September 29 2024 12:25:34
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
4.10 patch
Farky
Pragře - nechci asi se po sté pouštět do debaty o .50 cal. Jen tolik - Britové vzali Fw 190 a ostřelovali ho různou municí. Procentuální šanci zranit pilota nebo zničit řízení "půlpalcovou" AP municí přímo zezadu (čili z 6tý cíle) ohodnotili zajímavým číslem - 0, slovy NULA. 12,7 mm AP munice dokonce nebyla pomalu ani schopná prostřelit zadní nádrž.

btw - kdysi (asi) platilo, že US "půlpalce" v ilovy mají páskování APIT - AP - HE - AP. To HE je podivný, myšlen asi BALL(?).

Nemáme problém na řekněme 250 metrů ublížit ošklivě fokáčovi, což je pěkně tuhej xindl. Befko je mnohem menší problém a ten motor si přímo říká o zásah. To opravdu ty lidi co chtějí vyšší účinnost nikdy nerozebraly befko nebo foka "půlpalcema"? Nikdy je nezapálili, nikdy nedali nikomu PK? Nikdy neulouply křídlo fokáčovi? To se mi až nechce věřit.

Panek napsal:
A co ta munice?
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.

Já měl za to, že to změnili. I v readme je myslím poznámka o změně počtu nábojů u befka. Ale nezkoušel jsem to, bral jsem to jako hotovou věc. Zamračený
 
1stCL_Fucida
Pragr napsal:
Američané během srovnávacích testů, právě kvůli výzbroji jejich stíhaček dospěli k závěru, že 3 půlpalce jsou zhruba tak efektivní při střelbě na letadlo velikosti jednomotorové stíhačky jako jeden 20mm kanon (nejspíš Hispano). Takže ještě o něco účinnější než MG151/20.


Američané mohli zjišťovat lecos, ale v praxi se setkávali právě jen s těmi lehčími a méně odolnými stroji. Tři půlpalcové kulky udělají tři zhruba půlpalcové díry. Minen Geschoss vyrve z křídla díru o průměru přes půl metru. Hispano a MG 151/20 bych nesrovnával a už vůbec bych ho neoznačil za lepší letecký kanon.

Pokud jde o srovnání destruktivní energie, M8 API projektil z M2 Browningu, má zhruba poloviční destruktivní energii v porovnání s HE-T 20x82 (ano, německá 20mm čistě explozivní munice byla hodně slabá, dokonce o dost horší než 20x99R HE granát ze ŠVAKu). Porovnání s M-Geshossem je samozřejmě trochu jiný příběh, tak je API cca 6x slabší. Jenže M-Geshoss tvořil maximálně 30-40% munice (v závislosti na určení letadla).


Nikoliv. Přečti si Schiessfibel, str. 32, tam je popsáno doporučené páskování munice u Luftwaffe. I na SVK jistě opakovaně rozebráno.

Další věc je, že API z M2 dokáže prorazit 8mm pancéřovou desku za zády pilota Bf109 na nějakých 600-800m při 30° úhlu dopadu. Tohle je jedna z věcí, která v Ilovi očividně nefunguje. Zjednodušeně řečeno, na vzdálenosti na které se tady střílí, pokud zasáhnete trup letounu, a v cestě kulky stojí pilot, nezachrání ho žádná pancéřová ochrana, pokud úhel dopadu není přes nějakých 60°.


Kdysi na SVK velmi detailně rozebráno. Kolik % zásahů v ILovi jde přímo na pancéřovou desku? Nula nula nic. Nestřílej na desku, střílej na letadlo ve směru desky.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
czs_scharck
Panek napsal:
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.


Str. 2 PDF ke 4.10

adjusted ammo count for F6F-3, F6F-5, Bf 109, Morane & various IL-2 variants

CSL/I_Scharck <iíi=< 59
 
Robo
Panek napsal:to jo, taky je mám rád, ale D-9 1944 začne být dýchavičná vůči jugu až nad 8.5k jinak je ve všem lepší.
Takže to, že si dory dáváš v jugu k snídani je spíše tím, že se to mele dole a ty děláš BnZ. Stačil by jeden vychytralej pilot v doře a streak ti utne.


Samozrejme ze treba lietat vysoko, na to tie era su urcene. Nemelie sa to len dole, praveze na WC mas casto suboje 9 a viac km a tam sa na Juga nejaka Dora nehrabe a blanik tam v planesete nie je nuz a tak to potom vyzera. Pochopitelne asi 60% killov bola BnZ zehlicka, ale obcas ked bolo uz menej paliva tak som aj pekne pokrutil a zvysok boli normalne suboje. Jeden vychytraly pilot v Dore to moze max uhrat na remizu a streak mi ukoncil iny vychytraly pilot P-51 co vzlietal krizom cez drahu Pff

Panek napsal:A co ta munice?
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.


