Ajvn nejde o to, ci ty konkretne vies anglicky ani ci tebe konkretne sa paci ako su Mk.V-ky prerobene. Snazim sa len povedat, ze to nebolo ako si niekto mysli, ze sa zobrali nejaki namodrali daidalosaci a jedno rano sa zobudili so zlou naladou a povedali si ze dnes sprasime Spity alebo co. Co ti pisem je, ze sa to preberalo verejne, kazdy mal moznost do toho cosi povedat, jednotlive varianty a ich spravanie boli urobene s umyslom vylepsit hru (v zmysle priblizit sa realnej predlohe). Co sa tu rozoberalo ohladom karburatorov a Schilling Ocrifice atd, to uz je davno zname a vyriesene. Ja som si to vlakno len teraz zbezne precital, a povedal by som, ze na tom robila skor 'cervena' sekcia DT (ak uz to mame takto rozdelovat), a ze podla mojho laickeho nazoru vedia o Merlinoch viac ako my vsetci tu dohromady, a teda by som povedal, ze Mark V by mal byt realite blizsie v 4.10 ako bol pred nou.
Co sa trimovania atd tyka, na to nie som odbornik na Spity, ani sa k tomu nevyjadrujem. Co som skusal tie nove varianty, tak sa mi pacili a celkom dobre sa mi na nich lietalo, ak mas dojem ze je nieco nespravne, kludne napis DT ze Spitfiry maju chybu vo vyvazeni a oni sa na to pozru a ak tam bude problem tak to bude opravene.
Tajpan napsal:apropoo, ak to čítam mám pár otázok:
budete prerábať Bf109F4,G2,G6:
1.teda dočkáme sa konečne úpravy toho , že olegovu Bf109G2,1942 sa premenuje na "Bf109G2, with C3 Late 1943"?
2. dočkáme sa teda aj úpravy použitia MW50? max 10-15 minut
Befka maju vynovene loadouty, a co sa bude diat dalej ohladom FM, to je vsetko WIP, ale uvazuje sa nad tym (prebieha diskusia)
1. asi mas na mysli obmedzenie plniaceho tlaku pocas niekolkomesacneho obdobia 1942 z 1.42 (G-2 v hre) na 1.35 ata, toto sa navrhuje, ale neberte to odomna ako ze to bude, na to ja nemam ziadny vplyv. Tu sa snazim vysvetlit len tolko, ze sa to nerobi halabala ani nikomu natruc. C3 a G-2 dohromady nejdu.
2. o late war Befkach zatial podla toho co viem rec nebola, ani som si nie vedomy, ze by zmesi bolo privela. Tak ako to je momentalne to vyborne zodpoveda realite vramci moznsti hry - aj co do efektu na vykon (a na motor) ako aj dlzke pouzitia. Ak mas nejake ine info, rad sa necham poucit, ale ja na MW50 mam nalietane vcelku hodne a casy sedia a musim lietat striktne podla palubnych hodiniek a vcas chladit. Co je blbost, tak ked uchladis DBcko tak mas okamzite vynulovany 'casovac' a mozes prehrievat dalsich 6,5 minuty. Befkari vedia co mam na mysli... ale to nie je problem 109 ale globalneho modelu prehrievania motora.
LesniHU napsal:
Robo lhal, je to zmena delana pouze a jen za cilem nastvat piloty spitu, co neumeji anglicky. Spravny pilot spitu je prece Anglican a ten samozrejme anglicky umi, proto mu to taky lita moc pekne. Jeste lip, nez driv.
Problém je že mi se stím lítá poctatně huř.
Už jem několikrát psal proč. Nechci tuto skutečnost popisovat znova.
Nemám potuchy co přeprogramovali.
Pro mě je jedinou hmatatelnou změnou oproti 4.09: změna těžiště letuonu a s tím spojené popisované patalie.
PTÁM SE:
Je potřeba mít, vyvážení příčné osy letadla v letu, výrazně na čelo, příklon k realitě?
Pokud ano v pořádku.
Pokud ne, tak proč to tady dali. CO JE TEDY SMYSLEM TÉTO ZMĚNY?!
A nebo je to nechtěná chyba?
