210 Byly na hranici svych moznosti, v tyhle vysce se sotva vlekly a na B-24 se nam podarilo zautocit jenom diky tomu ze zataceli ve smeru k nam. Vzhledem k absenci vyskomeru a variometru byl let v takove vysce dost problematicky. (to sice upravuje nejaky patch pro SM, ale kdo to mohl vedet ze). Vyzbroj 2x20mm pro tak tezky stroj pak nedostacujici.
Svaz liberatoru se nam podarilo najit celkem brzy po hlaseni 109tek. Svaz byl nechraneny a tak jsme zautocili. V tu chvili se na dohled objevil jeste svaz B-17. Utok byl dost trapny primo ze sesty, ale vic delat neslo. Vynikajici pozice pro odpal raket, ale ne pro utok kanonama. Par zasahu, jeden - dva rozkoureny motory a odpoutani. Silna palba strelcu. Pak konecne prilitly mustangy, ale strilely spatne jako vzdy. Neustale jsem se snazil nejak dohnat B-24, ale to uz prilitly i thunderbolty a ja konecne dostal zasah do motoru, odpoutal se a pristal ve Feurstenwalde. Druha dvojice dopadla o neco hur.
Ty lagy byly na tehle mape uz driv. Atmosfera byla celkem dobra a nase ctverice 210 letela vytecne. No zkratka jako vzdy Diky vsem za polet.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
1stCL_PETRAS napsal:
...
Ale souboje v 9K potřebují Ta čko ...
Ale H...O potřebujou :)) Až do ledna 45 se bez nich musela LW obejít...
Na naši (B-24) úroveň se pár z vás došplhalo, což mne pěkně naprdlo :P
Dokonce na nás i někdo drze střílel :)))
A zakuklený Fučida Moris byl nějaký rozvrkočený z toho randete, takže se nechal pěkně hloupě sestřelit. Máslo :)
Jinak Edi perfektně vedl naši skupinu B-24, smekám před jeho "orientací" při kompletování skupiny. Navedení nad cíl a odhoz ve správný okamžik stejně bezchybné :)
V jednu chvíli mi krapet zatrnulo - pohyboval se kolem nás enemák a (nejen) Ediho střelci si ho hlídali. Viděl jsem, jak se jeho horní a dolní věže natáčejí. Zastaviliy se tak, že když jsem se otočil Ediho směrem (letěl jsem jako jeho dvojka), koukal jsem do jejich hlavní. Tak nějak jsem měl dojem, že to jsou správní američtí boys a že když bude třeba, budou na nepřítele střílet hlava nehlava, moje letadlo neletadlo...
Ediho směrem jsem koukal stále z důvodu držení pozice, ale teď i z důvodu kontroly jeho střelců. Naštěstí modráskovi brzo došel dech a zafungoval i náš doprovod - věže se natočily do výchozí polohy.
Během následujícího letu na nás modří ještě asi 2x zaútočili. Jeden z těchto útoků byl docela nepříjemný - viděl jsem, jak se i kolem mne míhají točící se střely. Edi mne ale uklidnil, že je na tom stejně. Swt mlčel - ovšem jako skoro celou cestu :)
Ač se SM, slyšel jsem docela hustou střelbu, ale trasírek už moc nebylo...
Byl jsem ale rád, když se střelba uklidnila a naši střelci hlásili, že je kolem nás opět čisto.
Po chvilce nám hlásil Lekk, že je poškozen a loudá se domů. Velitel Edi rozhodl, že na něj počkáme.
V rámci snahy o několik náletů za jednu akci bylo přistávání "zamítnuto" jako zbytečně zdržující. Z hlediska hromadného přistání škoda, z hlediska pojetí mise správné.
Jaké bylo překvapení, když po vyskákání z letadel a jejich následného dopadu na zem, mi byl připsán Lekkův stroj... Z čeho jsem měl strach já, se stalo Lekkovi - moji střelci byli tak urputní, že stříleli "přes" něj úspěšněji než modří :))
Škoda druhého náletu. Za prvé škoda toho, že byla neděle a dost lidí se muselo odhlásit.
Ale i přesto se spustila ještě druhá "vlna" - modří chtěli napravit nenapravitelné :D
Bohužel byla tahle část již od počátků plná zmatků. Aspoň co se bomberů týče. A navíc začaly podivné lagy a následní lagové "smrti". Ač měla křeččí trojka letět jako úplně poslední ze všech bomberů, díky zmatkům a pak i následným lagovým smrtím jsme se za chvíli objevili na čele. Jenže tak jako "umírala" letadla na pozicích před náma, za chvíli jsem měl seknutý obraz i já, pak Edi a snad i SWT...
