Hopere, tu proklatou specku už rozebírat nechci. Aspoň pro dnešek. Lítali jsme tam, kde po nás velení chtělo a kde nás zapomělo. Toť vše.
Ano, přiznávám, že nejsem příznivec sáhodlouhých přeletů. Přelet jo, ale ne na hodinu.
Je tu řeč o tom, jak to oživit, nebo jestli se smířit s tím, že je to minulost. Můj názor je , že pokud budemě lpět na minulosti, pak je lepší na to zapomenout. Pokud chceme lítat aspoň nějaké ty specky dál, je potřeba je přizpůsobit dnešku.
311_Tank napsal:
Neboli kdyz proti 8 bombrum a 8 P51 odstartuje 8 Fw190 prijde mi ten pomer ponekud nestastny. Zvlast kdyz nejak dobre nejde nasimulovat neodstatek nahradnich dilu paliva, poniceny letiste atd.
IMO by totalni materialni prevaha spojencu mohe bejt trochu vic videt.
Problémy jsou v zásadě dva.
1) Letecká komunita v roce 1944 byla rozdělena v poměru třeba 30 : 1. Dnešní komunita je rozdělena přibližně v poměru 1 : 1.
2) Červená komunita není dostatečně velká, aby vůbec historického poměru byla schopna dosáhnout při zachování alespoň menší taktické formace tehdejších modrých.
Z toho plyne, že ať budeme dělat co chceme, těžko zajistíme skutečně obvyklý historický poměr a průběh. Pokud vezmeme akci Level-High jako do určité míry směrodatnou věc, pak červení jsou schopní dát dohromady 16 (nebo počítejme s dvaceti) bombardovacích letadel. Předpokládám, že není problém obsadit třeba stejný počet stíhaček. A jsme na 40ti. No a aby to bylo historicky tak nějak korektní, tak by na to šli čtyři modří, čímž ale samozřejmě ukojíme potřeby jen malého % modrých a s největší pravděpodobností i červených stíhačů. Oni totiž i červení stíhači mají rádi boj a celkové napětí, které při takové převaze jednoduše nepocítí.
Poměr, který je v dané speciálce nastaven nyní, historicky korektní moc není a jestli bude pro červené bombardéry hratelný, to je už otázka. Pokud si LW vezme Mk.108 do svých Fw 190 A-9, pak mohou být ztráty bombardérů poměrně vysoké.
Btw: teď jsem našel svůj tři roky starý report z původní speciálky Berlin Jestli si chcete počíst, tak ZDE. Tam jsme nastavili poměr takovýto (jestli si to dobře pamatuji):
13 ks Fw 190 A-6/A-8 (bez Mk.108)
4 ks Bf 109 G-6 late (bez Mk.108, možnost subverze R6)
2 ks Bf 110 G-2 (s raketami)
30 ks B25
12 ks P47
4 ks P51B
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 30-04-2008 12:24
Jirka napsal:
Hopere, tu proklatou specku už rozebírat nechci. Aspoň pro dnešek. Lítali jsme tam, kde po nás velení chtělo a kde nás zapomělo. Toť vše.
Ano, přiznávám, že nejsem příznivec sáhodlouhých přeletů. Přelet jo, ale ne na hodinu.
Je tu řeč o tom, jak to oživit, nebo jestli se smířit s tím, že je to minulost. Můj názor je , že pokud budemě lpět na minulosti, pak je lepší na to zapomenout. Pokud chceme lítat aspoň nějaké ty specky dál, je potřeba je přizpůsobit dnešku.
nerozebírej :))
pro stíhače je hodinový přelet až moc
pro bombery tak akorát (a ti bombrovití s tím počítají) samozřejmě tu hodinu beru jako cestu "tam"... ;)))
pokud budou specky oživeny tak, že budou akční, pak zevšední, protože budou stejné jako AFW
Autory pak nebude bavit se s tím piplat a lidi si raději zajdou na AFW, které nebude tak časově náročné...
Nikdo nechce lpět na minulosti - to, že se tu přemýšlí, jestli neoživit staré speciálky (Berlín) bude tím, že nyní se dá letět v jiných letadlech (= např i pak jiná výška ...)
Osobně nevím, jak dalece lze přinášet stále něco novějšího - šturm je na konci s možnostma. Pokud se neotevře kód, pokud se nedodělá S-M, pokud...
pak nejspíš speciálky, takové jaké jsme je znali - velké a "jedinečné", nejspíše zaniknou....
