310_Pip napsal:
...Ovladače nejnovější a když mluvím o padání, tak to chce pořádně číst co píšu, to co tu reportovali i ostatní (zámrz při mapování viz. Řepa, černá obrazovka za letu měla za následek jen pád letadla ve hře) - ta plynovka mě sere podstatně víc, ale to je částečně chyba HW G940ky, zajímavé je, že v CLODu a starým Ilovi chodí ok (v rámci možností)
Pipe, cital som to co pisali ostatni a prave preto si myslim ze chyba je u teba. No, chcel som len pomoct. Prajem pekny den
Tak třeba Assassin Creed 4 Black Flag nepadá, nějake další otázky? CLOD mi do posledni Win aktualizace nepadl asi půl roku, to abych nebyl daleko od žánru...
To máš Pipe nějakou zahraniční verzi? Nebo jakou, toho Assassina?
310_Pip napsal:
...Ovladače nejnovější a když mluvím o padání, tak to chce pořádně číst co píšu, to co tu reportovali i ostatní (zámrz při mapování viz. Řepa, černá obrazovka za letu měla za následek jen pád letadla ve hře) - ta plynovka mě sere podstatně víc, ale to je částečně chyba HW G940ky, zajímavé je, že v CLODu a starým Ilovi chodí ok (v rámci možností)
Pipe, cital som to co pisali ostatni a prave preto si myslim ze chyba je u teba. No, chcel som len pomoct. Prajem pekny den
Je to úspěch. V nedokončené hře na 32 procent se už řeší problémy týkající se ovládání a chování letadla. Nikdo neřeší, že mu to nejde spustit, neustále mu to padá a je to plné divných bugů... A ani ta arkáda to není.
Už jen to je důvod k radosti a naději, že tento žánr zažije svou obrodu.
Padlo mi to několikrát - tedy zámrz při snaze namapovat ovládání a na občasnou černou obrazovku za letu si už zvykám, mám pokračovat nebo to stačí? O smysluplném chodu plynovky ani nemluvím... odkládám to do dalšího updatu hry a to mám LaGGa velmi rád
občasná černá obrazovka - nemáš dva monitory a hodně rejdivou myš ? taky se mi několikrát stalo, že obrazovka najednou zčernala - ale to jen proto, že jsem se myší dostal mimo okno a mimo něj i kliknul...
jinak poznatky (pokud to jsou chyby, je možné to reportovat ? Horri ?)
signální pistole:
- když vystřelím, není to slyšet
- směrem do země (ve vzduchu směrem dolů) sice vystřelím, ale není nic vidět (mám ale dojem, že takhle to fungovalo i v RoF)
- vodorovný směr už ok, jen světlice pak asi 3x zahopká po zemi hop hop hop (opět zděděno z RoF)
- tohle nevím jak bylo v RoF, ale pokud mám ruku se signálkou v kabině, je ruka s pistolí průhledná a pistole na boku kokpitu nezmizí (čili najednou jsou tam dvě)
- nemizí signální náboje (ale to bych asi chtěl moc )
DM:
- po velmi povedeném nouzáku na břicho do sněhu není za letadlem stopa (ač po kolech jinak ano)
- zatím není zničitelná vrtule - letadlo se rozpadne na kusy, ale vrtule drží komplet, ani není zohýbaná
různé:
- Rusové měli anglický kompas ?
- pilot na zemi z letadla "nevystoupí" (ale to asi bude vlastnost)
- šturm po x mnoha letech má noční mapu ztmavenou, tady je stále stejná. Sice tolik nesvítí, ale i tak je to v noci a tmě nepříjmené
ed:
- vyhnutí se z otevřené kabiny (minimálně) pomocí kláves dopředu "před" čelní štítek je poněkud přehnané
- opět se mi stalo (po tom měkkém dosednutí na břicho), že se mi rozbilo plexi a skla na budíkách, ač nebyl důvod
pokud bude třeba, jsou samozřejmě k dispozici obrázky
Upravil/a VioletLightning dne 20-11-2013 21:26
Dneska jsem to testoval trošičku podrobněji a mé pocity z FM maličko oslabily, byť myslím, že je to hodně způsobené skutečně rannou verzí modelu.
