4.02 - prvni, druhe a dalsi dojmy
|
haluz paja |
Přidané 14-12-2005 21:01
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 155
Založený: 15.10.05
|
Ja to beru z pohledu hratelnosti. Na mapach kde by byl FW190 A4 a P-39 N, tak by fokac ztracel smysl. Krom toho P-39 byla u rusaku oblibena kvuli sve obratnosti. A ne rychlosti. A FW190 byl jeden z nejrychlejsich stroju prave u zeme. |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 14-12-2005 21:12
|

Uživatel

Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
Chlapi tohle jsem testoval před Krymem. P39 D2 560max. sea level
P 39 N 510km/h max.
měřeno v ilovi 110 procent, chladič zavřen. P39 N je pomalá srovnatelné s Migem v sea levelu.
Další pikantnost je Cobra kin P63 max. 590km/h
pokud si ale vemete 25 procent paliva a nádrž tak s ní máte jen 530km/h , po odhozu nádrže se ovšem rychlost nezvýší nijak výrazně ani na 550km/h. Rozdíl 40-50km/h se závěsníky bez 75 paliva je BUG..
Takže jestli chcete lovit Dory u země tak jen čistou verzi jinak je to pomalej krám.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33 
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 15-12-2005 02:30
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
P39-D2 je zajímavá kobra. nejrychlejší ze všech kober (už v roce 42).
Nikde na netu nebo v knížkách jsem nenašel hodnoty rychlostí udávaných v Ilovi. všude se udávají čísla o desítky km/h niží. Myslim, že je tam nějakej bordel v motorech. že serie měla zamontovaných víc typů... asi. nevim. já vim o dvou aspoň.
nevíte něco o tom víc?
Že by Britové odmítli v roce 42 éro, který je schopný konkurovat FW líp než jejich spit? a nechali to poslat do SSSR? ve chvíli kdy jim teče do bot? taková velkorysost :sm19: |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 15-12-2005 05:00
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
No..zavedení nového typu - resp. nového typu jednotkám zvyklých létat na jiných strojích, je imho složitá a zdlouhavá věc - a obzvláště pokud se jedná o nějaké stroje z dovozu, které mají nahradit stroje místní. Pokud je na obzoru vidina Spitfiru IX, u něhož se daly téměř předem vyloučit větší potíže s přeškolením a celkově - s přezbrojením, jeví se Airacobry jako zbytečná komplikace - a to i kdyby všechny stroje měly být dodány ve výkoné variantě D-2.
Jinak s Fw 190 A-4 se dá u země letět kolem 550km/h - to na P39N bohatě stačí. Dá se ulétávat i P39D-2, ale to chce už dost chladné nervy. Lepší je se do té situace raději vůbec nedostat. Co jsem si všiml, tak pak od 1 minimálně do 4km je ta Kobra rychlejší už podstatně a s A-4 je dost o ústa s ní tu laškovat
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 15-12-2005 05:01
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
312_Lazy |
Přidané 15-12-2005 12:38
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 259
Založený: 19.10.05
|
AFAIK Britum i Amikum se moc nelibilo ovladani letadla a hlavne vykony ve vetsich vyskach (kobra nemela supercharger). Oboji samozrejme Rusum az tolik nevadilo.
Zajimave je, ze Rusove zjevne povazovali kobru za letoun plne rovnocenny FW 190. Golodnikov ve svych vzpominkach pise, ze s cobrou nebyl problem FW 190 dohnat, vsichni rusti stihaci se pak shoduji na faktu, ze FW 190 vychazel z boje vzdycky ve stremhlavem letu, nikdy v horizontu nebo ve stoupani.. nekteri rusti stihaci dokonce odmitaji povazovat FW 190 za stihacku.. ze situace v IL2 s timto nekoresponduje je jasne.. cim je to presne zpusobene by me docela zajimalo, ale to je na jiny thread.
Co se tyka tabulkvych vykonu kobry, tak treba podle Squadron Signal Vol63, P39 Airacobra je maximalni rychlost verze N 610 km/h, ve hre je 605 km/h. Pro verzi Q (s podvesy) je udavan udaj 619, ve hre mame u Q1 623. Zadny propastny rozdil v radu desitek km tady nevidim.. Totez analogicky plati pro D1 a P400, o D2 nemam materialy po ruce.
Rusove svoje kobry navic odlehcovali o pro ne nepotrebna zarizeni a jejich motory vyuzivali v rozporu s priruckami dodavatele.. |
|
|
|
WT_Flan |
Přidané 15-12-2005 12:53
|

