November 24 2024 19:41:57
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Poznej ty fotky..
Ajvn
Aha.
 
LesniHU
Rutan SkiGull. Ty lyze jsou na pristavani na vodu, to me k tomu vedlo od toho Piaggia. Mimochodem, tohle letadlo je pohanene rotaxem jako kazdy druhy zdejsi ultralight, ale je stavene, aby doletelo z Kalifornie na Havaj a ve vzduchu vydrzi 30+ hodin. A jeste trochu k Rutanovi jedno vyborne video: Growing Up Rutan.

Chtel jsem sem dat Spitfire, ale jeste zustaneme u vody :-)
i0.wp.com/www.defensemedianetwork.com/wp-content/uploads/2011/10/Sea-Dart-Water-Test1.jpg
 
magot
O tohle jsem kdysi viděl dokument. Už nevím jak se to jmenovalo .. řešili tam že do nasávání vzduchu jim lítala vod, myslím že to ani nedořešili a nepoužitelnost při větších vlnách.
Muselo se přistávat jen na velmi klidné hladině. Do sériové výroby to nešlo ..
Vought?
 
Aces_Wild
Znáte?

i.imgur.com/Ko8McWS.jpeg
 
CSW_Rannisokol
ConvairŠklebící se (Y)F2Y-1. Prej to mělo lítat až Mach 1,5, ale kvůli slabému výkonu motoru to mělo maximálku Mach 0,99. Taky to mělo špatný letový vlastnosti ve vysokejch rychlostech.
[img]https://i.ibb.co/Yp9d9tw/Rannisokol.png[/img] is not a valid Image.
 
310_cibule
CSW_Rannisokol napsal:

ConvairŠklebící se (Y)F2Y-1. Prej to mělo lítat až Mach 1,5, ale kvůli slabému výkonu motoru to mělo maximálku Mach 0,99. Taky to mělo špatný letový vlastnosti ve vysokejch rychlostech.


Tohle je ovšem speciálně upravená výšková verze.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
alfik
Aces-Wide: Heli Vector DH4 od fy De Lacner Úsměv
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
magot
Ovšem ten oblek, to bude klasickej pilot Šklebící se
 
Richi
A ani se nebojí, že se mu smeknou nohy.
 
LesniHU
Neznal, dik, znal jsem jen jeho konkurenta od Hilleru. Prazdna hmotnost 78kg, kdo vi, jestli by to slo dnes prihlasit jko ultralehky vrtulnik a jit provokovat teenagery s quadkopterami :-)


Dnes snadne: typ, vyznam tohoto kusu?
www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/uk/raf/spitfire2/Spitfire_Mk_XII_DP845_3.jpg
 
veikso
Griffon. Mk. XII nebo XIV?
 
ringlett
LesniHU napsal:

Neznal, dik, znal jsem jen jeho konkurenta od Hilleru. Prazdna hmotnost 78kg, kdo vi, jestli by to slo dnes prihlasit jko ultralehky vrtulnik a jit provokovat teenagery s quadkopterami :-)


Dnes snadne: typ, vyznam tohoto kusu?
www.worldwarphotos.info/wp-content/gallery/uk/raf/spitfire2/Spitfire_Mk_XII_DP845_3.jpg


Spitfire Mk.IV

Worthy Down 27-11-41 RAE 20-7-42 comparison test with Fw190 and Typhoon AAEE 3-9-42 trials Cv proto XII fit Griffon IV 4-43 fit Griffon VI 6-43 1MPRD SOC 1946
 
LesniHU
veikso napsal:

Griffon. Mk. XII nebo XIV?
Velmi spravny smer, ale ne uplny zasah, tohle neni seriovy kus.

ringlett napsal:
Worthy Down 27-11-41 RAE 20-7-42 comparison test with Fw190 and Typhoon AAEE 3-9-42 trials Cv proto XII fit Griffon IV 4-43 fit Griffon VI 6-43 1MPRD SOC 1946
Mam takovy pocit, ktery muze byt nespravny, ze je to produkt prosteho googleni. Coz ani tak neni jednoduche, ja vim, protoze u obrazku je malokdy ceho se chytit, nicmene ocenil bych, kdyby se takove zpusoby delaly az potom, co se da cas ostatnim - coz bylo v tomto pripade splneno, nepisu to jako vytku, ale jako svuj nazor a navrh ostatnim. Ta informace je samozrejme presna.

Jedna se o dlouho slouzici vyvojovy kus, v jednu dobu de facto prototyp mk.XII, prvni seriove vyrabene varianty s motorem Griffon. Trochu ve stinu pozdejsiho bratricka XIV, nicmene na svou dobu vynikajici letadlo pro male a stredni vysky a take verze, kterou si pry Quill i Brown uzivali nejvic. Pro identifikaci je trochu matouci, ze chybi kapkovity kryt uprostred vepredu na kapote, typicky pro mk XII, zatimco u XIV uz zase nebyl (mozna je to fotka z pozdejsi doby s vymenenym motorem?). Asi jsem mel zvolit fotku z uhlu, kde neni videt proflakle oznaceni DP845 :-)


Jeste zustaneme u Spitfiru. Relativne znama fotografie, otazka je, jak se to tomuto chudakovi stalo?
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Spitfire_XI_EN_409.jpg[/img] is not a valid Image.
 
ringlett
Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...

