strukturou je tak zhruba na úrovni starého šturma, ale v podstatě to je asi dostačující ..
S vyjímkou těla pilota těla, tady je to hodně + - jak kdyby v tom seděl hranatej Goering.
Upravil/a magot dne 19-10-2018 14:53
Btw čistě technicky, ten zadní pancíř je 2D objekt, jaký asi algoritmus počítá průnik projektilu 2D objektem, že?
To smrdí primitivním scriptem typu tohle dvacítka nepropálí ale pětadvacítka už jo. Ale třeba se mýlím ..
Starej šturm měl zadní pancíř 3D plát kterej počítal opakované zásahy, s tím že to např. dvacítka mohla po mnoha zásazích penetrovat i když na první ne.
Tzn. taková pseudo "simulace" pancíře.
Modeling Update
We recognize that an important aspect to improve in DCS World is more realistic damage modeling in regards to localized effects, visual effects, affect on hit components, and type of weapon impact. Regarding the latter, the new damage model will be based on two types of weapon impact: penetrating impact and proximity impact. This provides us with three primary weapon effects on a unit: penetrating (projectiles), volumetric/pressure wave (high-explosive) and volumetric/shrapnel. This last effect allows weapon casing fragments to be tracked as unique objects entering the unit. This is not modeled in our current damage model system, but it will provide a great improvement to aircraft, and later, ground unit damage.
When a projectile or shrapnel penetrates a unit, the strength and functionality of the of the unit component it intersects with is affected. This includes components like spars, flight control surfaces, engine, weapons, fuel, etc. This, in turn, can greatly affect aircraft performance and system functionality.
The team has been working hard on this new damage model system, and the primary work is now complete. It is now undergoing internal testing. We will first roll out the new damage model system in our World War II aircraft, then later move to our more modern aircraft and then ground units.
Ahoj, už sem to psal Saburovi (akorat lita za špatnou stranu ), tak to píšu i sem. Lítá někdo aktivně na Burning Skies a neměl by chuť si zalitat ve skupině ? Nainstaloval jsem po dlouhé době N44 a kačko a rad bych ho provetral.
Put on Pierre Clostermann’s Irvin jacket, climb into his Spitfire Mk.IX and experience the massive air battles in the skies of Western Europe described in his similarly titled book. This campaign follows Clostermann’s career from April 1943 to July 1944 through 12 missions that recreate his memoirs down to the smallest details such as time, weather, squadrons and even radio transmissions. Find out what it feels like to fly with the Biggin Hill Wing in a huge formation of Spitfires, to follow Commandant Mouchotte into gigantic melees against 30+ Focke-Wulfs, to take part in Rodeos, Circuses, and attacks on V-1 launch sites, or to support the ground troops after the D-day landings. All clear? Switches on!
Key Features:
* 12 historical missions following Pierre Clostermann during his time with 341 and 602 Squadron.
* Detailed briefings, maps and briefing images, including separate PDF mission files with historical backgrounds
* Unique kneeboard graphics and checklists for each mission
* Historically accurate custom skins
* Hundreds of specially recorded voice-over messages
* A wide array of missions including fighter sweep, bomber escort, armed reconnaissance and ground attack
This campaign requires ownership of DCS: Spitfire LF Mk.IX and DCS: Normandy 1944 Map.
Od ED dost špatný vtip... nabízet další kampaň pro stroj, který má aktuálně nejen ošklivé grafické vady.
- Odhození bomb způsobí extra rychlost navíc.
- Dvojité zrcadlení čelního skla.
- Příliš zeleně tónované čelní sklo, samotná video upoutávka používá nějaký mod.
- Při otevřeném překrytu, je stále vidět odraz kabiny.
- Naprosto nesmyslný efekt slunce, vypadá jako čistě bílá koule.
- Proti slunce prosvětluje přístroje a nešťastně i křídla.
Klidně bych si kampaň za mého hrdinu Pierra Clostermanna pořídil, ale v tomhle hrozném stavu, by se veškerý dobrý zážitek z letu vytratil.
To je to poslední co by mě vadilo.
Zcela scházejí AI jednotky protivníka i na straně UK stíhači, bombardéry, průzkum, transportní stroje, ničitelné statické objekty apod. Prostě náplň mise.
Proč by M10 neměla mít damage model?
V DCS je rozdělení na heavy/ light objekty? O tom nic nevím.
Já měl za to že každej objekt - pokud má damage model, tak ho má unikátní.
Btw M12 by měl mít okolo asi tak 10 nabíječů co to tam budou cpát. Tzn M12 by měl mít dvě úrovně dmg.
- Postřílení nabíječů způsobí odzbrojení M12
- Samotné zničení/ zastavení pancéřovaného cíle
Upravil/a magot dne 02-11-2018 15:14
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.