Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
|
alfik |
Přidané 18-06-2014 22:04
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Omlouvám se, vypadlo mi tam slovo "takhle". Tedy tak jako v tom videu.
Jinak, známe i z civil. letectví dolety bez kusu trupu či křídel.
Takže ano, někdy, se štěstím a uměním, ale asi by neakrobatilo
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 18-06-2014 22:31
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
přišlo mi, že befkař letěl na klávesnici
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
saldy |
Přidané 19-06-2014 14:36
|
Diskutující
Příspěvek: 3651
Založený: 29.01.09
|
Rumcajs napsal:
Art napsal:
Dotaz zkoušenějších. Dokázalo by se v reálu pohybovat takto letadlo bez jednoho ocasního křídla?
Velikost výškovky je dána výpočtem stability. Výškovka musí být schopná stabilizovat letadlo ve všech režimech letu. A ovládaná plocha pak musí být schopná měnit úhel náběhu křídla v požadovaném rozsahu. Tedy velikost výškovky a řídících ploch výškovky není dáno nějak pocitově. Je to nějaká matematika a experimentování. Ustřelení jedné poloviny by dost pravděpodobně znamenalo, že letadlo nebude schopno ustát všechny normálně provozované režimy letu. Prostě ztratí stabilitu a dost pravděpodobně spadne po čumáku dolů. Zejména přistání by asi bylo kritické. Akrobacie a manévrový boj taky. Může být, že Il2 měl dost velkou zásobu stability, aby byl schopnej letět s takovým poškozením. Nemyslím ale, že by bylo možné nebo snadno proveditelné přistání a dělat akrobacii.
To co je na videu je ale simulace. Simulace aerodynamiky v BOSu je předmětem mnoha vášnivých debat na nejednom foru a je zhusta rozporována stran realističnosti výsledku. Zde je ale třeba vidět ještě jednu věc. V BOSu je dost pravděpodobně damage model rozdělen na výpočtový a vizualizovaný. Tedy vizualizace může značně pokulhávat za výpočtovým modelem. A možná to je tak, že pro ten výpočtový model nebylo to poškození tak zásadní a že to je spíš chyba toho, co je vidět.
Jinak video samo o sobě je hezkým návodem na to, jak prohrát s Bf 109 proti čemukoli, co má zbraně.
Tak, teď vám to Rumcajs s tou výškovkou vysvětlil a nyní zkuste udělat společný bojový let, pořádnej útok na dělostřelectvo(jestli teda už fungujou bomby a rakety), kolotoč nad cílem, zformování po bitvě a návrat zpět, očekávám dojmy napjatě. Štuky! Co Štuky jak to s nima vypadá?
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 20-06-2014 01:01
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
No já bych ty fotky hned smazal! Není možné, aby nějaké spojenecké éro přežilo byť jediný zásah z Mk.108...
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
CSW_Cassius Chaerea |
Přidané 14-07-2014 18:16
|
Diskutující
Příspěvek: 4360
Založený: 14.02.13
|
O víkendu jsem si to zase na chvilku testnul. Největší dlouhodobé negativum, které tam vidím, je ta dost omezená dohlednost. Ono to sice vypadá pěkně to počasíčko, ty odlesky a ta země, ale mám obavu, že změna mapy a období by prokázala dost velké nevýhody BoSu. Současná dohlednost není ani do poloviny "kanálu", když to převedu na CloD (můj odhad rádius 15 km max).
Kdyby tam alespoň vymysleli pořádný offline (ne ten nedodělek z RoF, nebo ještě něco horšího co naznačovali), nebo možnost nějaké dobré online války, pak by to mohlo mít nějaký úspěch, ale obávám se, že se to jde do slepé uličky. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-07-2014 22:56
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Co jsem zkoušel, tak na mě zatím nejvíc zapůsobil Jak 1. Lítá to moc hezky. Není to splašený jako Bfko, nelítá to jak vrtulník La 5, není to létající stěhovák LaGG 3. No a je z toho moc hezky vidět. V BOSku nesejde moc na výzbroji, cokoli sundá soupeře celkem rychle. Takže ani nevadí ta lehčí výzbroj.
Jako zvláštní mi stále přijde přistání. Dycky si připomenu Armstronga jak chodí po měsíci. Prostě to na mě působí, jako by nebylo dost gravitace. Sebemenší vertikální rychlost při dosednutí vede k působivým odskokům. Je to takový artefakt z ROFka. Tam tuhle schopnost mohutně odskakovat při jakékoli rychlosti jiné než přesně pádovce má většina letadel. Takže to vede k nutnosti nechat dokonale vyběhnout letadlo těsně nad plochou a nechat ho prosednout. Což v ROFu celkem jde, páčto to lítá opravdu pomalu. Ale v BOSku se s tím blbě trefuje na ty letišťátka, co máme k dispozici. Přeci jen jsou ty stroje rychlejší.
Non est specifica
|
|
|
|
606_JuLB |
Přidané 21-07-2014 08:47
|
Uživatel
Příspěvek: 747
Založený: 26.06.13
|
Po dlhšom čase (mesiace?) som sa dostal k polietaniu v BoS-ke. Stihol som výhradne iba VVS stíhacie stroje.