Občas někdo udělá menší koopku a lidi si na ní užijí
akci
vzrůšo
zábavu
a budou to mít nejdéle za dvě hoďky odbyté
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_Fucida napsal:
... Btw: teď jsem našel svůj tři roky starý report z původní speciálky Berlin :) Jestli si chcete počíst, tak ZDE. Tam jsme nastavili poměr takovýto (jestli si to dobře pamatuji):
13 ks Fw 190 A-6/A-8 (bez Mk.108)
4 ks Bf 109 G-6 late (bez Mk.108, možnost subverze R6)
2 ks Bf 110 G-2 (s raketami)
30 ks B25
12 ks P47
4 ks P51B
jen bys k tomu poměru měl dodat (pro "mladší"/neznalé), že se hlídalo, aby celá "LW" nikdy nezaútočila pohromadě :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Argumentovat tim ze by si uzilo Jen mali % modrejch stihacu, je fakt nahlavu. Vsichni tady vedi ze nemecky masiny sou na tom technicky leckdy o dost lepe a zasadni vyhoda kterou spojenci meli byl prave v obrozskem mnozstvi letadel ktery byli schopny na Reich vrhnout.
Tahle zasadni vyhoda je cervenejm upirana z duvodu ktery nepovazuju za tolik fatalni aby se pocet Fw 190 startujicich proti 8x B17 a 8X P51 nedal z 8 zredukovat treba na 6.
Takze bud se zamyslet jak truchu znevyhodnit LW kdyz ne poctem, a nebo se zamerit na jiny bojiste ala afrika, pacifik atd. IMO
Mám za to že to všechno co se týká speciálek, je zbytečnšě komplikovaný. V jiných hrách co hraju se taky pořádá něco jako specky. Ale jinak a úplně jednoduše. S využitím už hotových map. Když to převedu do řeči ila tak například by to mohlo bejt takhle.
MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
Pokud nám chcete dokázat opak, dostavte se dne 25,5,08 na WT server, mapa Stalingrad.
Planeset:
Blue
10-Bf109
5 -WF190
10 štuk
5- Bf 110
Reds
10- La
5 - Jak
10 -Il
5 -PE2
Hraje se u stíhačů na 1 život. Bitevníci a bombři na 2.
Podmínky pro vítězství
Otočení mapy, nebo vystřílení pilotů.
Jednoduché, hratelné kdykoli, a žádná zbytečná práce okolo. Specka, si myslím je spíš o atmosféře než o tom kdy a v čem se letí.
Hoper napsal:
jen bys k tomu poměru měl dodat (pro "mladší"/neznalé), že se hlídalo, aby celá "LW" nikdy nezaútočila pohromadě
Jo, Berlín byl nejčistější skript. Tedy let všech skupin podle nějakého pevného předem stanoveného plánu, od něhož se nikdo neměl výrazněji oprostit.
Nejdříve mělo dojít ke střetu svazu krytého čtyřmi Mustangy a na ně se měly vrhnout čtyři Bf 109. O několik minut později (když už Bf 109 odlétly) jím měly proletět raketové Bf 110, teď už si nejsem jistý (tři roky zpátky), jestli svaz měl být v tu chvíli zcela bez eskorty, nebo už tam byly P47. Celou dobu B25 prolétaly flakovými oblastmi.
Jako poslední, po odbombardování, je čekala skupina Fw 190. B25 byly ale už tak poničené (smrti v lagu, flaky), že jsem vydal pokyn k preferování P47 jako cílů a B25 jsme víceméně odsunuli na druhou kolej, jejich další decimace by asi nebyla vhodná a zřejmě by dnes jejich piloti na Berlín pohlíželi dost jinak, než pohlížejí .
Při návratu na letiště byla možnost, aby zbylé Bf 109 a P51 se opět střetly u vracejícího se svazu, přičemž nesměly překročit určitý sektor (jakoby působiště jiné letecké flotily, ale samozřejmě to bylo k zajištění pohodového přistání svazu).
No a ač jsem se celou akci bál hlavně o to, aby to alespoň trochu nebyl debakl, tak dodnes se na ni hodně vzpomíná
311_Tank napsal:
Argumentovat tim ze by si uzilo Jen mali % modrejch stihacu, je fakt nahlavu. Vsichni tady vedi ze nemecky masiny sou na tom technicky leckdy o dost lepe a zasadni vyhoda kterou spojenci meli byl prave v obrozskem mnozstvi letadel ktery byli schopny na Reich vrhnout.
Pozor, vytrháváš ZCELA ZÁSADNÍ věc z kontextu. Nenapsal jsem jen modří, ale i červení stíhači. Když máš čtyři cíle a převahu řekněme 8 : 1, tak opravdu necítíš moc velké napětí a troufám si tvrdit, že tyhle pocity budou úplně stejné jak v kabině modré, tak i červené stíhačky.