V KAŽDÉM PŘÍPADĚ: POKUD TOMU TAK V REALU NEBYLO-NEMÁ TO VE ŠTURMU CO DĚLAT. (pokud se to snaží ještě byt simulátor)
Hoši je někdo s Čechú a Slovákú v týmu Daidalos?
Zajímalo by mě kdo, jestli to není tajemství.
Já už se těším až budou oficiálně opravené i výkony Bf-109G6/AS i obou Fw-190D9. Konečne se začli řešit i nesmyslnosti letových modelů některých letadel
A bude ješt super, až se udělaji opravy kokpitů i u dalších strojů, jako má opraveno Fw-190. Např. Tempest, který z neznámého důvodu používá rychloměr v knotech a jeho panncéřová deska dělá výhled podobný kdejakému čtyřmtorovému bombardéru
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Já bych k tomu všemu jen poznamenal - každý má možnost vzít materiály podle kterých je přesvědčený že tohle a tohle éro je špatně a začít s jejich podporou lobovat u Daidalosů. Pokud je přesvědčíte argumenty že je tam chyba, určitě ji rádi opraví.
57_OTU ajvn napsal:
Problém je že mi se stím lítá poctatně huř.
Už jem několikrát psal proč. Nechci tuto skutečnost popisovat znova.
Nemám potuchy co přeprogramovali.
Pro mě je jedinou hmatatelnou změnou oproti 4.09: změna těžiště letuonu a s tím spojené popisované patalie.
PTÁM SE:
Je potřeba mít, vyvážení příčné osy letadla v letu, výrazně na čelo, příklon k realitě?
Pokud ano v pořádku.
Pokud ne, tak proč to tady dali. CO JE TEDY SMYSLEM TÉTO ZMĚNY?!
A nebo je to nechtěná chyba?
V KAŽDÉM PŘÍPADĚ: POKUD TOMU TAK V REALU NEBYLO-NEMÁ TO VE ŠTURMU CO DĚLAT. (pokud se to snaží ještě byt simulátor)
Hoši je někdo s Čechú a Slovákú v týmu Daidalos?
Zajímalo by mě kdo, jestli to není tajemství.
Skusal som teraz este raz Mk.Vb v QMB, treba trosku natrimovat na cumak, ale nie viac ako ine era a podla mna nie viac ako Mk.IXc, ktoreho FM sa nemenil vobec. Nahodil som si 4.09m a nejaka vyrazna zmena taziska tam podla mna nie je. Lieta sa s tym inac, ale rozdiel by som nevidel vo vyvazeni ale v inych veciach. Mne sa s tym lieta vcelku dobre... tolko moj nazor, ale ja Spitfiry moc nelietam.
Pozeral som este raz diskusiu, ohladom elevator trimu nikto nic nespomina, jediny problem je rotacia na kridelkach s ohladom na TAS a torzny moment vrtule, teda ci je rychlost nastavena ako cruise spravna, a podla viacerych referencii je. Opat vec, ktoru neviem posudit, ale vcelku iba drobnost.
Ak mas nejake info, ze je to vyvazenie urobene nespravne, tak sem s tym - argument typu 57_OTU ajvn sa to nelibi je isto uznas malo...
57_OTU ajvn napsal:
Problém je že mi se stím lítá poctatně huř.
Už jem několikrát psal proč. Nechci tuto skutečnost popisovat znova.
Nemám potuchy co přeprogramovali.
Pro mě je jedinou hmatatelnou změnou oproti 4.09: změna těžiště letuonu a s tím spojené popisované patalie.
PTÁM SE:
Je potřeba mít, vyvážení příčné osy letadla v letu, výrazně na čelo, příklon k realitě?
Pokud ano v pořádku.
Pokud ne, tak proč to tady dali. CO JE TEDY SMYSLEM TÉTO ZMĚNY?!
A nebo je to nechtěná chyba?
V KAŽDÉM PŘÍPADĚ: POKUD TOMU TAK V REALU NEBYLO-NEMÁ TO VE ŠTURMU CO DĚLAT. (pokud se to snaží ještě byt simulátor)
Hoši je někdo s Čechú a Slovákú v týmu Daidalos?
Zajímalo by mě kdo, jestli to není tajemství.