Uživatel

Příspěvek: 1824
Založený: 30.09.05
|
CSL_Rook napsal:
Že by Britové odmítli v roce 42 éro, který je schopný konkurovat FW líp než jejich spit? a nechali to poslat do SSSR? ve chvíli kdy jim teče do bot? taková velkorysost :sm19:
Taky netusim, ale nemel treba vliv i prichod Mustangu, tzn. cele to laskovani s Americany v teto veci nekdy uz od roku (?) 1940...???
Mam dojem, ze jsem nekde cetl, ze u Britu padlo rozhodnuti nebrat existujici, starsi typy letadel a vsadili na P-51..
|
|
|
|
Mungo |
Přidané 15-12-2005 15:46
|

Uživatel

Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
V akych vyskach sa v tom obdobi bojovalo?
Cobry nemali kompresor, takze ich vykony s vyskou klesali - co sa casto udava ako dovod, preco bola Britmi odmietnuta. |
|
|
|
Jp- |
Přidané 15-12-2005 16:09
|

Uživatel

Příspěvek: 688
Založený: 30.09.05
|
Mungo napsal:
V akych vyskach sa v tom obdobi bojovalo?
Cobry nemali kompresor, takze ich vykony s vyskou klesali - co sa casto udava ako dovod, preco bola Britmi odmietnuta.
u kanálu kolem 7000m
jinak jo kobra neměla kompresor takže angličanům se skutečně nelíbili výkony ve vejšce a ještě se vrtali ve výzbroji hispano místo 37mm.
Rusové do 7000m nepotřebovali a tak se jim kobra líbila + to bylo spolehlivý letadlo nestalose, že by samovolně hořelo mělo supr vysílačku pancíře a silnou výzbroj.
To, že se rusové fokáčů moc nebáli bude asi tim, že tam byly mnohem početnějsí bitevní a jabo varianty tj. s bombou snadná kořist.
Upravil/a Jp- dne 15-12-2005 16:18
|
|
|
|
rOckie |
Přidané 15-12-2005 17:25
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 228
Založený: 29.09.05
|
312_Lazy napsal:
Co se tyka tabulkvych vykonu kobry, tak treba podle Squadron Signal Vol63, P39 Airacobra je maximalni rychlost verze N 610 km/h, ve hre je 605 km/h. Pro verzi Q (s podvesy) je udavan udaj 619, ve hre mame u Q1 623. Zadny propastny rozdil v radu desitek km tady nevidim.. Totez analogicky plati pro D1 a P400, o D2 nemam materialy po ruce.
já právě mluvim jen o D2. O D2 je velmi těžké něco najít a to co jsem našel udáva naprosto jiné hodnoty. |
|
|
|
XXX_Dazz |
Přidané 15-12-2005 17:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1411
Založený: 29.09.05
|
Před nedávnem tak 1/2 roku jsem dočetl knihu "Aircobra v amerických službách USAAF 1941 - 1944" a všem, kteří se zajímají o P-39 i těm kteří si rádi počtou o leteckých údálostech WWII ji vřele doporučuji. Autor Miroslav Šnajdr, nakladtelství: Votobia, značka: dobře čtivá.
V knize jsou popsány nedostatky Cober uváděny výše. Dále pak to že USAAF používala Aircobry hlavně na počátku války a tím ji sedlali méně zkušení piloti. Aicobra si získala u spojenců špatnou pověst hlavně v Pacifiku kde se potkávala se zkušenými císařskými piloty sedajícími ohebná Zera. Celý pilotní výcvik klasického dogfightu byl k ničemu a než se piloti naučili požívat taktiku boje bližší známému B&Z, špatná pověst byla tady .
Jednoznačně doporučuji ke čtení :sm9:. |
|
|
|
Mungo |
Přidané 15-12-2005 17:52
|

