September 22 2025 04:29:21
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
War Thunder
313_Paegas
Co se týká FF je opravdu divný, je to od doby co rusi vymysleli FF podložku na židli http://warthunder...7/current/
Do té doby byl skvělý. A nebo je to tou naší G940ktou? Mrknutí
 
WT_Horrido
magot napsal:

a co damage model? Graficky, fyzika, přístroje ?? Mě se to teda nechce instalovat, děsím se pseudo simulací a v noci se budím s křikem že jednoho dne zaplní trh!


Neboj, trh nakonec zaplní real simulace E13A Jake. Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
1stCL_Fucida
Mertene, Paegasi, já se na to dívám ze svého úhlu pohledu, který si téměř nade vše ostatní cení letových modelů a hloubkové simulace letu i vedlejšch procesů. Můžete mi určitě tvrdit, že He 51, He 112, Bf 109 i Bf 110 (nicjiného jsem nezkoušel) jsou "divné", že pozdější letadla už jsou OK, ale mně osobně to přijde nepravděpodobné. Srovnávat můžu s pár typy letadel, co jsem reálně řídil, co jsem virtuálně nalétal a s tím, co jsem kdy o letadlech přečetl a viděl.

Ke grafice - WT je HW poměrně nenáročný, bude dobře vypadat na kdejaké herce. Ale na mém relativně silném počítači umí RoF i BoS vykouzlit obecně detailnější grafiku, jejíž efekty působí realisticky. S názorem, že příroda v RoFu je poněkud přehnaně pohádková, souhlasím. Hlavní body k dobru ale WT získává z hlediska zpracování měst, mraků a lesů.

Přestože z hlediska letového modelu vidím náskok u ostatních simů, celkově se mi to vážně docela dost líbí, není to vůbec špatné...a když se budou letové modely postupně přibližovat reálným 3 až 4 tunovým mašinám (tak jako se to stalo u původní IL-2 série s příchodem patche 4.0), budu velespokojen.

Nebojím se WT komukoliv doporučit k vyzkoušení, určitě to za zkoušku stojí.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Shadowdeath
Jo já jsem přesně ten typ, co se díky WT našel v letadélkách, a po čase přešel na něco "obtížnějšího". Takže za to má u mě WT velké díky. Občas si pustím arkádu, jen tak si zablbnout, prostě super instantní akce.
FRB jsem naposledy hrál cca před rokem. A hlavně FM byl důvod proč jsem přešel na jiné simy. Nějak jsem nemohl rozdejchat, že když jsem s Dorou spadnul na Lavočku o kilometr níže, a při stoupání se pak kouknu za sebe, a ono co nevidím lavočkin na 6 a vesele mě dostoupává, jako kdyby měl v prdeli raketu, tak to potopím a snažím se zdrhnout a ona pořád na 6 Mrknutí
Je to tomu už rok, tak možná už to taková hrůza není.
Další důvod proč to FRB přestal hrát je ten, že snad každým patchem se mě rozhodilo nastavení ovládání. Takže jsem už na to rezignoval a hraju myš klávesnice na default a jenom arkádu. Sice se to dá nějak importovat/exportvat, ale když to neumí udělat nějak normálně, tak na ně prdím.


Co se týče simulace letových vlastností, obecně mě to nepřijde tolik jiné od klasického šturma, spíše se Gaijin moc nepiplal s jednotlivými letadly, nevím jak se programují FM u letadel, ale tady mě to přijde jako kdyby každé letadlo mělo soubor s x parametrama a nějak tam ty hodnoty naplácali, ať už někde z wiki nebo si je vycucali z prstu Úsměv Tady se hrozně těším na BoSko, podle toho co slibovali, tak si na každém letadle dají pořádně záležet a FM udělají do detailu, snad nebudu zklamán.

Zde možná prosím o osvětlení od nějakých pamětníků, jestli to chápu dobře. Původně byl IL2 Sturmovik končící posledním packem 1946. Ten se jednoho krásného dne vzal a předělal se na multiplatformní hru jménem IL2 - Birds of prey. Na této verzy pracoval i Gaijin, který to pak přejmenoval na WT a dál vyvíjí?


Co se týče simulace obsluhy letadla, tak ani WT ani 1946 nejsou opravdovou simulací. Jak to bude s BoS uvidíme, ale asi to bude podobné. Udělat to moc komplexní, by odehnalo spoustu lidí.
Prakticky jenom mačknu start a letím. Např. DSC Mustang je v tomhle úplně někde jinde, nestartoval jsem ho od doby early accesu do BoS a asi bych to teď už bez návodu nedal Úsměv


Mraky jsou ve WT bombastický. Hlavně nízká oblačnost, to by člověk potřeboval stěrače.
Obecně je grafika u WT hodně líbivá. Ale pro mě je to BoS>WT>IL2. Kokpit LaGGa v BoSu, se nedá s tím z WT ani srovnávat.


