LesniHU napsal:
Tak tak, serie X300-850 neumi HDR. Na druhou stranu, kdo potrebuje neco takoveho.
Já nevím, ale podle tohoto linku X850 HDR umí. Jen nevím, kde ho v letadle využiju? Při výjezdu z hangáru?
Tak to je poprve, co slysim definici, ze vic nez osmibitova hodnota pro osvetlovani znamena HDR. To uz bychom skoro mohli za hdr povazovat bloom, ktery se v jednoduche forme objevil uz nekdy v Aces of the Pacific...
Bezne chapani hardware s podporou HDR je, ze se da vykreslovat obraz do bufferu s velkym rozsahem cisel (reseny jako float), coz je pokud vim jen ATI X1xxx a NV 6600 a vys.
A ten Duke Nukem Forever v seznamu her me tam fakt pobavil .
WT_Horrido napsal:
LesniHU napsal:
Tak tak, serie X300-850 neumi HDR. Na druhou stranu, kdo potrebuje neco takoveho.
Kazdy kdo ma rad kurevsky lepe vypadajici prostredi.
Neco, co vypada jako fotka z lacinyho digitalniho fotaku s naprosto vypalenymi jasy nepavazuji za lepe vypadajici prostredi, natoz kurevsky lepe. Jenze je to ted tak vyhypovana featura, ze to vsichni tvurci prehaneji. Az dostanou rozum a nebudou vsude delat tak velke kontrasty, tak to bude celkem pouzitelny obraz (a bude vypadat prakticky stejne jako bez HDR).
Tohle je potreba zacit z opacne strany - od zlepsovani monitoru.
LesniHU napsal:
Neco, co vypada jako fotka z lacinyho digitalniho fotaku s naprosto vypalenymi jasy nepavazuji za lepe vypadajici prostredi, natoz kurevsky lepe. Jenze je to ted tak vyhypovana featura, ze to vsichni tvurci prehaneji. Az dostanou rozum a nebudou vsude delat tak velke kontrasty, tak to bude celkem pouzitelny obraz (a bude vypadat prakticky stejne jako bez HDR).
Tohle je potreba zacit z opacne strany - od zlepsovani monitoru.
LesniHU napsal:
Lost Coast jsem nezkousel, jenom jsem videl screenshoty. A treba tenhle celkem hezky ilustruje, proc povazuji hdr za neco dost blizke katastrofe.
Screenshoty jsou prave na prd, chce to videt v chodu, jak funguje oslneni pri prechodu z tmaveho prostredi to nasvetleneho, dopady svetla na ruzne povrchy a panaky... A co Oblivion?
Na rozdil od pouhych screenu jsem videl onu "Valve verzi" HDR na me R9800Pro a jsem ochoten pripustit, ze surove bez ladeni ma obraz tendenci byt "prepaleny" na primo sluncem osvetlenem bilem povrchu. Ale to je asi tak vsechno. Prechody svetla, svetla pronikajici otvory, sklem, atd.... a nasvecujici nejake prostredi nebo plochu jsou paradni. A to dle meho vkusu klidne kurevsky. Rozhodne ne katastroficky.
Nevim jesti HDR je vic "druhu", technologii, nevyznam se, kazdopadne v Lost Coast si moje karta s HDR hraje, v Oblivionu si s HDR ani neskrtne. HDR nejde vubec aktivovat. SM 3.0, pocitam...
Jenze v Oblivionu i s onim "blbym bloomem"a dokonce nejakym AF a AA pri 1024.... - coz mi 9800 k memu uzasu "na hrane" zvlada-, ten obraz vypada opet celkem kurevsky lepe, nez "bez".
WT_Flan napsal:
Na rozdil od pouhych screenu jsem videl onu "Valve verzi" HDR na me R9800Pro a jsem ochoten pripustit, ze surove bez ladeni ma obraz tendenci byt "prepaleny" na primo sluncem osvetlenem bilem povrchu. Ale to je asi tak vsechno. Prechody svetla, svetla pronikajici otvory, sklem, atd.... a nasvecujici nejake prostredi nebo plochu jsou paradni. A to dle meho vkusu klidne kurevsky. Rozhodne ne katastroficky.
Neplet dohromady praci grafika, co dela koncept, geometrii sveta a textury objektu s technologii zobrazovani. Videl jsem kupu super vypadajicich her, ktere mely technologicky slabsi engine a naopak.
Tu 'valve verzi' jsem nazivo nevidel, jen ruzny screenshoty, u kterych nebylo napsano, ze ktere karty jsou. Ale protoze tam se to pry dela pres kresleni dvou ne-HDR obrazu (jednoho pro svetle oblasti a druheho pro tmave) a jejich slouceni, predpokladam, ze je to spolecne pro vsechny karty.
WT_Flan napsal:
Jenze v Oblivionu i s onim "blbym bloomem"a dokonce nejakym AF a AA pri 1024.... - coz mi 9800 k memu uzasu "na hrane" zvlada-, ten obraz vypada opet celkem kurevsky lepe, nez "bez".
WT_Horrido napsal:
Screenshoty jsou prave na prd, chce to videt v chodu, jak funguje oslneni pri prechodu z tmaveho prostredi to nasvetleneho, dopady svetla na ruzne povrchy a panaky... A co Oblivion?
Dekujeme za optani, dari se mu dobre .
Oblivion jsem nazivo videl (narozdil od 'pouhych screenu' ) a musim konstatovat, ze tam to s kontrasty tolik neprehaneli, takze to neni tak strasny. Plati tam to, co jsem psal vyse, ze obraz vypada prakticky stejne jako ten bez HDR. Dost tomu taky pomaha to, ze vetsina lokaci je propojena nepruhlednymi dvermi. A samozrejme se tam clovek setkava s excesy jako vypalena dlazba ve dne nebo presvetleny oblicej jine postavy pri osvetleni svickami.
Samozrejme nemuzu vyloucit, ze kdybych mel na stole nejaky laciny LCD s kontrastem 200:1, taky bych obetoval barvy v obraze pro zvyseni rozsahu jasu. Protoze to je princip HDR, o nicem jinem to neni.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.