Update 4:
The update pace has slowed down, as I’m sure you’ve noticed. We’re scrambling to shift gears; we've had a whole campaign written out and put together. As the kickstarter got started we realized it was all wrong, since we were doing something for people new to flight sims, expecting an influx of people who have never flown a plane in their life. Now that we've realized that this project can only succeed if we work with the dedicated flight sim fans, we're redoing and scrapping everything to give you guys what you need. We know the clock is ticking, so it's not a pleasant feeling.
Hmm, já tomu teda spíš rozuměl tak, že měli připravenou kampaň pro Kickstarter zaměřenou na běžné hráče a ne na hardcore sim fans. Brzo zjistili že to zajímá jen sim fans (překvapivě), takže celou tu připravenou kampaň zahodili a začali improvizovat. Nepíše IMHO o hře, ale o Kickstarteru. Co by taky mohli zahodit, když nic nemají hotový.
Určitě nechystají ani nechystali žádnou arkádu, ale hardcore záležitost ve stylu DCS. Ilja jenom chtěl/chce podle svých slov nějak přitáhnout k simům nový lidi (normální hráče).
-----------------------------
Ilja každopádně působí od samého začátku hodně bezradně. Nezdá se mi, že má nějaký promyšlený plán. Mám z něj dojem obyčejnýho týpka co chce udělat z lásky k letadlům "dokonalej simulátor". Má nadšení, ale o tom jak funguje byznys nemá ani páru. Dělá například rozhodnutí na základě pár komentářů (Me 262). Opět několik dní jen dokola mluví o tom, že tam hodí super video s Dorou co ten Kickstarter znova nakopne a že ho ladí aby bylo dokonalý.
I know I promised an airplane video last week, and the clock is really ticking, but I'm too much of a perfectionist.
10 DAYS TO GO
WAKE
THE
FUCK
UP!
Jedna věc mi vrtá hlavou - proč mu nikdo (především Oleg) s tím KS nepomůže?
Víš co Farky, každý něco dělá. A kdo se tím chce živit, většinou to dělá naplno. Tedy Oleg taky asi něco dělá. Pokud vím, dal se na nějaké profesionální 3D modelování. Málokdo může svů čas štěpit na víc projektů. Už proto, že pak vše stojí za kulové.
Jinak souhlasím, že Ilja vypadá bezradně. To jak vstupuje do komentářů na KS a že tam vůbec vstupuje, to je ... jak to říct ... asi nevýstižněji slušně "volovina". Podle mě by nejlépe udělal, kdyby se vůbec nepouštěl do diskuzí. Na to aby odpověděl, má možnost udělat článek, dát tam obrázky, plán, videa. Ale ne aby plácal, co mu zrovna přistane na jazyku. A shodit sám sebe, že se asi vlastně úplně plete, ale není si tím jistej, to je opravdová poníkovina.
Na druhou stranu věřím, že ten projekt může dopadnout. Peníze vybral. Engine má od DCS. P51D vlastně hotovou. Doru minimálně 3D model taky. Nemůže tedy zpackat samotný program a jeho koncepci. Je to spíš o tom, jaký vyrobí mapy, modely, FM a DM. A to je relativně lineární práce. Lineární jako čas = peníze = přírůstek.
Imho v tom Oleg hlouběji zainteresovaný není ani nebude. Ostatně když jsem si před mnoha lety právě s Herr Maddoxem vyměňoval maily, získal jsem z něj dojem skutečně HODNĚ chytrého a přemýšlivého chlapa. Můj názor na to "promo" video je ten, že Oleg v něm spíš chtěl pomoct kamarádovi se startem, než že by měl nějaké hlubší osobní ambice v tomto směru.
Oleg je tam jasně uvedený jako součást týmu. Souhlasím s tebou Fuči že je to spíš pomoc kamarádovi se startem, právě proto se tam měl už dávno znova objevit. Jeho jméno pořád v tom našem malém světě simulátorů něco znamená a měl toho využít na Iljovu podporu. Těch "pár minut" by si snad našel.
Na druhou stranu věřím, že ten projekt může dopadnout. Peníze vybral. Engine má od DCS. P51D vlastně hotovou. Doru minimálně 3D model taky. Nemůže tedy zpackat samotný program a jeho koncepci. Je to spíš o tom, jaký vyrobí mapy, modely, FM a DM.
