310_cibule napsal:
To je nádhera. Vážně. A nic na tom nemění fakt, že první dva odkazy nefungují
víš jak to je - kdo pozdě, sám sobě si sám
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Battle of Britain II: Wings of Victory
Informace
Velmi pokročilá technologie, vysoká úroveň zpracování, dynamická kampaň a reálné prvky počasí – originální, působivé, ultimátní podpora trakcir3pro + 6DOF, absence multiplayeru
Výrobce
Shockwave ProductionsVydavatel
Shockwave ProductionsMédium
PCCD ROMNebudeme zde rozebírat historické pozadí tohoto simulátoru. Vše se odehrává v dost hrozném období, které zažívala populace jižní Anglie v roce 1940, kdy zběsilé útoky Luftwaffe a jejich bombardovací mise byly zneškodňovány precizní disciplínou a špičkovou úrovní pilotáže stíhačřů RAF. V simulátoru se nabízí neopakovatelná příležitost pilotovat Spitfire nebo Hurricane, anebo dokonce přesedlat na druhou stranu barikády a vyzkoušet si Messerschmitt nebo Stuku. Dokonce se nabízí též možnost zaujmou místo na pozici střelce v letounu Heinkel He 111 nebo Junkers Ju 88. Důvody pro tento simulátor jsou však převážně technického i technologického rázu, neboť dnes by podobný simulátor nemohl vzniknout v případě, že by nedokázal konkurovat soudobým platformám Pacific Fighters, IL2 Sturmovik, Falcon 4.0: Allied Force, Lock-On, Lock-On: Flaming Cliffs. Možná se teď ptáte, proč míchám „jablka a hrušky“ dohromady a pletu do textu Lock-On a Falcona? Důvod je prostý. Snažím se poukázat na kvalitu simulace Battle of Britain 2: Wings of Victory, která – možná pro někoho nepochopitelně i paradoxně překonává soudobé – nejpreferovanější perly typu IL2 v off_line provedení.
Ve skutečnosti se však toto nebojím napsat, protože jsem produkt mohl otestovat, takže jsem zažil klady i zápory simulace včetně klíčových nabídek simulace a popravdě: klady zdaleka překonávají zápory a co je ještě důležitější – v produktu najdete řadu doposud nikdy nesimulovaných skutečností a zcela inovativních prvků, která samotný vjem z pilotáže a globální „herní“ - spíše virtuálně „bojově-letecký“ zážitek, obohacuje takřka nevídaným způsobem… Není náhoda, že se Schockwave Productions spojila s GMX a společně zapracovali na kdysi velmi zajímavém, avšak velmi nedotaženém kódu první verze této simulace (Rowan Software). Celkově je třeba konstatovat, že simulátor nemá žádné slabé stránky, že silných stránek převládá a že jsou tyto silné stránky ve skutečnosti velmi silné… To potěší.
Tak např. stoprocentní podpora využití systému TRACKIR3PRO + 6DOF je implementována na takové úrovni, která nemá doposud u žádné jiné bojové simulace takový efekt. Implementace trakcir3PRO + 6DOF je přímo součástí rozhraní simulace a jasně dokazuje kvality zpracování i funkční využití 3D interaktivního kokpitu. Mimochodem: právě 3D interaktivní kokpit je to nejlepší, co simulace nabízí. V současné době se jedná o nejlépe naprogramovaný 3D virtuální interaktivní kokpit, který v bojové simulaci dnes můžete zažít. Škoda je, že stejný koncept využití TRACKIR3PRO + 6DOF se nenabízí také v tak vysoké míře u soudobých platforem typu IL2FB.
Pokud jde o samotné zpracování kokpitů 3D – je precizní. Vysoké rozlišení, dokonale zpracované jehlové budíky, skutečný 3D rozměr (E-D GLASSES velmi doporučujeme), plynulý skrolling a hlavně maximální autenticita z hlediska výhledu z kokpitu i z hlediska možnosti sledování přístrojů v kabině. Detaily v kokpitu nebyly navrženy jen tak náhodou. Pilotáž totiž dostává další autentickou ránu v podobě simulace všech palubních systémů včetně využití reálných checklistů. Interaktivní 3D kokpity je možné totiž ovládat přímo myší a proces „spuštění“ tak pokrývá přesný sled úkonů. Autentický pocit z pilotáže v tak dokonale zpracovaném kokpitu nabývá na rozměru také v důsledku simulace rozhraní počasí – včetně vývoje fronty, kdy např. do boje nepříznivě zasáhnou okolnosti nástupu studené fronty s bouřkovými přeháňkami (dynamické počasí i charakter vývoje bouřkových mraků má nezaměnitelnou grafickou stavbu, přechod denní doby a kvalitně zpracovaná oblačnost se snosem větru i turbulentními projevy, se v současných bojových simulacích na takové úrovni zatím nevidí). Když k tomu přidáte ještě interaktivní polohu komunikace s návodčím či věží, která dokáže přinést i relevantní informace o síle větru, pak není téměř co dodat. Komunikace opět vychází z historické předlohy, takže si ji můžete užít v podobě, která odpovídala standardům roku bojové doktríny RAF v roce 1940. Dynamická kampaň, úroveň grafického zpracování, reálná zvuková složka a pokročilá umělá inteligence pak pouze dotvářejí celkově velmi dramatickou polohu simulace jak z hlediska audio-vizuálního kontextu, tak z hlediska simulovaných prvků v reálném čase.
