Takže nejdřív bych chtěl poděkovat Bumikovi za super akci. A teď jak to probíhalo z mého pohledu:
Odstartovali jsme já McMarty, Cibul, Paul, Monty a Santy původně s plánem letět napřed ve spitech Mk.VIII nad cíl. Když jsme se dozvěděli, že mustangy už bojují, přestali jsme stoupat bokem a okemžitě stočili na jih. Zformovali jsme nad pobřežím v I9 a pokračovali do cílové oblasti v H3. Nad cílovou oblastí byl dost hustý flak, chvílemi až moc na můj vkus [img]http://img207.imageshack.us/img207/9646/flak2ar.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Nad cílem velitel McMarty zahlédl nízko letícího befka a pustil se za ním [img]http://img45.imageshack.us/img45/2140/mec6tf.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Bohužel si nevšiml druhého befka, které ho trefilo do motoru. Paul mezitím tuším taky někoho dostal. Já jsem se zatím kochal obláčky flaku kolem mě a najednou proletěl okolo messerschmit, nevaham a pouštím se za ním do dajvu. Chvíli se mu daří manévrovat ale pak jsem mu upálil křídlo a byla to Bílá 4, myslím že to byl wulf. [img]http://img48.imageshack.us/img48/8067/wulfi12am.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Hned potom na mě zaklepala červená 3 a nechala mě být naštěstí pro mě. Po tom jsem se pustil do pronásledování dalšího befka byla to červená 1 a když už jsem vystřelil první dávku, najednou mě trefil do křídla VGR_Tymur, který mi nechápu proč střílel přes rameno, tak jsem radši to befko pustil a sice nerad, ale nechal jsem mu ho. [img]http://img511.imageshack.us/img511/6208/269ervenjednadostaladavku5rz.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Za chvíli jsem se opět setkal s wulfem a skončilo to.... [img]http://img162.imageshack.us/img162/3746/wulfi27rp.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Po chvilce oddychu jsem se s Paulem pustil do pronásledování fockewulfu bílé 2, zatáhl nás až k letišti luftwafe, všimli jsme si toho. Čekali jsme že už tam na nás čekají další luftwafáci, tudíž jsem po něm vypálil pár dávek na dálku, odlétly z něj nějaké kusy ale nemyslím že mu to způsobilo nějaké vážnější potíže. V tom se okolo nás začali motat tři fockewulfy a jeden, myslím že to byl Adler mě projel ze shora a krátkou dávkou mi těžce poškodil motor. Nasadil jsem okamžitě na zpětný kurz domů, ale po pár sekundách mi motor vzplanul [img]http://img106.imageshack.us/img106/3449/adlerm283dostal3nh.th.jpg[/img] is not a valid Image.
Když jsem vyskočil, stroj explodoval těsně pode mnou a zabil mě.
Takže ještě jednou díky za polet!
Upravil/a Mamutak dne 17-06-2006 23:55
310_OTU_Mamutak napsal:
Po tom jsem se pustil do pronásledování dalšího befka byla to červená 1 a když už jsem vystřelil první dávku, najednou mě trefil do křídla VGR_Tymur, který mi nechápu proč střílel přes rameno, tak jsem radši to befko pustil a sice nerad, ale nechal jsem mu ho.
Mamutaku byl jsem u toha a je možné, že jsem te neštasnou náhodou zasahl já VGR_T, nikoliv VGR_Y, track jsem sice jeste nevidel, ale je to mozne. Za připadnou ujmu se omlouvam.
Mamutaku+Terpe..ano byl to VG-T..a šlo o střelbu v pravé utažené zatáčce s předsazením. Terp si jednoznačně neověřil kde je spojenecké ero a předpokládal že se odpoutalo a odlétá mu pryč pod čumákem. Vystřelil s moc malým předsazením a proto poslední kulasy dávky zabubnovaly na tvoje křídlo Mamutaku. Ovšem pak se zavěsil a sledoval tě s odstupem -cca 2 minuty- dokud jsi se neodpoutal stranou. Vystřelil pak plnou dávku ze všech zbraní a befko rozpůlil. Sry pro příště budeme pilovat trpělivost a disciplínu pro akce.
