NOVACEK
|
matvy |
Přidané 04-03-2009 15:51
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 04.03.09
|
Aha,... takze to bude asi tym karburatorom... na ten som nesahal... takze vrtula normalne 100%, zmes 80-60... a karbur 2? |
|
|
|
3IAP_Dryjo |
Přidané 04-03-2009 16:09
|
Uživatel
Příspěvek: 502
Založený: 09.12.07
|
tak by to melo bejt..ten karbec je desne dulezitej..dyt to i slysis, ze ten motor tak divne pokaslava ne?a ta smes 80/60 divej na zmeny otacek, co vyhovuje vic..doufam, ze to staci takle, uz se mi nechce psat..kdyztak se stav nekdy na teamspeaku, urcite ti nekdo rad poradi.. |
|
|
|
1stCL_Fajlow |
Přidané 04-03-2009 16:36
|
Uživatel
Příspěvek: 565
Založený: 02.01.06
|
To je nedostatek sokolíků ? |
|
|
|
Rad |
Přidané 04-03-2009 16:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 122
Založený: 15.05.07
|
Vy nastavujete karburátor??? Já žiju v domění, že supercharger = kompresor. Je ovšem možné, že v zemi neomezených možností je to poněkud jinak
matvy: pro let ve výškách je nastavení kompresoru nutností. Po opětovném sklesání ho nezapomeň přepnout zpátky, protože jinak ti to nepoletí zase dole. |
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 16:48
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
matvy napsal:
Zdravim.. som tu novy, a potreboval by som poradit ohladom stupania za Sovietov..Viem, ze nemecke stroje maju nastavovanie uhlu vrtule a pomeru zmesi auto, ale pri rusoch to je manual... no a ked je udavan rychlost LaGG4 S4 vo vyske 5000m nieco okolo 570.. a ja v tej vyske nedosiahnem ani len tolko ako pri zemi ( 490) tak je nieco v neporiadku.. skusal som rozne nastavenia ale vysledok je stale rovnaky... Rychlost vo vyske 5000m mam okolo 420 max 440 km...a to na Bfka rozhodne nestaci... Dakujem
Honit Befka s Laggem 4. serie
Jinak v 5000m je 570 kmph TAS = 430 kmph IAS, takže spíše tak. Než kompresor a směs, o které se člověk nestará, pokud nemá zapnuto full engine managemet.
Upravil/a Panek dne 04-03-2009 16:50
|
|
|
|
matvy |
Přidané 04-03-2009 17:07
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 04.03.09
|
No tomu TAS a IAS velmi nerozumiem... co znamenaju tie skratky? co to je? |
|
|
|
matvy |
Přidané 04-03-2009 17:08
|
Nováček
Příspěvek: 4
Založený: 04.03.09
|
A jasne, nie karburator.. aôe kompresor :-) |
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 17:27
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
IAS - indikovaná rychlost
TAS - výsledná rychlost
S narůstající výškou letu se mění hustota vzduchu, což má vliv na přísroj měřící rychlost. Velice zjednodušeně řečeno.
Jde vlastně o vstah statického a dinamického tlaku.
Upravil/a Panek dne 04-03-2009 17:29
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 04-03-2009 17:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
matvy napsal:
No tomu TAS a IAS velmi nerozumiem... co znamenaju tie skratky? co to je?
TAS= True Air Speed, neboli pravá vzdušná rychlost. Je to tedy rychlost, kterou se letadlo pohybuje vůči okolnímu vzduchu.
IAS= Indicated Air Speed, neboli indikovaná vzdušná rychlost, která je pro tebe jako pilota, stejně tak jako třeba pro řídícího letového provozu důležitější. Je rychlost, kterou ti ukazuje rychloměr na základě toho co naměřil pomocí pitotovi nebo venturiho trubice. Tato rychlost ovšem není nijak opravená o hustotu vzduchu, výšku letu, teplotu atd.
Obecně platí, že čím je hladina nebo výška tvého letu vyšší, tím je mezi IAS a TAS větší rozdíl...
Upravil/a FK_Rychtyg dne 04-03-2009 17:29
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-03-2009 19:17
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Proč je pro řídícího letového provozu důležitější IAS, než TAS?