A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ...
 
ringlett
Jinak ta fotka té čtyřky je nekdy z roku 43/44 (musel bych pustit počítač), takže ta boule nahoře opravdu zmizela, motorová sekce je celkově delší než u xii a objemnější.

Mimochodem to zrychlení při plynu nadoraz muselo být super.
 
LesniHU
ringlett napsal:

Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...

A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ...
Spravne :-)
Martindale a jeho slavny stremhlavy let, kdy kvuli poruse odesel reduktor vrtule, vrtule se pretocila a rozloucila a stremhlavy let se stal rychlejsim, nez bylo planovano. Coz je vdecnym tematem flamewaru na forech virtualnich pilotu. Martindale pristaval bez motoru, ale namerenymi daty, vic nez jednou.
Ale nejrychlejsi Spit byl, pokud vim, pruzkumna devatenactka nad hongkongem, a jeste docela s naskokem oproti tomuto.
 
LesniHU
Co je tohle? Mapa, ja vim, ale co znamenaji ty zohybane cary?
timeandnavigation.si.edu/sites/default/files/multimedia-assets/connor_20110721_0026.jpg
 
ringlett
LesniHU napsal:

ringlett napsal:

Googlení, ne jen jsem koukl na tu fotku a sáhl do archívu, ohledně spitfiru fakt vyhledávat nemusím. To letadlo vystřídalo čtyři různé verze motorů griffon, dva merliny, třikrát se změnil ocas od přepážky 19 dozadu. O vrtulích nemluvě, mělo i kontraprop. Nosilo tři typy křidélek ...

A to nové je jedenáctka co se přiblížila v klesání rychlosti zvuku přišla o vrtuli. Dodnes má status nejrychlejšího spitu. Není černá, je potažená souvislou vrstvou motorového oleje ...
Spravne :-)
Martindale a jeho slavny stremhlavy let, kdy kvuli poruse odesel reduktor vrtule, vrtule se pretocila a rozloucila a stremhlavy let se stal rychlejsim, nez bylo planovano. Coz je vdecnym tematem flamewaru na forech virtualnich pilotu. Martindale pristaval bez motoru, ale namerenymi daty, vic nez jednou.
Ale nejrychlejsi Spit byl, pokud vim, pruzkumna devatenactka nad hongkongem, a jeste docela s naskokem oproti tomuto.


sežralo mi to "s Merlinem" Mrknutí
 
Rapier
For LesniHU:

This large map showed the Gee Reims station chain in France during the last months of the war. Aircrew used such charts to determine position using a GEE receiver. The RAF established new chains following the D-day landings as the allies moved further into Europe. GEE provided short range navigation and bombing guidance in the ETO during WW2. The map is folded and creased with some small edge tears and a small section removed (see photographs).

https://www.histo...6Lp26vPwuU
 
LesniHU
Velmi spravne.
Jedna se opravdu o Gee, coz je prvni me zname pouziti konecne rychlosti svetla pro navigaci. Protoze se nedala zmerit doba letu radiovych vln z bodu A do bodu B (vyzadovalo by to _extremne_ presne hodiny synchronizovane mezi pozemni stanici a letadlem), chytra hlavicka vymyslela, ze dva vysilace budou vysilat synchronizovany signal a v letadle se bude merit casovy rozdil mezi nimi. Coz uz realizovatelne je, je to podobny problem, jako traba radar, merime domu od vyslani k prichodu odrazeneho pulzu. Kazda ta zakrivena cara na mape nam urcuje moznou pozici pro dany rozdil (kdyz je rozdil nulovy, je to ta primka presne mezi vysilacema, cim je rozdil vetsi, tim vic se ohyba kolem jednoho z nich) a kdyz to udelame pro vice dvojic vysilacu, mame svoji polohu.
Obsluha nebyla trivialni a bylo to casto uspesne ruseno, ale byl to system, ktery fungoval v naproste tme, nebyl omezen poctem letadel, co ho pouzivala a i kdyz presnost klesala se vzdalenosti, i jen samotne pouziti pro navigaci pri navratu na zakladnu, tj. ve vzdalenosti, kdy je signal silny, tezko rusitelny a presny, zachranilo spoustu zivotu a letadel.
Az priste pujdete po lese se smartfounem nebo pojedete dle navigace, tak si vzpomente, ze A.C.Clarke mozna predpovedel navigacni satelity, ale princip uz pouzili Britove z valky - v GPS take meri dobu mezi dvema signaly a proto to zvladne jednoduche zarizeni, zatimco extremne presne synchronizovane hodiny jsou jen na satelitech.

Dnesni asi pozna malokdo, ale mozna uhodne vicero. Obrazek jsem zahledl nahodou pred par dny a zaujalo me to. Takze, letadlo, konkretni kus, ktery je tam vysochán?
dnes jen link, forum neumi obrazek vlozit
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,036,834 návštěv