Pragr napsal:
Interaktivní cockpit je jistě fajn. Na druhou stranu Třeba startovací sekvence u P-47 je zhruba pětiminutová a vyžaduje kole 20 úkonů, které se nesmí poplést. Krom toho další dva lidi, kteří stojí okolo a pomáhají. I tak se občas stávalo, že pilot který s tím letadlem létal dnes a denně na něco zapomněl. Představa, že se do stejných podrobností nasimulují letadla z WWII je podle mne absurdní. Jednu mapu budete lítat s Lavočkou, druhou s Jakem a třetí s tak komplikovaným strojem jako je P-39 s hnusnou spoustou amerických přebytečných budíků. To vše během dvou hodin. A každé letadlo s jiným startovním postupem. Už vidím, kolik lidí bude bavit tím, že před každým letem budou shánět manuál v kolika a jakých krocích musí nastartovat letadlo, aby se vůbec dostali do vzduchu.
I v tak dedikovaném simulátoru jako je DCS tohle 99% lidí odbude přes automatickou sekvenci Ctrl + PageUp.
Systém RoF je v tomhle takovým rozumným kompromisem. Je třeba ohlídat nastavení směsi, chladiče a plynovky a na serveru nebo v nastaveních si určit zda se startuje se zahřátým nebo studeným motorem.
Systém RoF není kompromis, je to systém starý deset let (-převzatý ze šturma).
Rozumný (+-) kompromis byl v BoBku.
Ani nevíš, jak rád jsem lítal Koreu (postavená na UP2). Nejen kvůli těm prvním pruďákům, ale i proto, co tam frantíci přidali za blbůstky - startovní procedura byla 4-5 kroků, lehce odlišná pro vrtule a pro roury. Občas se člověk musel snažit, aby to udělal správně nebo aby ukecal systém letadla, aby zafungoval.
A pak sranda při vysazení motoru ve vzduchu - taky to mělo nahazovací proceduru.
Dále pak "ruční" ovládání kyslíku.
Zapínání a vypínání zaměřovače a !zbraní! (ze začátku, než se na to zvyknlo, měl člověk Sabra v zaměřovači, zuřivě mačkal odpal všech zbraní a ono nic...)
"Procedura" při katapultáži/vyskočení...
A tohle zvládli nadšenci ve starém simu ve svém volném čase...
V simu o nějaké 3roky mladším s týmem programátorů se nám o tomhle bude nejspíš jen zdát...
100% funkční a celou startovní proceduru můžou udělat jen u letadel, pro která to jsou schopni udělat - mají podklady. Takže tohle nehrozí.
A jak tu psal Pragr, není to ani možné z pohledu hráče, co nelítá za skopčáky (tzn dva typy letadel, bombarďáci prominou ;) - umět proceduru pro cca 15letadel je trochu moc :)
Ale do určité přijatelné a hratelné míry by tam něco být mohlo.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Valec napsal:
Leone ty si asi dlouho nehral nejakou specilku.Ke ktere to tak nejak patri.Kdyz to hra umoznuje
Popisuju stávající stav na běžných dedikáčích. Tak před 2 lety se tu a tam nějaký server s ,,FULL SWITCH" nastavením našel, teď už v ROF není snad jediný server, kde bych musel před startem motor zahřívat. Specky se zatím bohužel každý den nekonají.
V BoBkovi zahřívali všichni (ATAG apod) a myslím, že to nikomu nevadilo.
Máš sice pravdu v tom, že když jeden ze starších módů (přišel s tím tenkrát Tajpan, pamatujete ?) v Ilovi taky umožnoval nutnost mít zahřátý motor před startem, nikdo se tím nechtěl zdržovat.
Jenže pokud to bude dané, pak to budou muset dělat všichni a všichni si na to zvyknou. Nebo budou chodit na masomlejny...
Ono to paradoxně i trošku vylepší hratelnost - člověk si bude víc dávat bacha kde a jak startuje. Nebo naopak - pokud v tuhém boji postupně sejmeš dva maníky u "jejich" letiště, nestane se, že se ten zbitý ihned znovu narodí, přiletí zpět a sejme tě...
V čem vlastně ten nový sim bude nový, poplatný roku 2014 ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tak rychlost vývoje a prachy samozřejmě argument jsou.
Hele, ale já bych třeba za možnost rozsvěcení žárovky zaměřovače myší(rukou) třeba i 10EUR dal, co?
