"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
A víte co je začátkem konce pro každou hru?
Okamžik, kdy autor přestane dělat to co považoval za správné a začne implementovat to co chtějí hráči.
Když autor přestane dělat hru pro "někoho", začne poslouchat hráče a začne dělat hru pro "všechny", je konec.
To by ovšem v tomhle připadě museli nějakou koncepci někdy mít. Tu měl Dan Vávra když dělal KCD, ale ne Jasoň. Jedinou koncepci co mají je prodávat po kusech všechno co půjde a dokud to půjde.
To by ovšem v tomhle připadě museli nějakou koncepci někdy mít. Tu měl Dan Vávra když dělal KCD, ale ne Jasoň. Jedinou koncepci co mají je prodávat po kusech všechno co půjde a dokud to půjde.
... a zcela marně a zbytečně, protože dávno už nějakou myšlenku, krom snahy pouze o finanční zisk, opustil.
Souhlasím.
Tak, prostě C-47 je hezká, ale chybí něco schopnějšího pro západní frontu.
Když už mají i ten Boston, tak proč aspoň nepostoupí k A-20K/J to je stejná cesta jako s befkem. Na západě to lítalo běžně, výkony trochu jinde než A-20B (která na východě lítala bojově ještě v ´45). Používali to amíci, britové, frantíci.
Zeschopnit Mitchell. Nebo aspoň jako AI svaz B-17, však to stejně lítá jen vysoko a rovně. Dej bože Marauder.
Ale ve skutečnosti tohle brečení nemá smysl. Sice jsem do toho narval peněz jak do žádné jiné hry, ale začínám být smutný.
Uvidíme jak dopadne Mossie. Tu by taky mohli naklonovat na B.IV a B.XVI. Data pro motory obého mají, jeden bude v FB.VI a druhý mají v Spitu IX (M70).
Já bych to zase tak černě neviděl. Ale starej šturm to holt není no, tam máte nordeny i liberatory
Jenže se starým šurmem se mi odmítá bavit počítač. Respektive sice vše funguje, ale vše se taky načítá strašně dlouho. Hra, jednotlivé výběry. A nic zatím nepomohlo.
Lotfe, BZG-2, Norden, protimostové Razon, OPB-1, japonský Type 90 Mk1, Torpedo-Kommandogerät, LT 350, Fritz X, Hs 293, mnoho verzí torpéd...To všechno má starý šturm v základu a hromada misí co jsme k tomu vytvořili. Že to někoho nezajímá protože nebude přece hrát stoletý sim, je jeho problém, já si to užil dosytosti a někdy se k tomu rád vracím. BoX je prostě jen BoX, mně to tam nechybí a nestojím o to.
Já bych to zase tak černě neviděl. Ale starej šturm to holt není no, tam máte nordeny i liberatory
Jenže se starým šurmem se mi odmítá bavit počítač. Respektive sice vše funguje, ale vše se taky načítá strašně dlouho. Hra, jednotlivé výběry. A nic zatím nepomohlo.
Nj, to je kus od kusu. Mě to na obou pc funguje dobře, loading celkem rychlý. HSFX7 už je pomalejší no ..
310_cibule napsal:A ano, HU, nic jiného jsem těmi padesáti babkami nechtěl říct než to, co neustále v komentáři opakuješ : )
No jedine, co jsem opakoval, bylo to, ze 50 je blbost, tos asi nechtel rici, ale to mas jedno.
Richi napsal:
A víte co je začátkem konce pro každou hru?
Okamžik, kdy autor přestane dělat to co považoval za správné a začne implementovat to co chtějí hráči.
Když autor přestane dělat hru pro "někoho", začne poslouchat hráče a začne dělat hru pro "všechny", je konec.
+ otazka koncepce.
To neni imho tak jednoduchy. Jednak se projevuje vyberovy jev, tj. resime jen hry, kde se autorova predstava sesla s pranimi hracu, zatimco ty, kde sel autor za svou predstavou a netrefil se do poptavky, tak ty skoncily v zapomneni.