Naše skupina měla původně čítat 10 mustangů a 4 lichtningy, bohužel z různých důvodů dorazilo mužstvo pouze pro 4 x lichtning (3. IAP) (anti flak) a 4x mustang (MK_Jp, MK_Ucho, MK_Gambáč, MK_Paja)(cover). Start byl přesně v 9:00 a celý náš svaz nabral kurz na jih s tím, že operační výška bude pro lichtningy 5000m a Mustangy 7000m. Start bez problémů, po nabrání jižního kurzu a krátkém stoupání, však byly spatřeny kontakty na 12 hod. výš z nichž se vyklubalo asi 4x Me109 + 1 Fw 190. Následovalo volné stíhání různých dvojic Me-109 s stím, že byla poškozena dvě až tři nepřátelská letadla, při současném poškození jednoho našeho stroje stíhači nepřítele(MK_Gambáč) a jedno poškození těžkým flakem(Mk_Jp(přestřelené lanko ovládání náběhu vrtule)), který se také zapojil do boje. Po odpoutání se nepřítele byl vydán rozkaz k návratu na základnu pro doplnění střeliva a výměnu poškozených strojů, přičemž již poškozené stroje byly při přistání dále poškozeny (kolaps podvozku, ohnutí vrtule).
Následoval start po dvojicích a přímý let znovu do cílové oblasti. V cílové oblasti sektor H3 a okolí následovalo hlídkování ve výškách 300m až 7000m a střety s menšími skupinkami nepřátel, které již neměly potřebnou soudržnost jakou vykazovaly při prvním střetu. Z toho vyplynuly i naše bojové úspěchy, kdy se podařilo zcela zajistit námi doprovázenou skupinu lichtningů, která utrpěla ztráty pouze od pozemní obrany a dále naše činnost usnadnila působení bombardérů B-25 při druhém náletu. Během letu docházelo k oslabování naší skupiny, kdy se jednotlivé stroje vracely buď v důsledku poškození, nebo nedostatku paliva(ke třetímu startu již nedošlo). Při návratu na základnu s kritickým stavem munice a paliva jsme byly sledování neznámou skupinou dvou letadel z toho důvodu jsme museli volit přistání na základně anglického letectva, na chabý pokus nepřátelské R/T rozvědky jsme se nachytat nenechali .
Celkově nárokujeme za druhý let 6x sestřelených strojů nepřítele a 1x protiletadlové dělo 88mm proti jednomu poškození našeho stroje flakem(Mk_Gambáč). Sám nárokuji 2x Me109 samostatně, 2x Me109 ve spolupráci a 1x poškozený)
Spolupráce s Lichtningy na výtečné úrovni nedostatky spatřuji v nedostavení se mužstva a nižší R/T disciplíně. Celkově však naše operace zaznamenala plný úspěch, neboť jsme neztratili ani jeden doprovázený stroj díky činnosti nepřátelského letectva.
(muniční zpráva a záznam fotokulometu připojen)
PS: na ten antiflak bylo 4x P-38 málo
PPS: celkově supr. akce moc se líbilo (přez mnou obavu targety byly)
Upravil/a Jp- dne 18-06-2006 10:18
310_OTU_Mamutak napsal:
Po tom jsem se pustil do pronásledování dalšího befka byla to červená 1 a když už jsem vystřelil první dávku, najednou mě trefil do křídla VGR_Tymur, který mi nechápu proč střílel přes rameno, tak jsem radši to befko pustil a sice nerad, ale nechal jsem mu ho.
Mamutaku byl jsem u toha a je možné, že jsem te neštasnou náhodou zasahl já VGR_T, nikoliv VGR_Y, track jsem sice jeste nevidel, ale je to mozne. Za připadnou ujmu se omlouvam.
Jo, byl to VG-T. Ja myslel že tohle označení má Tymur, asi jsem se blbě kouknul do seznamu.:sm19:Jinak nic se nestalo, akorat par malinkatych direk, ktery mi nijak nepřekážely.
