Battle of Stalingrad - žvanírna 2016
|
Ajvn |
Přidané 16-01-2016 22:22
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Ne ne chlapci z toho už jsem vyrost. Abych se tady přežíral. Nebudu hledat knížky které jsem četl před některé nevím kolika léty. Dneska už absolutně nepřiřadím tu kterou informaci ke konkrétnímu skopčákovi. Prostě mám X let celkovou povědomost o Bf-109. Nikomu tento názor nevnucuju, když si myslíte opak-prosím.
Jenom doufám, že modrá lobby nebude mít V BoS vliv jako v IL-2. |
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 16-01-2016 22:38
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
Jsem rád že někdo dokáže vyrůst z ověřování informací, hodně to pak usnadní práci takovým Dr. G. Takže agentura JPP má názor, který holt nemáme s čím porovnat. Až zase něco budeš vědět jako hotovou věc, nezapomeň napsat.
Upravil/a CSW_Cassius Chaerea dne 16-01-2016 22:41
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 16-01-2016 22:39
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
@57_OTU ajvn
Takhle to tady nejde se z toho vykroutit, napiš alespoň dvě tři negativní vlastnosti, o kterých jsme tu před chvílí nenapsali. Ještě totiž nejsi president! |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 16-01-2016 22:58
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Už jsem to tady psal. Stejně jste to nechtěli slyšet.
Například: Při startu uhýbal na stranu. Byl kumšt ho udržet rovně. Mám vám ty piloty přitáhnout na nějaký slet? jinak se to dokázat nedá.
Ptám se: Kolik publikací s názory německých pilotů BF-109 jste četli?
Ne nemyslím suchopárné, technické, vědecké teoretické pindy. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 16-01-2016 23:13
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
No, tak to máš málo účinná směrovka.
Co si k tomu pamatuju, tak to byl problém při prudkém rozjezdu a dost tuto negativní vlastnost ovlivňoval boční vítr, ale to byla vlastnost třetiny letadel, pokud nebudeme definovat nějakou přesnou rychlost větru.
Nehledě na to, se to týkalo jen verzí s nezamykatelnou ostruhou, což se odstranilo už na Emilovi (éro na malé rychlosti s nedostatečně ofukovanou směrovkou vybočilo a přidal-li pilot plyn, byl v poli).
Obdobný problém byl při přistání, když se nezamykatelné ostruhové kolečko při odrazu od země natočilo do boku nebo rozvibrovalo. Proč se problém neřešil na prototypech ten, že do bojovýho nasazení asi nebyl, to ale jen vyvozuji.
Pak tu máme "těžko nohu", opět je to ale jen u některých verzí a za určitých rychlostí. Je to prostě chybějícím trimem, a protože se letadlo vyrábí asymetricky (dělaj se třeba kratší křídla, s upravenym profilem a směrovka rozhodně není osově symetrická, když jí ofukuje zkroucenej vrtulovej proud), tak to má vliv především na necestovní rychlosti.
Co ještě ? Co se netýká konkrétní speciální konfigurace a nebo verze? Jak to vidím, pokud uděláš na spitu looping, tak přejdeš přes několik rychlostí a směrovku na něm za tak krátkej čas stejně nestihneš vytrimovat, takže uděláš bramboru stejnou jako na 109
Než se vrhneš na obtížné, tak by sis měl zjistit, která letadla jsou nebezpečná a jaké tvary křídel a materiály křidélek tomu napomáhají. To zjistíš věci.
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 16-01-2016 23:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
57_OTU ajvn napsal:
Už jsem to tady psal. Stejně jste to nechtěli slyšet.
Například: Při startu uhýbal na stranu. Byl kumšt ho udržet rovně. Mám vám ty piloty přitáhnout na nějaký slet? jinak se to dokázat nedá.
Ptám se: Kolik publikací s názory německých pilotů BF-109 jste četli?
Ne nemyslím suchopárné, technické, vědecké teoretické pindy.
1stCL_pbarry napsal:
Mimo známých zmiňovaných startů/přistání a silách na řízení ve vysokých rychlostech jsem nikdy nikde nečetl, že by to bylo záludné či těžké letadlo na lítání. Právě naopak.
No, jestli jsi dost starý, abys přečel můj příspěvek, tak jsem psal mimo známých věcí kolem startu a přistání.. Zatím jsi jen papouškoval co se obvykle píše, tak jestli máš něco, co se týká samotného lítání tak sem s tím. O startu a přistání se tu nebávíme. Tvoje povědomí po x letech je úplně irelevantní, pokud ho nemáš čím podložit.
Takže co si kde četl ? Nebo to je jen nějaký tvůj pocit?
Tady trochu info o lítání se 109
http://www.virtua.../109myths/
Upravil/a 1stCL_pbarry dne 16-01-2016 23:49
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
Ajvn |
Přidané 17-01-2016 00:17
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Klone měj rozum. To co tady píšeš jsou jenom teoretické řeči. Takle ja nefunguju.
CHceš po mě abych ty stohy knih proštudoval znovu?
