No, povedal by som, ze tie fotky na predoslej stranke su vypovednejsie, kedze ukazuju dosku zo strany pilota. Vyhlad by mal byt lepsi, ale otazka znie ako to dosiahnut.
Robo napsal:
Ked posunies oci pilota hned 20cm vpred, stale nebudes vidiet co potrebujes. Nie je to az take jednoduche
Před MNOHA lety jsme se ZelenýmStromečkemSOčimaDělajícímHU debatili, jak vylepšit výhled z Fw 190. Byl to rok 2006, nebo 2007, módy neexistovaly, ale vědělo se, že viditelnost přední lišty není správná. Navíc LesniHu si už tehdy s ILem hrál dost do hloubky.
Tehdy jsme se pobavili i o možnosti o pár centimetrů zvednout hlavu pilota, čímž by došlo k zvednutí zaměřovacího kříže a dalo to více prostoru mezi lištou a křížem samotným, což by poněkud usnadnilo deflekci. Tehdy LesniHu odhadoval, že i nějakých pár cm (přesnou hodnotu si nepamatuju), třeba 2 - 5, by věci mohlo pomoct. Domnívám se, že těch 20 cm by pro Tempesta stálo za úvahu. Výhledu by to 100% neuškodilo a nereálné to taky není (i zcela napevno ukurtovaný pilot dokáže hlavu o takovýto kus dopředu vyklonit). Domnívám se, že právě tímto (a ne jiným) směrem by se optimalizace výhledu z Tempestu měla ubírat.
Otázka je, jestli by mírné zvednutí hlavy (v poloze kdy pilot nekouká přes zaměřovač) nepomohlo i v Jacích - aby bylo vidět na palivoměry. Domnívám se, že Jaky jsou pro sim zcela klíčové typy, naprosto srovnatelně se Spitfiry, Fw 190 či Bf 109.
1stCL_Fucida napsal:Domnívám se, že těch 20 cm by pro Tempesta stálo za úvahu. Výhledu by to 100% neuškodilo a nereálné to taky není (i zcela napevno ukurtovaný pilot dokáže hlavu o takovýto kus dopředu vyklonit). Domnívám se, že právě tímto (a ne jiným) směrem by se optimalizace výhledu z Tempestu měla ubírat.
Ja som to vcera vyskusal, sice neuskodilo, ale ani moc nepomohlo.
1stCL_Fucida napsal:Otázka je, jestli by mírné zvednutí hlavy (v poloze kdy pilot nekouká přes zaměřovač) nepomohlo i v Jacích - aby bylo vidět na palivoměry. Domnívám se, že Jaky jsou pro sim zcela klíčové typy, naprosto srovnatelně se Spitfiry, Fw 190 či Bf 109.
Robo napsal:
No, povedal by som, ze tie fotky na predoslej stranke su vypovednejsie, kedze ukazuju dosku zo strany pilota. Vyhlad by mal byt lepsi, ale otazka znie ako to dosiahnut.
Dodelat jeste dve polohy hlavy vyklonenou doprava vyklonenou doleva ?
Kdyby to bylo treba jen o 10cm tak by to slo genericky aplikovat na vsechna letadla.
606_Tempik napsal:
Výborně Robo. A mohl bys teď najít stejné(podobné) záběry P-47 a P-51 pro porovnání s tím Tempestem? Jako 3D model je věc hezk, ale není v něm totiž vidět pozice pilotovi hlavy jak už tu padlo, který má pravděpodobně u Olega polovinu lebky v opěrce.
Chvilku jsem googlil, jak to vypadá u Mustangu - opěrka je to trochu vidět např. tady:
K vyhledu z Tempesta:
To co ted napisu berte s rezervou, protoze s 3D modely nedelam a pisu jen na zaklade pocitu primo ze hry.