VGR_Lekk napsal:
Mamutaku+Terpe..ano byl to VG-T..a šlo o střelbu v pravé utažené zatáčce s předsazením. Terp si jednoznačně neověřil kde je spojenecké ero a předpokládal že se odpoutalo a odlétá mu pryč pod čumákem. Vystřelil s moc malým předsazením a proto poslední kulasy dávky zabubnovaly na tvoje křídlo Mamutaku. Ovšem pak se zavěsil a sledoval tě s odstupem -cca 2 minuty- dokud jsi se neodpoutal stranou. Vystřelil pak plnou dávku ze všech zbraní a befko rozpůlil. Sry pro příště budeme pilovat trpělivost a disciplínu pro akce.
Radsi jsem to befko pustill, aby jsme se spolu s Terpem nesrazili.
Startoval jsem ve skupině pb spolu s Jachymem a (E)CL Hiltošem, kerý letěl jako mé číslo. Po startu přišel rozkaz ,abychom ve dvou hlídkovali mezi St-Lo a Coutances ve výšce 4km. Dostoupali jsme tedy do patřičné výšky a začali plnit úkol. Po chvilce hlídkování jsem zahlédl skupinu asi osmi strojů letících ze severu přibližně o kilometr výše. zahlásil jsem polouhu nepřítele. Bylo mi jasné, že nás už protivník zaregistroval, nebylo více co řešit. Proti takové přesile jsem neměli žádnou šanci. Své dvojce jsem nařídil ať všeho nechá, kelsne pod mraky a upaluje co to dá směrem východ. hiltoš to bezezbytku splnil a myslím, že mu to v tu chvíli zachránilo život. To už jsem měl ale plné ruce práce. Za sebou jsem měl minimálně dva nebo tři Mustangy a začala divoká honička nad Sant Lo.Trasírky létali kolem mne, naštěstí však bez toho aby bubnovaly na můj mlýnek. Divokým manévrováním se mi dařilo je postupně vybrzďovat a byl zázrak, že se se mnou žádný nesrazil. Tak blízko vedle sebe jsem snad ještě žádného Mustanga neviděl. Nějakým zázrakem se mi je podařilo všechny setřást.chvilku jsem se schovával v mracích a pak se odvážil vykouknout z nich ven. V tu chvíli hlásil napadení pbarry, podle frekvence nadávek na tom byl dost zle. slétl jsem pod mraky a skutečně jsem úplně při zemi viděl severovýchodně od St-Lp střelbu. Ihned jsem zapnul MW 50, plyn vytlačil na doraz a řítil se k místu střelby. pbarryho si tam podávali dva mustangy. Okamžitě jsem se za jedním pustil a zahájil palbu s kulometů. I druhý američan pbarryho pustil a vydal se za mnou. Celá honička začala na novo. Divoký manévrový boj na život a na smrt. Během něj se mi podařilo jeden Mustang zasáhnout a poškodit bohužel jsem střílel na dost velkou vzdálenost na to, aby to stačilo na jeho definitivní vyřazení. V tom se do boje zapojil ještě třetí americký stroj. Poprvé kulky zabubnovaly na můj Messerschmit. Díra v nádrži, jinak vše fungovalo tak jak mělo. Nejvyšší čas vypadnout. Pbarry už byl mimo bezprostřední ohrožení, nouzově přistál na dohled od letiště. Nějakým zázrakem se mi opět podařilo odpoutat, pochroumané Mustangy se vracely lízat si své rány směrem na sever. I má proražená nádrž se zacelila, nicméně zbylo v ní něco pod dvěstě litrů a já se raději vrátil na naše letiště dotankovat. S úlevou jsem zjistil, že naše dvojky, nováčci v jednotce, to přežily a dokázaly se znovu nad St-Lo sformovat. Po úspěšném bezproblémovém přistání, doplnění munice a paliva jsem ve dvou s pbarrym odstartovali a přízemním letem hnali do H-3, kde byla pod útokem