V tom se neshodneme. Může vyrobit mapy, 3D modely, FM a DM jaký chce, ale dokud tam nebude silná herní část tak to bude jen další bezpohlavní záležitost pro úzkou skupinu úchylů. Ona to především musí být zábava pro hodně lidí, jinak ty simulátory opravdu vymřou. Patnáctiletej kluk co má rád letadla si to prostě poprvý nepustí protože slyšel že tam je hardcore kokpit drill, ale protože je tam super singleplayer. A právě z takových kluků, který to začnou lítat na easy nastavení, se časem stanou hardcore sim fans. Už jsem to někde nedávno psal - simulátory potřebujou nutně novou krev, co nejvíc nových lidí. Protože čím víc lidí to bude hrát (přesněji kupovat), tím větší bude poptávka po nových simulátorech. A ve finále na tom vydělají i ti úchylové.
Farky napsal: Protože čím víc lidí to bude hrát (přesněji kupovat), tím větší bude poptávka po nových simulátorech. A ve finále na tom vydělají i ti úchylové.
Nevím, nejsem věštec. Ale já se dostal k lítajícím aparátům zcela jinak. Skrz modely letadel. Skrz Bigglese. Plastikové modely letadel. Skrz matematiku, mechaniku, historii atd. Tedy jsem úchyl. Ale pro mě první byly letadla, pak až simulátory. Možná někdo dospěl k letadlů, aerodynamice, konstrukci atd. skrz hry - simulátory. Ale osobně si myslím, že to je většinou naopak. První jsou letadla, pak je simulace. Nicméně tohle je jen můj pohled na věc. Nikdy jsem to s nikým nekonzultoval. Možná, že většina to má jinak.
Nicméně si myslím, že mám pravdu a potvrzením je ten stávající kick starter. Ilja byl taky překvapenej, že podporu nemá od nováčků, ale od komunity. Tedy od lidí, co se prvotně zajímaj o letectví. Zkrátka luft je první a simulace druhá. Můj názor.
Přesně tak! Není to jen tvůj názor.
"Counter Strike" leteckejch pohádek je fůra. A Farky zapomíná na to že i DCS je na nejlehčí nastavení brnkačka pro dorost. Zato na Hard tu toho opravdu je jen málo. Ale s tím přístupem co propagátor má asi nic nebude.
Já nenapsal že by normální hráči měli tvořit většinu v simulátorech. Samozřejmě že simulátory hrajou lidi co mají rádi letadla, obráceně to přece nemůže fungovat (od simu k letadlům). Jak vás tohle vůbec napadlo?
Ilja nicméně dostal podporu pouze od komunity kolem simulátorů, ne od lidí co se zajímají o letadla. Právě lidi co četli třeba Velký cirkus a sní o tom jaké to asi bylo by měli nadchnout pro hraní simulátorů a to se nikdy nepodaří bez té HRY. To že je to hra přece nevylučuje to, že to bude na nejvyšší obtížnost brutal hardcore kde budeš deset minut startovat motor. Hra přece neznamená automaticky arkádu. Představte si, že budete v hospodě svým kamarádům vyprávět, že jste v singlu se svojí squadronou letěli včera na sweep a vrchní cover vám dělali Frantíci které vedl Clostermann. A že při debrífinku si pochvaloval spolupráci a vyzdvihnul hlavně tvoje jméno. Tak z toho bych s..l maggi v kostkách.
Novi, Farky nezapomíná na to že i DCS je na nejlehčí nastavení brnkačka pro dorost. Jde mi o to že když si to dáš na "easy", nezbyde nic co by mělo někoho bavit. Nic. Proč by v hardcore simu typu DCS nemohla být zábavná kampaň (single i multi) prodchnutá atmosférou WWII?
Update 4:
The update pace has slowed down, as I’m sure you’ve noticed. We’re scrambling to shift gears; we've had a whole campaign written out and put together. As the kickstarter got started we realized it was all wrong, since we were doing something for people new to flight sims, expecting an influx of people who have never flown a plane in their life. Now that we've realized that this project can only succeed if we work with the dedicated flight sim fans, we're redoing and scrapping everything to give you guys what you need. We know the clock is ticking, so it's not a pleasant feeling.
Hmm, já tomu teda spíš rozuměl tak, že měli připravenou kampaň pro Kickstarter zaměřenou na běžné hráče a ne na hardcore sim fans. Brzo zjistili že to zajímá jen sim fans (překvapivě), takže celou tu připravenou kampaň zahodili a začali improvizovat. Nepíše IMHO o hře, ale o Kickstarteru. Co by taky mohli zahodit, když nic nemají hotový.
Určitě nechystají ani nechystali žádnou arkádu, ale hardcore záležitost ve stylu DCS. Ilja jenom chtěl/chce podle svých slov nějak přitáhnout k simům nový lidi (normální hráče).
Čo by potom ešte chcel? Mustanga má hotového, minimálne základy enginu tiež, Fockewulf je podľa toho čo píšu vývojári hotový prakticky tiež. A meniť v nastaveniach prakticky nemusí tiež nič - už to tu odznelo, ale na easy je to naozaj " very ízy" až po HC nastavenie. Mne to skôr pripadá tak, že sa zľakol toho, že sa tie peniaze vôbec vyzbierali. Akoby nevedel, čo s tým.
