XXX_Dazz napsal:
Tajpane, pokud lítáš na rozlišení 1280 x 1024 tak je mezi 6600GT a 7600GT poměrně značný výkonnostní rozdíl. Měl jsem to doma věř mi. Při stejném nastavení bych to viděl tak na 15 až 20 fps.
to áno súhlasím s tebou. Ale je tu obmedzenie v AGP a tiež pamäte u Lucka nebudú asi nejaké tie najvhodnejšie. plus predpokladám staršia doska, HDD. Dávať až takú výkonnú kartu do asi staršieho stroja je asi podla mna vyhodené peniaze.
Tajpane, vysvětli mi prosím to omezení AGP u GeForce 7600 GT
ehmm , máš 4prúdovú dialnicu a 8prúdovú dialnicu vytvorenú dlaždíc (AGP) no a máš 16prúdovú dialnicu z kvalitného asfaltu (PCI). No a kúpiš si nejakú Ferrari. kapišto?
Tajpane tak tady jsi chyboval.
Aby si mohl srovnávat propustnost 4 proudové dálnice a 8 proudové dálnice musíš mít nejdřív dostatek aut. Pokud bede po 8 proudé dálnici jezdit aut stejně jako po 4 proudé pak je přínos = 0 a to je případ rozdílu AGP4x a 8x. Ani dnešní super karty zdaleka nevyužívají PCE 16x a AGP8x by jim asi v pohodě stačilo. A ty v tomto případě nejsou k dispozici. Dohledej si nejdříve nějaké starší odpborné články a o přínosech a rozdílech AGP 4x a 8x a pak mluv
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.
XXX_Dazz napsal:
Tajpane, pokud lítáš na rozlišení 1280 x 1024 tak je mezi 6600GT a 7600GT poměrně značný výkonnostní rozdíl. Měl jsem to doma věř mi. Při stejném nastavení bych to viděl tak na 15 až 20 fps.
to áno súhlasím s tebou. Ale je tu obmedzenie v AGP a tiež pamäte u Lucka nebudú asi nejaké tie najvhodnejšie. plus predpokladám staršia doska, HDD. Dávať až takú výkonnú kartu do asi staršieho stroja je asi podla mna vyhodené peniaze.
Tajpane, vysvětli mi prosím to omezení AGP u GeForce 7600 GT
ehmm , máš 4prúdovú dialnicu a 8prúdovú dialnicu vytvorenú dlaždíc (AGP) no a máš 16prúdovú dialnicu z kvalitného asfaltu (PCI). No a kúpiš si nejakú Ferrari. kapišto?
Tajpane tak tady jsi chyboval.
Aby si mohl srovnávat propustnost 4 proudové dálnice a 8 proudové dálnice musíš mít nejdřív dostatek aut. Pokud bede po 8 proudé dálnici jezdit aut stejně jako po 4 proudé pak je přínos = 0 a to je případ rozdílu AGP4x a 8x. Ani dnešní super karty zdaleka nevyužívají PCE 16x a AGP8x by jim asi v pohodě stačilo. A ty v tomto případě nejsou k dispozici. Dohledej si nejdříve nějaké starší odpborné články a o přínosech a rozdílech AGP 4x a 8x a pak mluv
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.
Chjo, další co hraje 3Dmarky
Tajpane, XXXX_Dazzzzz má pravdu a tys mu nádherně nahrál.
PS: Nvidia 6xxx řada se nevyplatí už jen proto, že sou to opékače topinek
Tajpan napsal:
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.
Ještě v dobách, kdy jsem vlastnil GeForce 2 Ti jsem vyzkoušel s tehdejším 3DMarkem test ovladačů. Nainstaloval jsem původní ovladače a změřil, pak to samé s novějšími ovladači. Vyzkoušel jsem tak asi 8 po sobě jdoucích verzí ovladačů. Samozřejmě že stejná karta měla s vyšší verzí ovladačů nižší výkon. Když jsem pak přešel na Radeon 8500 LE, na kterém jsem donedávna fungoval v ILu, tam tento efekt nebyl. Navíc výkon v OpenGL ovladačích (což se týká ILa) a v DirectX (3DMark) asi těžko můžeš porovnávat, protože jsou pro vykreslování použity úplně jiné dll. Leda že by jsi jel v ILu přes DirectX Wrapper, ale to už by byl dobrý masochismus si vypínat Perfect mod a zpomalovat si hru jedním mezistupněm navíc.