naše základna. Byla to zběsilá jízda... pod křídly se mi míhaly vrcholky stromů a normandské usedlosti, sedlákům musely řinčet okenní tabulky. Východně od základny byla hlášena osamělá B-25 doprovázená jedním Spitfirem. Pbarrymu se ji podařilo najít a chystal se k útoku. Při manévru se ode mne trochu vzdálil. snažím se jej dohnat, když v tom pozoruji, že se za něj řadí někdo další. Řvu do mikrofonu že za sebou někoho má, ale vteřinu na to už útočník pálí. Z pbarryho je v mžiku ohnivá koule. Jsem dosti otřesen vlastní nepozorností, která stála život mého kamaráda. Střílím po spitfiru, snad i zasahuji, nevím. Pak raději také mizím. Spitfire se mne pokouší hledat ale ztrácímse mu v přízemním letu. Po chvíli se odvažuji znovu nastoupat a zorientujise. Vracím se k naší základně, nad kterou hlídkuji do doby, než se ozve Sabot, který za sebo vleče nad falais asi 5 Spitfirů. Po chvilce ho nacházím a jeho po krvi lačnící pronásledovatele také. Na plný výkon se řadím za posledního. v momentě , kdy se chystám zahájit palbu na posledního v řadě se ozve rána. Můj mlýnek je okamžitě neovladatelný a přechází do klesavé spirály. Všude jsou plameny. Rychle ven... pPodařilo se mi vyskočit, za chvilku visím v pořádku na padáku a kolem mne v palmenech krouží zbytky toho, co kdysi bylo mým letadlem. dopadám do zahrad jedné čtvrti ve Falais, kde mi příjemná mladá francouzka nabídne sklenku dobrého vína...dnešní den pro mne zkončil...nějakým zázrakem žiji.....:jamamoto:
1. skupina FW-190 slozena z pilotu letky 1.CL ve slozeni Bumik, SaBot, KurtVogel vystartovala ve 9:00 z letise Argentan k pruzkumnemu letu na trase St. Gatien - Caen - Falaise.
Behem poklidneho letu k St. Gatien jsme nastoupali do 4500m a po pruletu nad zminovanym mestem se stocili ke Caen a kopirovali pobrezi. Zhruba po 10km letu bylo spatreno letadlo ve stejne vysce mirici na jih. O tom, ze je to nepritel, nebylo pochyb. Byl vydan rozkaz ke zmene kursu severo-zapad + stoupani. Zanedlouho nam ztuhla krev. Na obzoru se objevily dalsi a dalsi nepratelska letadla letici smerem jih. Zaznel rozkaz "utocit". Po prvnim pruletu nepratelskou skupinou byly rozeznany skupiny bombarderu B-25 v sevrenych formacich hlidane skupinami Spitfiru. Obloha zavonela strelnym prachem, spalenym benzinem a necim z Bumikovi kabiny, ktery byl nad pobrezim nemilosrdne sestrelen. Na pomoc nam priletela dalsi skupina Fw-190 z JG/1. B-25 byly postupne sestrelovavany, nektere se se znacnym poskozenim vraceli zpet. Za neustaleho napadani Spitfiru se cela bojujici vrava presouvala k Falaise. Nepratelske stroje byly rozptyleny po cele oblasti v ruznym vyskach a vzhledem k tomu, ze vetsina bombarderu byla sestrelena, byl vydan rozkaz k navratu na letiste Argentan pro doplneni munice a paliva. Pri navratu bylo spatreno nizko letici letadlo smerujici na zapad. Po blizsim prozkoumani se nam z neznameho ulicnika vyklubala znama B-25. "Prece ji nenechame flakum" rikame si a jdeme po ni. Pri utoku jsem byl tezce zranen zadnim strelcem, ktery mi k tomu venoval jeste bonus v podobe poskozeneho motoru. Byl jsem nucen vyskocit. Na Kurta se zavesil spit a byl na Argentanskym lesem sestrelen.
