Bude změněn/rozšířen počet nastavitelných položek v Il2 setupu a v menu hry? Ladit skrze conf.ini je sice účinné, ale mít to v user-friendly podání by neuškodilo. Plánují se změny v konzole - uvolnění popisu dosud nedokumentovaných temných zákoutí příkazových voleb, popř. bude rozšířen počet příkazů? Topper
EDIT: Plánuje se alespoň (je-li toho engine schopen) do budoucna zpřístupnit nastavování default skinů? Myslím tím aby se k třídám dle lokací a roční doby přidala naprosto volně definovatelná "sada" skinů (ty by si každý mohl navrhnout jak chce podobně jako vlastní skiny dosud), která by se následně z hostitele při hře online rozeslala ku klientům a ti by vybírali jen z této skupiny?
Upravil/a Topper-Czech dne 26-12-2011 11:45
magot napsal:
Kamera "jezdí" po předskriptované "dráze" pro každé letadlo unikátní.
U některých to dá všech šest směrů podle pohybu myši, u některých jako bombardéry třeba jen ve čtyřech směrech. Např. Pe-8. Jde o to že naprosto všechny kokpity nikdy nebyly modelovány pro 6DOF. A tak aby nedocházelo k průhledům skrze grafiku tak se to vyřešilo takto Šalamounsky. Což místy je stále dost omezené.
Nicméně ale každý uživatel bude mít k dispozici 6dof.ini soubor* kde bude moci předskriptované dráhy měnit ku obrazu svému s rizikem že dosáhne průhledu skrze objekt. To už bude ale na každém. Je tety možné že si jeden udělá lepší výhled z kokpitu než druhý a tak to bude online trochu nevyvážené.
* 6dof.ini jestli se nemýlím tak by měl být přiložen, ale v 4.11 instalačce jsem ho nenašel. Nevíš LesníHU?
Dík za odpověď. To vypadá rozumě. Snad to bude dobře šlapat. Tak honem s tim ven a honem novej UP na to.
Hans-Assi napsal:
Fuči, nemohl bys, prosím, podrobněji specifikovat změny FM u FW-190? V "guide" je to zatím takové stručné. Vřelý dík
No, když v tuhle chvíli uděláme takový drobný informační "leak", tak se snad nikdo zlobit nebude
Změny na Fw 190 jsou obecně hluboké, v podstatě byl jejich letový model z velké části (v podstatě zcela) "remodelován" a v současnosti (resp. ve 4.11) tak létají snad v každém aspektu maličko jinak, než ve verzi 4.10, resp. 4.0, která byla (domnívám se) poslední zásadní revizí letových modelů. Na druhou stranu se jedná o jinou cestu k podobnému výsledku, k jakému došel Oleg. Ani modří, ani červení se tedy nemusejí "obávat" brutálně silného, nebo naopak brutálně slabého, ba ani brutálně jiného Fw 190.
V praxi mají "nové" Focke-Wulfy poněkud jiný průběh klonivé rychlosti v závislosti na dopředné rychlosti, méně ztrácejí rychlost při mírnějších zatáčkách a méně se trhá proudění při ostrých zatáčkách. Pokud se na tyto aspekty budete soustředit, tak je rozeznáte (opět ale zdůrazňuji, že výsledné změny jsou malé). Stále samozřejmě není problém dosáhnout utržení proudění na vysoké rychlosti, tak typického právě pro 190ky..takže když za to při 550 zarvete a drbnete nohou, voila, už vrtáte . Když to uděláte při 750, tak sice taky vrtáte, ale už nemáte křídlo .
Mno, co dál? Více než ostatní letadla potkaly 190ku úpravy motorů. V reálu díky velmi důmyslné řídící jednotce byl motor tohoto stroje velmi jednoduše řiditelný a jeho provozní procesy vyladěné. Nabízel i relativně těžkému letounu slušnou akceleraci a vůbec, bylo to hodně dobře provedeno (kdo má auto od BMW, tak ví, jak tihle hoši umějí udělat motor ).