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
3IAP_Dryjo |
Přidané 04-03-2009 19:20
|
Uživatel
Příspěvek: 502
Založený: 09.12.07
|
VGR_Rad napsal:
Vy nastavujete karburátor??? Já žiju v domění, že supercharger = kompresor. Je ovšem možné, že v zemi neomezených možností je to poněkud jinak
matvy: pro let ve výškách je nastavení kompresoru nutností. Po opětovném sklesání ho nezapomeň přepnout zpátky, protože jinak ti to nepoletí zase dole.
v zemi neomezenych moznosti mozna, ale tady u nas to nastavujou jen debilove, kterejm se to plete..neco jako ja |
|
|
|
Pedrooza |
Přidané 04-03-2009 19:32
|
Nováček
Příspěvek: 47
Založený: 07.01.09
|
Trošku nepodstatné, ale dovolil bych si jen malou opravu, o výšku opravena je!
Rychloměr má dva snímače tlaku vzduchu, dynamický a statický.
Dynamický je zepředu Z pitotovy trubice a statický ze statického portu (opravuje rychlost o výšku).Kdyby tam nebyl statický port, tak čím výše by si letěl tak by ti klesala i indykovaná rychlost, která je pro tebe důležitější.....potřebuješ vědět IAS aby věděl kde maš maximalní rýchlost a pádovku, návrhovou rychlost pro obraty (pochybuju že si to tady někdo zrovna moc hlídá) v realu by tě to mohlo stát život. protože pokud bys neměl nebo měl ucpaný stat port, tak by ti z výškou rychlost klesala , takže bys mohl pak překročit "maximálku" tra při sestupu a rozlámat to a samozřejmě čím by si byl níž,tak by IAS stoupala a ty abys nepřekročil maxV třeba na přistání, tak bys intuitivně zpomaloval a přitahoval až by si byl pod pádovkou (což bys nevěděl,protože by ti to blbě ukazovalo) tak by ti to spadlo a ty bys to při nejlepším jen rozbil na trsátka . Ve šturmu je to nepodstatné, protože ten ti nenasimuluje ucpání portů
Stejně tak když ucpeš dynymický port,tak se ti z rychloměru stane výškoměr.Je to docela složitější si to představit,ale když uvidíš obrázek, tak ti to dojde.
Soory za OT přednášku, jsem už tím asi kapku postižený a nechtěl jsem aby tě mistifikovali
http://www.overth.../pitot.gif
Upravil/a Pedrooza dne 04-03-2009 19:33
|
|
|
|
Panek |
Přidané 04-03-2009 20:05
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
On ho tu někdo mistifikoval? |
|
|
|
606_Temp |
Přidané 04-03-2009 21:17
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Myslim ze Pedroza jen reagoval na chybku Rychtiga s tim, ze na to nema vliv vyska. Popravde mi Pedrozovo vysvetleni vysvetlilo tuhle problematiku aniz bych nad tim musel moc lamat obvody v mozkovne. Nahodou dobra prace pro ty z nas, co v tom nemeli jasno.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 04-03-2009 21:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Pedrooza napsal:
Trošku nepodstatné, ale dovolil bych si jen malou opravu, o výšku opravena je!
Rychloměr má dva snímače tlaku vzduchu, dynamický a statický.
Dynamický je zepředu Z pitotovy trubice a statický ze statického portu (opravuje rychlost o výšku).Kdyby tam nebyl statický port, tak čím výše by si letěl tak by ti klesala i indykovaná rychlost, která je pro tebe důležitější.....potřebuješ vědět IAS aby věděl kde maš maximalní rýchlost a pádovku, návrhovou rychlost pro obraty (pochybuju že si to tady někdo zrovna moc hlídá) v realu by tě to mohlo stát život. protože pokud bys neměl nebo měl ucpaný stat port, tak by ti z výškou rychlost klesala , takže bys mohl pak překročit "maximálku" tra při sestupu a rozlámat to a samozřejmě čím by si byl níž,tak by IAS stoupala a ty abys nepřekročil maxV třeba na přistání, tak bys intuitivně zpomaloval a přitahoval až by si byl pod pádovkou (což bys nevěděl,protože by ti to blbě ukazovalo) tak by ti to spadlo a ty bys to při nejlepším jen rozbil na trsátka . Ve šturmu je to nepodstatné, protože ten ti nenasimuluje ucpání portů
Stejně tak když ucpeš dynymický port,tak se ti z rychloměru stane výškoměr.Je to docela složitější si to představit,ale když uvidíš obrázek, tak ti to dojde.
