Vzlétne??... technet.cz
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 12:43
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
maxxisi co se ti nelibi na prikladu s bruslema? |
|
|
|
falkon |
Přidané 03-04-2008 12:45
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
Maxxis napsal:
... výkon odevzdává na kolečka
CHYBA.
Preco by odovzdavalo?
Maxxis napsal:
... přechod energie aby se letadlo pohlo zprostředkovávají kolečka.
CHYBA.
Lietadlo nie je auto. Lietadlo nema pohanane kolesa. |
|
|
|
GC3_Chroust |
Přidané 03-04-2008 12:52
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 367
Založený: 30.09.05
|
Hanss napsal:
maxxisi co se ti nelibi na prikladu s bruslema?
Pro samé filozofické, fyzikální a jiné hloupé úvahy tady naprosto zaniklo SaBotovo nejpochopitelnější přirovnání o jízdě na kolečkových bruslích po portijedoucímu pásu, pokud vás někdo, kdo stojí mimo pás potáhne za ruku. To si snad dovedeme představit všichni, jak to bude vypadat a fungovat.
Takže motor letadla je mimo pás stojící tahoun. Táhne vpřed - jedete vpřed, stojí - stojíte i vy, bez ohledu na rychlost ubíhání pásu a otáčení koleček.
Kolečka i pás musí být z říše pohádek, nebo fyzikálního ideálna, protože jinak se z toho jeden, nebo druhý posere. Nebo oba. A letadlo tak, jako tak vzlétne.
Ja bych videl problem tady?? Vrtule je pres kolecka letadla porad s pasem spojena, kdezto ten pan na bruslich vedle pasu ne.
Upravil/a GC3_Chroust dne 03-04-2008 12:54
|
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 03-04-2008 12:53
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Maxxis napsal:
310_Gringo napsal:
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi.
v tvém případě je opravdu ta rychlost koleček 510 km v hodine ale pri rychlosti 10 km vůdči zemi letadlo nevzlítne, dle toho zadání pás pojede vždy stejne rychle jako letadlo. Pro tvuj příklad letadlo by na stojící zemi jelo 510 km/h a tak by vzlétlo ale na pásu tech 500 km ztráci a tak nevzlétne
To já vím, že letadlo nevzlétne při 10km/h rychlosti.To byl jen příklad abych ti vysvětlil, že nezáleží na pásu.Ten ať si dělá co chce.Chtěl jsem říct, že latadlo se rozjede po pásu přesně takovou rychlostí vůči okolní zemi jakou táhnou motory.
Vem to jako kdybys jel po pásu na kole,místo letadlem a motor letadla vyměň za špagát kterým tě někdo roztáhne.Taky bude jedno jak rychle se pod tebou bude pás pohybovat, záležet bude jak rychle tě chlapík stáhne špagátem z toho pásu.A stejně to funguje u letadla ale tam tě neuvede do pohybu špagát ale motory.
Kua to letadlo vzlítne a ne*erte ma |
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 12:56
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
maxxisi co se ti nelibi na prikladu s bruslema?
Pro samé filozofické, fyzikální a jiné hloupé úvahy tady naprosto zaniklo SaBotovo nejpochopitelnější přirovnání o jízdě na kolečkových bruslích po portijedoucímu pásu, pokud vás někdo, kdo stojí mimo pás potáhne za ruku. To si snad dovedeme představit všichni, jak to bude vypadat a fungovat.
Takže motor letadla je mimo pás stojící tahoun. Táhne vpřed - jedete vpřed, stojí - stojíte i vy, bez ohledu na rychlost ubíhání pásu a otáčení koleček.
Kolečka i pás musí být z říše pohádek, nebo fyzikálního ideálna, protože jinak se z toho jeden, nebo druhý posere. Nebo oba. A letadlo tak, jako tak vzlétne.
Ja bych videl problem tady?? Vrtule je pres kolecka letadla porad s pasem spojena, kdezto ten pan na bruslich vedle pasu ne.
ten tahoun je taky spojen s pasem pres ruku a brusle. rozdil je jediny, motory se opiraji o vzduch(resp. zak. akce a reakce), tahoun o podlahu
Upravil/a Hanss dne 03-04-2008 12:57
|
|
|
|
GC3_Chroust |
Přidané 03-04-2008 12:56
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 367
Založený: 30.09.05
|
310_Gringo napsal:
Maxxis napsal:
310_Gringo napsal:
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi.
v tvém případě je opravdu ta rychlost koleček 510 km v hodine ale pri rychlosti 10 km vůdči zemi letadlo nevzlítne, dle toho zadání pás pojede vždy stejne rychle jako letadlo. Pro tvuj příklad letadlo by na stojící zemi jelo 510 km/h a tak by vzlétlo ale na pásu tech 500 km ztráci a tak nevzlétne
To já vím, že letadlo nevzlétne při 10km/h rychlosti.To byl jen příklad abych ti vysvětlil, že nezáleží na pásu.Ten ať si dělá co chce.Chtěl jsem říct, že latadlo se rozjede po pásu přesně takovou rychlostí vůči okolní zemi jakou táhnou motory.
