpity.
Rumcajs napsal:
S Bf se mu lepím na zadek, načež Pirát při cca 400kmh kopne do všech pák a pedálů co má po ruce a zmizí mi ze zaměřovače a do TSka blaženě vydechne "tak na tohle ještě nemáš" .
To byl docela používanej trik, pokud si vzpomínám dobře němci tomu řikali "všechno do jednoho rohu"
A znali ho i finové ....
Me 109 G - Kyösti Karhila in one encounter:
"As I looked back, there was a big white spinner at the distance of 20 or 30 meters behind my tail. That is the worst situation you can find yourself in, but I was prepared for it. Should I ever be surprised, I should engage evasive action at the same moment. I kicked my right foot down and shoved the stick ahead and to the right, resulting in outside barrel manouver. At the same moment the La fired, tracers flew all over my fighter.
As I manouvered, the sand in the bottom of the fuselage was thrown about by the negative G force. Since I did not have my goggles on, some of the sand got in my eyes. I did some external barrel rolls, it is an uncomfortable manouver because you are hanging by your belt and straps. In the same time I tried to see where the La was, but I did not see anything. I recovered, but immediately dived again and looked back: there he was, a little farther behind already. I tried to think what the heck to do now, I thought of the situations I had experienced, of the standing orders, but in vain. I decided to keep on diving. If the enemy is going to shoot, it is more difficult for him to hit me because he has to dive deeper to get a lead on me. The La did not shoot, I continued the dive and thought that I really must do something.
I recollected my teacher of Finnish in the school, he was a Home Guard officer and he used to say: " Remember, lads, attack is the best defense!" I never found out why he kept repeating this phrase, but now for some reason I remembered it. I thought: how to get to attack? I must do something! I pulled the stick and climbed, I saw the La follow, but then I ran out of speed. I turned and kept watching the Russian. Due to my turn he was climbing higher than I was, I saw that now I have a chance to attack him although I am below. I picked some speed, then I gave the La some lead and fired. It was a good shot because the La pulled a turn immediately. Again I took deflection and fired, and he changed his turn. This manouvering enabled me to get behind his tail fairly easily. Then I just waited for a chance to get a good deflection. When I had a chance to shoot, the salvo hit the La and the plywood fuselage broke behind the cockpit. The front part dived, the rear part fell slowly and the red star was flashing as the rudder kept going."
Géčka, géčka, géčka...mnohem více únavné tehdy bylo samotné kroucení. Síly v řízení byly u některých strojů (Lavočka, Bf 109) poměrně hodně vysoké a pro piloty samotná pilotáž (zvláště pak ostré manévry na rychlosti) znamenaly značnou zátěž. Pokud simulovat nějakou únavu, tak tuto. Kupříkladu já jsem v termickým počasí po blbých 10 minutách za vlečnou zralej na ručník . A to jsou síly v Blaníku při těch cca 120 - 140 km/h pořád relativně zvládnutelné.
Tak to prostě namodelovat tak, že to postupně bude zatuhávat a pilotovi se začnou mžitky před očima (takový blikání do černa přímo uprostřed zorného pole). Pokud má někdo FF, tak to soft rozpozná a pustí mu tam nějaký ty newtony. Ty ovšem budou stabilní a nebudou růst - to už by bylo špatně. Tak co, vyřešeno?
Mnohem jednodušší je po určité době určité zátěže prostě snižovat maximální síly, které je schopen počítačový panďulák vyvinout. Jak jsem psal, forma, jaká bývala v OFP (a předpokládám, že bude i v ARMA) je více než dostatečná. V tomhle směru nemá význam dělat revoluce, stačí evoluce. A když ani ta evoluce nepřijde, nic se neděje. Ostatně kroutiči by dost možná nadávali
To by byla škoda, kdyby ta myšlenka zapadla.
Kdo si pamatuje Armu s populárním Ace modem únavy a zranění, tak ví, že Šturm je v tomto pole neorané, a nějaké možnosti bez ohledu na to, že sedíme doma s klacíkem v ruce, tu jsou.
Žádný FF joystick nemá dostatečné síly, aby se to byť jen přiblížilo reálu.
No, tak ho vyrobíme
Koty kažej ten FF klacek má čidlo. Stačí dát do kšá pár prstů a je z něj hadr. Takže zase nic.
Pokud to chceš vyrobit tak sem zvědav jak ti to bude při zapnuté hře neustále poskakovat po stole.
nevím, jak dostat informaci z čidla přes USB do komplu
Sak sa spytaj ked nieco nevies.
Hele, co tak, tak akorát urobit mechaniku a převedení do elektrickýho signálu přes potencáky, to je vše, čemu rozumím, maximálně diody. Nějakej kondenzátor, elektronky a plochý obvody... to by potřebovalo vlastní vlákno.
A vůbec, tvorba joye je docela nákladná a časově náročná ale možná se do toho dám, stejně jsem si chtěl pořídit drotlpáku
WT_Horrido napsal:
Zouvák... nejenom že unikne, ale taky neztrácí rychlost. Hartmann se to jako ucho naučil od zkušenějších.
Zouvák se Hartmann naučil od Vogona (byl jím na AH blahé paměti vyhlášený). Ten přitom ale ještě vysunoval klapky, podvozek a rozpaženýma rukama mával v otevřené kabině proti směru letu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.