Ja vědoucí oznamuji Tobě nevědoucímu: BF-109 nebyl příliž snadno létatelný typ. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 17-01-2016 00:40
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Tvoje formulace
mě ale zaráží. Není totiž bojového letadla, které je snadno létatelné, když si to takhle otočil. Jinak by to nebyla stíhačka.
Když ne jinak, tak oproti čemu nebyl příliš snadno létatelný ? Nechápu totiž, s čím to porovnáváš a to bys vědět měl.
Jak vidíš, nechci po tobě přece, abys mi něco přesně doložil nebo citoval, jen mi napiš, co si mám najít, v čem se mýlím. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 17-01-2016 01:01
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
ajvn vaří z vody |
|
|
|
Al CZ |
Přidané 17-01-2016 02:19
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 237
Založený: 29.10.14
|
Já bych řekl - ale beru to propána jána laicky - na základě hraní BoS na lehčí obtížnost a WT arcade že zrovna "109" asi zas tak špatný typ nebyla, když se vyráběla celou válku. Spíš tipuju že Messerschmitt byl ideální, páč byl relativně malý, relativně lehký, disponoval výzbrojí koncentrovanou v ose/nose letounu... Co si pamatuju tak byl relativně [/i]nepohodlný (úzká kabina) a díky rozpláclému podvozku s ním bylo blbé pojíždění na start a přístání. Díky subtilní konstrukci byl taky opět relativnězranitelný... Jakmile spojenecké stíhačky dostaly těžkou hlavňovou výzbroj (kanóny a kulomety u Britů, baterie velkorážných kulometů u Američanů a kombinaci kanónů a kulometů u Sovětů) tak nebylo nic složitého "109" sejmout.... FW-190 byl (podle mě) lepší, odolnější, líp vyzbrojený a i více pohodlný co se ergonomie a anatomie týče. (V podstatě rozvržení jeho kabiny - pominu li pevnou sedačku - se zas tak moc nelišilo od současných letadel - s výjimkou těch které mají ovládání joytickem na konzoli.) Pokaždé když jsem "létal za LW" a měl možnost si vybrat mezi "109" a "FokkerWulfem" tak beru "FW" - víc vydrží, má větší zásobu munice, víc zbraní a nejde v něm tak snadno omdlít... Na druhou stranu, nejlepší Hitlerovi stíhači létali na "109" pozdních verzí a ne fokoušovi... ale jestli se nepletu tak Eric Brown si cenil víc fokouše, než "109"... (Osobně mne ze 109 nejvíc vždycky bavil Emil - všechny verze... v E-1 má rychlopalné kulomety a v E-3 a výš dva kanony ovšem v křídle, ne v ose letounu...asi je to tím že palba pokryje větší prostor, tak se mi s ním bojuje ze všech "109" nejlépe. Tipuju že let se "109 s podvěšenými 20mm kanony v gondolách pod křídly nebyl žádný med...
Ale nejsem expert na realismus jako vy, teprve se učím... |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 17-01-2016 07:23
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Tak jsem si dal detaily na Low a ejhle. FPS vyskočilo téměř na 60. Propady se konají. Ale pod 40 to nepadá a je to jen na chvíli. Stabilně tak kolem 54. Takže to už je celkem v pohodě. Testováno na WoL, letní mapa. Bylo nás tam tak přes pade.
Hele, když si už ajvn pamatuje velký kulový, tak jak byste potom chtěli, aby si něco pamatoval dědek po 70 letech. A řekl Vám, jak se to letadlo chovalo při bojových manévrech. |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 17-01-2016 08:21
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Ještě že tu někoho jako je Ajvn máme. Již jsem začal mít podezření že nikdo z nás neumí číst, natož aby poznal knihu.
Jenže psaný text je jedna z věcí kde těžko čitatel vyčmuchá jestli to bylo opravdu tak těžké. Ono mít o 15% vlevo vyšlápnutou směrovku v knize kde je napsáno že musel vyšlápnout, pro jednoho může být sakra problé a pro dalšího třeba jen malé vyvážení do leva. Jen dodám je to příklad ne vědecky ověřený fakt . . . aneb všichni si draka z knihy představíme jinak. |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 17-01-2016 10:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Tak jsem si otevřel knížku Pod Rudou Hvězdou Letadla Luftwaffe v Sovětském letectvu, jestli tam nebude něco zajímavého k našemu tématu. No, v celku nic. Hlavní téma je kde co a kolik toho získali. Porovnávácí zkoušky jsou samozřejmě zmíněny, ale detailní výsledky a hodnocení tato kniha moc neuvádí. Snad jen citace Grigorije M. Šijanova. Podle něj ohodnotili sovětští zkušební piloti německý stíhací letoun (Bf 109G-6) vysokými známkami a považovali ho za vynikající. Jeho jednoduchá konstrukce a snadná ovladatelnost z něj činily vhodné letadlo pro "piloty s poměrně nízkou kvalifikací, vycházející přímo z leteckých škol". Stručně řečeno letadlo-voják (samaljot-soldat). V knize je jedna zajímavá poznámka a to, že La-5 ve vzdušném souboji byl prohlášen jako lepší než Bf 109F-2(4?), protože byl schopný provést obrat o 360°za 18,5 s oproti 21 s, které k tomu potřeboval Bf 109. Jak 1 neobstál. Bf 109E byl hodnocen jako lepší než současné Sovětské stíhačky. Generál Flodorov (ředitel NII VVS) napsla 24.12.1941 alarmující dopis A.S.Jakovlevovi: "V současné době nemáme stíhací letoun, který by se vyrovnal Bf 109F!" Odpovědí na tuto hrozbu měl být vývoj letounu LaGG-3 s radiálním motorem M-82, tj. La-5, a Jak-7. Jako slabina u Bf 109 je uváděno horší vlastnosti při střemhlavém letu. Pokryškin: "Bf 109 se pomaleji vyrovnával po střemhlavém letu s vertikálním manévrováním."