Vem to jako kdybys jel po pásu na kole,místo letadlem a motor letadla vyměň za špagát kterým tě někdo roztáhne.Taky bude jedno jak rychle se pod tebou bude pás pohybovat, záležet bude jak rychle tě chlapík stáhne špagátem z toho pásu.A stejně to funguje u letadla ale tam tě neuvede do pohybu špagát ale motory.
Kua to letadlo vzlítne a ne*erte ma
To je ale prave spatne, pan se spagatem neni spojen s letadlem a koleckama jako ten motor |
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 13:02
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
GC3_Chroust napsal:
310_Gringo napsal:
Maxxis napsal:
310_Gringo napsal:
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi.
v tvém případě je opravdu ta rychlost koleček 510 km v hodine ale pri rychlosti 10 km vůdči zemi letadlo nevzlítne, dle toho zadání pás pojede vždy stejne rychle jako letadlo. Pro tvuj příklad letadlo by na stojící zemi jelo 510 km/h a tak by vzlétlo ale na pásu tech 500 km ztráci a tak nevzlétne
To já vím, že letadlo nevzlétne při 10km/h rychlosti.To byl jen příklad abych ti vysvětlil, že nezáleží na pásu.Ten ať si dělá co chce.Chtěl jsem říct, že latadlo se rozjede po pásu přesně takovou rychlostí vůči okolní zemi jakou táhnou motory.
Vem to jako kdybys jel po pásu na kole,místo letadlem a motor letadla vyměň za špagát kterým tě někdo roztáhne.Taky bude jedno jak rychle se pod tebou bude pás pohybovat, záležet bude jak rychle tě chlapík stáhne špagátem z toho pásu.A stejně to funguje u letadla ale tam tě neuvede do pohybu špagát ale motory.
Kua to letadlo vzlítne a ne*erte ma
To je ale prave spatne, pan se spagatem neni spojen s letadlem a koleckama jako ten motor
Ale na tom snad nezalezi ne? ten pan se spagatem proste stejne jako motor jen generuje tah...
Edit poradi citaci a odpovedi
Upravil/a Hanss dne 03-04-2008 13:04
|
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 13:15
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
jeste me k tomu napadlo, kdybych se teda k tomu jumbu postavil vedle pasu a tahnul ho proti pohybu pasu, tak by jelo dopredu, ale kdyz to samy budou chtit udelat motory, tak to nepujde? |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 03-04-2008 13:17
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Hanss napsal:
jeste me k tomu napadlo, kdybych se teda k tomu jumbu postavil vedle pasu a tahnul ho proti pohybu pasu, tak by jelo dopredu, ale kdyz to samy budou chtit udelat motory, tak to nepujde?
Půjde |
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 13:27
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
no ona to vlastne nebyla ani tak otazka |
|
|
|
310_Runner |
Přidané 03-04-2008 14:06
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 121
Založený: 27.02.08
|
Tak tohle je hodně zajímavý
To letadlo vlétne uplně v pohodě (praticky to možná nevzládne podvozek ale to je uplně jedno) příklad z bruslema je přesnej (a ještě přesnější start hydroplánu) a kdo tomu nevěří tak ať si je večer vezme a jede to vyzkošet, ráno budem všichni za jedno VZLÉTNE. |
|
|
|
310_Runner |
Přidané 03-04-2008 14:16
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 121
Založený: 27.02.08
|
Letadlo se do vzduchu dostane tahem motoru (jejedno jestli je to vrtule nabo ohřátej proud vduchu) pořád se to opírá o vduch, takže jedno co dělá podvozek a podklad ten na to nemá žádnej vliv akorád se kola točej rychlejc toť vše |
|
|
|
kirsha |
Přidané 03-04-2008 14:16
|
Nováček
Příspěvek: 49
Založený: 12.12.07
|
GC3_Chroust napsal:
310_Gringo napsal:
Maxxis napsal:
310_Gringo napsal:
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi.
v tvém případě je opravdu ta rychlost koleček 510 km v hodine ale pri rychlosti 10 km vůdči zemi letadlo nevzlítne, dle toho zadání pás pojede vždy stejne rychle jako letadlo. Pro tvuj příklad letadlo by na stojící zemi jelo 510 km/h a tak by vzlétlo ale na pásu tech 500 km ztráci a tak nevzlétne
To já vím, že letadlo nevzlétne při 10km/h rychlosti.To byl jen příklad abych ti vysvětlil, že nezáleží na pásu.Ten ať si dělá co chce.Chtěl jsem říct, že latadlo se rozjede po pásu přesně takovou rychlostí vůči okolní zemi jakou táhnou motory.
Vem to jako kdybys jel po pásu na kole,místo letadlem a motor letadla vyměň za špagát kterým tě někdo roztáhne.Taky bude jedno jak rychle se pod tebou bude pás pohybovat, záležet bude jak rychle tě chlapík stáhne špagátem z toho pásu.A stejně to funguje u letadla ale tam tě neuvede do pohybu špagát ale motory.
