Cítím potřebu zasáhnout do debaty a zkusím, jen okrajově, pojmenovat pár problémů z pozice pilota preferujícího bombardéry.
I. Spousta lidí si myslí, že ve hře jako takové chybí těžké bombardéry typu B-17, B-24, Lancaster, Pe-8 apod. Můj názor je, že potřeba nejsou vůbec. Jejich potřeba je spíš jen symbolická k dokreslení atmosféry na bojišti. I když bych se v nich rád proletěl, jako za starých časů šturma, tak chápu, že tady zřejmě nikdy nebudou.
a ) Mapa nemá dostatečnou rozlohu pro jejich použití
b ) Nikoho by asi, až na několik fanatiků nebavilo létat 3000 km během jednoho operačního letu.
c ) Neúnosně vyšší náklady na vývoj takového stroje oproti jednodušším strojům, které odvedou stejnou práci.
II. Potřeba středních bombardérů na straně spojenců je už odlišná a tady si dovolím být kritický, neřku-li žalostná.
Prakticky krom dvou typově téměř totožných verzí Pe-2, lišících se jen v zanedbatelných detailech a první sériově vyráběné verze A-20 B s pořád ještě nedodělaným předním kokpitem a s pouze sovětskou výzbrojí. OK na východní frontu by to mohlo stačit, ale na západní? To je vtip?
Fakt je, že západní bojiště je pořád ve výstavbě a snad se i od tvůrců dočkáme větší pozornosti tomuto problému.
III. Vím, že jediné co mohu dělat je nesouhlasit s logikou přidávání AI řízených bombardérů bez možnosti je pilotovat. To mi od tvůrců přijde dost hloupé řešení. Ale pořád věřím, že se té B-25 a B-26 jednou dočkáme.
IV. Jestliže, bych tu mohl vyjádřit nějaké své přání, tak bych se přimlouval za to, aby letadla, která zaměřovala bomby pomocí „nordenu“, norden skutečně měla, alespoň tak skvěle fungující jako je u starého šturma od 4.13 myslím. Současný bombový zaměřovač, je takový, jak to slušně napsat, no hravě dětský.
GL Vont
Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
Ahoj, Vonte, pamatuju, že i ti, co lítali bombery, brali radši P-38 místo B-25, byla rychlejší a možná toho unesla víc.
Co tvrdí dnes web (např. https://www.militaryfactory.com/aircraft/compare-aircraft-results.asp?aircraft1=81&aircraft2=74), tak potvrzuje nosnost 3000 lb pro B-25 a 4000 lb pro P-38, stejně tak i větší dolet pro P-38.
Ahoj, Vonte, pamatuju, že i ti, co lítali bombery, brali radši P-38 místo B-25, byla rychlejší a možná toho unesla víc.
Co tvrdí dnes web (např. https://www.militaryfactory.com/aircraft/compare-aircraft-results.asp?aircraft1=81&aircraft2=74), tak potvrzuje nosnost 3000 lb pro B-25 a 4000 lb pro P-38, stejně tak i větší dolet pro P-38.
Ale o to tady vůbec nejde... Těžko vysvětlíš klukům, co chtěj letět v těsný formaci v 25k ft a odhodit podle nordena na továrnu, že si maj vzít P-38 a táhnout se za pomalou A-20 a nebo ještě hůř Peškou, aby jim to někdo zaměřil... Ta hra je hra velmi úzký (jaksi postižený) menšiny lidí, který viděj něco ve vzdušnejch bojích WW2 a chtěj jí simulovat co nejlíp, jak to jde, podle knížek, který četli jako malý kluci. A když jim řekneš, že B-25 nemá smysl, protože P-38 je ve všech parametrech lepší, tak je to jaksi...
Upravil/a Hot_Dog dne 17-02-2021 16:55
Ahoj, Vonte, pamatuju, že i ti, co lítali bombery, brali radši P-38 místo B-25, byla rychlejší a možná toho unesla víc.