Maličko mi chybí pocit hmotnosti. Letadlo šíleně ochotně reaguje na pohyb kormidel (jakýchkoliv). Dokáže se i několikrát do vteřiny překmitnout. Jakoby mělo mizivou hmotnost. S tím je spjaté dle mého názoru až příliš vysoké snesitelné AoA bez utržení. Sice mohu srovnávat jen s jinými leteckými simulátory a pár typy kluzáků (v motoráku jsem na hraně nikdy neletěl), ale ten LaGG reaguje přehnaně rychle a to i ve srovnání s necelou půltunu vážícím Blaníkem. V téhle chvíli jsem docela přesvědčen, že to bude potřebovat ještě výrazné revize...ale jsme v alfě, není důvod se bát.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 20-11-2013 22:49
Snesitelný AoA na váze nezáleží. Jinak pocit lehkosti až nesnesitelné s tebou sdílím. Zejména tedy při přistání jak to ochotně odskakuje od země i při 120 km/h mi přijde rozverné. Soudím tedy jen podle simů, nejsem pilot. Už včera mě překvapil ten roll rate. Když se to trochu podpoří směrovkou, roluje to opravdu nad očekávání dobře. Maximální úhel náběhu neumím změřit. Není to nic, co by bylo nějak vizuálně jasně vidět. Pocitově mi tohle ale přijde v pořádku, páčto se to dá snadno přetáhnout a spadne do vrtáku. Není to Albatros z ROFka, u kterýho to chce velkou snahu. Navíc zrovna polára křídla je věc, kterou snad nemůžou mít úplně blbě. To spíš věřím tomu, že to letadlo nemá smysluplně namodelovaný momenty setrvačnosti a proto to tak čiperně mění směry rotace. Momenty setrvačnosti totiž nebývají u letadel uváděný. Váha, výkon, min a max rychlost, cx, cy .. to vše jo, ale momenty setrvačnosti ne. A přitom pro řízení je to důležité.
Magote: Blaník je taky letadlo. Je ale divné, když je třítunová mašina po všech stránkách citlivější a živější, než 300 kg vážící ptáček (u křidélek je to samozřejmě pochopitelné, ale ne u výškovky). Když to porovnám s těžšími stroji, se kterými jsem létal, tak extrémy mezi tímhle LaGGem a jimi ještě vzrostou .
Rumcajsi: Tam je obrovský množství neznámých. Obtékání ve chvíli vychýlení kormidla poláru brutálně pokroutí. Beztak se to střílí v simech od boku tak, aby to +/- korespondovalo, protože tyhle akcelerace do manévrů stejně nebyly změřené. Ostatně i když se navrhuje reálné letadlo, tak se kormidla často dolaďují pro potřeby až při skutečných letových testech.
Právě ale ze základní poláry nemám po dnešním testování úplně ten nejlepší pocit...ale ono to fakt může být hodně spjaté s tou lehkostí, hodně to zkresluje dojmy. Ale fakt vařím z vody.
Samotná citlivost a rychlost reakcí proti Blaníku může být do jisté míry opravedlnitelná tím, že se jedná o konstrukci, která je k tomu určena. Tedy letadlo nebude vysloveně stabilní, ale spíš bude na hranici stability. Pojetím se stíhačky poněkud blížej akrobatickým speciálům. Ty se dělaj skoro neutrální právě proto, aby stabilita neotravovala (nezdržovala). I tak je to ale v stávající verzi hodně ochotné éro.
To se mi nezda uplne dobre zduvodnene, Rumcajsi. Vliv zisku rizeni na citlivost a stabilitu je jasny, ale... Z hlediska stability byly tehdejsi stihacky v pracovni oblasti na stejne strane jako zminovany vetron, to nebyly moderni astabilni stroje. Jinak by asi tezko byly schopny klouzaveno letu, ne? Fuci ma na mysli, jak jsem pochopil, vliv setrvacnosti hmoty vlivem rozlozeni hmoty v konstrukci letounu, co se mu tak uplne nepozdavalo. Ale muzu se mylit....