Jak to bylo do verze 4.10.1? No, celkem dost blbě. Pokud pilot používal automatiku, pak stroj akceleroval jen velice pomalu. Pokud přehodil vrtuli na manuál, pak akcelerace sice stoupala, ale otáčky dosahovaly nehistorických hodnot, dostavovalo se přehřívání a prostě celkově úplně mimo historický kontext (manuál se reálně nepoužíval, pouze ve stavu nouze). Na automatiku také motor nebyl schopný dosahovat maximálních otáček pod 300 km/h, což stroj značně limitovalo při stoupání na nižších rychlostech. Zvláště v kontextu toho, že Fw 190 nejlépe stoupal při 280 km/h IAS nízko a cca 250 km/h IAS vysoko, se jednalo o absurdní situaci.
Verze 4.11 to kompletně opravuje. Motor operuje ve správných otáčkách, se správnými plnicími tlaky. Vzroste akcelerace a je upravena stoupavost (vše přesně dle dobové dokumentace). Jen pro představu a především pro uklidnění red boys, o kolik akcelerace vzrostla (vzroste) ve verzi 4.11: Dosud Fw 190 A-8 s plnou nádrží paliva zrychlil bez Erhöhte Notleistung za 60 vteřin z 300 km/h cca na 520 km/h. Nyní je to za stejnou dobu cca 530 km/h. Rozdíl se ale projevuje především při nízkých rychlostech, méně pak při středních a téměř vůbec při vysokých. Manuál nemá smysl využívat (tak jako v reálu), pracuje nyní hůře, než automatika.
Další změna se týká celkového držení energie - rozjetý Focke-Wulf reálně jen velmi neochotně brzdil a poněkud "plaval". Bylo to dáno relativně velmi jemnou aerodynamikou a přitom značnou hmotností, což stroji dávalo velkou setrvačnost. Do verze 4.11 ale mašina po stažení plynu ztrácela rychlost velice rychle, ve 4.11 již pozvolna. Pro piloty to bude znamenat drobný nezvyk při přistání, kdy bude potřeba dříve stáhnout plyn a celý proces finálního přiblížení a dosednutí je mírně odlišný a především plošší. Konečně si ale i na monitoru zažijeme ono známé tvrzení testovacího pilota Erica Browna, že Fw 190 prostě nechce ztrácet rychlost. V boji se tato vlastnost ale příliš (pokud vůbec) neprojeví, jakmile za to pilot zabere a zvýší úhel náběhu, tak letadlo zpomalí prakticky stejně intenzivně, jako dříve (s tím již zmíněným rozdílem, že dokáže jít při stejné rychlosti na lehce vyšší úhel náběhu). Snáze se dá dosáhnout tříbodového přistání, ale stále je to výrazně komplikovanější, než třeba u Spitfiru, nebo Bf 109, kde tříboďák provede po pár minutách tréninku snad kdokoliv. Optimální rychlost točení byla snížena z cca 350 na cca 330 km/h (+/-, nemám tu hodnoty). Absolutní rychlost otáčení (úhlová rychlost) je stejná jako byla, či velice podobná.
Dále byly opraveny palubní přístroje. Teploměr už skutečně ukazuje teplotu správně (a rafika tedy není neustále opřena o hodnotu 120°C, která se v reálu projevovala tak, že píst vytekl výfukem). Nyní při pečlivém sledování tohoto přístroje nebudete potřebovat ani overheat hlášku. Nejsem si jistý, jestli se podařilo opravit zobrazení tlaku oleje a paliva, ale snad i to bude ve verzi 4.11 OK, určitě se na tom pracovalo. Dále je opraveno zobrazení samotného plnicího tlaku (takže se Fw 190 po deseti letech konečně dočkal svého typického 1,42 ATA namísto Olegova 1,39). S přístroji souvisí i provázání plynové páky s nelineárním růstem plnicího tlaku. Při pohybu od 0 - 60% dosáhnete řekněme až 80% výkonu. Zbylých 40% rozsahu si mezi sebou rozdělí 20% výkonu a je tím tedy možné o něco jemněji korigovat vyšší rychlosti. Otáčky motoru prakticky přesně odpovídají plnicím tlakům (opět oprava po deseti letech).
