Rychlomer v Tempeste - je 100% iste, ze budik ma byt v MPH? Ak ano Tempik hod prislusne referencie / manual, ja osobne to opravim.
Co sa Tempestu tyka, vidime ze ked ideme do hlbky a chceme daco riesit nie je to vobec take jednoduche, ze? Pride dakto s konkretnym a konstruktivnym riesenim?
Oskenoval jsem manuál schválený v červenci 44 a přikládám popis kokpitu z onoho manuálu. Případně můžu někam uploadnout manuál celý. Protože v celém manuálu se rychlosti udávají v MPH a zcela bez debat by byl nesmysl, aby manuál udával rychlost jiných jednotkách, než ukazoval budík v letounu.
Ohleně výhledu chápu zapeklitost věci. Řešením by byl lepší model pilota, nebo 6DOF, ale to je vzhledem k náročnosti nejspíš nereálné. Oříznutí by bylo takové polovičaté řešení. Nnicméně jsem stále přesvědčen, že to takhle je vyřešeno i u P-47 a P-51 a nejspíš i u jiných letadel. Přece jen kyklop pilot by pravděpodobně neměl vydět prakticky v žádném letounu s opěrkou hlavy.
Ale vážně netuším, jak to opravit snadno a bez prznění modelu.
Edit: Dal jsem to raději jako odkaz. Jsou to docela plachty a nevšim jsem si toho.
Upravil/a 606_Temp dne 26-01-2011 16:45
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
MK_KaiN napsal:
Aby se tohle dalo kompenzovat, tak by se na desce za pilotem muselo ubrat zhruba 3 cm na každé straně. Což je určitě nepřijatelné, že jo. Radši budete vymejšlet složitosti největší.
Robo napsal:
Preco by to bolo neprijatelne? To je stale tiez moznost, ak ma byt vysledkom, ze to bude 'vramci hry' v poriadku tak bude najjednoduchsie jednoducho odfidlikat casti tej dosky.
Dobře, pak ale proč že je špatně ta deska u modovaného Tempesta? Měl jsem za to, že je jen oříznutá
Pretoze ten mod dosku znizuje o dobrych 10-15cm a neubera tie 3 cm na stranach ako navrhuje KaiN. Ta uprava v mode sa tvarom moc na predlohu nepodoba, je to skor pofiderny cheat ako riesenie problemu.
Tak v tom manuálu má rychloměr v MPH, našel sem obrázek cockpitu z Typhoona, kde je taky vMPH
[img]http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/9/4/0412497.jpg[/img] is not a valid Image.
A pak tenhle, kterej má být z Hawker Sea Fury a ten vypadá stejně jako má Tempest v ilovi a je v knotech http://forum.keyp...1104963359Upravil/a Kimla dne 26-01-2011 16:56
Promiňte, že se vracím k vytrimování Spita -lehký na nos : K nadhledu poslouží třeba to, co jsem zahlédl na Wikipedii o Sopwith Camel :
"In level flight, the Camel was markedly tail-heavy. Unlike the Sopwith Triplane, the Camel lacked a variable incidence tailplane, so that the pilot had to apply constant forward pressure on the control stick to maintain a level attitude at low altitude. However the aircraft could also be rigged in such a way that at higher altitudes it was able to be flown "hands off."
J. Quill OBE, AFC, FRAeS o podélné stabilitě a problémech kolem toho píše ve své knize Spitfire - Příběh zkušebního pilota.
Někdy kolem února 1942 dostal Quill hlášení o špatně vyvážených Spitech u 65. perutě sidlící v té době v Debdenu. Rozjel se tam otestoval si jich pár a zjistil, že těžiště bylo opravdu hodně mimo povolený rámec.
Špatné vyvážení se např. projevilo tím, že G/Cpt Peel aniž by chtěl při vybírání střemhlavého letu přehnal G a to tak že se v kopitu zhroutil a vzal hlavou o knipl....