Uz zmenene / opravene v 4.10 - vramci uprav loadoutov pre Bf 109 - vid. readme.
 
Joe Hallenbeck
No ja nevim, ale P-51 se mi libi. Teda pokud nebude ve vzduchu Ta-152, nebo K4, ci roura - pak beru pro jistotu Spita. Myslim, ze jine nemecke letadlo se na Severoamerickeho Hrebce nechyta. Zkus Hrebecka vytahnout nad 7000 klidne poustej kondenzacku a uvidis. A dva spolupracujici Mustangy si v pohode vyfackujou koho chteji, krome tech vyse zminenych er. To mam osobne vyzkousene. Vtip je v tom netocit, Hrebec je skvely sprinter (ve vyskach kde se tahnou kondenzacky), ale velice spatny klickar a pokud spolupracuje wingman, tak si pohodlne natahujete jednoho za druhym....

Me se treba nikdy nepodarilo pulpalcama rozbrat 109 nebo 190 na soucastky. Ale pravdou je ze par jich to domu uz nedotahlo....

313_FlyBoy
RY-C
 
Joe Hallenbeck
A Thunderbolt je snad nad 8,5km to nejlepsi co spojenci v planesetech maji. Myslim, ze je v techto vyskach jeste rychlejsi nez Hrebec.
313_FlyBoy
RY-C
 
311_Tank
During the Battle of France and Battle of Britain in 1940, it became apparent that the Merlin-engined RAF fighters had a serious problem with their carburettors while manoeuvring in combat. The negative g created by suddenly lowering the nose of the aircraft resulted in the engine being starved of fuel, causing it to cut out unless pilots flew inverted before diving. The opposing fighters did not have this problem. Shilling devised a solution which was dubbed "Miss Shilling's orifice". It was a small metal disc with a hole in the middle. After it was fixed into the engine's carburettor, it was able to reduce the fuel starvation of the engine. By March 1941 the device had been installed throughout Fighter Command as a stop-gap until an improved carburettor became available in 1943.


Tak nevim ale moje anglictina rika ze podle tohodle popisu motor chipal na nedostatek paliva (cut out, starvation). Tak kde je to blbe vilovi nebo v tomhle popisku.

Ohledne vyhledu z Tempest, prostym porovnanim P47 a tempesta ve hre je zrejme ze hlava pilota tempestu je o znatelny kus posunuta dozadu (IMHo pilot v te zadni poloze ma udelanou castecnou lobotomii).
 
Joe Hallenbeck
Zde jsou nádherné záběry Fw a Bf.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 25-01-2011 02:58
313_FlyBoy
RY-C
 
Farky
The early versions of the Rolls-Royce Merlin engine came equipped with a SU carburettor. When the aeroplanes equipped with such an engine performed a negative G force manoeuvre (pitching the nose hard down), fuel was forced upwards to the top of the float chamber of the carburettor rather than into the engine, leading to loss of power. If the negative G continued, the fuel would collect in the top of the float chamber, forcing the float to the floor of the chamber. This would in turn open the needle valve to maximum, flooding the carburettor with fuel and drowning the supercharger with over-rich mixture. This would lead to a rich mixture cut-out, which would shut down the engine completely, a serious drawback in combat.


www.palba.cz/forumfoto/albums/userpics/12062/merlin.JPG
 
Pragr
1stCL_Fucida napsal:
Američané mohli zjišťovat lecos, ale v praxi se setkávali právě jen s těmi lehčími a méně odolnými stroji. Tři půlpalcové kulky udělají tři zhruba půlpalcové díry. Minen Geschoss vyrve z křídla díru o průměru přes půl metru. Hispano a MG 151/20 bych nesrovnával a už vůbec bych ho neoznačil za lepší letecký kanon.


Ad ty tři díry. To je hodně zjednodušený pohled na věc. Stejně jako ta díra přes půl metru. Neříkám, že jí nemohl vyrvat, ale spíš výjímečně, než aby to bylo pravidlem. Každopádně německý test 20mm M-Geschossu nic takového nepotvrzuje. Křivka "síly" exploze je celkem strmá a nějakých 10-15cm od epicentra nemá dostatek síly na zničení duralového potahu.

Ad MG151/20 vs Hispano Mk.II. Záleží asi na preferencích a úhlu pohledu. MG má sice mírně vyšší kadenci (v nesynchronizované podobě kolem 700-720ran/minutu proti 600 u Hispana Mk.II) a mírně nižší hmotnost (42kg proti 50kg), nevýhodou je slabá munice a horší balistické vlastnosti. Britové při porovnání 20x82 M-Geschossu s jejich 20x110 HE granátem dospěli k tomu, že oba jsou víceméně srovnatelné. Větší exploze u M-Geschossu je plně kompenzována výrazně vyšší shopností HE z Hispana proniknout hlouběji do konstrukce a tím pádem vyšší šancí na způsobení vážných škod. Ne nadarmo Němci v roce 1944 zavedli silnější verzi 20x82 M-Geschossu a munice pro připravované nové kanonu se blížila charakterově víc právě 20x110 z Hispana než původní Německé 20mm.