Ako prvé ma upútala zmena v chovaní predovšetkým pri minimálnych a maximálnych rýchlostiach. Pri minimálnych a malých rýchlostiach predovšetkým LaGG menej smerovo pláva, pri citlivom riadení samozrejme. Pri tancovaní odzemku po pedáloch je šabľový tanec istý.
Pri maximálkach (dajv na vlak s veľmi presným AAA) všetky tri stíhačky utekajú do strany tak, že ani plná noha nedokáže dostatočne kontrovať a ku streľbe sa človek nedostane (snajper za AAA samozrejme áno). Tu sa najhoršie choval Jak.
Problém s pristávaním / odskokom pri limitne nenulovej vertikálnej rýchlosti dotyku s dráhou pretrváva zdá sa v nezmenej podobe. Treba pristáť buď pádom z minimálnej výšky alebo skutočne trafiť výšku aj rýchlosť na trojbodové pristátie s nulovým klesaním, či lepšie dosadnúť najprv na ostrohu. S dĺžkou dráhy so ale problém nemal nikdy, chce to ale skutočne nálet po okruhu (aspoň 3. a 4. zákrutu) a stabilizovať sa na zostupovej osi. Pristávací postup "Red Bull Air Race" ala Clod určite nehrozí. Výhľad je štandardne a reálne mizerný, špeciálne z Lavínky.
Vrátim sa ešte k reakcií na smerovku. Doladiť cieľ do zameriavača pri útok na pozemáky v miernom klesaní je veľmi obtiažne, na smerovku skoro nereaguje. Treba "trafiť" správnu rýchlosť aj plyn aby zameriavač kamsi necestoval. Žeby smerovka mala výkrutové dôsledky som si nevšimol, skôr spôsobuje (a správne) náklon na opačnú stranu.
AI je zatiaľ mierne povedané biedne. Či letí Gustava, Fridricha alebo Štuku, súboj stále skončí v utiahnutom krúžení 10m nad zemou. So zvyšovaním "inteligencie" sa AI-čkam zlepšuje muška až do neskutočných presností, manévrujú ale stále rovnako.
Online je určite menej trhavý ako v začiatkoch, ale trhanie jasne cítiť a pristávanie je ešte náročnejšie. K súbojom ťažko niečo hovoriť, spravidla je to prasomlein nad letiskom. Viditeľnosť dotov je dobrá (porovnanie s Clodom, nie starým Šturmom), účinnosť zbraní zabezpečuje likvidáciu protivníka prvou trefou (azda s výnimkou likvidácie Ju-87, tu sa mi až tak nedarilo). Mierne ma napálila hláška po pristáti a zarolovaní z dráhy smerom k rukávu - vraj núdzové pristátie...
Čo ma ale ohromilo, bol kontakt s Ju 87 v offline. V QM letka Laggov proti letke Šťúk. V závere ostala jedina AI poškodená 87-ka a ja bez munície. OK, uletím a pristanem si na domácom letisku. Plán dobrý ale tesne pred dosadnutím sa milá dymiaca Ju zavesila na moju 6-ku a munície mala dosť. Prerušujem pristátie, trochu manévrovania a som za ňou. Nemám problém držať sa za ňou ani v ťažkom Laggu, no sme v patovej situácií a bez munície musím voliť taran. AI Ju-čka je už zablokované v krútiacom režime doprava, takže žiadne ďalšie manévre už neprídu. Pomaličky opatrne sa blížim k chvostu, sekám vrtuľou do výškovky a smerovky. Kusy čierneho čohosi lietajú okolo, Ju-čko sa vzpína a môj Lagg ho pretláča do premetu "zavŕtaný" do trupu za kabínou. Žiaden výbuch, obe lietadlá sú do seba zakliesnené a padajú. Konečne sa uvoľnujem, no je to samozrejme nosom kolmo do zeme, možno v 50 metroch. Pár metrov vedľa padá rovnakým smerom šťuka, bez smerovky a polovice výškovky.
Podobný full-kontakt súboj sa asi v inom sime okúsiť nedá.
Upravil/a 606_JuLB dne 21-07-2014 09:28
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-07-2014 09:07
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Jo AI jsou super. Jsem si dal cvičně offline let a proti byl Pe-2. Dal jsem start 10km daleko od sebe a vysokou oblačnost, pak jsem ale změnil plán a místo toho jsem zkoumal FM. Takže jsem si lítal různé figury, abych viděl, jak pokročili od posledně. Zkusil jsem naplno dajvnout, jak budou tuhnout kormidla, pak zas nahoru, utáhnout zatáčku až k blackoutu a tak podobně. No a najednou koukám, kolem mě se nějak zablesklo. Říkám si, asi odraz sluníčka. Za chvilku ale zase. Že by flak? Ne, ten AI frajer s Pe-2 mě na tý mapě našel a pokoušel se mě celou tu dobu dohonit a sundat. Jako zpestření je to hezký, ale snad to takhle nenechaj.
