Já jen, že fakt, že největší letecké eso všech dob sundá pěšák pěchotní zbraní ze zákopu není zas tak o moc pravděpodobnější, jako že ho sundá nějaký ucho, který při vybírání ploché vývrtky zavadilo nosem o spoušť kulometů
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Kompresibilta P38 nastavala v 0,68M, tedy v 840 kmh (1235*0,68). 300mph je zhruba 482 kmh.
Takže ten americký soudruh si užíval rozsahu cca 90 kmh kdy jeho křidélka byla srovnatelně účinná jako u jeho protivníků a rozsah cca 280 kmh kdy byla účinější. Teprve pak se dostavily problémy s kompresibilitou.
Takže tomu rozumíš správně. Chce si to jen spočítat..
Jinak v tom grafu se mluví o rollrate při použití síly 50lb na řídící páku...jak to počítali u letadla s posilovačem řízení to netuším.
Takže je to klidně tak že zatímco befkaři a fokewulfisti si trénovali bicáky a delťáky tak Američan nezpocen kroutil tak že s ním arijská rasa nemohla držet na stickforce krok protože práci za něj odváděly stroje. Odporný , hnusný kapitalista!
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
už vtedy sa lekári nedohodli ,že odkial prišla,či zpredu alebo zozadu.
poškodenie DrI bolo minimálne, resp žiadne, aspon podla výpovede svedkov, ktorí DrI rozobrali.
Naprv trojica preletela nad pozíciami nemeckých vojakov, tí pálil po May a Brownovi. potom sa dostali nad pozíciu austr pechoty, tí spustili palbu na Richthofena. Potom sa pridali kulometčíci nad aust. del batériou Buie a Evans.
Pokud je mi známo zachoval se popis ohledání těla. Kulka vešla v pravé části zad vpravo, prošla napříč tělem směrem nahoru a vyšla kousek pod a vlevo od levé bradavky. Kulka asi nezasáhla přímo srdce, ale poškodila ho tlakova vlna, protože dlouhá kulka se v těle podelně potočila. Z těla vyšla na plocho, ale neprorazila už oblečení, vypadla když mu rozepli uniformu. Odhaduje se, že měl asi dvacet - třicet sekund do bezvědomí a tři až pět minut života. Kdyz po něm vystřelil Brown uletěl ještě skoro dva kilometry, provedl dvě řízené zatáčky a udajně i střílel. Otočil tedy až po té co se mu zasekly zbraně a potom až spadl. Kulka byla omylem zničena...
[img]http://blog.awm.gov.au/awm/wp-content/uploads/2007/12/a03158_1-small.JPG[/img] is not a valid Image.
Upravil/a WT_Horrido dne 09-01-2009 18:14
310_cibule napsal:
...Ale napsat, že P-38 byl obratnější než Bf 109 (všimli jste si, jak Američani tvrdošíljně ve všech dokumentech používají pro všechny stodevítky označení Me a zcela ignorují Bayerische Flugzeugwerke?) je trochu odvážné.
...
hele, to, že s P-38 vytočil befko, řekl jen ten pilot, to netvrdili autoři jako obecný fakt.
je hezké, jak se v tomto vlákně diskutuje (a rád bych, aby i s dalšíma dílama ;) ), ale přijde mi trošku zvláštní, že se tolik pozastavujete nad výrokem JEDNOHO PILOTA :))
ale zase se tu semele pár technických detailů a člověk si opět něco pěkného počte ;)
jinak (nechce se mi to hledat) - to ohledně Me vs Bf - já to v jednom svém písání neuvedl ? Je pravda, že jsem měl rozepsaných pár věcí a pak je neodeslal, ale tohle jsem snad zmiňoval (v souvislosti s Rusama...)
jinak schválně jestli i v dalším díle (Korea) budou MiGy opět s ruskýma hvězdama ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
WT_Horrido napsal:
...
Odhaduje se, že měl asi dvacet - třicet sekund do bezvědomí a tři až pět minut života. Kdyz po něm vystřelil Brown uletěl ještě skoro dva kilometry, provedl dvě řízené zatáčky a udajně i střílel. Otočil tedy až po té co se mu zasekly zbraně a potom až spadl. Kulka byla omylem zničena...