Kdybych to měl shrnout zmého osobního pohledu (Mno každému se libí něco jiného, najdou se i lidi co si koupí fiata).
+ Pěkná grafika
+ Nenáročné na HW

- Systém expení/vylepšování - nemám to rád, člověka to nutí u toho pořád sedět, aby dosáhl na něco dalšího, pro mě = ztráta času, chci si k tomu večer sednout a zalítat si mapu s rozumným planesetem, a ne se jak blázen honit po nějakých dalších a dalších letadlech
- Sice se tváří jako F2P, ale aktivně hrající človek do toho dá víc pěněz, než kdyby si koupil hru + každý rok datáč (porovnávám s WoT co jsem svého času docela aktivně hrál)

+- Rychlá akce (ať už arkáda nebo FRB ), odstaruji/už letím a za chvilku jsem v boji. Výhoda, když má človek jenom chvíli na hraní nebo se chce jenom vyblbnout, ale když si chce pěkně zalítal a zahrát si "na reál", tak to musí hledat jinde.
+- Možnost se proletět v hromadě letadel, a z toho plynoucí smíšené pocity z FM u jednotlivých letadel. Není reálně si každé letadlo vypiplat do dokonalosti.
- ještě mínus související s bodem výše, aby se vůbec mohl v té hromadě letadel proletět, tak si je musí vyexpit
 
CSW_Cassius Chaerea
Nějak jsem nemohl rozdejchat, že když jsem s Dorou spadnul na Lavočku o kilometr níže, a při stoupání se pak kouknu za sebe, a ono co nevidím lavočkin na 6 a vesele mě dostoupává, jako kdyby měl v prdeli raketu, tak to potopím a snažím se zdrhnout a ona pořád na 6 Mrknutí
Tak to je klasika i ve šturmu na východní frontě. Jen na té západní se lavočce říká spit. A v Rise of Flight nahrazuje lavinu a spita camel.
 
1stCL_Fucida
Shadowdeath napsal:
Zde možná prosím o osvětlení od nějakých pamětníků, jestli to chápu dobře. Původně byl IL2 Sturmovik končící posledním packem 1946. Ten se jednoho krásného dne vzal a předělal se na multiplatformní hru jménem IL2 - Birds of prey. Na této verzy pracoval i Gaijin, který to pak přejmenoval na WT a dál vyvíjí?t


Nejsem si jistý, jestli jako základ posloužil IL-2: 1946, nebo ještě nějaká starší verze. Ale je to tak. Tak trochu blbé je, že prakticky všechny novinky, které přinesl vývoj Daidalosáků, se ve WT neobjevily a nejspíše neobjeví.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
313_Paegas
Něco o chlazení z Q&A Session - 1.37 Patch Discussion:

How well is the thermodynamic model of the engine simulated? Do we have any impact from a knocked out cylinders on overheat speed, air enrichment, cooling though the panels and not only through the radiator, etc.



At the moment our system includes few factors with the example of an engine with water cooling. We have water, we have oil, and we have the engine itself – cylinder head. In the calculations we also have:

A. temperature of the air around

B. how much of air is actually getting to the elements of cooling

C. total calculation of the incoming air flow and temperature of the air in general.

This is how it works at the moment.

.

In the future the system will be improved even more. We will be taking into account the position of the cylinders (top or the bottom) if it’s a star-shaped (radial) engine (aerodynamic fin shape of the cylinders, their position, angle, etc). We also will include overcooling issue too.
 
313_Paegas
A jenom malá poznámka k letovým modelům:


Will there be a possibility to view detailed FMs for every plane inside the game client?



Yes, we do want this a lot! We would gladly increase the amount of the parameters in the interface. Strictly speaking, at the moment we have only stable flight characteristics shown and we don’t show many of them that have equal influence on the gameplay, for example, acceleration, overheat and many more. The trouble is that we have a quite complex flight model (around 500 parameters that are used in calculations).
 
magot
1stCL_Fucida napsal:Nejsem si jistý, jestli jako základ posloužil IL-2: 1946

Nepoužil.
 
CSAF_Sajonez
Zdravím pánové.