Co tvrdí dnes web (např. https://www.militaryfactory.com/aircraft/compare-aircraft-results.asp?aircraft1=81&aircraft2=74), tak potvrzuje nosnost 3000 lb pro B-25 a 4000 lb pro P-38, stejně tak i větší dolet pro P-38.
Ale o to tady vůbec nejde... Těžko vysvětlíš klukům, co chtěj letět v těsný formaci v 25k ft a odhodit podle nordena na továrnu, že si maj vzít P-38 a táhnout se za pomalou A-20 a nebo ještě hůř Peškou, aby jim to někdo zaměřil... Ta hra je hra velmi úzký (jaksi postižený) menšiny lidí, který viděj něco ve vzdušnejch bojích WW2 a chtěj jí simulovat co nejlíp, jak to jde, podle knížek, který četli jako malý kluci. A když jim řekneš, že B-25 nemá smysl, protože P-38 je ve všech parametrech lepší, tak je to jaksi...
Já rozumim tomu, že formace je supr. Taky mam rád fotky ještě z Invaze, kdy kluci v B-25 startovali. A vim, že když byli na serveru sami, že často byli nevěrní.
A stejně tak vím, že rozmanitost je krásná a proto každý nový použitelný letadlo je supr.
A taky: co to je "táhnout se za pomalou A-20"? Jak jsem teď na Bastogni slyšel, skoro někomu ty A-20 uletěly. Se nezdaj.
606_vencour napsal:
A stejně tak vím, že rozmanitost je krásná a proto každý nový použitelný letadlo je supr.
Ano, to je to nejdůležitější... A proto se třeba absolutně vyhýbám DCS, v zásadě je to asi jedinej důvod, přesto, že všechno ostatní, na čem mi záleží, tak má DCS výrazně lepší... Jenže ta představa, že ten čas kterej na tom strávím budu donekonečna trávit dogfigtama v P-51, P-47 a Spitfiru proti lidem který proti mě dou dogfigtovat v D9, A8 nebo K4 je naprosto příšerná. A když by mě to přestalo bavit, tak si můžu pro změnu dát dogfight I-16 vs jiná I-16. A zlepšení absolutně v nedohlednu, takže přesto, že DCS má vlastně asi uplně všechno, co bych chtěl od WW2 simulátoru a určitě je naprosto super, tak mu chybí to nejdůležitější a to je obsah. BoX ten obsah rovnež má špatnej, ale daleko daleko lepší, no...
606_vencour napsal:
A stejně tak vím, že rozmanitost je krásná a proto každý nový použitelný letadlo je supr.
Ano, to je to nejdůležitější... A proto se třeba absolutně vyhýbám DCS, v zásadě je to asi jedinej důvod, přesto, že všechno ostatní, na čem mi záleží, tak má DCS výrazně lepší... Jenže ta představa, že ten čas kterej na tom strávím budu donekonečna trávit dogfigtama v P-51, P-47 a Spitfiru proti lidem který proti mě dou dogfigtovat v D9, A8 nebo K4 je naprosto příšerná. A když by mě to přestalo bavit, tak si můžu pro změnu dát dogfight I-16 vs jiná I-16. A zlepšení absolutně v nedohlednu, takže přesto, že DCS má vlastně asi uplně všechno, co bych chtěl od WW2 simulátoru a určitě je naprosto super, tak mu chybí to nejdůležitější a to je obsah. BoX ten obsah rovnež má špatnej, ale daleko daleko lepší, no...
Já mam ještě postřeh k P-38, nevšim jsem si v Il-2 1946, že by byl tak hezky udělanej. Možná na něm taky vše šlapalo, možná ne, ale tady to vypadá suprově, pro mne má smysl vyhrabat někde ten manuál a kontrolovat to, kde co k čemu je jak to vypadá a chová se.
Re planeset "deravy jako cednik", tak bych to urcite nerekl. Cednik ma nejakou mrizku, na ktere se zachyti alespon hlavni kusy. To se zde ve hre zatim nestalo. Mame pokryt pouze cast jednoho aspektu letecke valky (pomerne maleho, ale atraktivniho, to chapu) na jedne casti sveta a chybi nam vse ostatni.