Ne, problem je v tom, ze kazdy ma jiny joy a jinak nastavenou citlivost, takze kazdemu to proste leta jinak. Spit byl cely prekopany z uplne jinych dovodu a jestli je tohle jedina zmena, co pozorujes, tak musis pridat :-).
Prelozim sem postreh od cloveka, co v restaurovanych Spitech skutecne letel:
"Musis se snazit mnohem vic nez v jinych typech, aby Spit letel vyvazeny. P51 oproti Spitu leta jako na kolejich".
Myslim, ze o vice trimovani se nikdo primo nesnazil, kazdopadne velkou spoustu parametru pocita hra sama na zaklade geometrie letadla, a soude podle predchozi poznamky, tak to asi funguje celkem obstojne.
V Daidalosu mozna nekdo je, mozna ne, tajemstvi to neni, ale nikdo to o sobe neinzeruje.
To jsem jaksi poznal že vyvažovat spita je delikatesa .
Pokud jsou ve 4.10 na spitu i jiné změny nejsou tak poctatné(i když absolutně navěřím že motory pzdějších spitu chcípaly uplně stejně jako ty ranné-jestli vubec ale tohle neřeším.)
Jestli se ti nezdá výrazná změn těžiště tak se podívej na přístrojovou desku.
Jestli ma Robo pravdu tak je ten bordel s vyvažováním nechtěné dítko.
Nikoho z Daidalosu zjevně o ničem nepřesvědčíš protože jak vidno výše budou točit kolem dokola a nepřiznají že i když musel pilot spitfira makat aby ho vyvážil tak ve finale určitě neměl vyžování v přímém letu tkhle.
Zjistím si na kterém stupni se ve skutečnosti startovalo , letělo , přistavalo atd , nevím ještě jak ale zjistím.
Ale už teď jsem si jistý že je to tady špatně.
Robo: jak je to s tim kuckanim Merlinu?
Zkousel jsem Hurricana MkI rozjet na 330 km/h a potlacit. Pak jsem vzal Spit Vb Merlin46 rychlost 330 km/h a potlacit a totez i s MkVb 1943, vse v 1000 metrech. Nezda se mi, ze by "Schilling Orifice" zaznamenal nejaky velky uspech pri odstraneni pusobeni -G na Merliny....
Pokud o tomto nekdo vi vice, tak klidne me poucte, rad bych se o tomto dozvedel vice.
Merlin se puvodne pri potlaceni utopil v prilis velkem mnozstvi paliva dodavanem do motoru - karburator nebyl pri negativnich geckach schopen spravne merit prutok paliva. Shilling byl jednoduchy restriktor, ktery limitoval maximalni pritok paliva do karburatoru. V dusledku to znamenalo, ze pri maximalnim vykonu motor spotrebovaval prave tolik, co pritekalo, ono mereni v karburatoru sice nefungovalo, ale ani nebylo potreba. Ale pokud motor nepracuje na plny vykon, pak bude chcipat stejnym zpusobem jak predtim, protoze pritok paliva bude stale vetsi, nez by mel byt.
Zkus ten tvuj test s potlacenim na plnem plynu.
57_OTU ajvn napsal:
Nikoho z Daidalosu zjevně o ničem nepřesvědčíš protože jak vidno výše budou točit kolem dokola a nepřiznají že i když musel pilot spitfira makat aby ho vyvážil tak ve finale určitě neměl vyžování v přímém letu tkhle.
Zjistím si na kterém stupni se ve skutečnosti startovalo , letělo , přistavalo atd , nevím ještě jak ale zjistím.
Ale už teď jsem si jistý že je to tady špatně.
Stylem "Vůbec nevím jak to bylo ve skutečnosti, ale už teď vím že to je v ilovi blbě" je asi opravdu nepřesvědčíš. Nechci tě od ničeho nějak odrazovat, to vůbec ne, ale například už při startu byl Spitfire ve skutečnosti vyvážený 1 dílek NOSE DOWN.
Joe Hallenbeck napsal:
Robo: jak je to s tim kuckanim Merlinu?
Zkousel jsem Hurricana MkI rozjet na 330 km/h a potlacit. Pak jsem vzal Spit Vb Merlin46 rychlost 330 km/h a potlacit a totez i s MkVb 1943, vse v 1000 metrech. Nezda se mi, ze by "Schilling Orifice" zaznamenal nejaky velky uspech pri odstraneni pusobeni -G na Merliny....