Klíčový výčet nabídky simulace následuje níže:
- simulátor je postaven kompletně na technologii DIRECTX9
- stoprocentní simulace 3D interaktivního kokpitu (procesy spuštění, interakce myši)
- reálné kalibrované přístroje plně vycházející z dat letových příruček letadel
- nativní podpora systému trakcir3PRO + 6DOF (tedy včetně 6DOF VEKTORU!!)
v tomto případě oceníte naprosto volný pohyb hlavou ve všech zastoupených osách, systematické vizuální i zvukové vyhodnocování násobků přetížení (G), neuvěřitelně přesný systém padlock pohledu s využitím trackir3pro + 6DOF
- ultimátní možnosti dynamické kampaně
(v počtu zastoupených složek ve vzduchu mi velmi připomíná úspěšný simulátor European Air War) – defacto stovky letadel v prostoru, umělá inteligence vychází z tehdejší bojové doktríny a skripty AI současně ovládají tisíce letadel ve vzduchu i na zemi, které jsou již zapojené do bitev, nebo které teprve budou zapojeny do autenticky probíhajících bojů. Jedná se o autentickou dynamickou kampaň plně odpovídající skutečnostem v roce 1940, kampaň se odehrává nad reálným terénem a za reálných! Podmínek počasí - velmi přesná simulace infrastruktury výzvědných služeb na zemi i ve vzduchu (plnohodnotná funkce radaru s předáváním toků informací řídícímu stanovišti velení (central command) – tyto služby, jejich správa i rychlost nasazení a schopnosti, velmi ovlivňují probíhající boje
- reálné počasí
dynamická odezva počasí plně korespondující s historickou předlohou zaručuje frontální vývoj oblačnosti, nástupy studených front, přeháňky i bouřkové projevy – vše s velmi přesnou vizuální stavbou (bouřková oblaka), snížená dohlednost, turbulentní projevy, složky větru – počasí výrazně zasahuje do probíhajících soubojů, součástí jsou též reálné předpovědi počasí a tím i ovlivnění samotného plánování i předletové přípravy. Interakce jevů počasí s řídícím centrem velení – komunikace s věží
- podrobné skripty umělé inteligence (AI)
z AI skutečností bychom nejvíce upozornili na fakt, že počítačem řízené letouny se chovají velmi přirozeně a mají takové pracovní podmínky, nástroje i vybavení – způsob pilotáže, jako VY v roli pilota. Umělá inteligence dokonale pracuje s podmínkami počasí – tyto vyhodnocuje a dokáže využít oblačnosti ke svému prospěchu – např. kvůli vlastnímu krytí, či dočasnému úniku do bezpečí – funguje naprosto skvěle!!! Dále je zapotřebí zdůraznit fakt, že modely AI letadel plně odpovídají skutečnosti nejen z hlediska grafiky, ale též z hlediska chování - citlivost řízení, vyhodnocování manévrů, ale i způsob pilotáže, do kterého zasahuje vlastní management ovládání motoru (simulované jsou např. režimy motorů, stavění vrtule i ochuzování směsi) „dávkování řízení“ a následné reakce plně odpovídají relevantním faktům – zběsilé manévry překračující aerodynamické i mechanické meze zkrátka nehrozí nejen nám, ale ani AI pilotům – WOW!! Pokud např. oponent letí na daném typu letounu a vy víte, že tento manévr prostě nemůže zvládnout, můžete se na to spolehnout!