...
jakže byla správná časová posloupnost ? z toho tvého písání jsem volajaký zmetěný...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
je hezké, jak se v tomto vlákně diskutuje (a rád bych, aby i s dalšíma dílama ), ale přijde mi trošku zvláštní, že se tolik pozastavujete nad výrokem JEDNOHO PILOTA )
ale zase se tu semele pár technických detailů a člověk si opět něco pěkného počte
ano, má to svoje čaro. ak sa dobre diskutuje.
Pri jednom "Nočnom klube stíhačov" , sme tiež toto spomínali a diskutovali. Preberali P38 a mali sme dokonca čítaný preklad z jednej E-book knižky (z madarštiny). Madarské Pumy Bf109G6(bez AS) verzus P38L v 1944. Pri tých nespočetných afgumentoch a faktoch, kto je obratnejší ( napr Spit verzus Bf adt), sa mi najviac páčila jedna myšlienka:
Všimli ste si jedno? Že tie vyjadrenia sú tých, čo prežili.
Tí čo prehrali, tým sa asi hlavou prehnala posledná myšlienka,
Do ri*i, ved nám tvrdili že ten (dosadte si lubovolný stroj z WWII) nemôže tak manévrovať !!!!
Kompresibilta P38 nastavala v 0,68M, tedy v 840 kmh (1235*0,68). 300mph je zhruba 482 kmh.
Takže ten americký soudruh si užíval rozsahu cca 90 kmh kdy jeho křidélka byla srovnatelně účinná jako u jeho protivníků a rozsah cca 280 kmh kdy byla účinější. Teprve pak se dostavily problémy s kompresibilitou.
Takže tomu rozumíš správně. Chce si to jen spočítat..
Jinak v tom grafu se mluví o rollrate při použití síly 50lb na řídící páku...jak to počítali u letadla s posilovačem řízení to netuším.
Takže je to klidně tak že zatímco befkaři a fokewulfisti si trénovali bicáky a delťáky tak Američan nezpocen kroutil tak že s ním arijská rasa nemohla držet na stickforce krok protože práci za něj odváděly stroje. Odporný , hnusný kapitalista!
Jenze ty tu rychlost zvuku pocitas jen pro jednu vysku. Ona ta P38 mela s kompresibilitou ve vetsich vyskach problem i ve vodorovnem letu pekelne vzdalenem nejakym 840km/h. Dalsi co ti tam chybi je prevod TAS/ IAS. Protoze ta tabulka co hazel Fucida je IAS
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Tempiku, to je všechno v pořádku, ale tys to asi nečetl celý, já se tady bavím o tom souboji v asfaltovém dole kde údajně málem sestřelili Gallanda, tzn. přímo u země kde tyhle věci můžu vesele ignorovat.
Jo a navíc ta tabulka je sice v IAS ale v 3000m, a ačkoliv tam změna rychlosti zvuku a TAS/IAS oproti GND bude, tak jistě nebude tak velká aby hrála naprosto zásadní roli v ovladatelnosti.
Upravil/a WT_Schmouddle dne 09-01-2009 19:43
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Co jsem tak různě nasosal z různých zdrojů. Připadá mi, že veteráni vesměs nepopisují nějaké velké manévrové boje, ale spíš takové to: Letím, koukám všude možně, a hle nějaký letadla co nejsou naše. Přiblížím se, vypálím, on to koupí a letím pryč. Myslím, že dost sestřelených ani nemělo čas zjistit jak se to vlastně stalo. Třeba je to ale jen můj dojem.
Hoper napsal:
hele, to, že s P-38 vytočil befko, řekl jen ten pilot, to netvrdili autoři jako obecný fakt.
Broučku, v jednu chvíli se objevil na obrazovce takový nákres. Vlevo P-38 a vpravo Bf 109. A mezi nimi byla tuším čtyři slova - rychlost, dive, výzbroj a obratnost. A speaker vždycky řekl: takže v divu bylo lepší befko (načež se u befka udělalo takové to červené "zatržítko" ) , P-38 byl obratnější (šup "zatržítko" u lajtninga)
Já vůbec nemám problém s tím, že děda říkal, že v P-38 vymanévruje befko. Dokonce mu to věřím. Pokud byl hodně dobrý pilot (a to asi byl) a měl kliku, že nenarazil na žádné německé eso (a ta jak známo ubývala, dílem umírala, dílem byla na východní frontě a dílem z nich dělali komisaře letectva ), pak se to může dokonce brát jako pravdě se blížící prohlášení.