Dalších 100 tisíc dolarů vyhozené do luftu... Ale nejsou to moje prachy, takže ať si Iljič zase pár let hraje a nalhává debílkům nějaké své kecy, nakonec to celé půjde do kopru... Už jen ty první updaty ukazují, kde BYLA a JE ta největší chyba...
Mozno nechcel pritiahnut novych ludi. Mozno sa chcel len trapne vyhnut ludom ktori si ho pamatuju z CLODu, tak zamieril na nic netusiacich hracov.
Mal sa tomu postavit celom a mal bojovat s expertami a nie strielat do deti
Suhlasim ale s Farkym v tom, ze mat sim na urovni DCS nevylucuje mat zazivnu a atmosfericku kampan.
BlueHeron na SimHQ foru:
If actual sim developers (ED, 1C Maddox, etc) included static campaigns like this on release, it would set their products head and shoulders above the rest.
[img]http://www.mudspike.com/lomac/VG01-03.jpg[/img] is not a valid Image.
Problém je už jen v tom, že si Luthier a jeho melody boys úplně v klidu postavili business model na tom, že ti, co mu přispěli na vývoj, dostanou víc než ti, kteří o žádném kickstarteru neslyšeli, a přišli si jen koupit hotovou hru do krámu... Tahle selekce svých "zákazníků" na "elitu" a "plebs", je sebevražda.
A to navíc já říkám, že to ani nedotáhne k pořádné betě. BoSu nemůže Iljič dělat konkurenci ani omylem. To by museli ten BoS v posledních fázi vývoje doprasit ještě víc než CLOD (třeba implementací protiepileptického filtru.... )
Ale jako jo... minimálně v tomto oboru lidské činnosti stále platí jakési nepsaná a neviditelná pravidla - prolhaného, užvaněného debila ze sebe udělal Iljič už dávno... teď udělá debily i ze svých posledních "hardcore virtual pilots"... Super... doufám, že potom, už dají všichni pokoj a zalezou do svých děr a už z nich nikdy nevylezou...
Krom toho se pohybuje na ostré hraně, pokud ty peníze i třeba jen částečně zpronevěří, může jít do báně. Vytváření klamavých finančních sbírek je jak u nás tak i v Rusku trestné.
Kickstarter funguje jen pro Spojené Státy, UK a Kanadu. Oni jsou sice rusové, ale tenhle KS projekt podle všeho spadá US jurisdikci. Tady jsou podmínky http://www.kickst...ref=footer. Myslím, že Ilja bude mít US občanství. Ta adresa Aliso Viejo, CA znamená, že to je Kalifornie.
Za zmínku pak stojí toto omezení
Projects cannot offer genetically modified organisms as a reward.
Hm to zní dobře, ale na to by to muselo fungovat stejně jako sérka CoD a nemusela by se vůbec řešit jakákoli simulace. Můj názor.
S tím Clostermannem to byl jen takovej příklad co mě v tu chvíli napadnul. Atmosféra se dá navodit spoustou věcí, i ve šturmu je řada fanouškovských kampaní co to zvládlo. Kariéra v RoFku to umí myslím dost solidně a přesto to nijak neomezuje simulaci. Není třeba vymýšlet kulervoucí "filmový" zážitek ve stylu CoD, ne nutně.
co je špatného na "ti co přispěli na vývoj, dostanou víc než ti, kteří přišli si jen koupit hotovou hru do krámu..." ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Žádný strach - do tří měsíců od vydání to bude (pro velký "úspěch" u hráčské komunity) stejně ve výprodeji za 10 babek , přinejhorším (pokud to bude jenom trochu hratelné) v pravidelné slevě DCS za 19,99.
co je špatného na "ti co přispěli na vývoj, dostanou víc než ti, kteří přišli si jen koupit hotovou hru do krámu..." ?
protože ti co v budoucnu možná zaplatí, tak v ceně platí co??? Anebo si myslíš, že těch 100k z Kickstarteru zaplatí celý vývoj, marketing, distribuci???
Ale kdo ví jak to dopadne, už teď Iljič dělá mrtvého brouka anebo slibuje a slibuje, ale zase nedodává, jediné co dodává jsou samé výmluvy a omluvy... prostě nic nového, a žádná změna v chování a jednání ...
Ale líbí se mi, jak si soudruzi magoři z CLOD komunity navzájem pomáhaj, povzbuzují se a berou to jako "náš" projekt... Zatímco je Iljič opět ignoruje a zprasí si to po svém a sám...
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.