Dále Quill vyslovuje doměnku, že špatné vyvážení Spitů vedlo v letech 1941 - 1942 k výraznému nárůstu strukturálních selhání které vedlo ke smrti pilotů. Při vyšetřování se nic závažného nezjistlo. Původně se předpokládalo, že to byla chyba pilotů, že nadměrně namáhali stroje, ale komise prý žádnou příčinu těchto selhání neobjevila. Nicméně Quill tvrdí, že s velkou pravěpodobností nebyla 65. peruť jediná u Fighter Command co měla nevyvážené Spity. A s nějvětší pravděpodobností toto vedlo k tomu, že piloti mohli velice snadno v oblacích ztratit kontrolu což mohlo vést k těmto nehodám. Přechodně tento problém vyřešili přidáním protižávazí do výškovky, které mělo za následek, že pilot to již při přitahování nemohl přehnat. Nicméně prý si na tostěžovali piloti, kterým to zase znesnadńovalo míření.... Nakonec se to vyřešilo jednoduchou aerodynamickou úpravou výškovky.
Ale to co tam píše je, že čím více bylo těžiště posunuto směrem k ocasu, tím méně stabilní Spit byl. Jako stabilitu popisuje schopnost, nebo neschopnost letadla vrátit při vychýlení výškovku zpět do neutrální pozice bez pomoci pilota. Těžiště posunuté vzad způsobovalo, že Spit při přitažení neměl tendenci vychýlenou výškovku vracet zpět, ale spíše naopak.
[quote]Comu nerozumiem je, ze so 6DoF modom od sHr sa naklonim poza opierku c Dore a vidim aj to, co nemam, ale v Tempeste sa neda hlavou pohnut v doprava ani dolava.
Tak tomu zase nerozumím já, v Tempestu se se můžu podívat i na ostruhové kolečko (přes díru), ale výhledy dozadu se mi zdají "normální". Mluvím o 6DoF od sHr.
Viz: http://www.youtub...6exsxNba_g
Hmmm fakt docela reálný ve stísněným letadle se hlavou šoupnout o cca 30 cm, pak ji otočit o cca 80° a pak ještě šoupnout o dalších 20cm nahoru a přitom hlavou projít zkrz kokpit. No fajn to je jojo kdysi totiž měli piloti místo krku chobot .
@Joe Hallenbeck:
o správné poloze těžiště ví prakticky každý modelář, který zalétával třeba jen neřízený větroň. Nemyslím stavitele sochy letadel, aka kitaře, lol.
Diskuse se tu semtam dotýká i samotnýho pilota, jeho pozice, parametrů... ale jakýho? V IL2 není nic - ani ruce na kniplu, ani nohy na pedálech... můžu se při rozhlížení podívat přímo na sedačku. Prostě řídí duch.
Tohle mi osobně přijde nereálný až dost.
Upravil/a VCAF_Joe dne 26-01-2011 21:19
U Tempesta bylo (mohlo být) řešením oříznutí desky o x cm. Fajn. Jak určíme o kolik cm ?
A budou si DT pamatovat, že pokud by náhodou někdy časem došlo k vyřešení problému s pohybem hlavy, že se u Tempa má zase těch x cm vrátit ?
A skončíme Tempestem nebo se pak plynule přesuneme ke Ki-43 I ? Viděli jste někdy, co má pilot za pidi desku za sebou, co má za překryt a co pak vidí za hrůzu, když otočí hlavu "dozadu" ? Na téhle je to hodně markantní, ale i taková Ki-84 by toho mohla vidět o něco víc. A on i třeba takový Išak, ač se nezdá, by toho měl vidět daleko více do zadní strany, když se pilot otočí...
Osobně si tedy myslím, že ač jsou piloti několika letadel tímto dosti znevýhodněni, pokud existuje šance na vyřešení problému hlavy (a dvou očí) nechal bych to teď být jak to je....
Ten pohyb hlavou by pak mohl vyřešit i takové věci, jako umožnění vidění palivoměru nejen u Jaka, ale třeba i u Shidena, aniž by pilot musel úplně stáhnout plyn :)
Uzin napsal:
@Joe Hallenbeck:
o správné poloze těžiště ví prakticky každý modelář, který zalétával třeba jen neřízený větroň. Nemyslím stavitele sochy letadel, aka kitaře, lol.
Jsem si jednou takové malé jednoduché RC Spitfire Mk.I postavil, rozpětí mělo 82cm a bylo poháněmo malým "střídavým" elektromotorem. Těžiště jsem odhadl špatně, bylo moc vzadu. Takže první zalétávací let byl dost tragikomický. Ono se to nezdá ale ty starší spity měli docela krátký čumák. Vyvážení olovem bylo u modelu netbytné. Pak už byl jak beránek.