Pripada mi, ze v soucasnosti je to s kamerou tak, ze je na jednom miste a "kloub" (bod otaceni) je porad na stejnem miste a to primo v miste "objektivu" kamery. Tak mi to aspon pripada pri maximalnim otoceni vlevo a vpravo. Pokud to tak neni, bylo by mozne udelat to tak, aby kloub byl par centimetru za objektivem? Tzn objektiv posunout mirne vpred a kloub nechat tak jak je. Pripada mi, ze by se tim pri otoceni hlavy do strany dostal objektiv (oci pilota) vice do strany a bylo by kolem desky lepe videt vzad.
Upravil/a lochness dne 26-01-2011 11:00
1stCL_Fucida napsal:Domnívám se, že těch 20 cm by pro Tempesta stálo za úvahu. Výhledu by to 100% neuškodilo a nereálné to taky není (i zcela napevno ukurtovaný pilot dokáže hlavu o takovýto kus dopředu vyklonit). Domnívám se, že právě tímto (a ne jiným) směrem by se optimalizace výhledu z Tempestu měla ubírat.
Ja som to vcera vyskusal, sice neuskodilo, ale ani moc nepomohlo.
Minimálně by červení nemohli říct, že se pro ně nic nedělá
Nicméně roky si pohrávám s myšlenkou (a nebudu sám, zda by šel změnit model otáčení hlavy tak, aby se oči nepohybovaly v ose (přímce), ale po obvodu válce o průměru průměrné hlavy. Mírně by to zlepšilo výhled vzad a bylo by to i reálnější. Navíc si jsem jistý, že by nevadily ani současné díry v kokpitech - nebyly by vidět. Otázka je, co na to engine
1stCL_Fucida napsal:Minimálně by červení nemohli říct, že se pro ně nic nedělá
Veci sa nerobia pre modrych ani pre cervenych ale pre hru.
1stCL_Fucida napsal:Nicméně roky si pohrávám s myšlenkou (a nebudu sám, zda by šel změnit model otáčení hlavy tak, aby se oči nepohybovaly v ose (přímce), ale po obvodu válce o průměru průměrné hlavy. Mírně by to zlepšilo výhled vzad a bylo by to i reálnější. Navíc si jsem jistý, že by nevadily ani současné díry v kokpitech - nebyly by vidět. Otázka je, co na to engine
Na tomto robi(l) MW a zatial to je stale WIP a odlozene ad acta - ide samozrejme o 6DoF variantu:
[img]http://i25.photobucket.com/albums/c60/Hot31Rod/Il2/DefPos.jpg[/img] is not a valid Image.
Spodny koniec zltej palicky je pilotov zadok a je pevne ukotveny v priestore, medzi zltou a zelenou tyckou je klb, okolo ktoreho moze zelena tycka rotovat. Kamera (pilotove oci) su na konci zelenej tycky.
nahodna pozicia
[img]http://i25.photobucket.com/albums/c60/Hot31Rod/Il2/MovePos.jpg[/img] is not a valid Image.
Funguje to pekne, samozrejme vacsina kokpitov v Ilovi s tymto neratala a nie su na to usposobene. Jedna vec je urobit testovacie 6DoF na mys a druha vec je mat v Ilovi oficialnu podporu TrackIRu.
Robo napsal:
Veci sa nerobia pre modrych ani pre cervenych ale pre hru.
Mně je to jasný Jen jsem si nemohl odpustit si do červených smraďochů šťouchnout
Funguje to pekne, samozrejme vacsina kokpitov v Ilovi s tymto neratala a nie su na to usposobene. Jedna vec je urobit testovacie 6DoF na mys a druha vec je mat v Ilovi oficialnu podporu TrackIRu.