Upravil/a Rumcajs dne 21-07-2014 09:12
Non est specifica
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-07-2014 11:05
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Pud sebezáchovy nebo alespoň troška zdravého (umělého) rozumu chybí už od té doby kdy tohle chování dali pryč z ROF. V BOS to asi nebude jiné. V ROFu AI původně utíkala z boje a hledala vhodný okamžik k útoku. Ale bylo to příliš "nudné" takže to nahradili agresivní magořinou a ta se evidentně osvědčila...
Upravil/a WT_Horrido dne 21-07-2014 13:01
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Baron |
Přidané 21-07-2014 12:40
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ano, to je pravda... Vtedy to bolo ďaleko najlepšie IA aké som doposiaľ videl - niekedy by som sa stavil o neviemčo, že mám proti sebe živého pilota, tak dobre s tým lietali (na druhej strane - niekedy som bol hlboko presvedčený, že mám proti sebe Aičko a ajhľa, po zostrele som zistil, že to bol živák ). Odkedy to z RoF odstránili, už to nie je to, čo to bolo... Napriek tomu je to stále (asi) najlepšie AI čo momentálne v "našich" hrách je.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 21-07-2014 13:22
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
BoS i Rof má ještě jednu věc společnou pro chování aíků.Když jsi za nimi začínají se tak jakoby divně mrcasit.Podle toho se dají zcela přesně odlišit od živáků,protože to co dělají Ai to nikdo s letadlem nesvede. |
|
|
|
Satcen |
Přidané 22-07-2014 11:23
|
Nováček
Příspěvek: 61
Založený: 04.12.09
|
Omlouvám se, jestli to tu už bylo - jak je na tom simulace povětrnostních podmínek? Myslím, že tam má IL-2 megamanko. Chybí mi snos na přistání, termika, zadní vítr ... prostě všechny ty nevyditelný lotroviny, který mě v plechovým eroplánu kolikrát dokázaly pěkně orosit... |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 22-07-2014 11:31
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Ty jsi ROF nezkoušel že?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Satcen |
Přidané 22-07-2014 15:52
|
Nováček
Příspěvek: 61
Založený: 04.12.09
|
Mám ho 2 roky, ale upřímně: za varlátka mě nechytil. Mám si víc pohrát s nastavením podmínek a soustředit se na meteo? |
|
|
|
magot |
Přidané 22-07-2014 16:45
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Satcen napsal:
Omlouvám se, jestli to tu už bylo - jak je na tom simulace povětrnostních podmínek? Myslím, že tam má IL-2 megamanko. Chybí mi snos na přistání, termika, zadní vítr ... prostě všechny ty nevyditelný lotroviny, který mě v plechovým eroplánu kolikrát dokázaly pěkně orosit...
No termiku, střih větru, nějaké vícevrstvé vzdušné proudění, různé druhy větru, přízemní efekt atd ... nečekej budou šetřit výkon prociku. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 22-07-2014 18:11
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Meteo podmínky jsou v RoFu moc pěkně zpracovaný. Jako plachtař jim nemám moc co vytknout. V BoSu to bude stejný, ale ty letadla jsou už o pěkných pár tun těžší s mnohem vyšším plošným zatížením křídla, takže se to na nich zase tolik neprojeví .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 23-07-2014 07:31
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Skor by som povedal, ze cele tie poveternostne podmienky ako aj napr. AI atd. maju jeden problem. A to, ze mozu dost negativne ovplyvnit hratelnost.
Nejaky ten vetrik a oblacky su super, ale hmla a nizka oblacnost s dohladnostou 50m uz asi nie. Takisto mraz -40° a nemoznost nahodit masinu tiez asi nebude nijak extra hratelne.
AI na urovni T1000 tiez asi neprida usmev na tvarach virt. pilotov.
Takze vsetky tieto veci uz v simoch mame, nastastie podla dobreho receptu: nepresolene, neprekorenene.
Pokial sa chce clovek vyzit s poveternostnymi podmienkami, odporucam skor FSX
Jednu z naj AI by mal mat BOBII Wings of Victory
[img]http://www.a2asimulations.com/bob/default_files/image006.jpg[/img] is not a valid Image.
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 23-07-2014 07:40
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
A WOFF má výbornou AI.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 23-07-2014 17:12
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Nevo, vzdušné proudy jsou dle mého názoru v RoF nasimulovány mnohem mnohem lépe, než ve FSX .
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
alfik |
Přidané 24-07-2014 11:05
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Ve FS sérii nebyly v základu moc dobře. Existovaly (-tují) ale mody, addony (měl jsem např. vynikající právě pro ČR s přesahem do okolí, takže "kus" stř. Evropy), takže se dalo lítat i větroňovitě.
Pokud někoho zajímá, jak se to dělalo, tak ve FS se dá modem "přidat" fiktivní motůrek, který funguje na zákl. triggerů, takže třeba jen ve stoupáku. Zedituje se mu config tak, aby měl nulovou spotřebu a směr (a velikost) tahu, tak aby byl uvěřitelný, no a do configu s meteo mapou se musí dodat ty triggery aby se spouštěl jen tam, kde má.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|