Chování spita v 4.10, se tak létání s nedováženým modelem i trochu podobá, zejména tendence se vzpínat bez patřičného vytrimování a jedovatější vlastnosti na pádové rychlosti
Falkone, sám jsem ji proměřil a opravdu u země dělá +/- 590 km/h. Tzn. létá cca o 30 km/h rychleji, než reálná G-14/AS a cca o 60 km/h rychleji než G-6/AS.
Jak píše Fucida. Jako je možné, že se na různých mapách může rychlost mírně měnit. Na výšce 0 by to mělo být teoreticky 582, s narůstajícími metry to samozřejmě roste. Můžeme se tedy bavit o tom, že se dá řádově v jednotkách slevit o pár km/h. Tudíž netrvám na 30 km/h 20-25? Dobrá tedy.
Upravil/a 606_Temp dne 27-01-2011 05:16
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
[quote]Comu nerozumiem je, ze so 6DoF modom od sHr sa naklonim poza opierku c Dore a vidim aj to, co nemam, ale v Tempeste sa neda hlavou pohnut v doprava ani dolava.
Tak tomu zase nerozumím já, v Tempestu se se můžu podívat i na ostruhové kolečko (přes díru), ale výhledy dozadu se mi zdají "normální". Mluvím o 6DoF od sHr.
Viz: http://www.youtub...6exsxNba_g
Hmmm fakt docela reálný ve stísněným letadle se hlavou šoupnout o cca 30 cm, pak ji otočit o cca 80° a pak ještě šoupnout o dalších 20cm nahoru a přitom hlavou projít zkrz kokpit. No fajn to je jojo kdysi totiž měli piloti místo krku chobot .
Souhlasím s tím chobotem, ale asi ti vypadl kontext. Jednalo se mi o to, že Robo nemůže v kabině Tempesta pohnout hlavou pomocí módu 6DoF doprava - doleva!
L382_Conan napsal:Souhlasím s tím chobotem, ale asi ti vypadl kontext. Jednalo se mi o to, že Robo nemůže v kabině Tempesta pohnout hlavou pomocí módu 6DoF doprava - doleva!
Veruze nemozem... To co som videl v tom videu ja urobit nedokazem s mojim TrackIR 5+ sHr 6DoF, neda sa mi pozriet hore ponad dosku ani nakuknut povedla nej.
Mozne vysvetlenia: bud pouzivas starsiu verziu 6DoFu kde nebol pohyb obmedzeny / alebo to je tym, ze musim pouzivat software na TIR4 (inak mi nejde vyhladzovanie hran) / alebo to je tym, ze to mam nejak zle nastavene.
Fucida, Tempik - jasne, je pri zemi rychlejsia ako ma byt, tych 580-590 je v hre realny udaj (zavrety chladic, MW50, sauber knüppeln...). Falkon ovsem presne pochopil moj argument, ze vsetko v hre lieta len plus minus autobus ako predloha, a uz len vzhladom na engine hry to nikdy nebude dokonale. Miesta na opravy je dost a ja budem len rad, ked sa to vsetko poopravuje a vykony v hre sa zlicuju s realnymi grafmi lepsie ako su teraz. Ta odchylka cca 5% nie je zanedbatelna, ale moja pointa bola, ze to je skor standard v Ilovi, ked si vezmeme klucove parametre letoveho modelu hocktoreho namodelovaneho lietadla, bohuzial...
L382_Conan napsal:Souhlasím s tím chobotem, ale asi ti vypadl kontext. Jednalo se mi o to, že Robo nemůže v kabině Tempesta pohnout hlavou pomocí módu 6DoF doprava - doleva!
Veruze nemozem... To co som videl v tom videu ja urobit nedokazem s mojim TrackIR 5+ sHr 6DoF, neda sa mi pozriet hore ponad dosku ani nakuknut povedla nej.
Mozne vysvetlenia: bud pouzivas starsiu verziu 6DoFu kde nebol pohyb obmedzeny / alebo to je tym, ze musim pouzivat software na TIR4 (inak mi nejde vyhladzovanie hran) / alebo to je tym, ze to mam nejak zle nastavene.