Pokud o tomto nekdo vi vice, tak klidne me poucte, rad bych se o tomto dozvedel vice.
No ja zdaleka nie som odbornik na Spitfiry alebo Merliny. Co pise Lesnik je presne tak.
Cize bolo 6 variantov Spita Mk.V, 2 motory a iba 3 letove modely (Vc a Vb mali totozny FM, extra FM malo LFko a extra CWcka)
V patchi 4.10 sa opravil predovsetkym FM cistej Mk.Vb s Merlinom 46, 12lb. boostom a Schilling Orifice, cize neg G cut-out tusim ak neuberies plyn (vid Lesnikovo vysvetlenie vyssie), ostatne specifikacie, t.j. vyssie plniace tlaky, ine motory, verzie L.F., Vokes filtre, clipped wings verzie atd. boli pridane tiez podla historickych referencii a testov a grafov atd. Tiez som sa snazil vysvetlit, ze prebehla normalna diskusia, tie data su overene a dostupne kazdemu, vramci DT sa ti, co na tom robili pekne dohodli, presne ktore varianty sa obsiahnu z hladiska historickej relevancie a hratelnosti a tak to v patchi aj je.
A tu sa nebavime o nazoroch a pocitoch ale cislach a faktoch, proste urobili Mk.Vb tak, aby sa grafy z hry co najviac podobali na grafy z testov.
Teraz som sa preletel na AHckach na Early aj Late Mk.Vb a robil som zle befkam. Ziadny problem s trimovanim som nezaznamenal, ale ero to je mile, podla toho co viem o Spitoch tak zodpoveda - nestabilita pri strelbe, neg. G atd, ale inak fajne ero. Lieta sa tazsie ako v 4.09m (ale nie kvoli trimu!) ale je to velmi schopny protivnik pre LW az kym nepridu Fw 190A, a tak nejak to bolo, ze?
Co sa Schilling Orifice tyka, ide o vylepsenie (aj sa vola podla nejakej zenskej Schillingovej, Orifice je anglicky take mierne vznesene slovo pre 'otvor', cize volne to mozme prelozit ako Otvor pani Schillingovej, a to nesrandujem, to je proste UK zmysel pre humor. Kedze pochopitelne neviem tieto detaily z hlavy, normalne som si vygooglil nasledovne info:
During the Battle of France and Battle of Britain in 1940, it became apparent that the Merlin-engined RAF fighters had a serious problem with their carburettors while manoeuvring in combat. The negative g created by suddenly lowering the nose of the aircraft resulted in the engine being starved of fuel, causing it to cut out unless pilots flew inverted before diving. The opposing fighters did not have this problem. Shilling devised a solution which was dubbed "Miss Shilling's orifice". It was a small metal disc with a hole in the middle. After it was fixed into the engine's carburettor, it was able to reduce the fuel starvation of the engine. By March 1941 the device had been installed throughout Fighter Command as a stop-gap until an improved carburettor became available in 1943.
Volny preklad:
Pocas Bitky o Franciu a o Britaniu sa zistilo, ze stihacie lietadla RAF pohanane motormi Merlin mali v boovych manevroch vazny problem s karburatormi. (negativne gecka blabla anglicania museli ist do pike cez vykrut blabla nemci tento problem nemali) Schillingova prisla s riesenim v podobe maleho kovoveho kruzku s dierkou v strede, ktory po vlozeni do karburatora zabranil tymto problemom. Od marca 1941 sa toto zariadenie pomenovane ako 'Otvor pani Schillingovej' namontovalo do vsetkych stihaciek Fighter Commandu ako docasne riesenie kym neprisli s vylepsenymi karburatormi v roku 1943.
[img]http://www.enginehistory.org/Reviews/ShillingCover_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Teta bola aj vasniva motocyklova zavodkyna.