Po prevozu na letiste a lehke operaci patere, jsem plny elanu nasednul do stroje. Hned po startu po me "hodil lanem" spitfire. Tak trosku kazil moje umysly a proto musel byt sestrelen. Radiem zaznela zprava o prudkych bojich nad Falaise ve strednich vyskach. Zanedlouho jsem zjistil, ze zprava nebyla aprilova. Skupina 1x mustang + 3x spitfire na "sesti" me "velice mile prekvapila". S prostrelenou nadrzi a plnyma zasobnikama jsem okamzite obustil bojiste a vratil se zpet k Argentanu. Situace nad Falaise byla minutu od minuty horsi a horsi. Chvilema to vypadalo, ze tam maji spojenci hnizdo a extremne plodnou kralovnu. Nemecke sily byly rozpraseny. Zustaly 3x Fw-190 + 1xBf-109. Nad Falaise bylo ke konci dne sestreleno jeste nekolik spitfiru a s velkym oddechem jsme sledovali skupinu vracejicich se spojencu na zakladnu.
behem krvavym akci jsem sestrelil 3xB-25, 2xSpitfire.
Diky Bumiku za tuhle adrenalinovou akcicku. :sm12:
Jami hiltoš byl moje dvojka, tys měl jachima ;-) Nešahej mi na lidi :sm36:
Na jamiho zavolání letime nad St.Lo . Ve výšce vidím asi 3-4 doty. Jsem mírně výš a útočím. Moje dvojka se při obratu někde ztratila. Předemnou je Mustang - vidí mě a potlačuje až na zem. Na plný plyn jdu za nim, je příliš blizko než abych to nezkusil. Trochu najivně doufám že jeho kamarádům zmizíme z dohledu. Mustang se snaží abych ho nezasáhl, zároveň nás zpomaluje v manévrech, aby nás mohli dohnat jeho kamarádi, o kterých zatím nevím - nebo spíš nechci vědět. Dostává zásah a něco z něj chčije- zbýva už jen málo abych ho dodělal. V tom dostávám zásah já, přerušuju a těžce otřesen se lepím na zem. Nemám sílu na menévrování a volám o pomoc - jami je nablízku. Naštěstí američani střílejí tak jak je známo - z dálky a nepřesně. Přesto ještě stihnu dostat zásah do nádrže. Jami na sebe váže oba mustangy a nakonec jim mizí - je to frajer ten jamamoto Po leaku paliva sedám na poli asi 10km severně od letiště. Chytám stopa a za chvíli jsem doma.
Jamamoto už na mě čeká, nová mašina je připravená. Startujem a v nízkym letu letíme k naší základně odvetných zbraní. Dál východně je hlášena jedna B-25. Po chvilce jí skutečně nalézáme - letí přímo přes Falais. Pomalu se na ni otáčim a dotahuju. V tom strašná rána a záblesk. Kormidla přestaly fungovat. Mašina jde sama do stoupání - to se hodí. Tahám za nouzový odhoz kabiny ..... v tom samém okamžiku vybuchuju. verdammt :sm18:
Díky Bumíkovi za pěkně připravenou akci. Škoda, že řada pilotů na poslední chvíli vypadla, takže místo koordinované akce to mezi spity byl spíše chaos.
Nepodařilo se zformovat jednotku po startu, nad cíl letěla zcela chaoticky. Nevím, zda jsme měli chránit B-25, nicméně jsme se za celou dobu s žádnou nesetkali. Spity se nad Falaise motali jak nudle v bandě, snažily se zahlédnout nějaké boggey a pak hurá na ně. To nebyl Ramrod, v lepším případě trochu chaotické Rodeo.
Připomínalo to spíš dogfightový server než cokoliv jiného.
A teď trochu kritiky do mých vlastních řad:
Kroužil jsem nad Falaise a snažil se trochu hlídkovat. Po celou dobu jsem se nedostal na dohled žádnému nepřátelskému stroji. V radiokomunikaci to furt řvalo, jak se to kolem nen pere a já neviděl nic. Asi už stárnu, mělo by mne šoupnout do kanclu.
Navíc jsem se už po cestě nad Falaise omylem pokusil vysunout podvozek, čímž jsem ho odrovnal. Takže za zhruba hodinu svého vyhlídkového letu nad nepřátelským územím uprostřed neuvěřitelně hustého flaku (it was so dense you could simply walk on it), jsem na domovském letišti přistával na břicho.