Škoda.
Akci beru jen z pohledu první části. Je sice škoda, že nebyl i druhý nálet (modří se mohli snažit ještě o něco více a mohlo to být o to více "napínavější" :)) ), ale druhá část se už snad ani nedá počítat.
Takže akce se mi líbila :)
Nebýt zakletého "začátku", kdy se místo ve 20:15 začínalo "opět" o půl hodiny déle, napsal bych "velice líbila"...
- dobrý nápad a díky rození se a "končení" ve vzduchu i mohla být "rychlá" akce o několika náletech - asi bych zopakoval :))
- naprosto bezchybné Edisonovo vedení - bylo vidět, že se akci věnoval předem a připravil se na to. I hromadný odhoz na cíl byl myslím velice přesný (je k mání ntrk ??)
- B-24řky měly na to, aby doletěly domů všechny (i s poškozeným Lekkem :PP)
- spolupráce s eskortou byla myslím také velice dobrá. Práce u nás neměla tolik, ale když jsme potřebovali, byla na svém místě a zasáhla.
Rufuvo postesknutí si o neposlání rozkazů je tak trochu "jejich" problém - Lekk vyzval jednotlivé velitele, aby si o rozkazy řekli. Pokud se B-17tky nedohodly a nikdo se neozval, problém je na jejich straně. Tajpan to pak měl o to těžší...
Byla docela škoda toho masivního lagování v "druhé části". Mluvilo se o tom, že běžný AH byl v jednu chvíli "zaplněný". Nevím jestli tohle byl ten problém, ale chytré hlavy by se nad tím mohly zamyslet a přijít s nějakým řešením :)
A Lekk by si mohl lépe ošéfovat ty zpožďující se začátky. Hodně v tomhle problému údělá autor akce. Pokud má akce začít ve 20:15, je dobré shánět ovečky do houfu o půl hodiny dříve - dost často se řeší ještě spoustu problémů na poslední chvíli, takže čas tak akorát...
Jo, a děkuji našim stíhačům za spolehlivý doprovod :))
Ještě jednou ď za akci, bylo to fajn [img]http://hoper.web.tiscali.cz/hamster.gif[/img] is not a valid Image.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
sakra chci ten ntrk - ono se za náma toho asi dělo víc :DD
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
jinak drobná technická - nahrával jsem náš TS
ukládá se to tuším v 22/mono
převod do mp3 vyžaduje 44/stereo
ač pak bitrate nastavím na 56kbit (pro hlas stačí), je výsledná velikost stále zbytečně velká
je opravdu nutné pro převod do mp3 převádět wav do výše uvedené "kvality" ?
nejde to jinak ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
zatr, jak tak ctu ty reporty tak ostatni se i bavili
to ze P-47 leteli s Pevnostma a ze to bylo mixly i Mustafama uz psali ostatni, takze tohle vynecham ... proste jsme vstoupili do mapy v J8 (aspon to velci hosi tvrdili), v klidu poletujem okolo bombru, kdyz mha hlasi svaz 6 stroju na 1 hodine a ze ho jde s Radem zkontrolovat. varuju B-17 ze mame kontakt a o chvilku pozdeji uklidnuju ze to jsou B-24 ... zase poletujeme a podle TS a ohnive show vepredu je jasny ze u B-24 je veselo a my nic, jen tak si krouzime, krouzime ... sakr co to je? tohle nevypada jako Mustag nebo T-bolt ... nejaka drza 190 si poletovala mezi nama ... tocim k ni a po chvili ji ztracim, to se tam pak jeste objevuje 109 ... opet roztacime tanecek,pri kterem se dostanu jen ke kratke propagacni strelbe v delce neuveritelne 0,5 sekundy ... mezitim se mi ztraci nejen wingman, ale i svaz B-17 ... kdyz 109 sla nekam pode me, kaslu na ni a letim na sever abych se zorientoval, jelikoz Samklon hlasi ze se mnou kontakt nema a vidim ze ostatni jsou taky fuc, tak ten dot co leti za mnou na 5 hodine a vypada jako 109, asi i 109 bude (asi nejaka kamaradka ty prvni nebo co) ... vrazim plnej a pokousim se najit na mape ... coz se za chvilku dari, 109 me za dalsi chvilku pousti, stastne shledani se Samem v I7 a zjisteni ze my dva jsme jediny spojenecti piloti severne od Berlina, vsechno ostatni bylo v tuhle chvili uz po odhozu a mirilo to domu ... takze jsme si dali propagacni vyhlidkovy let nad Berlinem, v sektoru D1 se opet pripokujeme k B-17 a v A1 opoustime mapu