Kua to letadlo vzlítne a ne*erte ma
To je ale prave spatne, pan se spagatem neni spojen s letadlem a koleckama jako ten motor
To je prave ten rozdíl, že to není žádný rozdíl. Pán se špagátem je spojen s pánem s bruslema úplně stejně, jako motory s letadlem. Kolečka opřená o zem mají letadlo i pán na bruslích spojeny se zemí úplně stejně.
Proč si pořád nechcete připustit, že tady existují dvě (téměř) nezávislé soustavy. Letadlo nemá kolečka proto, aby s nima při rozjezdu točilo, ale kolečka mu zajišťují velmi solidní nezávislost na pohybu vůči podložce.
To "téměř" reprezentuje valivý odpor v ložiscích. A ten je z pricipu ložisek minimální. |
|
|
|
swt |
Přidané 03-04-2008 14:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 198
Založený: 04.10.05
|
Amen. Kdokoliv tvrdí přes tuny polopatickejch výkladů a příkladů že nevzlétne je ... no, řekněme že ... pomýlený. |
|
|
|
AH_Watson |
Přidané 03-04-2008 14:21
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
Maxxis napsal:
AH_Watson napsal:
Když budu sedět v letadle s pádovkou 150 km/h, budu sestupovat na přistání a protivítr bude foukat 150 km/h. Tah motoru vyrovná tolik, co by mně vítr snášel zpátky. Budu viset metr nad plochou ? Může být rychlost vůči zemi nulová ?
jo tak jako kdybys ve vetrnym tunelo privazal za cumak letadlo a ono bez vlastniho pohou jen diky protivítru vzlítne.
To samé platí o ptácích v přírode, stojí ve vzduchu na místě diky protivítru.
Na letadlovych lodich se protivítrem využívá ke kratšímu rozjezdu, sečtou se vítr a rychlost a letadlo vzlítne dřív.
letadlo přece nevzletí dík rychlosti ale díky vytvoření vztlaku.
Takže visím metr nad plochou/pásem, vítr se trochu uklidní, já uberu trochu výkonu a najednou neletím, dotýkám se plochy/pásu a ta se okamžitě dá do pohybu opačným směrem. Stojím vůči zemi, vůči pásu se pohybuju, vzduch se vůči mně taky pohybuje ( je protivítr ). Přidám výkon a určitě poletím, že jo? |
|
|
|
313_Sheddan |
Přidané 03-04-2008 14:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 215
Založený: 08.02.07
|
AH_Watson napsal:
Když budu sedět v letadle s pádovkou 150 km/h, budu sestupovat na přistání a protivítr bude foukat 150 km/h. Tah motoru vyrovná tolik, co by mně vítr snášel zpátky. Budu viset metr nad plochou ? Může být rychlost vůči zemi nulová ? Tady si koleduješ o průšvih, protože letadlo má jistou setrvačnost, která způsobí, že v mezní vrstvě nad zemí, kde proti tobě bude foukat míň (u země 0, tloušŤka MV tak 30m), nestihneš nabrat 150 km/h oproti vzduchu => spadneš. Zažil sem, že sme šli s Blaníkem na 100 km/h a bez klapek. Pak na rychloměru během chvilky bylo něco kolem 75, což je jen 10 km/h nad pádovkou ve dvojím bez klapek. Jak bysme dopadli, kdyby sme šli standardních 80?
PS: To jen tak, aby se náhodou někdo nezabil.. |
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 14:28
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
pokud bude vykon dostatecnej na prekonani protivetru, nevidim duvod proc po kratkem rozjezdu ne |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 14:30
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
GC3_Chroust napsal:
Hanss napsal:
maxxisi co se ti nelibi na prikladu s bruslema?
Takže motor letadla je mimo pás stojící tahoun. Táhne vpřed - jedete vpřed, stojí - stojíte i vy, bez ohledu na rychlost ubíhání pásu a otáčení koleček.
Kolečka i pás musí být z říše pohádek, nebo fyzikálního ideálna, protože jinak se z toho jeden, nebo druhý posere. Nebo oba. A letadlo tak, jako tak vzlétne.
Ja bych videl problem tady?? Vrtule je pres kolecka letadla porad s pasem spojena, kdezto ten pan na bruslich vedle pasu ne.
a v tom to je že výkon motoru dle zadáni je limitován ale pás ne, tudíž maximální výkon letadla nedokáže překonat odpor běžícího pásu skrz kolečka.
brusle jsem přeskočil.....
nevidím nikde rozdíl mezi super autem a letadlem na pásu, ani jeden nedokáže dorazit na jeho konec, pás jen zrychluje.
Motor v letadle nám rozáčí kola letadla, né pás. Ten pás klade akorat posunem vzad odpor aby letadlo nebylo schopno jej překonat. |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 14:35
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
napiste princip vzletu ne jen kritiku moji, jak překoná pás, kdy bude vztlak... dle mě bude stát vuči zemi na místě |
|
|
|
1stCL_Pospa |
Přidané 03-04-2008 14:42
|
Uživatel
Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Halvně aby to nedopadlo takhle
[img]http://img387.imageshack.us/img387/7691/747crashoi8.gif[/img] is not a valid Image. |
|
|