S/L frflal něco "vo starejch plesnivejch slepejších", tak nevím, na DFC to nevypadá.
1stCL_pbarry napsal:
Jami hiltoš byl moje dvojka, tys měl jachima ;-) Nešahej mi na lidi :sm36:
Na jamiho zavolání letime nad St.Lo . Ve výšce vidím asi 3-4 doty. Jsem mírně výš a útočím. Moje dvojka se při obratu někde ztratila. Předemnou je Mustang - vidí mě a potlačuje až na zem. Na plný plyn jdu za nim, je příliš blizko než abych to nezkusil. Trochu najivně doufám že jeho kamarádům zmizíme z dohledu. Mustang se snaží abych ho nezasáhl, zároveň nás zpomaluje v manévrech, aby nás mohli dohnat jeho kamarádi, o kterých zatím nevím - nebo spíš nechci vědět. Dostává zásah a něco z něj chčije- zbýva už jen málo abych ho dodělal. V tom dostávám zásah já, přerušuju a těžce otřesen se lepím na zem. Nemám sílu na menévrování a volám o pomoc - jami je nablízku. Naštěstí američani střílejí tak jak je známo - z dálky a nepřesně. Přesto ještě stihnu dostat zásah do nádrže. Jami na sebe váže oba mustangy a nakonec jim mizí - je to frajer ten jamamoto Po leaku paliva sedám na poli asi 10km severně od letiště. Chytám stopa a za chvíli jsem doma.
Jamamoto už na mě čeká, nová mašina je připravená. Startujem a v nízkym letu letíme k naší základně odvetných zbraní. Dál východně je hlášena jedna B-25. Po chvilce jí skutečně nalézáme - letí přímo přes Falais. Pomalu se na ni otáčim a dotahuju. V tom strašná rána a záblesk. Kormidla přestaly fungovat. Mašina jde sama do stoupání - to se hodí. Tahám za nouzový odhoz kabiny ..... v tom samém okamžiku vybuchuju. verdammt :sm18:
Ježíš...byli jsme poskládaný na rychlo a já mám holt blbýho pamatováka na jména...sorry Jáchyme!:brrr:
Nicméně jsem rád, že Jáchym poslechl a zachránil si tam krk.
O dost horší to bylo s tou tvojí smrtí. Před tím jsem tipbarry sice pomohl, ale pak to totálně pos...fakt je, že jsem ti měl spita hlásit důrazněji. Asi by býval žil....tahle chyba mne hodně mrzí.:sm19:
Startuju jako poslední spit z betonové test runwaye. Krátce po startu vidím odlétávající chumel B-25, ale nemůžu najít CR_PETRASe. Po chvíli se vydávám za hromadou dotů, což jsou B-25 se spitama. U pobřeží se strhává mela. Potkávám vracejícího se Bugse (B-25) s kouřícím motorem. Snažím se dostat do boje. Bumík je sestřelen, začínám se smát, tvůrce mise si ji ani neužije
Před sebou vidím nějakýho skopčáka, tak se vydávám za ním, ale je brutálně daleko, ani nevím, jestli je to 109 nebo 190. Odhazuju přídavnou nádrž a snažím se ho dohnat. Útočí na B-25, takže to Němec je. Za chvíli za sebou slyším německý motor, dělám kravinu jako vždy a přitahuju. Krátká dávka, levý křídlo v háji, skáču... Sipi ve 190-ce mě dostal.
Ale určitě to byla supr akce, škoda, že to pro mě skončilo tak brzo. Díky Bumíku, budu se těšit na další speciálku.
Upravil/a AH_James_Gastowski dne 18-06-2006 13:17
Chci se omluvit letce Spitů IX za celkem nezvládnuté vedení ( moje ).Naštěstí si VGR_LEKK svůj roj ukočíroval sám....
Takže Jamesi a Glade ... sorry .