Mě by docela zajímalo, odkud se vzala ta fáma o tom, že pod "dajrektama" to jede pomalejc kvůli ňákýmu wrapperu ? U mě například, na ATI9500PRO a to jsem to zkoušel několikrát, to na nich jelo cca o čtvrtinu rychleji. Tak nevím kdo je blbej ?
Jirka napsal:
Mě by docela zajímalo, odkud se vzala ta fáma o tom, že pod "dajrektama" to jede pomalejc kvůli ňákýmu wrapperu ? U mě například, na ATI9500PRO a to jsem to zkoušel několikrát, to na nich jelo cca o čtvrtinu rychleji. Tak nevím kdo je blbej ?
V době, kdy byly ATI 9500 Pro mainstreamem, OpenGL ovladačům nebyl kladen u ATI takový důraz, jako DirectX ovladačům. To se chytli za nos až po vydání Dooma 3 a údajně je komplet přepsali.
Druhá věc je, jestli jsi měl pro DirectX v config.ini stejné nastavení. DirectX v ILu neumí na rozdíl od OpenGL Perfect mod.
To, že je to s wrapperem pomalejší mě vede to, že oproti OpenGL je tam ten wrapper článek navíc, ale zatím jsem to neměřil. Ale je to dobrý námět. Večer to změřím.
Tak jsem popřemýšlela o té kartě a nakonec mi zbyly dvě, mezi kterými si vyberu.
Bude to tato kartanebo tahle.
Která z těch dvou bude pro ILa vhodnější?
Lucka napsal:
Tak jsem popřemýšlela o té kartě a nakonec mi zbyly dvě, mezi kterými si vyberu.
Bude to tato kartanebo tahle.
Která z těch dvou bude pro ILa vhodnější?
co jsem já slyšel, 128 bit sbernice má prý uzký hrdlo pro velkej datovej tok, a prý se nedokaže ta pamět rychle naplnit a tudíž ji nevyzžiješ u často se obměnňovaných scénach.
Zase tam ale hraje velikost pro windows vista.
obe karty maj ostatni atributy stejny... sel bych asi do te levnější.
Jinak se někde psalo že tato karta je nanic po strance vykonu radeji prej 7600 od nvidia tam vetší vykon..nečetl jsem předchozi diskuzi tak se nezlobte kdyby byl tento claneček off topic
Lucka napsal:
Tak jsem popřemýšlela o té kartě a nakonec mi zbyly dvě, mezi kterými si vyberu.
Bude to tato kartanebo tahle.
Která z těch dvou bude pro ILa vhodnější?
Vis Lucko, jestli Ti muzu poradit. Nekup ani jednu. Protoze maji obe jen 800Mhz pameti = DDR2 = na dnesni pomery nizky vykon.
Kup si Lucko tuhle grafiku je to taky ATI X1650 PRO 256DDR ale DDR3 = 1400Mhz frekvence pameti za +200/250KC ovsem vykon oproti DDR2 = + 30-40% ! ATI X1650 PRO 256DDR2 = vykonem GF6600GT ale ATI X1650 PRO 256DDR3 = vykon o 20% lepsi nez GF7600GS DDR2, vykon je shodny s GF6800 ale horsi nez GF7600GT DDR3.
TUHLE: viz odkaz nize, zapomen na DDR2 pameti.
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10512007K0BS0BVAXP
Tak tu jsem přehlédla. Rapiere a Pájo, moc děkuji za dobrý tip! Objednala jsem ji.
A všem, kdo přispěli do tohoto vlákna, děkuji za cenné informace.
Už aby byla karta domaaaaaaaa
Upravil/a Lucka dne 03-08-2007 06:23
Jirka napsal:
Mě by docela zajímalo, odkud se vzala ta fáma o tom, že pod "dajrektama" to jede pomalejc kvůli ňákýmu wrapperu ? U mě například, na ATI9500PRO a to jsem to zkoušel několikrát, to na nich jelo cca o čtvrtinu rychleji. Tak nevím kdo je blbej ? :|
Protože prostřednictvím wrapperu nelze použít HardwareShaders=1 (tzv. Perfect mód), otestoval jsem nejdříve stejné nastavení s DirectX a OpenGL, pak samostatně OpenGL jen se změnou HardwareShaders=1.
