Rumcajs napsal:Už teď se ukazuje, že základní pravidlo úspěchu v BOSku je rychlá tlapka na klapkách. Což bych řekl asi nebyla převažující reálná taktika úspěchu.
A tiez sa ukazuje, ze akonahle niekto zarve v suboji, sa znova respavnuje. Co asi tiez nebola prevazujuca realna taktika uspechu
Milujem tu dychtivost po realisticnosti cohokolvek
Děkuji Farky. To vysvětluje "rychlou tlapku" na klapkách v soubojích. Jsem zvědav, jestli to odstraní nebo budeme muset čekat na další "dokonalejší" sim
Bos: Když se klapky otevřou, tak letadlo klopí na čumák nebo (ne)vychovaně čumák zvedá?
Zvedá. Už je to dávno nahlášené, vývojáři na to ale nijak nereagovali.
To je to klopení čumáku při klapkách tak málo známé chování letounu, že to mají autoři v různých simech špatně? Že on se nakonec ten čumák při klapkách zvedá i v IL-2 Wings of Prey, nebo třeba ve War Thunder? Nebo spíš naopak, který WW2 sim to má vlastně namodelováno správně?
Je to známé, ale není to ve spoustě simů páč je to těžké na programování. De facto máme s klapkami navíc další FM, působí to stejně jako když vytvoříš lepší DM tak si namnožíš i příslušné FM (pro každé poškození další), musíš řešit přechod mezi nimi (u poškození lze prostě "přeskočit" do dalšího, ev. dodat trošku roztřesení obrazovky a je to), ale při vytahování klapek je to problém. Musí se "přemorfovat" z jednoho do druhého za danou dobu (vytahování/ zasouvání klapek)... problém. Jak pro programátory, tak pro PC.
Pro programátory je jednodušší prostě jen přidat nějaký násobitel, kterým se zvýší vztlak a odpor, no a to vede právě k tomu zdvihání čumáku.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Vysunutí vztlakových klapek převážně způsobí
a) vzrůst součinitele vztlaku, odpor se nezmění
b) vzrůst součinitele vztlaku a odporu, mimo to se projeví klopivý moment ve smyslu ,,těžký na hlavu"
c) vzrůst součinitele vztlaku, snížení součinitele odporu a zvýšení maximální klouzavosti
no která odpoveď je správně? Támhle Plha se hlásí ...
Simulátory aerodynamiku nemají, mají jen součinitele.
Tak BOS (a ROF) se chlubí tím, že počítají FM poměrně komplexně. Že to maj pojmutý tak, že letadlo je rozděleno na n-sekcí a každá má svoje aerodynamické vlastnosti a taky tedy hmotnosti a momenty setrvačnosti pro výpočty akcelerací. Simulace je pak součet všech sil, který vypočtou, že v dané chvíli na daný prvek působí. Díky tomu, že simulují i vzduch kolem, zejména pak turbulence vlivem počasí a ještě důležitěji turbulence vlivem vrtule, vychází jim z toho docela věrohodný FM. Jakkoli takhle je to v pořádku, skutečně platí, že každý kus hmoty má v každém okamžiku součet všech sil roven nule, tak je stejně otázka, jak přesně modelují jednotlivé segmenty toho letadla. To, že jim Bfko při vytažení klapek těžkne na ocas znamená, že správě modelují nárůst úhlu náběhu. To, že to neklopí na čumák znamená, že nemají správně umístěnu odporovou složku těch klapek. Ale to je podle všeho odstranitelný problém. Pravděpodobně odpor vytažených klapek simulují (zatím) simplifikovaně, že prostě zvednou Cd celého letadla. Problematiku maj ale zvládnutou jinde. Stačí se podívat, jak hezky to Bfko těžkne na zadek, když se po startu zatahuje podvozek.
Rumcajs napsal:To, že jim Bfko při vytažení klapek těžkne na ocas znamená, že správě modelují nárůst úhlu náběhu. To, že to neklopí na čumák znamená, že nemají správně umístěnu odporovou složku těch klapek. Ale to je podle všeho odstranitelný problém. Pravděpodobně odpor vytažených klapek simulují (zatím) simplifikovaně, že prostě zvednou Cd celého letadla.
Rumcajsi zastááááv!
Klopivý moment je závislý na vztlakové síle a s odporem to nemá co dělat. A už vůbec ne se součinitelem odporu. Podle toho, co popisuješ by musel i symetrický profil, při nulovém úhlu náběhu mít nějakou hodnotu klopivého momentu a to nemá. Vem v úvahu křídlo se symetrickým profilem o hloubce 1 m a rozpětím 1 m. Při nulovém úhlu náběhu bude mít nějaký odpor a nulový klopivý moment. Křídlo se stejným profilem ale rozpětím 2 m bude mít 2x větší odpor v důsledku zvětšení plochy. Změní se něco na klopivém momentu? Ne. Při zachování stejného rozpětí ale zvětšení hloubky vzroste opět plocha, ale opět ke změně momentu nedojde.
Klopivý moment je závislý na velikosti a působišti vztlakové síly.
To je to klopení čumáku při klapkách tak málo známé chování letounu, že to mají autoři v různých simech špatně?
Není to žádné tajemství, ve většině manuálů pro piloty se píše jak se to letadlo chová při vysunutí klapek. Proč je to v simech špatně je trochu záhada. Z mého laického pohledu - když dokážou nasimulovat zvedání čumáku, tak přece musejí umět i opak.
Mimochodem - to klopení nosu není pravidlo, některá letadla při vysunutých klapkách čumák zvedala. Což se ovšem pokud vím netýká žádného z letadel v BoS.
V podvědomí mám starou zdejší debatu na tohle téma. Je to prý pro to, že se prostě v ránné fázi vývoje sekli, byl to omyl, další věc je to, že to nejde opravit, nezměnil to žádný patch a podědily to prý i všechny děti co mají základ ze šturma.
Napsat detail design je možná stejně tak složité, jako to naprogramovat. Takže bych se nedivil a vlastně se ani nedivím, že to má stejné chyby, i když je to jiné. Připomeňmě si jednu z prvních chyb prezentovaných na YouTube Video
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.