No, deset asi ne, ale dvě ano . Deset bych dal za to, že by ty žárovičky namátkově (ale vcelku často, jak to bylo v reálu) praskaly a jejich výměna by trvala stejně dlouho, jako tehdy trvala (postup podobný jako v ilovi v případě manuálního zatahování podvozku). Patnáct bych dal za to, kdyby ty žárovičky, co jsou u britských letadel vidět v kokpitu, při každé výměně ubývaly
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Vsech 80 clodistu mackalo a klikalo a zahrivalo a proto to dopadlo jak to dopadlo. Jedine co si muze vzit BOS z klodu jsou 3D modely letadel, ktere udelali pro svuj sequel.
CLOD IS DEAD! JE TO PÁCHNOUCÍ MRTVOLA. ZAKOPEJTE JI CO NEJHLOUBEJI TO JDE JINAK ROZŠÍŘÍ NÁKAZU NA JINE.
Válka a korupce se nedá oddělit.
Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
Opitze, něco k tomu novému simu nemáš ? Tohle jsme už slyšeli. Nebo nejsi opice ale papoušek ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
310_cibule napsal:
No, deset asi ne, ale dvě ano . Deset bych dal za to, že by ty žárovičky namátkově (ale vcelku často, jak to bylo v reálu) praskaly a jejich výměna by trvala stejně dlouho, jako tehdy trvala (postup podobný jako v ilovi v případě manuálního zatahování podvozku)...
Je vidět, že si nikdy nepoužil makro u joysticku. Ona totiž potom celá ta fikaně vymyšlená fíčura s ručním zatahováním podvozku trvala ve skutečnosti asi 15-20ms. Jinými slovy podvozek se zatáhl okamžitě, zatímco hydraulické zatahování trvalo proti tomu léta
Obavam sa ze historia sa nejak opat zopakovala a to co bol kedysi pre sim komunitu Falcon4.0 (ked uz ho tu spominame) tak to je teraz CLOD.
Nemozem si pomoct, ale uplne to sedi by som povedal.
Aj po F4 prisli dalsie simulatory moderny. Napr Strike Fighters, LOCKON ktore nepriniesli opat klikatelny kokpit a bolo im to casto vitknute ze je to krok spat. Ale DCS sa dnes opat dostal tam kde F4 kedysi bol.
Mozno nas toto caka opat. BOS, ktory prichadza po CLOD, neprinesie klikatelne kokpity a podobne, ale mozno neskor sa k tomu opat casom dopracujeme.
Pragr napsal:
Je vidět, že si nikdy nepoužil makro u joysticku. Ona totiž potom celá ta fikaně vymyšlená fíčura s ručním zatahováním podvozku trvala ve skutečnosti asi 15-20ms. Jinými slovy podvozek se zatáhl okamžitě, zatímco hydraulické zatahování trvalo proti tomu léta
Proč myslíš, že jsem nikdy nepoužil makra na joysticku (třeba k zadávání povelů svému roji či dotazu kontrolní věži, kde musíš namapovat několik po sobě jdoucích čísel)? Znáš Voice Commander, tam jsem ta makra kdysi - když jsem ještě hodně létal off-line - aktivoval hlasem.
Proč bych si ale dával makro na zatahování podvozku třeba v išakovi či wildcatovi, když opakované stisknutí tlačítka na joyi simulavalo - alespoň z mého pohledu - otáčení klikou s převodem asi nejvýstižněji.
Nemáš pocit, že tahle debata je už úplně absurdní? Pokaždé, když napíšu, co se mi líbí (ať už na CoD či na RoF), tak se mi dostane odpovědi, že se mi to líbí blbě
Upravil/a 310_cibule dne 15-12-2012 11:22
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
číter... ;)
měls držet ctrl a 16x (nebo kolikrát) zmáčknout G abys "skutekně" točil kličkou :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tak hele - chcete simulátor nebo hru na piloty?! Kdo chce hrát, svůj manuál si vždy najde. I já si skorože pomatuju startovací proceduru u IL dvojky zpaměti - natáhnout benzín k motoru, zapnout přístroje, nastavit magneta, otevřít přípusť, sytič, zavřít oba chladiče a zmáčknout startér.
A když tu byla řeč o náročnosti P-39... je to docela lehký - vypnout zbraně, vybrat nádrž, zapnout baterie, Boostpump a startér. YouTube Video
a takovéhle startovací sekvence by tam klidně být mohly...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
@Koty - všimni si, že maj checklisty všude, a osobně bych za to byl vděčný
@Tempik - vkládá se jen ta část za "watch?v="
a nebuď na Fučiho zlý :)))
Upravil/a Hoper dne 15-12-2012 18:31
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.