Re tezke bombardery, ale nikdo prece nikoho nenuti letet misi 3000km dlouhou (nehlede na to, ze na to nemame mapu), stejne jako nikdo nenuti letat v Mustangu tisice kilometru dlouhe mise.
Re P-38 versus B-25. Nemichat jablka s hruskama, prosim. Odhledneme nyni od te webove stranky, ktera uvadi 4000lb (908kg), coz je dvojice udaju, co se asi da oznacit minimalne jako zavadejici, zvlast ve spojeni se seznamem vyzbroje, ktera tech 4000 neda snad ani sectena dohromady. Muj velmi kratky pruzkum ukazal dolet 2500 mil pro B-25 C/D (z flight plannig chartu, v ciste konfiguraci, nezkoumal jsem, kolik nadrzi to znamena naplnit) a 2200 pro P-38 se 150 gal pod kridly. Nicmene to je jen to, co by se dalo nazvat "ferry range" a je to v praxi pouzitelne jen pro omezenou skupinu ukolu. Maximalni dolet a maximalni naklad nechodi spolu a je treba prozkoumat primerenou kombinaci. A druhy velky rozdil je v tom, ze stredni bombarder si s sebou nese spoustu vlastnosti, ktere stihacka, ani dvoumotorova, nema. A to, ze je nevidite, je zpusobene tim, ze ve hre nejsou simulovany. A protoze je lide nevidi, nevi o nich, a proto je nepozaduji, a proto tam nejsou. A kdyz nejsou simulovany, tak neni duvod brat letadlo, ktere je ma. Chci rici nema.
Pokud jde o il2, je bolestne zrejme, ze bombardery nejsou konickem ani majitele firmy, ani game designera, pokud tam vubec nejakeho maji (hadal bych, ze ne). Nejkriklavejsi pripad je jiz zmineny bombovy zamerovac, ktery se pouziva tak, ze se mysi nastavi udaje, ktere jsou na te same obrazovce vypsane. Nechapu, jak tohle mohlo dostat zelenou. Neni v tom ani zabava, ani simulace. Ale to je jen jedna vec, celkem to jsou tisice drobnosti. Ten nejvetsi problem je tvrdohlavost, ze letadla maji mit zpracovana mista vsech clenu posadky, zatimco v praxi je treba misto pilota, navigatora (s vyhledem na zem, navigacnimi udelatky a se zamerovacem) a zadniho strelce (jen kvuli vyhledu rekneme "pro provoz" na letisti, ve formaci atd., ne kvuli akci).
Vidím to úplně stejně jako LesniHU, cedník má mřížku a bylo by fajn, kdybychom aspoň tu mřížku (někdy) získali. Jestli nějakou oblast můžeme považovat za zcela dostatečnou, pak jsou stíhačky a bitevníky Luftwaffe. Jasně, je pár zajímavých typů, které chybí, ale z nějakého komplexnějšího pohledu není jejich absence zásadní.
Luftwaffe zcela postrádá bombardéry od roku 1942 dále. Přitom by v pohodě stačil mnou mnohokrát omílaný Ju 88 S. S ním se dá pokrýt prakticky všechno od roku 1943 až do konce války. To, že se v planesetu nachází archivní Ju 88 A a He 111 H, je sice fajn, ale v tomto období to použitelná letadla už moc nejsou. A že se tvůrci pustí do tvorby něčeho tak (v rámci stávající koncepce simulátoru) nepoužitelného, jako je denní varianta Ju 88 C, to považuji vyloženě za mrhání prostředky. Vrhnout to samé na bombardovací variantu...no nic.