EDIT: cestin
Upravil/a j4ck41 dne 05-05-2008 11:12
Ai ai, byla to pěkná akce, teda ten první nálet. Jako Mhovo číslo jsem nechal všechno na něm a užíval si letu ve 30 tis. feetech. Sedmnáctky se držely pěkně u sebe, bošové kdoví kde (to jenom zpravodajci pořád plaší), prostě snazší než vymetání barů v east endu. Pak velitel hlásí formaci šesti dotů (B24) a rozhoduje o posílení jejich nepočetného coveru. Právě včas, protože střelci začínají dělat svou práci. Držím se za vedoucím a zkracujeme nějakejm dvoumotorům (co je to asi za pekáč?) v zatáčce jsem ale rychlejší a vynáší mě to trochu mimo. Vracím se a ejhle těch dotů přibilo, fokáče! Nějak jsem se s nima prolnul a ztratil je. Pokračuju mírně na rychlosti a chci dorazit jeden dvoumotor. Najednou koukám, že se něco vyhouplo zpoza rámu a je to nademnou, fuck fuckáč! Když přitáhnu, tak to urvu, když ho nechám je po mně. Ále co, uvidíme. Jdu na dvoumotor a čekuju Fw. Pak se ale přihnaly mustangy a prasej ho. Jdu teda na fokynu, která se ovšem najednou odvaluje někam do pryč. Vzpomínám co říkal šéf ..."a nezapoměň, že vždycky lítaj ve dvou!" kouknu na šestou a byl tam, takovejch 600m. Srovnávám a táhnu ho zasebou. Plaší na dálku a tak mu dělám radost a jdu prudce dolů a zas nahoru. Lapá po vozduchu, ale nevzdává to. Pak vidím něco za ním, snad mustafu. Zas dolů, pak nahoru, fokyna pomalu odpadá a dělá chybu - buldočí. Mustang jí zkracuje střílí a fokáč zdrhá. Celou dobu dotahuju B24ky, připojuju se opět k veliteli a sledujeme barbecue posledního fokáče, pohled k nezaplacení . Pak je už klid a tak stoupáme nad formaci. Dva Mustangy jsou vlevo, dva vpravo a my na středu. Zpáteční let je pohoda, noční Londýn čeká.
Druhý let hodnotit nemůžu, bo jsem byl asi jeden z prvních lag-postiženců. Chvíli se snažím, pak šturm postihuje náhlá mozková příhoda a končím...
Fakt se mi to líbilo, konečně pravej vejškovej fight. Díky všem za polet, Lekkovi zvláště. Povedená specka.
Rufuvo postesknutí si o neposlání rozkazů je tak trochu "jejich" problém - Lekk vyzval jednotlivé velitele, aby si o rozkazy řekli. Pokud se B-17tky nedohodly a nikdo se neozval, problém je na jejich straně. Tajpan to pak měl o to těžší...
Ale já jsem si o rozkazy říkal dvakrát a dostal jsem dvakrát prd. Edi tomu opravdu věnoval čas na přípravu, naplánoval, svolal a vedl tréninkový let, kterého jsem se zaplaťpámbu společně s Tajpanem zúčastnil. Vyplatilo se to Edimu i nám. Chyba byla, že už při prvním letu jsme se málo domlouvali, Lekk měl představu že Liberátory i Fortressy poletíme spolu. Ale na TS jsme měli každý jiný kanál, určení na kanály pak proběhlo pozdě. Já jsem stihl namapovat jen šeptání na T-bolty, jinak jsem nevěděl kde je kdo. Tajpan donesl nástin kursu, Doktrokop ho perfektně provedl, ale výška letu, palivo, bomby, vlastně i cíl - to už si určila každá skupina sama, nekoordinovaně. Podle toho to dopadlo a Fortressy se nedotáhly a letěly nízko. Stíhači nás neztratili, to bylo dobré!
Já jsem si to užil a pro příště z toho pro mně plyne: pokud se zúčastním, budu se více snažit o velení a spolupráci s ostatními veliteli. To že velel Tajpan a nálet vedl Doktorkop bylo v pořádku, jen jsme si nestihli dohodnout, za co kdo zodpovídá. Příště budu aktivnější.
Ad technické problémy - jak jsou na tom další CZ servery - Lioni, WT ? Dala by se taková akce pořádat u nich, když na AH běží non-stop dogfight ?