Mně zarazilo, že tu lepší obratnost v tom filmu vydávali za obecný fakt. To už bych se tedy lehce dohadoval (viz. Fuči versus Schmouddle a další). Ale jak říkám, byla to prakticky jen jedna ze dvou drobností, která mne lehounce zarazila.
Ale tato debata mně přijde bezvadná. Hóóóódně zajímavá, tedy pokud v ní padají fakta a ne různé výkřiky o tom, jak je ten film blbý a jakým troubům se může líbit Upravil/a 310_cibule dne 09-01-2009 20:01
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Hoper napsal:
hele, to, že s P-38 vytočil befko, řekl jen ten pilot, to netvrdili autoři jako obecný fakt.
Broučku, v jednu chvíli se objevil na obrazovce takový nákres. Vlevo P-38 a vpravo Bf 109. A mezi nimi byla tuším čtyři slova - rychlost, dive, výzbroj a obratnost. A speaker vždycky řekl: takže v divu bylo lepší befko (načež se u befka udělalo takové to červené "zatržítko", P-38 byl obratnější (šup "zatržítko" u lajtninga)
Já vůbec nemám problém s tím, že děda říkal, že v P-38 vymanévruje befko. Dokonce mu to věřím. Pokud byl hodně dobrý pilot (a to asi byl) a měl kliku, že nenarazil na žádné německé eso (a ta jak známo ubývala, dílem umírala, dílem byla na východní frontě a dílem z nich dělali komisaře letectva ), pak se to může dokonce brát jako pravdě se blížící prohlášení.
Mně zarazilo, že tu lepší obratnost v tom filmu vydávali za obecný fakt. To už bych se tedy lehce dohadoval (viz. Fuči versus Schmouddle a další). Ale jak říkám, byla to prakticky jen jedna ze dvou drobností, která mne lehounce zarazila.
Ale tato debata mně přijde bezvadná. Hóóóódně zajímavá, tedy pokud v ní padají fakta a ne různé výkřiky o tom, jak je ten film blbý a jakým troubům se může líbit
Přesně todle zatržítko, mě na tom tak nějak vadilo. Cibule mi tímto příspěvkem mluví z duše. Jinak jsem samozřejmě rád, že tu takový dokumentární seriál je. Těším se, co bude příště a jak se tu zas o tom pobavíme. Ty věci co se tu napsaly o lightningu jsou třeba pro mě nové a poučné.
WT_Schmouddle napsal:
Jinak v tom grafu se mluví o rollrate při použití síly 50lb na řídící páku...jak to počítali u letadla s posilovačem řízení to netuším.
Uplne stejne jako bez posilovace, proste sila do padesati liber nebo maximalni vychylka, co z toho prijde driv. Brano z toho grafu, bez posilovace prislo tech padesat liber pri trista mph (proto ten zlom dolu), s posilovacem nebyla sila problem.
Ty stupne za sekundu jsou vzdycky takovy hezky udaj, ale nezapominejte, ze to je maximalni ustalena rychlost rotace. Cas na naklopeni treba o devadesat stupnu je delsi o dobu rotaceni letadla a pripadne zastaveni rotace a zrovna p38 je v tomto ohledu znamy svou lenosti (neni divu, kdyz ma trupy a motory tak daleko od osy).
WT_Horrido napsal:
...
Odhaduje se, že měl asi dvacet - třicet sekund do bezvědomí a tři až pět minut života. Kdyz po něm vystřelil Brown uletěl ještě skoro dva kilometry, provedl dvě řízené zatáčky a udajně i střílel. Otočil tedy až po té co se mu zasekly zbraně a potom až spadl. Kulka byla omylem zničena...
...
jakže byla správná časová posloupnost ? z toho tvého písání jsem volajaký zmetěný...
Hele křečku to je úplně jednoduchý: Tajpan píše, že napřed proletěli nad německýma zákopama. Tam po Brownovi stříleli Němci ale trefili RB a ten to z posledních sil dotáh ještě o kousek dál než umřel. Ta gule se musela ztratit bo jinak by:
1) Angláni neměli hrdinu
2) Němci by měli průser
WT_Slava napsal:
Hele křečku to je úplně jednoduchý: Tajpan píše, že napřed proletěli nad německýma zákopama. Tam po Brownovi stříleli Němci ale trefili RB a ten to z posledních sil dotáh ještě o kousek dál než umřel. Ta gule se musela ztratit bo jinak by:
1) Angláni neměli hrdinu
2) Němci by měli průser
Znáš ten příběh, jak Skoti, Frantíci a Němci slavili na západní frontě společně Vánoce?
