Ale tak já se na to vytřináctkuju...
Tak jsem si rozjel znovu KCD (počtvté...) no a jak jsem dycky hledal vraní oka až v tom lese za klostrem, tak teď jsem náhodně narazil na shluk asi 10 keříků kousek pod katovou chalupou!
Minutu od mlýna!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Já to chci rozehrát v HC módu komplet DLC. Pořád je co objevovat, jako nedávno lukostřelecký lektvar.
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Mně by docela zajímalo jak by dopadlo brnění po zásahu ze samostřílu (kuše). Nějak mám kuši zafixovanou jako velmi nebezpečnou a průraznou zbraň. Ale zase přelom gotiky a renesance (husité, tudorovci apod.) je už o prvních palných zbraních... A valná většina "zbrojné čeledi" neměla pancíř žádný ne ? ( V tomhle je KCD super, konečně mi dpšlo jak vlastně fungovala výstroj a výzbroj tehdejšího bojovníka). Všechny vrstvy apod...
Hmm, takže luk ani kuše neprobijí pancíř ? Čím se teda zabíjela těžká jízda ?
Ne. Dokázaly to až kule z hákovnic a "těžkých kusů" (houfnic a hmoždířů) - dokonce ani kule z píšťaly do nesvede. Ale i ta strazí z koně nebo stojícího zakutého křižáka povalí a možná mu i nějaké to žebro zlomí.
Mch nemálo z těchto názvů je z češtiny a jsou celosvětové, v úpravách. Pistole=píšťala, houfnice, howitzer=houfnice (páč se z ní střílelo "do houfů" ), hmoždíř zhmoždí (a zesměšní ) hromadu lidí naráz= dnes mortar (páč zabije hodně naráz). Holt Žižka byl génius.
Na těžkou jízdu se osvědčily dvě věci: jednak zrušit koně, a to se dělá buď těmi kušemi a luky, nebo nejlépe píkami - třeba sudlicemi ušatými i hákovými, nebo šídly (má jen hrot, bez "uší" apod.), když už jsme v Čechách a jednak praštit zakovaného jezdce tupým předmětem do šišky. Třeba vylepšeným cepem
A jak už jsem napsal výše, i kule z píšťaly jej pravděpodobně srazí z koně, i když mu neprobije hrudní plát. Vlastně tím spíše, všechna energie se použije na to sražení, když neprobije
Jinak - ten kanál doporučuji. A konkr. - všimli jste si zmínky toho kováře, že po několika stech letech nelze z arch. nálezů stanovit ani obsah uhlíku, ani příp. tepelnou úpravu hrotů šípů a šipek?
Důvodem je jednak rekrystalizace kovu, a jednak transfer uhlíku z- a do- materiálu, resp. mezi mat. a hlínou.
A s tím souvisí - všimli jste si, že kalené hroty mají stejně malou účinnost jako nekalené, a tudíž je pravděpodobné, že se hroty nekalily?
Ale to je jen technologická ňamka pro "kovoly" a podobné černořemeslníky
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Já čtu krom Žižky od Čorneje i skvělou knížku Nepokojná léta od Englunda a tam píšou že švédského krále Gustava Adolfa v podstatě doslova u Lützenu rozstříleli - střelili ho tuším sedmkrát, a navrch ještě probodli. Samo, to už není doba KCD ale o 200 let později, ale taky tehdy končí definitivně doba rytířů. Mimochodem, hra z třícetileté války by byla taky super
Celkem originální stealth akce/ adventura ze středověku. Matka se malým synem na útěku s tím že syn má schopnosti krysaře a krysy se tak stávají hlavní zbraní YouTube Video
[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DCS.jpg[/img] is not a valid Image.[img]https://img25.rajce.idnes.cz/d2502/15/15475/15475408_671c3d189a72430840e88702444950a4/images/DR_2.jpg[/img] is not a valid Image.
Já nevím, ale pořád rozeznám rozdíl mezi hrou, realitou i historií. Nemám s hrama problém. Když jsem hrál Vietcong, nebo Hidden and Dangerous, tak jsem to také bral s rezervou.