K té převaze modrých mašin nad červenými - nad 7 km výšky nemají Fw 190 A a Bf 109 do G-6 nejmenší šanci nějak rozumně bojovat s Mustangy, Thunderbolty, Spitfiry..apod. A tady se bavíme právě o akci ve velké výšce.
Tahle zasadni vyhoda je cervenejm upirana z duvodu ktery nepovazuju za tolik fatalni aby se pocet Fw 190 startujicich proti 8x B17 a 8X P51 nedal z 8 zredukovat treba na 6.
Ano, v takovémhle poměru nevidím problém.
Takze bud se zamyslet jak truchu znevyhodnit LW kdyz ne poctem, a nebo se zamerit na jiny bojiste ala afrika, pacifik atd. IMO
Pacifik je pro většinu lidí neatraktivní. Na Afriku nemáme jedinou použitelnější mapu.
MK_KaiN napsal:
MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
...
MK_KaiN napsal:
MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
...
Ma pravdu, nacelniku ....
Beru to jen jako provokaci,abychom se 25.5.dostavili
MK_KaiN napsal:MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
A umíš se jim jenom smát nebo sedneš do červené mašiny a ukážeš pilotům červených letek jak mají lítat a naučíš je to, aby modří měli zdatné protivníky?
Mk-Kain: Jetli jde o atmosferu bezmoci sovetskych pilotu a udiveni nad chybejici pocetni prevahou tak ta atmosfera bude u tohodle planesetu naprosto dokonala.
Asi jako kdyz su nemeckej kulometcik na Dukle spocita ze ma 0,75 naboje na kazdyho vojaka tank a letadlo ktery se na nej vali.
Pozor, vytrháváš ZCELA ZÁSADNÍ věc z kontextu. Nenapsal jsem jen modří, ale i červení stíhači. Když máš čtyři cíle a převahu řekněme 8 : 1, tak opravdu necítíš moc velké napětí a troufám si tvrdit, že tyhle pocity budou úplně stejné jak v kabině modré, tak i červené stíhačky.
Dobre tak bombri letej pochcipat aby si stihaci uzili.
Na umirani sem jako zvyklej, do ty doby nez mi nekdo zacne podsouvat ze se vymlouvam na barvu letadla.
Jako asi neni zadnej LW pilot kterej by se vyzival vletu s He-111 H2 krytejch G2 befkama na ktery se spisti z 3km prevyseni stado Tempestu, coz je teda situace kterou prozivaj pesky na vychodni fronte kryty jejich preklizkovejma bratrama Yak-1B ktery maj pak mav vecinou co delat si uchranit svoji prdel natoz chranit bombery.
Tak trochu jsem doufal, že i ti víc míň chytří pochopí že to byl jen příklad a vtip. Ale máš pravdu, normálně se to hraje 2x. Na druhé kolo se prohodi strany. Aby to bylo spravedlive.
MK_KaiN napsal:MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
A umíš se jim jenom smát nebo sedneš do červené mašiny a ukážeš pilotům červených letek jak mají lítat a naučíš je to, aby modří měli zdatné protivníky?
Hele Gryzlove, zrovna předevčírem jsem koukal na jeden track se soubojem Jak3 vs Jak3, cca 3-4 roky starej. Jeden maník se jmenoval AH_Vogon a druhej AH_Siberian Tiger ... . Nechceš si to zopáknout ?
MK_KaiN napsal:MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
A umíš se jim jenom smát nebo sedneš do červené mašiny a ukážeš pilotům červených letek jak mají lítat a naučíš je to, aby modří měli zdatné protivníky?
Hele Gryzlove, zrovna předevčírem jsem koukal na jeden track se soubojem Jak3 vs Jak3, cca 3-4 roky starej. Jeden maník se jmenoval AH_Vogon a druhej AH_Siberian Tiger ... . Nechceš si to zopáknout ?
Spíš se mi pak víc libil souboj 4x JAK-9 proti 4x Bf109G-2
A někdy to zopáknem páč Ti něco dlužím a rád bych Ti vrátil Tvé investice do mého motoru Upravil/a 313_Gryzlov dne 30-04-2008 14:15
MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3.
No jde o to, že WT opravdu jsou nejlepší
Sice se spíš teď věnují jiným věcem, než dovádění na serverech, ale prostě jsou nejlepší.
Prosím, můžeme o tom vést spory, můžeme o tom diskutovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
Pozor, vytrháváš ZCELA ZÁSADNÍ věc z kontextu. Nenapsal jsem jen modří, ale i červení stíhači. Když máš čtyři cíle a převahu řekněme 8 : 1, tak opravdu necítíš moc velké napětí a troufám si tvrdit, že tyhle pocity budou úplně stejné jak v kabině modré, tak i červené stíhačky.