1152x864/32 track TheBlackDeath s tímto nastavením:
Otázka, mám AMD XP 64 3200+, 1 GB RAM a GF 7600 GS AGP ... ma smysl kartu menit za ATI X1950XT? Koukal jsem, ze jsou za docela dobrou cenu. Ale nevim, jestli uz jsem na hranici chodu CPU nebo je to take tou grafarnou. Diky za postrehy.
Tajpan napsal:
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.
Ještě v dobách, kdy jsem vlastnil GeForce 2 Ti jsem vyzkoušel s tehdejším 3DMarkem test ovladačů. Nainstaloval jsem původní ovladače a změřil, pak to samé s novějšími ovladači. Vyzkoušel jsem tak asi 8 po sobě jdoucích verzí ovladačů. Samozřejmě že stejná karta měla s vyšší verzí ovladačů nižší výkon. Když jsem pak přešel na Radeon 8500 LE, na kterém jsem donedávna fungoval v ILu, tam tento efekt nebyl. Navíc výkon v OpenGL ovladačích (což se týká ILa) a v DirectX (3DMark) asi těžko můžeš porovnávat, protože jsou pro vykreslování použity úplně jiné dll. Leda že by jsi jel v ILu přes DirectX Wrapper, ale to už by byl dobrý masochismus si vypínat Perfect mod a zpomalovat si hru jedním mezistupněm navíc.
naozaj vela reklamštiny na mna.
IL2 mávam stále pod OpenGL a radu ovladačov som mal v nejakej rade 9x.xx. A v pohode. Ale ked som skúšal iné games, tam mi nevykreslovalo textury a iné veci, čo dovtedy bolo v pohode. Tak som sa vrátil k rade 84.56. A v pohode. U mna je brzda výkonu doska, podporuje len 4xAGP. A kúpiť si novú kartu je u mna zbytočnosť, získam ninimálny rozdiel oproti starej. Je to ako keby som si kúpil na záhradku miesto železnej motyky , motyku zo zlata a idem makať.
PS:fuuuj spomínam robotu, fuuuj.
Tajpane, Lucka má AGP 8x a 2500,- není zas tak moc
zbyde jí ještě na opravu joye
a sluchátka s mikrofonem ;)
a i když tu Dazz cosi psal o minimálním rozdílu mezi 4x a 8x, já si na jeden rozdíl pamatuju - Edi měl před cca 2lety relativně stejné PC jako já, ale Šturm se mu loudoval a fungoval viditelně rychleji než mně
vím jen o "jediném" rozdílu - 4x a 8x AGP...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tajpan napsal:
U mna je brzda výkonu doska, podporuje len 4xAGP. A kúpiť si novú kartu je u mna zbytočnosť, získam ninimálny rozdiel oproti starej.
Jakou máš grafickou kartu Tajpane, že uvažuješ o jiné? Pokud je pro tebe brzdou 4xAGP základní desky, nepřemýšlel jsi o jiné? Dneska bys ji pořídil za pár šupů.
Já spíše přemýšlím o dokoupení RAM. 1 GB stačí, ale 2 GB by byly lepší.
Tajpan napsal:
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.:)
Ještě v dobách, kdy jsem vlastnil GeForce 2 Ti jsem vyzkoušel s tehdejším 3DMarkem test ovladačů. Nainstaloval jsem původní ovladače a změřil, pak to samé s novějšími ovladači. Vyzkoušel jsem tak asi 8 po sobě jdoucích verzí ovladačů. Samozřejmě že stejná karta měla s vyšší verzí ovladačů nižší výkon. Když jsem pak přešel na Radeon 8500 LE, na kterém jsem donedávna fungoval v ILu, tam tento efekt nebyl. Navíc výkon v OpenGL ovladačích (což se týká ILa) a v DirectX (3DMark) asi těžko můžeš porovnávat, protože jsou pro vykreslování použity úplně jiné dll. Leda že by jsi jel v ILu přes DirectX Wrapper, ale to už by byl dobrý masochismus si vypínat Perfect mod a zpomalovat si hru jedním mezistupněm navíc.
naozaj vela reklamštiny na mna. :D
Zjednoduším to: Čím novější ovladače, tím menší výkon v 3DMarku. Výkon v 3DMarku má s výkonem v IL2 prd společného.