Tohle je v podstatě jeho logické pokračování. Když vojclové z obou zákopů uviděli, co se stalo, mrkli na sebe a rozběhli se k havarovanému rudému trojplošníku. Mannfred na tom nebyl tak špatně, chtěl to rozběhat. Jenže to by pak někde mohl žvanit.
No, zbytek si už dokážeš představit. Jeden skotskej seržant si mu v tý sukni sedl na ksicht a skopčáci svobodného pána z Richthofenů lechtali na chodidlech. Nemoh' se smíchy udržet a zabalil to. Kulku si schoval francouzskej lajtnant na památku.
Upravil/a 310_cibule dne 09-01-2009 23:12
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Australští vojáci co ho vytahovali z cockpitu tvrdili že ješte řekl "kaput" to teď s tímhle odhalením dostavá uplně jiný rozměr. Upravil/a WT_Horrido dne 09-01-2009 23:09
jirik napsal:
Co jsem tak různě nasosal z různých zdrojů. Připadá mi, že veteráni vesměs nepopisují nějaké velké manévrové boje, ale spíš takové to: Letím, koukám všude možně, a hle nějaký letadla co nejsou naše. Přiblížím se, vypálím, on to koupí a letím pryč. Myslím, že dost sestřelených ani nemělo čas zjistit jak se to vlastně stalo. Třeba je to ale jen můj dojem.
USA nechalo v polovině 70.let vypracovat studii Red Baron Study, která podrobně analyzovala vzdušné boje všech válek. Ukázalo se, že přibližně 80% sestřelených pilotů vůbec netušilo, kdo je sestřelil
S.M.Kramarenko - Lovec
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
je hezké, jak se v tomto vlákně diskutuje (a rád bych, aby i s dalšíma dílama ), ale přijde mi trošku zvláštní, že se tolik pozastavujete nad výrokem JEDNOHO PILOTA )
ale zase se tu semele pár technických detailů a člověk si opět něco pěkného počte
ano, má to svoje čaro. ak sa dobre diskutuje.
Pri jednom "Nočnom klube stíhačov" , sme tiež toto spomínali a diskutovali. Preberali P38 a mali sme dokonca čítaný preklad z jednej E-book knižky (z madarštiny). Madarské Pumy Bf109G6(bez AS) verzus P38L v 1944. Pri tých nespočetných afgumentoch a faktoch, kto je obratnejší ( napr Spit verzus Bf adt), sa mi najviac páčila jedna myšlienka:
Všimli ste si jedno? Že tie vyjadrenia sú tých, čo prežili.
Tí čo prehrali, tým sa asi hlavou prehnala posledná myšlienka,
Do ri*i, ved nám tvrdili že ten (dosadte si lubovolný stroj z WWII) nemôže tak manévrovať !!!!
...teda ak ho vôbec zaregistroval.
nedávno sem viděl psaní o tom, jak se omylem potkali americké P-38 a ruské Jak-9
a pustili se do sebe
hádej, kdo dostal na prdel...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Hoper napsal:
hele, to, že s P-38 vytočil befko, řekl jen ten pilot, to netvrdili autoři jako obecný fakt.
Broučku, v jednu chvíli se objevil na obrazovce takový nákres. Vlevo P-38 a vpravo Bf 109. A mezi nimi byla tuším čtyři slova - rychlost, dive, výzbroj a obratnost. A speaker vždycky řekl: takže v divu bylo lepší befko (načež se u befka udělalo takové to červené "zatržítko" ) , P-38 byl obratnější (šup "zatržítko" u lajtninga)
...
fakt ? tak to jsem se zrovna asi věnoval té druhé činnosti a nevšiml si toho... :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ty jsi si fakt...? Ale to u leteckejch dokumentů nedělej. Na to jsou jiný TV kanály
nedávno sem viděl psaní o tom, jak se omylem potkali americké P-38 a ruské Jak-9
a pustili se do sebe
hádej, kdo dostal na prdel...
esesáci
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.