Dobre tak bombri letej pochcipat aby si stihaci uzili.
Pořád špatně, ale možná to blbě vysvětluji, tedy noch einmal:
Bombr vůbec nemusí chcípnout, aby si stíhač užil. Stíhač si užije, když bude cítit atmosféru, když bude cítit strach (o sebe, o bombardéry). Kdybys měl 100 červených bombardérů a je krylo 100 stíhačů a na ně poslal 4 modré, tak budu první, kdo se přihlásí. Budu obklopen nepřátelskými piloty, budu mít strach, že mě každou chvíli někdo sejme, ale bude to mít pořádný grády - a já se budu muset setsakramenstsky snažit, abych přežil. Ale jak jsem ti psal - bude to atraktivní a zajímavé jen pro malé množství modrých pilotů, pro ty čtyři. Protože dalších X desítek se jich do akce vůbec nedostane, i když by určitě chtělo. A ještě malou domněnku, resp. fakt, který ale nemusí platit obecně: určitý strach a obavy - a tedy z toho plynoucí adrenalin a atmosféru - ve mě vzbuzuje především nepřátelský stíhač, ne bombardér. Ať bombardér padne, nebo ne, je to stíhačka, kdo mě osobně určitým způsobem motivuje.
Tedy se domnívám, že pro atmosféru pro stíhače je důležité určité vědomí nebezpečí a rizik, nikoliv vědomí nadvlády.
Na umirani sem jako zvyklej, do ty doby nez mi nekdo zacne podsouvat ze se vymlouvam na barvu letadla.
Obávám se, že barvu letadla sem teď taháš jen ty a před pár stránkami Rufu.
Jako asi neni zadnej LW pilot kterej by se vyzival vletu s He-111 H2 krytejch G2 befkama na ktery se spisti z 3km prevyseni stado Tempestu, coz je teda situace kterou prozivaj pesky na vychodni fronte kryty jejich preklizkovejma bratrama Yak-1B ktery maj pak mav vecinou co delat si uchranit svoji prdel natoz chranit bombery.
Když tam dáš nějaká soudobá letadla (klidně G-6 vs. Temp), tak se klidně budu vyžívat v pilotáži dané stíhačky a budu dělat vše proto, abych bombardéry ochránil. A ano: Do značné míry jsem schopný zaručit i těm Heinkelům ochranu.
Pe-2 bych s He 111 přímo nesrovnával. Jsou to jiné kategorie. Jako srovnávat A20 a B25.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 30-04-2008 14:47
311_Tank napsal:...Jako asi neni zadnej LW pilot kterej by se vyzival vletu s He-111 H2 krytejch G2 befkama na ktery se spisti z 3km prevyseni stado Tempestu, coz je teda situace kterou prozivaj pesky na vychodni fronte kryty jejich preklizkovejma bratrama Yak-1B ktery maj pak mav vecinou co delat si uchranit svoji prdel natoz chranit bombery.
Jako asi nejaky jsou. Zcela bezne na nase bombery z roku 41 padaji nejen Tempesty, ale i pokrocilejsi letadla :-)
MK_KaiN napsal:
Mám za to že to všechno co se týká speciálek, je zbytečnšě komplikovaný. V jiných hrách co hraju se taky pořádá něco jako specky. Ale jinak a úplně jednoduše. S využitím už hotových map. Když to převedu do řeči ila tak například by to mohlo bejt takhle.
MK, WT a 1stCL za stávající situace mají za to, že nejlepší piloty maji va svých řadách právě a jen oni. Ostatní letky nestojí za nic. Zvlášty co mají v názvu numero 3. :D
Pokud nám chcete dokázat opak, dostavte se dne 25,5,08 na WT server, mapa Stalingrad.
Planeset:
Blue
10-Bf109
5 -WF190
10 štuk
5- Bf 110
Reds
10- La
5 - Jak
10 -Il
5 -PE2
Hraje se u stíhačů na 1 život. Bitevníci a bombři na 2.
Podmínky pro vítězství
Otočení mapy, nebo vystřílení pilotů.
Jednoduché, hratelné kdykoli, a žádná zbytečná práce okolo. Specka, si myslím je spíš o atmosféře než o tom kdy a v čem se letí.
nevím jak u jiných, ale tohle mi zavání (možná) vydařenou koopkou / řežbou (za podmínky, že druhé kolo se to opravdu otočí ;) )
ale ne speciálkou...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.