Jo, vypadá to na dobrej nápad, jak udělat víceméně reálný omezení 6 DOF. Já si ho omezoval přímo v softwaru 6 DOF, aby to víceméně odpovídalo možnostem pohybu reálně ukurtovaného člověka + aby ještě nebyly vidět díry. Nicméně tohle je celý pořád (imho) zbytečně složitý a směřuje to k 6 DOF. Ta úprava, se kterou si pohrávám, by byla výrazně jednodušší a asi i současným ILem přijatelná. Ale možná radši budu pokračovat v psaní svých litánií o Fw 190
Největší problem v Ilovi je, že pilot ve hře je kyklop. Má jen jedno oko uprostřed simulované hlavy. Proto se zdá že to není v pořádku. Když je v Ilovi před okem 6cm překážka, v určité vzdálenosti, tak nic nevidím. V realu je to samo jinak, vidíš v pohodě, pac máš oči dvě. To samé je s tou deskou. Pilot tam nemusel cpát obě oči, stačilo jedno, mozek to dopočítal. Těch pár cm prostě chybí.
Aby se tohle dalo kompenzovat, tak by se na desce za pilotem muselo ubrat zhruba 3 cm na každé straně. Což je určitě nepřijatelné, že jo. Radši budete vymejšlet složitosti největší. Upravil/a MK_KaiN dne 26-01-2011 12:08
MK_KaiN napsal:Aby se tohle dalo kompenzovat, tak by se na desce za pilotem muselo ubrat zhruba 3 cm na každé straně. Což je určitě nepřijatelné, že jo. Radši budete vymejšlet složitosti největší.
Preco by to bolo neprijatelne? To je stale tiez moznost, ak ma byt vysledkom, ze to bude 'vramci hry' v poriadku tak bude najjednoduchsie jednoducho odfidlikat casti tej dosky. Cely cas sa snazim napisat, ze vsetko v ilovi je o kompromisoch.
Kompromis medzi tzv. realitou (o ktorej tu vieme houby, alebo kto z nas sedel v Tempeste a vie s istotou povedat ako to ma naozaj byt?) a limitov enginu staruckej hry. (kde je vo vsetkych lietadlach, t.j. nie len v Tempeste pilot kyklop a na pozeranie nam sluzia 2 pohlady, medzi ktorymi prepiname rychlejsie ako ninja)
Kompromis medzi tym, co sa urobit da a co sa urobit oplati.
Kompromis medzi rozdielnymi a casto rozpioruplnymi referenciami atd atd. Ked si toto uvedomime, tak nas nejake drobnosti prestanu iritovat, alebo ked nie, tak ponukneme KONSTRUKTIVNE navrhy na ich vyriesenie.
Z reportov tu spominanych:
Municia do MG151/20 - neviem kde je ta osoba, ale ma tam original manualy potvrdzujuce cislo 200, nie 150. Vo finskych manualoch sa sice pise 160 (vaha, spolahlivost), navrhuje sa dat default 200 a moznost less ammo (150) s tym, ze mapmaker bude mat moznost povolit len tu druhu moznost v scenaroch, kde to podla neho bude mat vyznam. Otazka je ci sa to oplati robit a ci to je pre hru dolezite.
Rychlomer v Tempeste - je 100% iste, ze budik ma byt v MPH? Ak ano Tempik hod prislusne referencie / manual, ja osobne to opravim.
Bug v IAR 81 - drobnost ale uz je to opravene
Rychlomer v B-25 - toto hlasil Permon, je tam ozaj chyba, upravi sa textura. Opat, ak mate dakto naporudzi referencie, tak sem s nimi.
Co sa Tempestu tyka, vidime ze ked ideme do hlbky a chceme daco riesit nie je to vobec take jednoduche, ze? Pride dakto s konkretnym a konstruktivnym riesenim?
kdyz jsem rpave koukal na jedno z nvoych videii BigSilverHotDoga (link na youtube tu), tak jsem si kolem 6. minuty vsim, ze tam ta deska Tempestu je vyresena o dost elegantnejs(mozna uz je videt az moc za letadlo). Anzto ani jedno nepouzivam, je to vysledek 6dof ci modu?
lochness napsal:
kdyz jsem rpave koukal na jedno z nvoych videii BigSilverHotDoga (link na youtube tu), tak jsem si kolem 6. minuty vsim, ze tam ta deska Tempestu je vyresena o dost elegantnejs(mozna uz je videt az moc za letadlo). Anzto ani jedno nepouzivam, je to vysledek 6dof ci modu?