Já celou akci přežil bez úhony a jedinej fajt byl s FW190,která si v poklidu dajvla a na mojí "sprchovačku" ze šesté nebrala ohledy
Pozn.ke včerejšímu TS....jak je na kanále víc jak 5 !!! letadel,nelze komunikaci ukočírovat k srozumitelnosti.Navíc Spity + Bomby = Takhle to nejde ..:no:
Petras, není za co se omlouvat, to by nezvládl ani Napoleon, byl v tom hroznej zmatek. Na tom TS nás bylo fakt hodně a ukočírovat starty bomberů a jednotlivý starty stíhačů v jednom kanále, aby to šlo plynule asi nejde...
AH_James_Gastowski napsal:
Petras, není za co se omlouvat, to by nezvládl ani Napoleon, byl v tom hroznej zmatek. Na tom TS nás bylo fakt hodně a ukočírovat starty bomberů a jednotlivý starty stíhačů v jednom kanále, aby to šlo plynule asi nejde...
a dalším výše...
No ono to jde, s disciplínou a nějakým sebezapřením. A nejen komunikace i další např. udělat nad letištěm o kolo dvě víc aby měli všichni čas k seřazení a neletělo to všechno roztažené na 20km. Důsledné dodržování letu ve dvojci, tak aby ty dva byli skutečně na dohled a ne každej druhém na konci čtverce atd. atd.. Neříkám že to je snadné, ale na DF serveru se to dá dobře trénovat a zvyknout si na to. Jasně že si rád zalétám osamělého vlka, ale při >3 lidech na TS a jednom serveru, mi už dneska vadí když nelítáme těsně pohromadě, bez spolupráce. V reálu by to někdo, kdo by se záměrně odpoutal od velitele, skupiny, dotáhl až před válečný soud a ve virtualitě proto to sebezapření, když vidím pěkný(snadný) cíl, dá práci se od vedoucího neodpoutat... :-) Myslím, že v tomhle mají organizované letky výhodu, trénují spolupráci pořád a taky to podle toho vypadá viz. např. 3IAP/BAP. Ale i jednotliví letci by měli vědět jaká je role a co se očekává od místa vedoucího a vedeného, nemluvě o letu ve čtyřech a více + s dalšími úkoly např hlídat svaz. I tohle by asi mohlo být v nějakých rozšířených pravidlech pro speciálky.
Akce se mi líbila, díky všem tvůrcům. US mustangy byly zpočátku připraveny pro boj a čištění vzdáleného cíle ve výšce 6-7km, takže nás první boje, krátce po startu, od 4km po zem, trochu zaskočily, ale nepřítele jsme od bitevníků úspěšně odehnali, beze ztrát. Bohužel nás z původních 10 byli jen 4, takže úplná ochrana P38 to tedy nebyla. Další fáze, bylo už celkem bezproblémové čištění cílového prostoru ve středních výškách.
Nedostatky: Kooperace obou útočících skupin. Trochu to vypadalo jako útok dvou spřátelených, ale spolu nemluvících armád :-) Zaznamenal jsem, že piloti P38 řešili teprve při startu jakou výzbroj naložit a jak zaútočit. Nakonec vzali jen bomby pro rychlý útok střemhlav a rychlé odpoutání od cíle. Chyběla časová koordinace útoku s B25 nebo jsem si toho nevšiml. Při ideální spolupráci by vhodný scénář mohl vypadat: P38 kryté mustangy zaútočí vším možným(raketami) především na protiletadlovou obranu a za nima následně útočí B25. Jasněže pak vznikne trochu chaos, při počtu letadel nic podivného, ale ve speciálce bych očekával, že chaos nevznikne už při startu nebo krátce po něm. Zformování, let k cíli a první útok by měl být tvrdě organizovaný, proto speciálka...
.... a proto jsme tu psali,vzít jako vzor akci Mosquito VGR_LEKKA,protože tam byla předletová příprava fakt VYCHYTANÁ.Včetně tréninků jednotlivých skupin.