Nejde o umělou nestabilitu. Ta se nedá bez počítačů zvládnout. Jde o to, že ty stroje byly blízko stability. Zejména takový ty dostihový koně jako Jak 3. Proto se to muselo furt řídit. Asi ne všechny stihačky byly tak dělaný, ale přeci jen to byly stroje stavěný na obratnost a dá se čekat, že to byl aspekt konstrukce. Že to byl jeden ze záměrů. Ale jak to reagovalo opravdu? No to rozhodně neumím posoudit. Soudím jen jako sim pilot.
Setrvačnost hmoty vlivem rozložení v konstrukci to jsou ty momenty setrvačnosti. A to mi právě přijde jako potenciální problém. Nikde se to neuvádí, museli by si to sami odhadnout .. no a asi to odhadují podle stupně vývoje. A bůh ví, jestli už se k tomu dostali, třeba zatím používaj nějaký defaultní hodnoty (třeba z ROFu, ne? ).
Copak je to za hezky novy pojem 'umela nestabilita systemu'? :-)) Jinak jsi to hezky nakousl. Co se mi moc nepozdava je myslenka, ze by tehdejsi konstrukteri navrhovali stroj s takovymi zisky rizeni, ze by to system tesnilo k hranici stability: uriditelny stroj, ktery ma ridit clovek, potazmo stroj bojovy, kde uz z principu hrozi zmena letovych vlastnosti vlivem poskozeni. Prece jen, tehdejsi automatika nemela dostatecne schopnosti korigovat letove vlastnosti, holt ridicim systemem byl clovek se vsemi klady a zapory, ktere to neslo.
Navzdory Vranacovo skepticismu verim, ze i takove ty drobnustky jako momenty setrvacnosti treba prevzate z ROF, jeste upravi :-). A mozna ani nebude treba. Napr. zpetnou vazbu epirickych zkusenosti jeste k dispozici maji; myslim, ze jsem nekde videl obrazek veterana trimajiciho joystick s nepritomnym pohledem, jenz nasi drazi blizci tak duverne znaji, uprenym do monitoru...
Rozuměl jsem tomu správně, že dnes usž bude testování nepřístupné? Nebo - jako již tradičně - jsem tomu rozuměl špatně?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
@Autodeath: Máš pravdu, že lepší je říct "umělá stabilita" nebo "záměrná nestabilita". Někde jsem to ale četl i tak, jak jsem to použil. Můžu se ale i plést. Lidi se se stabilitou letadel naučili pracovat někdy v období WW1. Jak ovlivňovat dynamickou stabilitu letadla věděli tenkrát již velmi dobře a stihačky stavěli blízko neutrálnímu chování. Právě aby to bylo vysoce manévrovatelné.
Že ta zásoba stability nebývala excesivní je znát třeba u P51, která měla problémy se stabilitou, když měla plnou tu nádrž za pilotem. Mírný posun těžiště dozadu a bylo to na hraně. Nebo Jak 3 byl známý tím, že vyžadoval neustálou pozornost. Jakékoli letadlo, které vyžaduje neustálou pozornost, je blízko neutrální stabilitě. Myslím, že lidský pilot je schopen uřídit i mírnou dynamickou nestabilitu. Ostatně třeba ten lítací aparát bratrů Wrightových je hezký příklad nestabilního letadla, se kterým přesto dokázali letět.
Zpátky k tématu. Zejména roll rate toho LaGGu je zjevně z říše snů. Kluci z ATAGu tomu naměřili 150 stupňů za vteřinu a to moje video tomu odpovídá. To by posouvalo Roll rate LaGGu do oblasti FW 190 a Spitu s ustřiženýma křídlama. To se zdá přehnaný, páčto taková kvalita by nemohla zůstat nepovšimnuta a musela by se odrážet někde v dobových dokumentech.
Taky to neodpovídá popisu třeba zde http://www.airpag...ters.shtml, kde se mluví o těžkosti řízení LaGGu při přechodu mezi manévrama. To je myslím taky kontrast proti tomu, co je v BOS.
Tedy zdá se, že LaGG bude mít základní charakteristiky dobře. Myslím maximálku, stoupavost, ustálenou zatáčku. Zbytek ale bude dotvořen s ohledem na to, že to je hra a nemůžou dát jedný straně letadlo, který bude mít veškerý trumfy na své straně. Přiznám se, že mi to úplně dramaticky nevadí. Uvítal bych sice, aby to bylo co nejbližší skutečnosti, ale rozumím i tomu argumentu hratelnosti.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.