Vzlétne??... technet.cz
|
Indy |
Přidané 03-04-2008 10:23
|
Nováček
Příspěvek: 88
Založený: 21.10.05
|
LesniHU napsal:
Mozna by bylo vhodne poslat tuhle otazku i na forum letky13, aby si tam taky uzili trochu srandy.
Neboj, pozorne sledujeme a zasneme. Ti, ktori si fakt myslia, ze to vzlietne, tak su sisi
Upravil/a Indy dne 03-04-2008 10:25
Letka_13/Indy
|
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 10:24
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Pospa napsal:
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Maxxis napsal:
SteelBeast napsal:
Kdyz se letadlo nehne pas se taky nehne protoze je to rychlost letadla vuci zemi ne pasu.
Tj az si to letadlo bude vuci kontrolni vezi svistet 200km/h pas se bude moct pohybovat 200Kmh v opacnym smeru, Vysledek je ten ze kola se budou tocit jako by jel 400kmh.
Jinak receno dokazeli letadlo pojizdet dvojnasobkem svoji vzletovy rychlosti tak vzlitne.
jéje když se kola točí rychlostí 200 km/h tak pás se točí stejnou rychlostí !!!! začínáte psát bludy.
nemůže to být rozdílné, kola nemají vlastní pohon, rychlost se získává tr´řením o pás !!!!
trdlo
Jenze rychlost letadla je vuci zemi ne pasu. Rychlost je pasu je 200 vuci zemi rychlost letadla je 200 vuci zemi letadlo ma rychlost 400 vuci pasu. Kapisto ?
ne to nechápu.
pas má rychlost 200 km/h
letadlo měří rychlost trubicí, tah má "nastaven" na 200km/h
letadlo v tuto chvíli stojí na pásu (vůdči zemi), kola se odvalují od pásu. letadlo je v pohybu pouze vůdči pásu. Vzduch je okolo letadla jako kdyby stálo na stojánce.
nemůže mít nikdy 400
matematicky:
-200 pás k zemi
+200 letadlo na tahu motoru
----------------------------------
vysledek= 0 km vůči zemi.
kola se otáčí vpřed jen díky tahu motoru! Hodnoty se odečítají mezi sebou
Ale né Maxxisi tady jde o to že kola nejsou kromě tření ničím bržděna. Teoreticky letadlo může vzlétnout ale prakticky by to kola nikdy nemohla vydržet.
nikdo v zadání neřeší výdrž kol....
příklad:
auto jede po pásu( stejnej pás stejná situace bez letadla s autem) jede dopředu, pás reaguje posunem vzad stejnou rychlostí.
Posouvá se auto vpřed vudči zemi ? |
|
|
|
1stCL_Pospa |
Přidané 03-04-2008 10:46
|
Uživatel
Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Tak jdem na to:
Fáze 1
Pás se rozjel nějakou rychlostí 10km/h ledadlo je unášeno rychlostí -10km/h.
[img]http://img385.imageshack.us/img385/5042/faze1pv4.gif[/img] is not a valid Image.
A co dál letadlo začne kompenzovat unášení zapnutím motorů dostane se do nulové rychlosti a co na to pás ? Jaký vliv bude mít zrychlení pásu ? Bude skutečně pás schopen kompenzovat do nekonečna tah motorů ?
Tohle je fakt sranda
Upravil/a 1stCL_Pospa dne 03-04-2008 10:47
|
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 11:03
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
přesne v zadani je že kompenzuje za limit letadla |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 03-04-2008 11:13
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi. |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 11:24
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
ale pas jede vždy stejnou rychlosti jako letadlo ale opačne,
letadlo 10 a pas taky jenom 10
rychlosti se nescitají.Dokud letadlo nepojede rychleji než pás a to nepojede protože pás nemá rychlostní limit, letadlo má díky limitu motoru
exit chyby v slově
Upravil/a Maxxis dne 03-04-2008 11:35
|
|
|
|
GC3_Chroust |
Přidané 03-04-2008 11:35
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 367
Založený: 30.09.05
|
Zkuste si ve sturmu zabrzdit - dle meho je ten pas taky jen takova bzda co drzi ero na miste - pridejte plyn. Vzlitne to letadlo?
Mozna jen kdyz rychlost toceni kolecek ma vliv na to jestli letadlo umi litat |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 11:41
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
GC3_Chroust napsal:
Zkuste si ve sturmu zabrzdit - dle meho je ten pas taky jen takova bzda co drzi ero na miste - pridejte plyn. Vzlitne to letadlo?
Mozna jen kdyz rychlost toceni kolecek ma vliv na to jestli letadlo umi litat
cože ??? jaké je téma brzdy a kola a proč? |
|
|
|
GC3_Chroust |
Přidané 03-04-2008 11:44
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 367
Založený: 30.09.05
|
Maxxis napsal:
GC3_Chroust napsal:
Zkuste si ve sturmu zabrzdit - dle meho je ten pas taky jen takova bzda co drzi ero na miste - pridejte plyn. Vzlitne to letadlo?
Mozna jen kdyz rychlost toceni kolecek ma vliv na to jestli letadlo umi litat
cože ??? jaké je téma brzdy a kola a proč?