Udělal jsem koopku podle vzoru speciálky a pak ostrá akce byla splněna na 100% u všech čtyř pilotů průzkumu..(Pospa,Santy,Glad a já)
Na všem se vždy něco najde ,ale až to "vytuníme" bude to super mazec :yes:
Nedostatky: Kooperace obou útočících skupin. Trochu to vypadalo jako útok dvou spřátelených, ale spolu nemluvících armád :-) Zaznamenal jsem, že piloti P38 řešili teprve při startu jakou výzbroj naložit a jak zaútočit. Nakonec vzali jen bomby pro rychlý útok střemhlav a rychlé odpoutání od cíle. Chyběla časová koordinace útoku s B25 nebo jsem si toho nevšiml. Při ideální spolupráci by vhodný scénář mohl vypadat: P38 kryté mustangy zaútočí vším možným(raketami) především na protiletadlovou obranu a za nima následně útočí B25. Jasněže pak vznikne trochu chaos, při počtu letadel nic podivného, ale ve speciálce bych očekával, že chaos nevznikne už při startu nebo krátce po něm. Zformování, let k cíli a první útok by měl být tvrdě organizovaný, proto speciálka...
Taky to tak bylo domluvený, první lichtningy na flak s náma a pak B-25ky s tim, že jedna skupina spitů bude čistit prostor nad cílem, ale tenhle plán rosekaly hned na začátku fokáče (teda voni spíš rosekaly b-25ky) , teda podle toho co sem pochopil. U spitů vypuk pak blíže neidentifikovaný chaoz, poslední co sem od nich slyšel bylo hlášení od Machera(nebo Mc martyho si je pletu), že bojuje u Falaise jenže pak ho někdo zapálil a bylo ticho jen vysílačka občas smutně zašuměla, ale svoji atmosféru to mělo to zas ne že ne :sm16:
Ad 2 na flaky lichtningy nestačily z prostýho důvodu na tu artilérii co tam byla by jich bylo potřeba dvakrát tolik. Jediný kdy sme si nehlídali bylo po prvnim střetnutí s befkama neb sme měnili era u cíle sme pak byli chviličku po jejich prvnim útoku. Lw byla, ale po prvních střetech taky mimo takže tohle klaplo.
Upravil/a Jp- dne 18-06-2006 21:07
Ucho napsal:
Akce se mi líbila, díky všem tvůrcům. US mustangy byly zpočátku připraveny pro boj a čištění vzdáleného cíle ve výšce 6-7km, takže nás první boje, krátce po startu, od 4km po zem, trochu zaskočily, ale nepřítele jsme od bitevníků úspěšně odehnali, beze ztrát. Bohužel nás z původních 10 byli jen 4, takže úplná ochrana P38 to tedy nebyla. Další fáze, bylo už celkem bezproblémové čištění cílového prostoru ve středních výškách.
Dík všem Lamkám za perfektní obranu Luftwafe si na nás ani netroufla. Je vidět, že výcvik dle Turbovy alternativní pilotáže přináší své ovoce. Taky na to přecházíme :yes:
Nedostatky: Kooperace obou útočících skupin. Trochu to vypadalo jako útok dvou spřátelených, ale spolu nemluvících armád :-) Zaznamenal jsem, že piloti P38 řešili teprve při startu jakou výzbroj naložit a jak zaútočit. Nakonec vzali jen bomby pro rychlý útok střemhlav a rychlé odpoutání od cíle. Chyběla časová koordinace útoku s B25 nebo jsem si toho nevšiml. Při ideální spolupráci by vhodný scénář mohl vypadat: P38 kryté mustangy zaútočí vším možným(raketami) především na protiletadlovou obranu a za nima následně útočí B25. Jasněže pak vznikne trochu chaos, při počtu letadel nic podivného, ale ve speciálce bych očekával, že chaos nevznikne už při startu nebo krátce po něm. Zformování, let k cíli a první útok by měl být tvrdě organizovaný, proto speciálka...
To dost dobře nešlo, jelikož briefing jsem dostal v sobotu odpoledne a do té doby jsem si myslel, že si s P-38 výborně zastíhám.
Jinak flak nad cílem byl tak hustý, že jeho cílená likvidace byla pouhým snem Při druhém náletu kdy jsme chtěli likvidovat flaky raketama to odnesly všechny 3 P-38, které se útoku zůčastnily. V briefingu nebylo o kamikaze ani slovo :mad:
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.