U spojenců je to snadný, tam není vůbec nic. Ve starém Šturmovi snad odpradávna (resp. od Forgotten Battles) existovala skvěle univerzální B25 a tady by hodně bodla. Velkou část náporu bojů za války držely samozřejmě ještě A20. Mít oba tyto stroje v nějaké rozumné variantě (variantách), tak máme pokrytou celou Weltkrieg a variabilita se tím obrovsky zvýší. B26, nebo A26 jsou super mašiny, ale rozsah jejich nasazení byl přeci jen řádově menší. Byť zrovna ten Marauder je můj oblíbený spojenecký bombardér.
Další věc jsou ty zmíněné zaměřovače. Stávající stav je tristní a je to škoda, protože si myslím, že nepředstavuje úplně moc práce tohle dotáhnout na úroveň starého Šturma.
Jinak si nemyslím, že jakákoliv stíhačka může bombardér nahradit v té esenciální roli. To není jen o hmotnosti pum, ale i o jejich složení a hlavně schopnosti je shodit relativně přesně v horizontu - mimo lehký flak. A střelci nejsou jen střelci, ale také pozorovatelé, navigátoři a radisté - škoda, že ani tato vlastnost není dotažena do nějaké alespoň dostatečně uspokojivé podoby.
Co si malokdo uvedomuje, zvlast mezi piloty stihacek, ze nejaka chystana "AI B-26", az bude, pokud, tak NEBUDE bombarder. Je to jen scenerie pro piloty stihacu. Neni to nic, co by ocenil kdokoliv jiny, pro ostatni je vlastne irelevantni. Zapadni fronta bez jedineho spojeneckeho bombarderu.
Problém je na jakou skupinu lidí BOX cílí. Není to ani hardcore sim jako DCS cílený na real piloty ani arkáda WT. Je to něco mezi ..
Problém asi je aby se to finančně uživilo. Nová generace millenium hráčů nevyhledává hardcore simulace a už vůbec ne z jejich adhd/ hyperaktivního pohledu nějaký nudný bombardéry.
Potřebují 15 minutovou akci. Nutně. A tam je zlatá žíla .. A v milleniálech je budoucnost. Ne v nás, zombiích minulosti ..
Tohle asi není možný manažersky úplně vykompenzovat. Kde vzít peníze a nekrást?
Aspoň by mohli recyklovat A-20 a přidat varianty C a G. A do prosklené přídě bombometčíka. Ten spodní střelec je sice hezky zpracovaný, ale hned bych ho vyměnil za možnost přehledně navigovat ze skleníku.
Norden z 4.13 Šturma by byl čistý sen...
Kdyby se aspoň musela přepočítávat IAS na TAS, ale takhle je to fakt easy mod...
Souhlasím s Lesníkem, zpracovat pilota, navigátora/bombometčíka, hřbetního/zadního střelce a po prdeli.
magot napsal:
Problém je na jakou skupinu lidí BOX cílí. Není to ani hardcore sim jako DCS cílený na real piloty ani arkáda WT. Je to něco mezi ..
Problém asi je aby se to finančně uživilo. Nová generace millenium hráčů nevyhledává hardcore simulace a už vůbec ne z jejich adhd/ hyperaktivního pohledu nějaký nudný bombardéry.
Potřebují 15 minutovou akci. Nutně. A tam je zlatá žíla .. A v milleniálech je budoucnost. Ne v nás, zombiích minulosti ..
Tohle asi není možný manažersky úplně vykompenzovat. Kde vzít peníze a nekrást?
Ano, problem je prave v te cilovce. Kdyz zacilis hru na patnactiminutovou akci, tak se dostanes do stejne skupiny jako F2P hry, ktere, priznejme si to, umi patnactiminutovou akci mnohem lepe. Ne nutne proto, ze by tam byla lepsi gameplay (...i kdyz je) nebo lepsi grafika (...i kdyz je), ale proto, ze to jsou proste massive multiplayer veci s doladenymi castmi prave pro ten multak - klany, komunikace ve hre - nemyslim ted chat v prubehu boje, ale mozny kontakt s nekym, koho jsi tam potkal a chces ho treba nalakat do skupiny.