Soory za OT přednášku, jsem už tím asi kapku postižený a nechtěl jsem aby tě mistifikovali
http://www.overth.../pitot.gif
Joj jsem to blb, jak napsal pedrooza, opravu zajišťuje staticky port, který upravuje rychlost o výšku... danke.
To Tempík: Co se týče toho ŘLP, je to jednoduché. Řídící letového provozu na sekundárním radaru, získá v závislosti na čase a vzdálenosti kterou dané letadlo uletělo GS (Ground speed, což je rychlost vůči zemi), řídící tedy TAS vůbec nevidí! Ostatní info jako je třeba výška nebo hladina letu je získávána přímo z přístrojů letadla. Jelikož ovšem né každé letadlo, zvlášť né menší stroje, které jsou vybaveny starší avionikou dokáží přepočítat IAS na GS a pro posádku je samozřejmě primární IAS, jelikož tu uvidíš v každém letadle a je to tedy rychlost pro tebe jako pilota rozhodující. Systémy ŘLP tedy sice pracují s rychlostí vůči zemi (GS), ale samotný řídící při práci s posádkou letadla, například kvuli zajištěním rozstupů, případně speed restrictions (různá rychlostní omezení) atd. používá rychlost indikovanou, právě proto, aby to posádka nemusela přepočítávat, jelikož na to opravdu neni čas... Pokud je tady někdo řídící, určitě popíše podrobněji... Nám to rvou do hlavy takto...
Upravil/a FK_Rychtyg dne 04-03-2009 21:56
|
|
|
|
alfik |
Přidané 05-03-2009 01:26
|
Diskutující
Příspěvek: 4788
Založený: 21.04.06
|
Já bych to řekl asi takhle - je to SILNĚ zjednodušené ale pro nováčka to postačí a jakmile se zeptá, tak mu to někdo vysvětlí přesněji. Klidně i já.
IAS znamená ta rychlost, kterou ukazuje rychloměr na palubce, a je důležitá pro pilota, protože když je někde napsané že pokud ta kraksna nepoletí aspoň 160km/h tak spadne a nad 600km/h (to je příklad ty rychosti ) tak že upadnou křídla, tak to platí v každé výšce stejně.
TAS je důležitá pro ekonoma letecké společnosti, protože na rozdíl od letových výkonů je spotřeba paliva spíše úměrná jí a ne IAS. Ne úplně (nekamenovat) je to zjednodušené. A protože rozdíl mezi IAS a TAS je dán změnou viskozity plynů a ta je závislá na teplotě (nikoli na tlaku ) a teplota s výškou klesá, tak čím je letadlo vejš, tím víc ušetří paliva a taky času, protože sice ten budík ukazuje správně, ale ve skutečnosti to letí rychleji - tzn. IAS je vždy nižší než TAS (leda že by tam nahoře někdo hooodně ohřál vzduch ). Proto je taky rychlost zvuku nejvyšší u hladiny moře a s výškou klesá.
No a GS je důležitá pro navigátora (a tím pádem i pro řídícího létání) protože přece je třeba vědět KDE to letadlo je, že jo...
Vypočte se to takhle: Vezme se IAS, a vynásobí se koeficientem z tabulky aby se zjistila TAS. Pak se k tomu přičte směr a rychlost větru, a tím se zjistí GS. Nebo se vezme GPSka a ta ukazuje GS protože nic jiného změřit samozřejmě neumí, leda by byla napojená na pitotovu trubici letadla
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Pedrooza |
Přidané 05-03-2009 02:27
|
Nováček
Příspěvek: 47
Založený: 07.01.09
|
tak ještě to trošku rozpitváme a Matvy si pujde rovnou udělat zkoušky ATPL froozen na ÚCLko
Nic proti alfíkovi, ma naprostou pravdu.... |
|
|
|
Panek |
Přidané 05-03-2009 08:23
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
Tak to zjednodušíme pro IL-2.
IAS - Si pilot přečte z rychloměru a je to důležité pro pilotáž
TAS - Si pilot vypočítá a je důležitá pro navigátora a bombometčíka, protože v IL-2 za normální podmínek není vítr. |
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 05-03-2009 09:07
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Nebo to přepočítá Pedropanovo tabulka. |
|
|
|
BIVOY |
Přidané 05-03-2009 09:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 387
Založený: 21.08.08
|
No asi pro něj to bude mít jen význam při přepočtu IAS-TAS pro bombardování , jinak jej zahlcujete informacema , které asi nezužitkuje . |
|
|