Kolega z letky mi poslal tuto diskuzi abych se na ni podíval a nestačím se divit. Mnozí z vás jste zkušení piloti z ILa a to co se tady dozvídám je opravdu síla. Někdo mně už možná potkal, ale rád bych vám sem postnul svůj názor jakožto člověka, který se snažil s Gaijinem spolupracovat a dostal se až k Alpha Teamu. Zítra vám sem něco sepíšu a zareaguji na jednotlivé "přehrocené" a naivní příspěvky. Jen pro začátek WT byl na začátku opravdu velmi perspektivní projekt a FRB se jevil jako výborný kompromis mezi stálou akcí a simulátorem, nicméně za ten rok a půl to jde jenom ke dnu. Důvodem je špatná spolupráce s ruskými členy FM teamu a následný odchod mnohých odborníků, WT producenti mají v hlavě nakakáno a nikdo neodvádí svou práci tak jak by měl včetně grafického studia.
 
olda Olde maly
Největší prasárna, co ve WT je, že pro FRB nemaj kokpity bombrů a většiny dvoumotorových mašin. A serou na to. Pro arkádu a HB to nevadí, ale ve FRB lítat vícemotoráky je o ničem.
 
Garrett
Sajonez napsal:

Zdravím pánové.

Kolega z letky mi poslal tuto diskuzi abych se na ni podíval a nestačím se divit. Mnozí z vás jste zkušení piloti z ILa a to co se tady dozvídám je opravdu síla. Někdo mně už možná potkal, ale rád bych vám sem postnul svůj názor jakožto člověka, který se snažil s Gaijinem spolupracovat a dostal se až k Alpha Teamu. Zítra vám sem něco sepíšu a zareaguji na jednotlivé "přehrocené" a naivní příspěvky. Jen pro začátek WT byl na začátku opravdu velmi perspektivní projekt a FRB se jevil jako výborný kompromis mezi stálou akcí a simulátorem, nicméně za ten rok a půl to jde jenom ke dnu. Důvodem je špatná spolupráce s ruskými členy FM teamu a následný odchod mnohých odborníků, WT producenti mají v hlavě nakakáno a nikdo neodvádí svou práci tak jak by měl včetně grafického studia.


Jako hráč podobného online projektu (WoT) mohu říci, že je to úplně normální. Základ je dosáhnout určítého počtu platících zákazníků a tím si zajistit stálý přísun financí. Pak už si můžete dovolit experimentovat. Vždy do však vede k jedinému - zpřistupnit hru co největšímu okruhu hráčů. To pak vede k neustálým rozepřím na fóru. Jedni křičí že je to moc easy, druzí že je to moc těžké. Bohužel, těch "jednoduších" bývá platící většina.

Edit: Jinak teď jsem narazil na docela zajímavý problém. Chtěl jsem si zalítat plně realistické bitvy, ale hra po mě vyžaduje abych nejdříve absolvoval trénink landing/take off. Žádný problém říkám si, kdyby ten trénink ovšem neprobíhal neskutečně hovadským způsobem. Hra vám totiž vždy pauzne hru a vyzve vás k nějakému úkonu. Ovšem ta pauza přijde vždy v nejnevhodnější okamžik. Příklad: Dosedáte na dráhu, joistyck máte v určité poloze a hra vás zastaví a dožaduje se zničehonic přitáhnutí páky k sobě - vysvětluje to tím aby jste čumákem neorali brázdu. Jenže problém je v tom, že tu páku musíte zatáhnout opravdu hodně, jinak vás to nepustí dál. To má pak za následek že se znovu odlepíte od země a takhle to opakujete do nekonečna... Bohužel bez absolvování tréninku vás to nechce pustit do hry. Už se s tím trápím půl hodiny...
Upravil/a Garrett dne 29-12-2013 12:52
 
LEON
olda maly napsal:

Největší prasárna, co ve WT je, že pro FRB nemaj kokpity bombrů a většiny dvoumotorových mašin. A serou na to. Pro arkádu a HB to nevadí, ale ve FRB lítat vícemotoráky je o ničem.


Neboj, to dotáhnou modeři nějakým Ultrapackem Šklebící se
FPV Air Combat - hledáme nadšence pro tuto adrenalinovou modelářskou disciplínu, více info ZDE
Czech Rocket Society - moderní čeští raketoví modeláři, více info ZDE
 
https://www.rcfree.eu
1stCL_Fucida
Garrett napsal:
Edit: Jinak teď jsem narazil na docela zajímavý problém. Chtěl jsem si zalítat plně realistické bitvy, ale hra po mě vyžaduje abych nejdříve absolvoval trénink landing/take off. Žádný problém říkám si, kdyby ten trénink ovšem neprobíhal neskutečně hovadským způsobem. Hra vám totiž vždy pauzne hru a vyzve vás k nějakému úkonu. Ovšem ta pauza přijde vždy v nejnevhodnější okamžik. Příklad: Dosedáte na dráhu, joistyck máte v určité poloze a hra vás zastaví a dožaduje se zničehonic přitáhnutí páky k sobě - vysvětluje to tím aby jste čumákem neorali brázdu. Jenže problém je v tom, že tu páku musíte zatáhnout opravdu hodně, jinak vás to nepustí dál. To má pak za následek že se znovu odlepíte od země a takhle to opakujete do nekonečna... Bohužel bez absolvování tréninku vás to nechce pustit do hry. Už se s tím trápím půl hodiny...