Fucida, Tempik - jasne, je pri zemi rychlejsia ako ma byt, tych 580-590 je v hre realny udaj (zavrety chladic, MW50, sauber knüppeln...). Falkon ovsem presne pochopil moj argument, ze vsetko v hre lieta len plus minus autobus ako predloha, a uz len vzhladom na engine hry to nikdy nebude dokonale. Miesta na opravy je dost a ja budem len rad, ked sa to vsetko poopravuje a vykony v hre sa zlicuju s realnymi grafmi lepsie ako su teraz. Ta odchylka cca 5% nie je zanedbatelna, ale moja pointa bola, ze to je skor standard v Ilovi, ked si vezmeme klucove parametre letoveho modelu hocktoreho namodelovaneho lietadla, bohuzial...
1stCL_Fucida napsal:
Falkone, sám jsem ji proměřil a opravdu u země dělá +/- 590 km/h. Tzn. létá cca o 30 km/h rychleji, než reálná G-14/AS a cca o 60 km/h rychleji než G-6/AS.
Fuci, mohol by si prosim publikovat svoj test a vysledy, ako si k nim prisiel? Tiez som to testoval ale moja G6/AS tak rychlo neleti Budem rad, ked mi povies kde v testoch robim chybu, resp. zverejnis svoj test pre porovnanie.
Ako som to meral ja:
- software: 4.10m CISTA - to znamena ziadne mody, ziadny UP, ziadny "mod enabler" a v nom zapnuta "stock 4.10"
- konfiguracia lietadla - Bf-109 G6/AS, 100% paliva, Default vyzbroj, 110% plyn, MW50 zapnuta, Radiaror Closed.
- let prebiehal v 2 zakladnych fazach:
1) dajv z vysky a pockat, kym sa rychlost ustali. Za "ustalenu" rychlost povazujem taku, ktoru dokazem "udrzat" pocas 2 minut (bez vyrazneho posunu nahor/nadol) a ktoru je po pripadnym spomaleni mozne opatovne ziskat
2) spomalenie, vychladenie, a znovu pokus o rozbehnutie z nizkej rychlosti na maximalnu
- testoval som na 2 mapach - Okinawa a Stalingrad, cize jeden let prebiehal v lete a druhy v zime (kvoli porovnaniu vplyvu teploty vzduchu na vykon, ale nie som si isty, do akej miery to IL simuluje)
- oba lety prebiehali vo vyske cca 10-30 metrov nad zemou
- hodnoty boli urcene pomocou SpeedBaru, takze zakladna nepresnost merania je +/- 5km/h
- samozrejme som sa snazil drzat gulicku v strede ako najlepsie mi to slo a letiet co najplynulejsie
Test Okinawa:
- track k stiahnutiu
- Dosiahnute maximalne rychlosti:
1) maximalka po dajve - 570 +/- 5 km/h (v case 2:01 - 4:40 podla tracku)
2) zrychlenie - 570 +/- 5 km/h (v case 8:59 - 11:00)
3) ako bonus som skusil, ako rychlo to leti s otvorenym chladicom - nameral som 550 km/h (5:10 - 7:10)
Test Stalingrad:
- track k stiahnutiu
- Dosiahnute maximalne rychlosti:
1) maximalka po dajve: 575 +/-5 km/h (rychlost preskakovala medzi 570 a 580, z coho usudzujem, ze to je hodnota 575 ak SpeedBar pouziva klasicke aritmeticke zaokruhlovanie (v case 2:07 - 4:21 bola indikovana rychlost 580, od 4:21 - 6:44 rychlost preskakovala medzi 570 a 580)
2) zrychlenie - 570 +/- 5 km/h (v case 8:37 - 11:05)
Suma sumarum:
Tempiku, ty si od zaciatku tvrdil 590, niekto z grafov vycital 582, ja som nameral cca 570. Povodne si tvrdil, ze ma letiet 550, Barry ti ukazal graf ze by mala letiet 560. Ked porovnam extremy, tak ty si argumentoval s "rozdielom od predlohy" o 40 km/h (rozdiel krajnych udavanych hodnot 590-550), ja mozem tvrdit, ze rozdiel je len 10 km/h (rozdiel najblizsich hodnot 570-560).
Mojim cielom nie je obhajovat model G6/AS - mnohi ste sa tu zhodli v tom, ze je "prestreleny", a ja tento "poznatok" respektujem (mne osobne je to jedno, ja sa v tom nevyznam).
Skor chcem poukazat na strasnu relativitu argumentov a 'nezmyselnost' dohadov, kedy sa tu sermuje "presnymi" cislami, ktore mozu byt pravdive len za istych specifickych (a mozno okrajovych) okolnosti.
Upravil/a falkon dne 27-01-2011 11:48
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.