Uživatel

Příspěvek: 718
Založený: 03.10.05
|
Ono to v Pacifiku bude asi prave tym vycvikom. A taky Wildcat bol na tom este horsie, Cobra bola ason vyrazne rychlejsia nez Zero. Takze Prve americke masiny v Pacifiku silne doplatili na nevhodnu taktiku. Sediet v hre v Zere proti P-40 alebo Cobre je dost neprijemny polet. |
|
|
|
312_Lazy |
Přidané 15-12-2005 18:22
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 259
Založený: 19.10.05
|
já právě mluvim jen o D2. O D2 je velmi těžké něco najít a to co jsem našel udáva naprosto jiné hodnoty.
rozumim.. zkusim popatrat dal.. |
|
|
|
312_Lazy |
Přidané 16-12-2005 00:49
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 259
Založený: 19.10.05
|
"Dalších 158 P-39D-2-BE následovalo, a od P-39D-1-BE se lišily jen tím, že je poháněl motor V-1710-63, který dával výkon 1325 koní."
Vzhledem k tomu, že "standardní" V-1710-35 dával o 175 koní míň, viděl bych tím záhadu jako vysvětlenou. BTW všechna tyhle výkonnější letadla šla do SSSR. Jedná se o sériová čísla 41-38405/38562.
Pozdější verze N1 a Q používaly motor V-1710-85 o 1200 koních.
Ve všech případech se nejedná o maximální, ale o nominální výkon, viz tabulka:
typ motor výkon nouzový výkon
P-39D V-1710-35 1150 -
P-39D-2 V-1710-63 1325 1550
P-39N V-1710-85 1200 1420
P-39Q V-1710-85 1200 1420
Upravil/a 312_Lazy dne 16-12-2005 00:49
|
|
|
|
MK_KaiN |
Přidané 17-12-2005 20:09
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 01.10.05
|
Do svoji složky na ftp jsem dal ntrk,prosím podívejte se někdo na Lagg číslo 74 a vysvětlete mě jakto že letí.
Upravil/a MK_KaiN dne 17-12-2005 20:10
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 18-12-2005 12:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
CZ_Klokan napsal:
Do svoji složky na ftp jsem dal ntrk,prosím podívejte se někdo na Lagg číslo 74 a vysvětlete mě jakto že letí.
Nepatri to vubec do totohle vlakna...
proc by nemel letet ? |
|
|
|
MK_KaiN |
Přidané 18-12-2005 13:13
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 01.10.05
|
Tak to se omlouvám.
No protože letí zkrz kopec,pak chvíli pod vodou.Teď nevím jak se to zobrazuje tobě,ale mě takhle.Jsem si prohlížel nějaký ntrky,a narazil jsem na tohle.Taky letí chvíli pozpátku,ocasem napřed.Je možný aby se nám to zobrazovalo každému jinak?Nebo je to jen nějaká chyba?
Dal jsem na ftp ještě tři fotky jak se to zobrazuje mě
Upravil/a MK_KaiN dne 18-12-2005 13:26
|
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 18-12-2005 13:32
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
netreba to resit....zkratka ztratil spojeni a byl v lagu. Za dalsi chvili ho to zrejme vykoplo.. |
|
|
|
MK_KaiN |
Přidané 18-12-2005 13:35
|

Uživatel

Příspěvek: 1088
Založený: 01.10.05
|
Aha,takhle.Dík.Mažu to. |
|
|
|
1stCL_pbarry |
Přidané 18-12-2005 15:22
|

Uživatel

Příspěvek: 1694
Založený: 30.09.05
|
a skoro bych rekl ze se odpojil umyslne vzhledem k poskozeni a tomu ze by v pristich 30ti vterinach nejspis zdechl. |
|
|