1stCL_Fucida napsal:Nikoliv. Přečti si Schiessfibel, str. 32, tam je popsáno doporučené páskování munice u Luftwaffe. I na SVK jistě opakovaně rozebráno.


Gallandův Schiessfibel znám. K mé smůle je to jen jeden ze zdrojů které mám k dispozici. Navíc psaný v polovině roku 1944, kdy už byl k dispozici M-G s trasírkou (zavedený právě někdy během roku 1944, pokud mě paměť neklame). Dodržení Gallandova doporučení by před rokem 1944 znamenalo, že by Luftwaffe nepoužívala vůbec munici s trasírkou. To je ale nesmysl. Popis Bf109G-14 sestřelené v červenci 1944 udává páskování MG151/20 na 1AP/I a 1HE-T(M-Geschoss), později přecházející na 1AP/I, 1I/T, 2HE-T(M-Geschoss). Propis Bf109G-6/U2 (Werk. Nr 412 951) uvádí pro změnu u MG151/20 páskování 1AP/I, 2HE-T a 1HE-T(M-Geschoss). Takže i v době, kdy byl k dispozici M-Geschoss s trasírkou se jeho zastoupení pohybovalo u reálných letadel na úrovni 50%. Před rokem 1944 (kdy nebyl k dispozici trasírovací Minen) je 30-40% velmi slušný odhad.

EDIT:
Část pásu z MG151/20
[img]http://www.municion.org/cintes/Cinta151-20G.jpg[\img]

Z leva:
M-Geschoss se samodestrukcí
možná M-Geschoss se samodestrukcí, možná obyčejný HE se samodestrukcí
zápalný se samodestrukcí a trasírkou
zápalný se stopovkou bez samodestrukce
průrazný tříštivý bez samodestrukce

Poměr M-Geschossů tedy buď 20% nebo maximálně 40% je-li i druhý granát zleva Minen. Jediná otázka je, z čeho ten pás konkrétně pochází. Tmavě červený pruh u kořene, mohl být původně červený a označovat denní trasírku, nebo kaštanový a pak by to byla noční verze trasírky a tedy pás primárně proti bombardérům.
Upravil/a Pragr dne 25-01-2011 10:19
 
Robo
311_Tank napsal:
Tak nevim ale moje anglictina rika ze podle tohodle popisu motor chipal na nedostatek paliva (cut out, starvation). Tak kde je to blbe vilovi nebo v tomhle popisku.


Je to spravne v tom popisku a uz aj v Ilovi. Ono je to komplikovanejsie, resp. tu je len prva cast, ked sa vplyvom odstredivej sily palivo netecie cez karburator dole ale vznasa sa chvilu hore.. Potom nasleduje druha cast, kde dojde k prechlastaniu a eventuelne vysadeniu motora (ako ked hodis v 4000m 120% rich mixture) v dosledku nahromadenia paliva a nasledne jeho natlaceniu do motora cez ventil karburatora dole do motora naraz. (zjednodusene)

311_Tank napsal:Ohledne vyhledu z Tempest, prostym porovnanim P47 a tempesta ve hre je zrejme ze hlava pilota tempestu je o znatelny kus posunuta dozadu (IMHo pilot v te zadni poloze ma udelanou castecnou lobotomii).


Toto moze byt skor problem (+nepohyblivost pilotovej hlavy v hre) ako nespravny tvar dosky... opytam sa na to. To iste Mk.Vc...
To
 
WT_Horrido
Joe Hallenbeck napsal:
Zde jsou nádherné záběry Fw a Bf.


To je strašně nerealistické, vždyť letí úplně rovně, proč neřežou zatáčky na klapkách jako ve Šturmu? Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
1stCL_pbarry
Tempíku, tady máš G-6/AS s MW50. To, co se ti snažil vysvětlit Robo. Skoro je možné jí považovat za tu co máme ve hře. Pravda u země je pořád ta herní přepálená celkem o dost, ale ve výšce to sedí. Pravdou je že se svým typhoonem bys jí měl problém ujet. To že to je možná jen zkušební stroj je bezpředmětné. Sturm je plný prototypů a zamysli se, proč ji autoři dávaj na mapy. Buď z neznalosti a nebo kvůli vyvážení. Klasická G-6/AS chybí a obyč G-6 má nižší maximálku ve výškách než by měla. V záplavě nehřejících Spitů IX je lítání na G-6 pro opravdové gurmány Úsměv

Mám rád období Normandie. Je to takové tvrďácké lítání Mrknutí

http://www.wwiiai...-gj-fx.jpg
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Robo
Robo napsal:

Panek napsal:A co ta munice?
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.