Když hraju DCS, tak to taky berou s rezervou a uvědomuji si omezení s tímto simulátorem spojená. Nevím kde je problém tedy. A pokud Kingdom Come zvedl u veřejnosti zájem o toto histroické období (což by vedle zábavy měl být sekundární cíl počítačových her - probouzet zájem o nějakou problematiku) naší země, tak to kvituji s povděkem. Oni totiž ani historici s jistotou nemohou vědět přesný sled událostí a skutečností které vedli k nějakým historickým událostem, velmi často vychází z kusých informací. Historie je věda stavící sice na faktech (dostupných faktech), které mají často pouze útržkovitý charakter, avšak stále jí vnímám jako vědu stavějící na předpokladech, a pokud se nedochovají doslovné poznámky, nebo deníky aktérů historických událostí, jsou popisy historických souvislostí postavené spíše na předpokladech, kterými se snažíme vysvětlit souvislosti mezi dostupnými fakty, než na skutečné realitě. Jinak řečeno, i zde platí všeobecně platná slovní skladba vědeckého shrnutí výsledků bádání a sice "S největší pravděpodobností je (na hladině významnosti 0,0x respektive s 9X% pravděpodobností je...), závěr bádání takový a makový.".
Toliko můj soukromý silně subjektivní názor.
Vávra to řekl velmi přesně. Paměť nás velmi často šálí i v těch věcech, kterých jsme pamětníci... A sám říká, že je snaha co nejvíce se přiblížit a logicky si domyslet a to jsou právě ty omezení her. Už jen to, že tam mluví moderní češtinou, nebo anglicky je prostě historický nesmysl...
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 30-04-2020 14:48
Joe, nemuzes tam dat stredovekou anglictinu, to by tomu nikdo nerozumel.
Treba takovy Shakespeare je z naseho pohledu o 200 let mladsi jazyk a dokonce i sami Britove se pri cteni jeho scenaru ztraceji.
Nojo, jenomže v KCD jde opravdu vidět, že to je všechno historické podání Palackého a Jiráska, dokonce tam jsou převzaté repliky třeba z komunistických filmů jiného Vávry a ty stereotypy tam prostě jsou. Já třeba osobně Daniela Vávru nemám rád. Myslím si, že si historii vykládá tak trochu po svém a je velice nepříjemný na kohokoliv, kdo má na to jeho pojetí jiný názor.
Dávat do knihovny Sázavského kláštera 15. století "knihy" od Jiráska, to není historie, ale zjevná snaha vykreslit ten herní svět, v rámci té hry, v rámci toho herního výkladu historie. Z podstaty to nemůže být pravda, jako spoustu jiných věcí, které tam jsou, ale on by to mohl všechno suverénně odpálkovat odkazem na uměleckou licenci.
Zbytečně se handrukuje, ješitně a osobně, o jednotlivosti, které ta historička zmínila v té přednášce, ale o to přeci vůbec nejde.
Vávra tam ukazuje asi deset knih - z těch "desítek knih", které spíš potvrzují slova té historičky.
Každopádně, já jsem konzervativec, ať si dělá Vávra, co chce, ale nebudu mu lajkovat videa, kde 2 hodiny stráví obhajováním své "pravdy" a nejen to, ale v závěru dokonce požaduje, aby historička přišla o místo, což je teda psycho, protože nakonec dělá přesně to, co tak strašlivě kritizuje na levičáckých progresivistech, kteří chtějí ničit kariéry pro odlišný názor. Tady by měla historička přijít o místo jen proto, že si dovolila mít názor na proklamovanou historickou autentičnost Vávrovy hry, což on považuje za "ovliňování mladých lidí".
Což je teda fakt na hlavu a Vávra jen ukazuje, že má nějaký osobní psychický problém a není vůbec zvyklý na to, že mu někdo říká ne.
Jo a to nemluvě o tom, že to video "historičky" vidělo minimum lídí, dokud na něj sám Vávra po téměř dvou letech sám neupozornil. Asi se doma nudí a začíná mu hrabat.
Upravil/a Opitze dne 30-04-2020 16:54
Já osobně se ani k té historii ve hře moc nedostanu, zhruba po třetí minutě od startu hry na mě vždy vyskočí nějaký vypečený bug (jakože stráže couvají po skále), pak vyprsknu kafe na monitor a po chvíli už sedím v kurfiřtu v DCS
Profesní deformace ..
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.