Co se Fw 190 týče, tak byl hodnocen jako příliš těžký, což snižovalo jeho manévrovací schopnosti. V NII VVS ovšem shledali, že Fw 190A-4 je lepší než sovětské stíjací letouny Jak-1, Jak-7B a zvláště než La-5 při vertikálním manévrování, ale více či méně stejný v horizontálním letu. Sovětští zkušební piloti rovněž shledali, že Fw 190 byl poněkud těžkopádný oproti mimořádně lehce ovladatelným lehkým sovětským stíhačkám. Avšak opakované simulace vzdušných bojů, při nichž se stíhačkami Fw 190A-8 létal značný počet sovětských pilotů z NII VSS proti nejnovějším sovětským stíhacím letounům (Jak-3, Jak-9U a La-7) ukázaly jednoznačně, že doby nadřazenosti německých stíhacích letounů minuly. Tento názor nezměnilo ani testování dlouhonosého stíhacího letounu Fw 190D-9. Toliko z oné knihy.
Upravil/a olda Olde maly dne 17-01-2016 10:39
|
|
|
|
SepiaX |
Přidané 17-01-2016 13:17
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Tohle je velmi zajimave hodnocemi zkrze smerovky:
109 G-2/Trop:
"Roll performance is similar to a Hurricane or elliptical wing tipped Spitfire. A full stick roll through 360 degrees at 460 kph [=285 mph] takes 4 to 4.5 seconds without using rudder, and needs a force of around 20 lbf. One interesting characteristic is that rolls at lower speeds entered at less than 1g, such as a roll-off-the-top or half Cuban, have a markedly lower roll rate to the right than to the left. Therefore, I always roll left in such manoeuvres."
- Dave Southwood, test pilot.
zdroj viz. vyse : 1stCL_pbarry http://www.virtualpilots.fi/feature/articles/109myths/[/url]
Ps: diky 1stCL_pbarry bezva cteni
Upravil/a SepiaX dne 17-01-2016 14:25
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|
|
magot |
Přidané 17-01-2016 13:35
|
Fusioner
Příspěvek: 17608
Založený: 19.06.08
|
Rusové testovali lw letadla na jiný typ boje, pak jim ty jejich střepy vycházeli na stejno nebo lépe. Žili v iluzi WWI soubojů a podle to taky vypadalo. |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 17-01-2016 13:40
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
Vařím jsem ze stejných ingrediencí jako Olda.
Jenomže je teď nemám po ruce. Knížky si většinou půjčuju vknihovně.
Doma mám myslím jenom: Sundejte Hartmana, Galand, Mesinská silnice.
Nepřišel jsem zde argumentovat, dokazovat a přesvědčovat. To bych si pochopidelně něco připravil. Toť vše.
Jenom jsem zareagoval na nějaký příspěvek někde výše o tom ,že v BOs není bojový polet s BF-109 taková procházka růžovým sadem, jako v IL-2, nebo ve WT. Což je dobře. (i když ve WT ta virtuální pilotáž béefka trochu náročnější je).
Neříkám, že i jiné typy stíhaček byly snadno pilotovatelné byly určitě i horší.
Čli zhrnutí za sebe: virtuální pilotáž Bf-109 V BoS neni až tak příliž snadná : Souhlas. TEČKA. |
|
|
|
Art |
Přidané 17-01-2016 13:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
magot napsal:
Rusové testovali lw letadla na jiný typ boje, pak jim ty jejich střepy vycházeli na stejno nebo lépe. Žili v iluzi WWI soubojů a podle to taky vypadalo.
Souhlas |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 17-01-2016 13:44
|
Diskutující
Příspěvek: 2485
Založený: 30.05.07
|
http://www.virtua.../109myths/
Nenašlo by se tohle někde česky? |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 17-01-2016 14:20
|
Uživatel
Příspěvek: 1688
Založený: 30.09.05
|
ehm, jo nemáš zač.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
|
|
|
|
SepiaX |
Přidané 17-01-2016 14:23
|
Uživatel
Příspěvek: 1165
Založený: 15.11.11
|
Jejda, promin a jeste jednou diky
edit: opraveno
Upravil/a SepiaX dne 17-01-2016 14:27
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
|
|
|