Uz zmenene / opravene v 4.10 - vramci uprav loadoutov pre Bf 109 - vid. readme.


Beriem spat, vramci loadoutov sa menilo vselico, ale MG151/20 ma stale 200 granatov a udajne je to tak spravne.
 
Panek
Robo napsal:
Panek napsal:A co ta munice?
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.


Uz zmenene / opravene v 4.10 - vramci uprav loadoutov pre Bf 109 - vid. readme.

Není to opraveno!

F4 má 200 granátů
G2 má 200 granátů
G6 má 200 granátů v případě MG 151/20

Není to opraveno!

Nevím, kde čerpal informace ten údajně, ale minimálně u F4, G2 a G4 se nedalo nabít více jak 160 nábojů, ale létalo se se 150.

Já jsem o své doklady přišel (daroval jsem je na Slovensko), ale Němci byli pečliví. V hlášení o sestřelu museli dokonce vyplnit spotřebovanou munici. Piloti tam pak psali všechnu, co sebou vezli.
Upravil/a Panek dne 25-01-2011 10:21
 
1stCL_pbarry
Panku, v muzeu u Vyškova je taky u MG151/20 uvedeno 200 nábojů pro zbraň. Nemůžu si to někde potvrdit, ale někde jsem četl že 200 nábojů to vzít klidně mohlo. Obvykle se ale lítalo se 150ti.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
WT_Horrido
A proč by mělo být jen 150 nábojů?

Jo aha, protože pás v polních podmínkách byl kratší aby se lépe soukal mechanikům do schránky. Tak to jo Úsměv

BTW kolik nábojů mají Fokáče? Schránka kanonů v kořenech křídel pobrala 250 kusů, ale ze stejných důvodu jako u Bf se ládovalo jen 200 kusu. Je to ve Šturmu správně? Úsměv
Upravil/a WT_Horrido dne 25-01-2011 10:29
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Robo
1stCL_pbarry napsal:
Tempíku, tady máš G-6/AS s MW50. To, co se ti snažil vysvětlit Robo. Skoro je možné jí považovat za tu co máme ve hře. Pravda u země je pořád ta herní přepálená celkem o dost, ale ve výšce to sedí.


Presne to je ten DB605AS(M) motor, ktory ma namodelovana G-6/AS v hre.

Ale Tempik nejak neporozumel mojej snahe vysvetlit mu, ze realna G-6/AS ma iny motor ako ma v olegovom svete a teda nema vyznam porovnavat ich. Omyl je samozrejme v znaceni v hre, nie v Tempikovej uvahe. Ale on to zase pochopi ze obhajujes FM late war befiek a prekruti co si napisal po svojiom Šklebící se
 
Panek
Tak nám tady horrido nalinkuj nějakou kopii žádosti o potvrzení sestřelu na stroji F4 nebo G2.

Člověk tvého formátu to někde určitě má.
Já měl žádosti od slovenských pilotů, ale věnoval jsem je na slovensko.
150 150
 
Robo
Panek napsal:
Robo napsal:
Panek napsal:A co ta munice?
Mění se tu sporné věci, ale že mají F a G verze befek o 1/3 více munice pro kanon se nezměnililo.


Uz zmenene / opravene v 4.10 - vramci uprav loadoutov pre Bf 109 - vid. readme.

Není to opraveno!

F4 má 200 granátů
G2 má 200 granátů
G6 má 200 granátů v případě MG 151/20

Není to opraveno!

Nevím, kde čerpal informace ten údajně, ale minimálně u F4, G2 a G4 se nedalo nabít více jak 160 nábojů, ale létalo se se 150.

Já jsem o své doklady přišel (daroval jsem je na Slovensko), ale Němci byli pečliví. V hlášení o sestřelu museli dokonce vyplnit spotřebovanou munici. Piloti tam pak psali všechnu, co sebou vezli.


Panek vid vyssie - uz som opravil tu informaciu o zmene v 4.10...

Info samozrejme z manualov atd - opat tlmocim nazory niekoho ineho: dalo sa naladovat 200, casto a bezne sa lietavalo s menej. Mozne dovody su vaha a spolahlivost zbrane.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

12-09-2024 16:04
No právě. Zem nesaje. A na Šumavě už staví sněhuláky. https://hydro.chm.
..eq=2505266


12-09-2024 10:36
jojo, voda na děsivý mlýn: https://www.inter.
..
Šklebící se

11-09-2024 21:27
Zítra v 7 to začne. Za 4 dny tu má spadnout víc srážek než za celý rok.

35,690,896 návštěv