Takze do roku 1943 a Merlinov 5x to nebolo celkom vyriesene a v 4.10 maju tie rane varianty 5kovych spitov tento problem, podrobny popis je v pdf k 4.10:
Spitfire F Vb early, 1941: prve Vkove Spity, Merlin 45, 12 lbs, negativne Gcka
Spitfire F Vb, 1941: to iste ale so Schilling Orifice (SO)
Spitfire F Vb, 1942: tiez Merlin 45 ale 16lbs Boost, SO.
Spitfire F Vb CW, 1943: ako 1942 ale useknute konce kridel
Spitfire LF Vb, 1942: Merlin 45M, 18lbs. Boost, SO
Spitfire LF Vb CW, 1943: ako 1942 ale useknute konce kridel
Spitfire F Vb Merlin46, 1942: Merlin 46 16lbs boost
Spitfire F Vc(2)tr, early 1942: Merlin 45, 12lbs, Vokes filter
Spitfire F Vc(2)tr, 1942: Merlin 16, 16lbs, Vokes
Spitfire F Vc(4)tr, early 1942: Merlin 45, 12lbs, Vokes filter, 4 Hispana
Tolko v skratke Upravil/a Robo dne 23-01-2011 00:42
Dalsi bullshit - kravina - poloha vyvazenia nema nic spolocne s "kimacnostou" a "nestabilitou". Klames. Opat klames.
57_OTU ajvn napsal:
Hoši je někdo s Čechú a Slovákú v týmu Daidalos?
Zajímalo by mě kdo, jestli to není tajemství.
Zoznam clenov tymu Daidalos je verejne dostupny na internete. Hladaj, smudlo! ;)
Keby si bol co-k-comu, tak miesto svojich srdcervucnych vylevov a vykrikov do tmy uvedies aspon nejake OBJEKTIVNE a PRAVDIVE fakty. Napr. spravit statistiku polohy vyvazenia pre vodorovny priamociary let pre danu verziu Spita, pre danu rychlost, v danej vyske, pri danom rozlozeni hmotnosti lietadla (= vyzbroje, paliva, atd atd.). A ked to budes vsetko mat, tak to iste sprav pre ustalene zatacky s naklonom 15, 30, 45 a 60 stupnov. A az to vsetko zmerias, tak sa tu zase ukaz... ;)
V opacnom pripade si myslim, ze si svoje subjektivne nazory (ktore Ti samozrejme nikto neberie) prezentoval v dostatocnej miere a mnozstve, a teda je uz uplne zbytocne, aby si sa k tejto teme dalej vyjadroval... ;)
Zdareeeeec! :)
Upravil/a falkon dne 23-01-2011 02:49
Když už se tu bavíme o OBJEKTIVNÍCH a PRAVDIVÝCH faktech, tak už se tu dlouho neprobíraly oblíbené dvě sec. ( pro sklerotiky, při odhozu bomb. Tak já už vím proč to tam přidali. Šlo primárně o to, zabránit Pavvlovi házet bomby pod sebe na letišti. Upravil/a BP_Tyrl dne 23-01-2011 17:09
57_OTU ajvn napsal:
.... Zjistím si na kterém stupni se ve skutečnosti startovalo , letělo , přistavalo atd , nevím ještě jak ale zjistím.
Ale už teď jsem si jistý že je to tady špatně.
Zistiť to vôbec nie je zložité, stačí trocha peňazí a času ( mne to druhé chýba ).
BP_Tyrl napsal:
Když už se tu bavíme o OBJEKTIVNÍCH a PRAVDIVÝCH faktech, tak už se tu dlouho neprobíraly oblíbené dvě sec. ( pro sklerotiky, při odhozu bom. Tak já už vím proč to tam přidali. Šlo primárně o to, zabránit Pavvlovi házet bomby pod sebe na letišti.
Jako věřím tomu, že nejen Pavvlovi. Podobných odhozů (i nechtěných) zažil jistě každý spoustu a je pravda, že tohloe to vyřeší
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
k tem dvema sekundam - je zajimave, ze kdyz clovek upusti(neaktivovanou - nova ficurka) nemeckou AB pumu na zemi, stejne se rozleti na vsechny strany a jednotlive naloze exploduji - sice bez nasledku, ale strach v okoli to dokaze navodit
a co me zklamalo - ze se zmenila barva cislovani u LW. Clovek si vymazli skin na letadlo a von mu ted nekoresponduje s barvou markingu
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.