MK_KaiN napsal:
Aby se tohle dalo kompenzovat, tak by se na desce za pilotem muselo ubrat zhruba 3 cm na každé straně. Což je určitě nepřijatelné, že jo. Radši budete vymejšlet složitosti největší.
Robo napsal:
Preco by to bolo neprijatelne? To je stale tiez moznost, ak ma byt vysledkom, ze to bude 'vramci hry' v poriadku tak bude najjednoduchsie jednoducho odfidlikat casti tej dosky.
Dobře, pak ale proč že je špatně ta deska u modovaného Tempesta? Měl jsem za to, že je jen oříznutáUpravil/a 310_Max dne 26-01-2011 15:30
Allite dik, ale nejde o testy v MPH ale cisto len o ten budik.
torr napsal:Jestli ti nestačí tento odkaz kde je rychloměr tak potom už nevím co by si chtěl víc http://www.spitfi...%2012.html
Chcel by som manual alebo inu nepriestrelnu referenciu a teda rukolapny dokaz, ze tomu tak naozaj bolo. Odkaz niekde z netu nestaci, prepac, a to opomijam ton tvojho prispevku. Ten budik moze byt kludne povojnovy bohvie skade a ja sa nechcem dostat do situacie ze to reportujem, opravim, a potom budu chodit otazky ze WTF a ja budem za debila. Tak sa ukludni lepsie nacri.
Treba si uvedomit, ze clovek co ten kokpit robil asi nebol ziadny mumak a ked uz si dal tu robotu a do detailov to namodeloval, asi mal nejaky dovod aby budik nakreslil tak ako je. Takze znova vravim, nie je problem zmenit ale na zaklade coho? Manual, referenice, info. Nie link na burzu s RAF pristrojmi, ktorych popiska moze byt nespravna /zavadzajuca / spravna ale pre ine obdobie, iny modela atd atd.
lochness napsal:
kdyz jsem rpave koukal na jedno z nvoych videii BigSilverHotDoga (link na youtube tu), tak jsem si kolem 6. minuty vsim, ze tam ta deska Tempestu je vyresena o dost elegantnejs(mozna uz je videt az moc za letadlo). Anzto ani jedno nepouzivam, je to vysledek 6dof ci modu?
To je MOD, ktory som tu nalinkoval hned na zaciatku diskusie, strana 64. Nie je to moc dobre riesenie, je to skor cheat.
MK_KaiN napsal:
Aby se tohle dalo kompenzovat, tak by se na desce za pilotem muselo ubrat zhruba 3 cm na každé straně. Což je určitě nepřijatelné, že jo. Radši budete vymejšlet složitosti největší.
Robo napsal:
Preco by to bolo neprijatelne? To je stale tiez moznost, ak ma byt vysledkom, ze to bude 'vramci hry' v poriadku tak bude najjednoduchsie jednoducho odfidlikat casti tej dosky.
Dobře, pak ale proč že je špatně ta deska u modovaného Tempesta? Měl jsem za to, že je jen oříznutá
Pretoze ten mod dosku znizuje o dobrych 10-15cm a neubera tie 3 cm na stranach ako navrhuje KaiN. Ta uprava v mode sa tvarom moc na predlohu nepodoba, je to skor pofiderny cheat ako riesenie problemu.
[quote]Comu nerozumiem je, ze so 6DoF modom od sHr sa naklonim poza opierku c Dore a vidim aj to, co nemam, ale v Tempeste sa neda hlavou pohnut v doprava ani dolava.
Tak tomu zase nerozumím já, v Tempestu se se můžu podívat i na ostruhové kolečko (přes díru), ale výhledy dozadu se mi zdají "normální". Mluvím o 6DoF od sHr.
Viz: http://www.youtub...6exsxNba_g
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.