Edit: češtin
Upravil/a AH_Watson dne 05-05-2008 12:15
AH_Watson napsal:
Ad technické problémy - jak jsou na tom další CZ servery - Lioni, WT ? Dala by se taková akce pořádat u nich, když na AH běží non-stop dogfight ?
Edit: češtin
Mno a nedal by se po dobu speciálky vypnout AH dedikáč? Přijde mi to jako celkem jednoduché opatření?
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
VGR_mha napsal:
nedal by se po dobu speciálky vypnout AH dedikáč?
Nedal. Primární funkcí serveru je běh AH_dedicated. Na server chodí i lidé kteří specialky nelétají a na SVK či jinde ani nediskutují a to jak z čech tak ze zahraničí. A častokrát jsou tam častějí než někteří z těch co navštívi AH jen v případě specialky a pak na server ani nechodí. Když to server nebude stíhat, tak je logičtější omezit vedlejší činosti jako jsou specialky a nechat létat pravidelné návštěvníky.
VGR_mha napsal:
nedal by se po dobu speciálky vypnout AH dedikáč?
Nedal. Primární funkcí serveru je běh AH_dedicated. Na server chodí i lidé kteří specialky nelétají a na SVK či jinde ani nediskutují a to jak z čech tak ze zahraničí. A častokrát jsou tam častějí než někteří z těch co navštívi AH jen v případě specialky a pak na server ani nechodí. Když to server nebude stíhat, tak je logičtější omezit vedlejší činosti jako jsou specialky a nechat létat pravidelné návštěvníky.
Ok, pokud to tak máte nastavené... Každopádně si myslím že tříhodinový výpadek AH_dedicated není zas až taková pohroma a při větší akci by to účastníci specky ocenili, pokud by nebyla jiná možnost serveru... Byl jsi také jedním z nich...
PS : předem upozorňuji že nijak neprudím ani neflejmuji, jen diskutuji...
Tělo mrtvého nepřítele páchne vždy dobře.
Aulus Vitellius
VGR_mha napsal:
PS : předem upozorňuji že nijak neprudím ani neflejmuji, jen diskutuji...
Já jsem to chápal jako otázku ne jako útok.
Problém je ale v tom že když je tam takový počet lidí, který už může mít vliv na zatížení serveru, když tam běží i specialka, tak prostě jednoduše jim nejde říc jděte pryč jdou se bavit jiní. Já chápu že když někdo si dá práci se specialkou že chce aby mu to bezproblémově běželo, ale tady je to tak že spouštění specialek je jakoby služba navíc kterou většina serverů ani neposkytuje a bohužel se musí počítat i s tím že hlavní server na to může mít vliv.
AH_Kraken napsal:
Problém je ale v tom že když je tam takový počet lidí, který už může mít vliv na zatížení serveru, když tam běží i specialka, tak prostě jednoduše jim nejde říc jděte pryč jdou se bavit jiní. Já chápu že když někdo si dá práci se specialkou že chce aby mu to bezproblémově běželo, ale tady je to tak že spouštění specialek je jakoby služba navíc kterou většina serverů ani neposkytuje a bohužel se musí počítat i s tím že hlavní server na to může mít vliv.
Nejdřív si možná ujasněte filosofii s Čutorou AH v minulosti byl ve prospěch nějaké speciálky pozastaven již několikrát, pro plánovaný Kurland je pozastavení AH dediku taky už domluvené.
VGR_j4ck41 napsal:
tak ten dot co leti za mnou na 5 hodine a vypada jako 109, asi i 109 bude (asi nejaka kamaradka ty prvni nebo co) ... vrazim plnej a pokousim se najit na mape ... coz se za chvilku dari, 109 me za dalsi chvilku pousti
Tak to si byl ty Ať jsem dělal cokoli MWčko + 110% bylo nemožné tě dohnat, což jsem dost dobře nepochopil, možná kdybych za tebou letěl déle....Po chvíli vyčerpávající honičky ovšem rozhodla červená kontrolka u ukazatele paliva a letělo se domu.
Noram napsal:
nechtěl bys po německém zázraku moc v těch výškách v kterých se letělo
Nejsem si jist výškou, v které jsme momentálně operovali, ale pokud si dobře pamatuji (track jsem neviděl) výška byla okolo 6-7 km, protože jsem dost klesl kvuli nějakému Mustangu. V této výšce dosahuje Káčko pokud vím minimálně o 25km/h vyšší rychlosti, ale budiž, každopádně se P47 dal na útěk místo toho, aby rytířsky položil život za vlast
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.