Nicmene mam obavu, ze jeden velky vliv v poslednich letech narusta, a to predstava, ze ohlasy na diskuznich forech meri kvalitu hry a je se jimi treba ridit. To obstojne funguje, pokud delate MMO hru, ciste onlajnovou, pak musite naslouchat a jedine, co musite pozmenit, jsou veci okolo financni vyteznosti hry. Pokud jde o toho kockopsa BoX, tam to nefunguje, online hraje a diskutuje tak kolik, procento z tech, co to kupili? Nebo promile? Utahne to promile projekt, ktery nasmeruje mimo prani vetsiny?
A je snadne rikat, ze to nema koncepci. A imho nespravne. Ma to koncepci, a ta je "udelame to, co uz jsme jednou udelali, to urcite dokazeme". Zvlast, kdyz to odstartuje tim, ze sovetsky stat nasype propagacni penize. A ja uz jsem to tady psal, v te firme zoufale chybel a stale chybi game designer. Clovek, jehoz jedinou roli by melo klast si stale dokola otazky "co to uzivateli prinese za zazitky" "jak to udelat, aby to uzivateli prineslo vice" a "jak to spojit v konzistentni funkcni celek". A k tomu samozrejme "jake kompromisy k tomu jsou treba". Neco, v cem vynikal Jobs - duraz na hodnotu pro zakaznika. A tady to prestava byt o tom, ze se tu bavi lide, kteri maji v minulem sturmu tisice hodin, takze uz vsechno videli a zazili, a jsou proto kvalifikovani vsechno zkritizovat a strhat, a opravnene. Tady to prave zacina byt o tom, jaka to bude hra. Jaka to bude zabava. No a zde se dostavam k tomu vyrazu kockopes, ktery jsem pouzil nahore: v zasade je tahle hra sevrena z jedne strany DCS (vice simulator, mene letadel) a z druhe masivkami (vice techniky, zabavy a pouzitelnosti). A snazi se konkurovat...cim? Ze z toho udela deadmatch jednomotorovych stroju(*1)? To umi masivky lepe. Ze budou nahanet simulaci spravne desetiny procenta maximalni rychlosti? To se da, ale tady potrebujeme ty kompromisy, aby nekdo rekl, njn, tak na foru bude trochu kriku, ale my potrebujeme to usili vlozit do neceho, co tam chybi uplne. Treba pocasi. Vam neprijde divne, ze vsichni resi zemi, dohlednosti, screenshoty domecku z desetimetrove vzdalenosti, kdyz letate ve vzduchu, travite v nem prakticky vsechen cas a pocasi neexistuje? Nemyslim par typu predprogramovanych oblaku, myslim frontalni system, myslim pocasi menici se behem dne. Myslim pitomy vitr, ktery se meni s vyskou. Myslim neco, co prinese zazitek, ktery ani v masovce, ani v HC "spinacovem" simu typu DCS nenajdete (*2). Protoze mezi domecky chodime kazdy den, ale koukat shora na rostouci Cb se jen tak nekomu nepodari(*3). A podobnych veci dokazeme kazdy vyjmenovat dvacet. A vsadim se, ze uplne kazdy tam bude mit prani, aby bojiste vypadalo tak, jak vypadalo. Coz je smer, kteremu se bude jen velmi spatne konkurovat z obou vyse uvedenych stran, z jedne strany pro praktickou nemoznost nasimulovat tolik stroju, z druhe ochota masy hracu venovat se necemu mene akcnimu nez instantni dogfight. Jenze to by to nekdo musel nastavit nekde v zebricku priorit, dat tam nejen planeset, ale, k certu, i treba moznost udelat horici mesto viditelne ze sta kilometru. V tomto ohledu se urcite da tvrdit, ze koncepce neni, i kdyz slovicko "vize" se mi zda prihodnejsi. Nejpresnejsi by asi byla ta cast o game designerovi, ktery ma za ukol udelat konzistentni stav. A tvurce bude bezpochyby argumentovat, ze vetsina hraje stihace, coz je urcite opravneny argument, ale kdyz vyjde vstric jen stihacum, nakonec treba zjisti, ze se to publikum odstehovalo k nejake masovce, ktera vrazila za rok do vyvoje desetinasobek celeho rozpoctu ila za celou jeho historii. A ten rozpocet ma, protoze dela zabavu a zazitky.