- velmi reálná zvuková složka (téměř bez chyby)
- extrémně zdařilá grafická složka
nejen 3D kokpity a modely letadel, ale také texturování, jevy počasí, přechody denní doby a hlavně exploze a výbuchy, to vše v dokonalém provedení - Interaktivní komunikace s CC i věží – a to právě např. z hlediska síly větru v dané výšce
- absence režimu multiplayer (bohužel v prvním vydání tohoto pokračování ZATÍM ne)
Co k tomu dodat? Battle of Britain: Wings of Victory rozšiřuje původní možnosti verze od Rowan Software a s novou technologií – podporující výhradně DIRECTX9 směřuje téměř k dokonalosti. Ano: multiplayer zatím chybí, ale jak bylo na E3 řečeno. Koncept simulace tak jak je navržen bude dále rozšiřován o možné softwarové nástavby… Popravdě: simulátor nabízí tolik možností v „off_line“ provedení, že si v prvních dnech létání na multiplayer ani nevzpomenete. A kdo ví: možná, že až se dostanete na dostatečně vysokou úroveň pilotáže i ovládání všech subjektů simulace, pokročíte též v kariéře dynamické kampaně, možná, že právě za nějaký čas se multiplayer v kódu simulace jako zvláštní softwarová nástavba objeví. O to víc bude potom multiplayer velmi zábavný, protože 60 letadel na každé straně na živo a v dobrém netkódu, by vývojáři svým zákazníkům určitě neměli nechat ujít.
Zkousel nekdo tohle litat???
Upravil/a 1stCL_Johann dne 13-06-2007 10:04
proč jsem si stále říkal, že to je "recenze" ala HIS ? ...
tak mi to nedalo a juknul jsem, co na to googl
a hle, jediný odkaz, co mi našel kus výše uvedeného textu, byl tento:
http://www.highinthesky.cz/hits/e-shop/default.asp?sekce=sortiment&id=64
:))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
jo, ten styl je skutečně nezaměnitelný - vysoce profesionálně
obchodnický
:)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
jo, ten styl je skutečně nezaměnitelný - vysoce profesionálně
obchodnický
clovek by mel vedet, ze jde neco takoveho napsat
Johann si timto OT zajistil domaci ukol, zjisti kdy a kdo to napsal a jaka posledni verze Sturmovika byla v te dobe venkuUpravil/a clone9cz dne 13-06-2007 18:26
Panove abych nevypadal jako prodejce Krouzy tak tuhle recenzi jsem nasel na highinthesky ale protoze jsem se tam dost dlouho nekoukal tak nevim kdy ji tam dal .Samozrejmne mne zaujalo to jak to tam vychvaluje a nesetri superlativy .Chtel jsem jen vedet jestli to nekdo z vas lital a co je na tom pravdy , ale mazani medu okolo huby by bylo od nej dost odvazny ,vzhledem k tomu ze u nej nakupujou taky lidi co litaj nejakej patek. Ja si to osobne v neblizsi dobe nekoupim a rad bych si pockal na Boba od Olega .Jenze kdyz jsem se dival na 1C Maddox tak tam nebyla o Bobu ani zminka a to ani v rozpracovanych hrach a vzhledem k tomu ze to Oleg lital uz pred trictvrte rokem, jako betaverzi, mnelo by to tam byt mezi jinymi hrami na kterejch pracujou a maj zajem na jejich vydani .Tak nevim jestli to vubec chtej nekdy vydat . !!!!
Upravil/a 1stCL_Johann dne 14-06-2007 09:06
takhle to totiz dopadne, kdyz se zeptas u prodejce profesionala
podporuje A cestinu ?
ANO
je kompatibilni A s produktem B ?
ANO
jaktoze mi nefunguje A s B ?
VY POUZIVATE KOMUNIKACINI ROZHRANI A s CESKYM KODOVANIM ? AHA
rozhodne bych od autora chtel vedet, co jsou ty "podrobné skripty" a jak to zjistil ... to by me fakt zajimalo, taky by me zajimalo, zda jsou skripty obycejne horsi nebo lepsi
... normalne hledam vykladovej slovnik a zakladam flame
Upravil/a clone9cz dne 14-06-2007 19:59
Hoper napsal:
jo, ten styl je skutečně nezaměnitelný - vysoce profesionálně
obchodnický
:)
clovek by mel vedet, ze jde neco takoveho napsat
Johann si timto OT zajistil domaci ukol, zjisti kdy a kdo to napsal a jaka posledni verze Sturmovika byla v te dobe venku;)
nevím, jestli jsem tě správně pochopil
mně se ta recenze, co by obchodní tah, opravdu líbí, myslím, že je napsatá skutečně profesionálně :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Prosím o informaci, jak to vypadá se slibovaným posledním patchem pro ILa: Už Oleg oznámil nějaké bližší datum, kdy bude vydán?
A bude obsahovat mapu Slovenska?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.