Jo, tohle mi taky přišlo jako dost hloupý Úsměv. Jen lehce bouchni do kniplu a hned ho zase vrať na střed. Já to dal na první pokus a to jsem nikdy předtím neměl s WT co dočinění, tak to tak hrozný zase nebude.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
clone9cz
Sajonez napsal:

Důvodem je špatná spolupráce s ruskými členy FM teamu a následný odchod mnohých odborníků, WT producenti mají v hlavě nakakáno a nikdo neodvádí svou práci tak jak by měl včetně grafického studia.


Já bych se nedivil, pokud někdo musí předat třetí firmě data jako základ FM - pochybuju, že by měl Gaijin svůj výzkumný tým - a po pár letech jsou nuceni svoje dílo prznit, tak bych se na to taky asi ... se zánikem FRB se to jen může akcelerovat. Osobně jsem zvědavý jak to dopadne, určitě ale lépe než Wo(letající)T.
 
http://www.wwii-illusion.net
313_Paegas
Z minulosti:
Ještě pod 1C company ale už s Gaijinem vznikl někdy kolem roku 2008 IL 2 sturmovikL: Birds of Prey pro PS3/XBOX 360
YouTube Video



Je tedy pravděpodobné, že měli stejné zdroje dat. Nicméně PS3/XBOX vyžadoval jiný engine, než pro IL2 pro PC.
Jako další následovala verze Wings of Prey již v režiji Gaijinu, asi 2009. (v podstatě IL 2 sturmovikL: Birds of Prey, ale pro PC)
YouTube Video



Následoval addon Wings of Prey: Wings of Luftwaffe (2010?)
YouTube Video



Dálší verze a opět pro PS3 Birds of Steel
YouTube Video



No a to vše předcházelo dnešnímu War Thunderu.
YouTube Video



Mimochodem minulý měsíc vyšel War Thunder na PS4 a předpokládá se, že hráči z PC verze a PS4 se budou potkávat navzájem.
YouTube Video



Jak vidíte engine hry je tady dlouho a vyvíjí se už asi 5 nebo 6 let.
S IL2 má společné kořeny Mrknutí
 
Sanyo
WT vypadá graficky velmi pěkně. Při plné simulaci se ovládání a chování letadla dá označit za stejné jako na Ilu. Prostě bavilo mě to do doby, než jsem zjistil, že při plně realistické misi chybějící hráče doplňuje AI (jinou obtížnost odmítám hrát). Je i škoda, že si člověk nemůže vybrat co chce hrát. Ta alternativní historie mi trochu začíná vadit. Kdyby WT vyšla jako krabicová hra, kde si můžu vybrat letadlo jaké do té doby patřilo bez nějakého expení, byla by to bomba. Takhle to beru jenom jako bokovku ILa
 
Garrett
Sanyo napsal:

WT vypadá graficky velmi pěkně. Při plné simulaci se ovládání a chování letadla dá označit za stejné jako na Ilu. Prostě bavilo mě to do doby, než jsem zjistil, že při plně realistické misi chybějící hráče doplňuje AI (jinou obtížnost odmítám hrát). Je i škoda, že si člověk nemůže vybrat co chce hrát. Ta alternativní historie mi trochu začíná vadit. Kdyby WT vyšla jako krabicová hra, kde si můžu vybrat letadlo jaké do té doby patřilo bez nějakého expení, byla by to bomba. Takhle to beru jenom jako bokovku ILa


Mě teda osobně vadí to expení modulů, letadel a posádky. Tohle bych v realistické části úplně vypustil. Sedět u toho 3 měsíce abych si teprve mohl pořídit vysněný letoun, to nehodlám...
 
1stCL_Fucida
Je po dovolené a já to zase odinstaloval. Ale v budoucnu znovu rád vyzkouším.

Vylétávání si letadel mi nevadí a vylepšování např. jejich motorů v rámci historických reálií také ne. Upgradování pilota dokážu skousnout. To, že jsou planesety naprosto imaginární se mi ale nelíbí velmi.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
clone9cz
Jak to levelování posádky funguje ? Čím dýl se lítá, tím má pilot větší sílu na páce, a když je zraněnej, tak začíná levelit znova ? Nebo je to bída a počítá se jen odlítanej čas, případně kolik zásahů do nepřítele, tolik silnější pilot?
 
http://www.wwii-illusion.net
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,079,260 návštěv