Maxxis kua neplas, jen rikam to same co ty |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 03-04-2008 11:47
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
Prdim na to |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 11:47
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
310_Gringo napsal:
I kdyby motory letadla podávaly výkon potřebný k nabrání třeba jen 10ti kilometrové rychlosti a pás by se pod letadlem rozjel klidně i 500km rychlostí vzad, tak se latadlo bude pohybovat 10ti kilometrovou rychlostí vpřed.A kolečka se budou točit jako by letadlo jelo 510km/h.Tak to prostě je Maxxisi.
v tvém případě je opravdu ta rychlost koleček 510 km v hodine ale pri rychlosti 10 km vůdči zemi letadlo nevzlítne, dle toho zadání pás pojede vždy stejne rychle jako letadlo. Pro tvuj příklad letadlo by na stojící zemi jelo 510 km/h a tak by vzlétlo ale na pásu tech 500 km ztráci a tak nevzlétne |
|
|
|
1stCL_Pospa |
Přidané 03-04-2008 12:02
|
Uživatel
Příspěvek: 990
Založený: 03.11.05
|
Mslím že hlavně nikde není psáno jak velké je tření se kterým je v zadání počítáno. A tření tam určitě je jinak by letadlo nebylo unášeno pásem dozadu. Takže je klidně možné že ultralight vzlétne a 747 ne |
|
|
|
AH_Watson |
Přidané 03-04-2008 12:07
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
Když budu sedět v letadle s pádovkou 150 km/h, budu sestupovat na přistání a protivítr bude foukat 150 km/h. Tah motoru vyrovná tolik, co by mně vítr snášel zpátky. Budu viset metr nad plochou ? Může být rychlost vůči zemi nulová ? |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 12:21
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
AH_Watson napsal:
Když budu sedět v letadle s pádovkou 150 km/h, budu sestupovat na přistání a protivítr bude foukat 150 km/h. Tah motoru vyrovná tolik, co by mně vítr snášel zpátky. Budu viset metr nad plochou ? Může být rychlost vůči zemi nulová ?
jo tak jako kdybys ve vetrnym tunelo privazal za cumak letadlo a ono bez vlastniho pohou jen diky protivítru vzlítne.
To samé platí o ptácích v přírode, stojí ve vzduchu na místě diky protivítru.
Na letadlovych lodich se protivítrem využívá ke kratšímu rozjezdu, sečtou se vítr a rychlost a letadlo vzlítne dřív.
letadlo přece nevzletí dík rychlosti ale díky vytvoření vztlaku. |
|
|
|
Hanss |
Přidané 03-04-2008 12:21
|
Uživatel
Příspěvek: 624
Založený: 29.09.05
|
letadlo bude zrychlovat na pásu dopředu, pás bude zrychlovat pod letadlem dozadu, kolecka budou zrychlovat dvakrat tak rychle, dokud se nerozletěj. pokud se nerozletěj před odlepenim, jedeme na výlet...
myslim že příklad s brusleema byl dostatecnej, auto na valcich ee |
|
|
|
GC3_Chroust |
Přidané 03-04-2008 12:22
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 367
Založený: 30.09.05
|
AH_Watson napsal:
Když budu sedět v letadle s pádovkou 150 km/h, budu sestupovat na přistání a protivítr bude foukat 150 km/h. Tah motoru vyrovná tolik, co by mně vítr snášel zpátky. Budu viset metr nad plochou ? Může být rychlost vůči zemi nulová ?
Ja myslim ze jo, aspon ptaci to zvladaji bez problemu |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 12:24
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Pospa napsal:
Mslím že hlavně nikde není psáno jak velké je tření se kterým je v zadání počítáno. A tření tam určitě je jinak by letadlo nebylo unášeno pásem dozadu. Takže je klidně možné že ultralight vzlétne a 747 ne
no 747 je dost tezka na to aby kolečkum pás dovolil držet rychlost dostatečným třením stejnou jako pás.
pořád nepochopím proč řešíte tření? |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 12:27
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
Hanss napsal:
letadlo bude zrychlovat na pásu dopředu, pás bude zrychlovat pod letadlem dozadu, kolecka budou zrychlovat dvakrat tak rychle, dokud se nerozletěj. pokud se nerozletěj před odlepenim, jedeme na výlet...
myslim že příklad s brusleema byl dostatecnej, auto na valcich ee
co je to zase za nesmysl? jsou tady jen 2 věci co maji na sebe vliv
1 pás
2 kolečka
kolečka nemají vlastni pohon takže se odvalují dle rychlosti pásu a oás se posouvá dle snahy o dopředný posun letadla
klep klep klep
haló je někdo doma??????? |
|
|
|
falkon |
Přidané 03-04-2008 12:28
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
Skuste niekto Maxxisovi povedat, ze letecke motory vyvodzuju tah voci okolitemu vzduchu a nie voci podlozke. Mozno potom na to pride aj sam
Lietadlo nie je auto... |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 03-04-2008 12:38
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
falkon napsal:
Skuste niekto Maxxisovi povedat, ze letecke motory vyvodzuju tah voci okolitemu vzduchu a nie voci podlozke. Mozno potom na to pride aj sam
Lietadlo nie je auto...
to vím ale vy tady řešite pořád kolecka a tak.
je téměř jedno až na vztlak ten příklad s tím autem.
Tak znova:
letadlo tlačené motorem svůj výkon odevzdává na kolečka, přechod energie aby se letadlo pohlo zprostředkovávají kolečka.
auto ma taky motor s přímím náonem, kola taky zprostředkovávají kolečka.
jedinej rozdil je v přímém napojení pohonu a vztlaku.
pro oba případy letadlo i auto budou stát na místě.
Prosím o ty kdo mě to chtějí vyvrátit argumentem, jak letadlo vzlétne?
Jak tady někdo reagoval jezdícími schody, taky jako příklad dobré, když pujdeš rychle jako ty schody nahoru nevyjdeš, když zrychlíš ty a schody taky budeš opět pochodovat na místě (pro nechápavé je jedno zda ty kroky děláš nebo tě neco bude tlačit, pořad se ty rychlosti kráti. |
|
|