(*1) ted nepochybne nejaky fact-checker spocita typy a prohlasi to za nepravdu. Jenze nejde o pocty, ale o to, jake zazitky generuji. Stihacky jich generuji rekneme osmdesat procent? Obcas chybi spravny typ protivnika, ale jejich takticke pouziti je pokryte pomerne dobre. Pomerne casto si clovek rekne, ano, alarmstart, boj, atd, dobry. Bombardery? Je nekdo schopen a ochoten rici, ano, "zazil" jsem vstavani v noci, realisticky pripraveny briefing, atd, atd, a cele to usili dlouheho letu stalo za pochlubeni se nekde? Specialky samozrejme nepocitam, protoze na ne musi byt clovek v uzke online komunite.
(*2) a mozna, ze aktualni stav v DCS je mnohem lepsi, nez bych cekal, novinky moc nesleduji
(*3) a potom dolu do deste na pristani. FS5, polovina devadesatych let...
Takze bude DC-3, vyborne. To je pozitivni, bez ironie. Jestli je misto neceho jineho nebudu spekulovat, nicmene: nejde o to, ze jsme mozna prisli o neco uzitecnejsiho, jde o to, co to prinese uzivateli. K cemu bude? Jedna dopravni mise z A do B, jedna Market Garden v malem meritku a jedna o vylodeni v meritku jeste mensim. Nebo tak neco. Za rok nekdo udela kampan od deseti misich, ktera se bude prodavat. Ne, nemyslim na otazku, jak ji vyuzijeme ve specialkach, myslim na otazku, proc by nejake dite skemralo u maminky, aby mu DCcko koupila.
Pro mě, který se řadí mezi to procento online lítavců a konkrétně mezi těch pár stovek, co se účastní TAW, přinese C-47/Li-2 možnost zásobovat letiště a vysazovat paragány, kteří pak ovlivňují šanci na obsazení území. To je ale o tom serveru, který využívá možností hry. Tam se u jednotlivých 2 hod misí mění i počasí, takže to obchází aspoň takhle. Což je taková z nouze ctnost, ale aspoň to berou do úvahy tvůrci TAW, když ne tvůrci hry.
Zase to bude jen můj pohled na věc, ale koupí to podle mě navíc (krom těch, co kupujou všechno radši i vícekrát, aby měli vývojáři co žrát) třeba chlapíci, kteří se tím měli šanci svézt ať už jako piloti nebo pasažéři, když jich ještě hodně létalo v civilním provozu a mají k tomu éru nějaký vztah.
Tante Ju byl prý úspěch, takže snad jim vydělá i Dakota a Jason konečně bude mít k dispozici tým schopný a ochotný udělat tu B-25.
Takže pokud UGRA dělala na kukuruznikovi dva roky, tak to asi nebude tak úplně jednoduché, že? A Skytrain je jejich druhý projekt, ne? O něco náročnější. Možná další bude pěta- či šestadvacítka, už to budou umět.
Kdyby se je Jason rozhodl udělat teď sám, bude muset výrazně zpomalit či zastavit práci na jiných projektech. A křičeli by zase jiní. Nebo dokonce ti samí.
Napsal jsi to přesně, Marte, řekl bych.
EAW jsem měl moc rád. Nalétal jsem na něm stovky hodin. Dneska už dávám přednost poněkud sofistikovanějším simům. Asi je něco za něco. Ale klidně se tu můžeme pošklebovat popř. nadávat dál. Hodně to posouvá věci kupředu.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
European Air War byl první simulátor (a druhá hra), co jsem si na PC koupil v originále. Už v roce 1998 její tvůrci věděli, že tam musí být americké čtyřmotoráky. Pamatuji si mise na jejich eskortování i sestřelování. Liberatory hrnoucí se kupředu, kolem stovky obláčků flaku, němečtí stíhači kolem kroužící jako supi a Mustangy snažící se nahánět Schwalbiny. A to byl kurva rok 1998. Ne 2008, ne 2018. Je to už skoro čtvrt století, kdy to někdo pochopil!
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.