Tajpan napsal:
vtom sa nehádam. ale moja osobná skúsenosť s 4xAGP a s novými gamesami je taká , že najnovšie ovládače NV treba odinštalovať a nechať nejaké staršie. A tiež 3Dmarkoch trochu zaostávam oproti štandartu. A vtom sa hrabal niekto skúsenejší ako ja.
Ještě v dobách, kdy jsem vlastnil GeForce 2 Ti jsem vyzkoušel s tehdejším 3DMarkem test ovladačů. Nainstaloval jsem původní ovladače a změřil, pak to samé s novějšími ovladači. Vyzkoušel jsem tak asi 8 po sobě jdoucích verzí ovladačů. Samozřejmě že stejná karta měla s vyšší verzí ovladačů nižší výkon. Když jsem pak přešel na Radeon 8500 LE, na kterém jsem donedávna fungoval v ILu, tam tento efekt nebyl. Navíc výkon v OpenGL ovladačích (což se týká ILa) a v DirectX (3DMark) asi těžko můžeš porovnávat, protože jsou pro vykreslování použity úplně jiné dll. Leda že by jsi jel v ILu přes DirectX Wrapper, ale to už by byl dobrý masochismus si vypínat Perfect mod a zpomalovat si hru jedním mezistupněm navíc.
naozaj vela reklamštiny na mna.
Zjednoduším to: Čím novější ovladače, tím menší výkon v 3DMarku. Výkon v 3DMarku má s výkonem v IL2 prd společného.
dík Rudi, ale dovolím si oponovať. Je to velmi dávno čo som skúšal 3Dmark pri kúpe novej GT6600. A môj test bol taký že pôvodné ovladače 71.29 bolo úbohých 2750b, s radou cca 77.** na BF2 cca 3000b a vtedy aktuálnymi 81.95 bolo 3123b. Vtedy bolo oficiálne udávané okolo 3300-3500b, nepamätám si. A bolo mi vysvetlené, že ma brzdí moja doska 4xAGP. ( a dobre minenenú radu o kúpe novej , som k vlastnej škode neakceptoval) I ked je velmi pravdepodobné že ovladačmi rady 9xxx si môj starý PC, doska, pamäte už nevedel rady a bolo to horšie ako u teraz čo používam 84.56, čo vtomto s tebou súhlasím.
PS: ach , dlhé a samá reklamština.
Tajpan napsal:
U mna je brzda výkonu doska, podporuje len 4xAGP. A kúpiť si novú kartu je u mna zbytočnosť, získam ninimálny rozdiel oproti starej.
Jakou máš grafickou kartu Tajpane, že uvažuješ o jiné? Pokud je pro tebe brzdou 4xAGP základní desky, nepřemýšlel jsi o jiné? Dneska bys ji pořídil za pár šupů.
Já spíše přemýšlím o dokoupení RAM. 1 GB stačí, ale 2 GB by byly lepší.
radšej pôjdem do nového PC. kvôli BoB a Vistám, Dix10 atd. Za 5 rokov nejaký väčší problém som neriešil. Novú dosku, som mal kúpiť pred 2 rokmi, teraz je to už pasé. Potom by sa znovu rozkrutil starý známy kolotoč, nové ramky, nový HDD, nový procák a možno zase nová grafika a tak dokola. A nič tým nezískam.
Z môjho pohladu je to už zbytočné.
310_McMarty napsal:
Otázka, mám AMD XP 64 3200+, 1 GB RAM a GF 7600 GS AGP ... ma smysl kartu menit za ATI X1950XT? Koukal jsem, ze jsou za docela dobrou cenu. Ale nevim, jestli uz jsem na hranici chodu CPU nebo je to take tou grafarnou. Diky za postrehy.
Zkus si přetaktovat procák i grafiku, to je dle mě nejlepší první krok
Jinak mezi GF7600GS a X1950XT je poměrně velký výkonnostní rozdíl ve prospěch ATI.
Mimochodem ATI X1950XT pro AGP bych chtěl vidět, pokud já vím tak pro AGP se dělá pouze verze GT nebo PRO.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.