Co tu máme dále? Aha, výkony...aneb alfa a omega Obecně byly provedeny drobné úpravy stoupavosti, výškovosti i rychlosti. Většina Fw 190 A o chlup lépe stoupá při nižších rychlostech, ale absolutní stoupavost je podobná či stejná. Původní Fw 190 A-4 byl přepracován a nyní dosahuje obdobných výkonů jinou cestou. Přibyl Fw 190 A-4 1,42 ATA, což je v podstatě běžný Fw 190 A-4 (se stejným motorem, jako má A-5 či A-6). Snížený výkon, který je na druhém A-4, byl spíše záležitostí první poloviny roku 1942, tedy období staršího Fw 190 A-3, ten ale čistá verze neobsahuje. Fw 190 A-5 a A-6 byly od sebe odděleny (původně využívaly stejný letový model). Oba stroje jsou lehounce pomalejší, než bývaly. U Fw 190 A-8 byla přepracována výškovost motoru, především okolo výšky přepínání kompresoru + korigována rychlost - opět přesně dle historické dokumentace. Fw 190 A-9 víceméně to samé, korekce plnicích tlaků, snad trocha hraní s kompresorem, už je to nějaký ten pátek, co jsem ji testoval (ještě před zahájením intenzivních prací na Invazi). Na A-8 a A-9 je nyní možné navěsit přídavné nádrže. Také nesou více paliva díky třetí trupové (interní) nádrži, takže mají vyšší dolet. S přídavnou nádrží je jejich vytrvalost cca 3 hodiny. Ta 152 H a Fw 190 D-9/45 se z hlediska výkonů příliš neměnily. Jiné je to u D-9/44. Konečně nebude ostuda si do toho vlézt . V reálu ten stroj svými výkony odpovídal přibližně verzi A-8 s Erhöhte Notleistung, nebo A-9 bez EN, v realitě Šturma byl dosud mnohem rychlejší a stoupavější. Nyní už to neplatí. D-9/44 je na rok 1944 pomalý a nemá nijak vysokou stoupavost (jen o něco lepší, než A-8/A-9). Hlavní výhodou, stejně jako ve skutečnosti, je poněkud lepší výškovost motoru. Při soubojích do výšky 6 km ale nemá příliš význam. Veze více benzinu, než D-9/45, jejíž třetí trupovou nádrž (viz. A-8/9) využívá MW50.
Upraveny byly 3D modely. V kokpitu už nejsou díry - jeho dosud nemodelované části (například za opěrátkem) byly domodelovány, takže můžete zcela využívat krásy 6 DOF. Verze A-8 (a teď si nejsem jistý, jestli i A-9) používají původní ploché kabiny, tedy ne boule typické spíše pro bitevní F-8 či pozdní D-9.
Fw 190 verze 4.11 je výsledkem práce řady lidí, jejichž znalostí si velmi vážím. Vlastně jsem o části z nich ani nevěděl, že se zajímají o Šturma, myslel jsem, že bádají čistě o tomto letounu v historických souvislostech. Domnívám se, že v žádném leteckém simulátoru nebyl Fw 190 namodelován tak citlivě a natolik historicky korektně, jako právě ve 4.11. Jedním dechem ale musím dodat, že velmi dobrou práci odvedl již Olegův tým, který za ty roky interpretoval Fw 190 velmi pěkně a až na výjimku v podobě D-9/44 víceméně v historických mantinelech. 80% ze 190ky jsme si mohli vychutnat již díky Olegovi, 15% nám teď dodal Daidalos a zbylých 5% nechme budoucnosti a CLODu . Je to sice víceméně "jen" množství detailů, ale ve výsledku právě ty detaily tvoří takřka dokonalý celek. Domnívám se, že není v silách Šturma interpretovat 190ku korektněji, než je právě ve verzi 4.11 - a to se všemi klady i zápory.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
No bóže. Daleko důležitejší je, jestli jsou ve zdrojáku poznámky, aby se to dalo snado přepsat, až se za deset let zjistí, že je to všechno úplně jinak
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.