Neverim tomu, ze se pocet lidi vyhledavajici hardcore simulaci nejak vyrazne zmenil. A beztak tu nezkousime postavit hardcore simulaci. Je treba vytvaret zazitky. Je nutne si polozit otazku: po dvou hodinach stravenych ve hre, jakym zazitkem se mohu pochlubit pratelum? Pokud to nema ocividnou odpoved, tak je to spatne - minimalne si to nikdo z pratel nekoupi. Kdo letel prvni Wilde Sau, tu po pulnoci? Tam byla odpoved jasna, ze?
A jeste jedna vec, tvurci jde o prijem penez a teenageri nejsou zrovna skupina oplyvajici penezmi, na rozdil od tech starsich. Zadnou studii ani porovnani nemam, ale uplne bych tento rozdil nepodcenoval.
Asi jsem příliš velký optimista, ale myslím si, že se létatelné B25 nakonec dočkáme a ty varianty A20 by taky mohly dopadnout. Tam kde už byl nějaký krok učiněn, lze pokračovat a navázat. BOS je opravdu takový recyklační a iterativní sim, čemuž se ani moc nedivím. Nedivil bych se proto ani, kdy se výhledově pustili do Wellingtona, a dalších věcí z CLODu. Ale čas hraje proti nám. No uvidíme.
Ja ani nevím, že je tam omezení výšky.
V kolika Km to je? Tohle je mi fuk. I ve starém šturmu se našly paka které lítaly někde ve stratosvéře. Asi nějaký výškový koníček...
magot napsal:
Problém je na jakou skupinu lidí BOX cílí. Není to ani hardcore sim jako DCS cílený na real piloty ani arkáda WT. Je to něco mezi ..
Problém asi je aby se to finančně uživilo. Nová generace millenium hráčů nevyhledává hardcore simulace a už vůbec ne z jejich adhd/ hyperaktivního pohledu nějaký nudný bombardéry.
Potřebují 15 minutovou akci. Nutně. A tam je zlatá žíla .. A v milleniálech je budoucnost. Ne v nás, zombiích minulosti ..
Tohle asi není možný manažersky úplně vykompenzovat. Kde vzít peníze a nekrást?
Ano, problem je prave v te cilovce. Kdyz zacilis hru na patnactiminutovou akci, tak se dostanes do stejne skupiny jako F2P hry, ktere, priznejme si to, umi patnactiminutovou akci mnohem lepe. Ne nutne proto, ze by tam byla lepsi gameplay (...i kdyz je) nebo lepsi grafika (...i kdyz je), ale proto, ze to jsou proste massive multiplayer veci s doladenymi castmi prave pro ten multak - klany, komunikace ve hre - nemyslim ted chat v prubehu boje, ale mozny kontakt s nekym, koho jsi tam potkal a chces ho treba nalakat do skupiny.
Neverim tomu, ze se pocet lidi vyhledavajici hardcore simulaci nejak vyrazne zmenil. A beztak tu nezkousime postavit hardcore simulaci. Je treba vytvaret zazitky. Je nutne si polozit otazku: po dvou hodinach stravenych ve hre, jakym zazitkem se mohu pochlubit pratelum? Pokud to nema ocividnou odpoved, tak je to spatne - minimalne si to nikdo z pratel nekoupi. Kdo letel prvni Wilde Sau, tu po pulnoci? Tam byla odpoved jasna, ze?
A jeste jedna vec, tvurci jde o prijem penez a teenageri nejsou zrovna skupina oplyvajici penezmi, na rozdil od tech starsich. Zadnou studii ani porovnani nemam, ale uplne bych tento rozdil nepodcenoval.
Souhlasím plně s oběma. Nicméně, ještě je tu jedna možnost. Že je to normální.
Když nám bylo 20 nebyli jsme jiní. Akce je to nejzábavnější, vše ostatní je nuda. Nároky na složitější simulaci, věrohodnost a delší herní čas možná přicházejí s věkem.
Spolu s rostoucím bříškem a poruchami erekce.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.