Letěl jsem jako černá dvě v B-25 s Čutorou a Krakenem. Držel jsem se jich jako klíště, sám bych se ztratil. Nad cílem ( o které nevím ani kde byl ani jak vypadal ) jsem spolu s ostatními odhodil a zasáhl AAA. Všichni jsme byli poškozeni flakem. Dvakrát se mi podařilo střemhlavým letem uhasit nádrž a připojit se ke skupině. Let mě přinutilo ukončit sucho v nádržích, naštěstí ideálně u diverzního letiště, kde jsem v klidu přistál a stroj poté za přihlížení hasičů shořel.
Letěl jsem Jako Bílá 2 s B-25 s Voglem a EliteForcem.První let nad letištěm v čtverci M7 mě trefil těžký flak vyskočil jsem.Druhý let Bombardovali jsme tovární komplex ve Franfurktu nad Mohanem Přistál jsem na letišti v 0.34 skutečného času.
Bylo to pěkné..vlastně poprvé jsem se účastnil organizované akce v kokpitu Me 262. Parádní letadlo, parádně jsem si pokecal s Kyzou..čekal jsem trochu víc akce a střílení při mírovém cvičení, ale jinak to bylo moc pěkné, navádění ze země má něco do sebe
606_WinteR napsal:
Letěl jsem Jako Bílá 2 s B-25 s Voglem a EliteForcem.První let nad letištěm v čtverci M7 mě trefil těžký flak vyskočil jsem.Druhý let Bombardovali jsme tovární komplex ve Franfurktu nad Mohanem Přistál jsem na letišti v 0.34 skutečného času.
To jste si ale museli pěkně zaletět, že? Není Frankfurt jako Frankfurt
První let žlutá 1, jsme navedeni jako cover ke dvěma B25. Potkáváme je nad cílem ač čekáme formaci jeden náš svěřenec letí na jih druhý na sever :rolleyes: By mě zajímalo kdo to byl ? Chudák TÁTA Edison z nás byl na věži šedivej. Dostáváme povel k návratu a necháme se od Fučiho 262 ač neradi eskortovat na letiště. Druhý let letím jako žlutá 2 byl taky super po startu to za náma bouchá ...tipuji že 606 odhazuje obsah svých B25 při pojíždění. Točíme na sever opět na cover tentokráte máme rande s JU88 jejich formace po útoku nechává jednoho opozdilce který zbyde na mě. Po dlouhém boji tu svoji rouru dobržďuji a věším se mu na křídlo. Nenapadne dotyčného se kterým letím na klapkách nic jiného než začít akrobacii. Přes řídícího ho volám k pořádku a hle ono to skvěle funguje. Seženeme JUčka k sobě a dostáváme za úkol ekort kterej se nám asi poved nejlíp. Po eskortování s PETRASEM přistáváme v krásné formaci téměř za tmy.
Tohle vše funguje pod vedením řídícího a podle mě skvěle, byla to parádní zábava díky Edisone.
Děkuji i PETRASOVI a zároveň blahopřeji k narození syna :sm17:
Jo a Fučida kecá že si nezastřílel po této akci usedl do své neviditelné Vlaštovky a s Falkonem deprimoval dva čoudící piloty na YP80.
Díky zůčastněným i autorovi, dokážu si představit dva velitele u svých "radaru" kteří proti sobě navádějí letadla. :sm5:
606_WinteR napsal:
Letěl jsem Jako Bílá 2 s B-25 s Voglem a EliteForcem.První let nad letištěm v čtverci M7 mě trefil těžký flak vyskočil jsem.Druhý let Bombardovali jsme tovární komplex ve Franfurktu nad Mohanem Přistál jsem na letišti v 0.34 skutečného času.
Fuči píše:To jste si ale museli pěkně zaletět, že? Není Frankfurt jako Frankfurt
já:no jestli zaletět nevím náváděl nás tam Tatka čili Edison Byl to Franfurkt oder Mohan.Německý název.Nevím jak je to česky.
Jínak chci poděkovat Edisonovi za celou akci jak za navádění tak i za Organizování i všem zučastněným.
Díky celé tedy zučastněné 606ce za polet.
PS:taky bych chtěl pogratulovat PETRASOVI k dítěti.
Upravil/a WinteR dne 23-04-2006 07:36
no..Winter..to už bys ale mohl vědět, kde ve skutečnosti leží Fankfurt nad Mohanem (koneckonců je tam jedno z největších evropských letišť) a kde je řeka Odra .
Po asi dvou letech jsem se dostal opět k modelaření
Stříknul jsem první vrstvu poslední barvy na vršek P-40tky (australský )
Bylo kolem 2100
Když jsem měl rozdělanou pistoli, řekl jsem si, že bych mohl cáknout barvu i na kryt motoru Rufeho (proč dodělávat jedno letadlo, když jdou i dvě )
Byl jsem zvědav na to, jak se chytne barva na místa, která se mi před tím podařilo úžasně "roztrhnout". Docela se povedlo.
Uklízím nádobíčko a pak si říkám, že se juknu, co se děje na TS AH.
Tam mrtvo.
Co to ?
Koukám na SVK, všímám si vlákna Prskající křeček - a sakra ...
Je 2149
Připojuju se na TS AH spec a tam na Krečkovi plno
S pocitem viny jdu cvičit Zero proti FM-2jce. Za trest si beru 5ačko
Zůstávám stále na TS a poslouchám.
Nevěděl jsem, že je Čutora tak ukecaný
Naštěstí se jede druhé kolo.
Sedám ke Krakenovi a Santymu do P-38 (kterou jsem ještě včera poctivě trénoval)
Je pohoda, letět co by wingman a navíc naváděn ze země přesně na cíl. Kolonu tedy dostáváme před čumák jak na podnose. Nejprve zahazujem bomby - ty patrně likvidují naprostou většinu kolony. Děláme několik koleček pro odpal raket. Ač si nejsem jist přesným zásahem, HVARy mají široký záběr působnosti a tak je mi divné, že se mi nepřipisují další zničená auta - hlásím Krakenovi a ten rozhoduje udělat nízký kontrolní průlet - kolona je zničená, nemá cenu dál zbytečně útočit.
Dostáváme kurz domů.
A dotaz, kdo z nás chce dělat cvičný cíl.
Dobrovolně se hlásím. Říkám si, jak na mne ty švalbiny asi budou útočit - jestli budu muset letět jako pytel rovně nebo jestli mi dají "možnost" sebou nějak kroutit. Ale za to mé zpoždění asi poletím jako pytel ...
Odpoutávám se od své skupiny a letím vstříc svému osudu.
Nějak se nic neděje.
Před letem jsem si ve skladu vyzvednul novinku - malý příruční radar. Zapínám ho a koukám, kde kdo kolem mne je. Jedna skupinka letí paralelně se mnou, ale po chvíli zjištuju, že to jsou Krakenovci. Pak je uvidím - letí kolmo přímo ke mně.
Chci se zeptat Edyho, co mám teda dělat, ale předběhne mne a vysvětluje princip "zajmutí".
Takže žádná zastřelení ? Hmm, uvidíme ...
Přepínám si obrazovku radaru na mod TV, natáčím minikamerku směrem dozadu za sebe a sleduji přibližující se švalbiny. Letím rovně, snažím se držet výšku i rychlost.
Jedna se rychle přibližuje a kousek za mnou pálí.
Mám pocit, že to musím schytat.
Ale asi to je ňouma a neumí se trefit :hoper:
nebo se trefit nechtěl
Okamžitě poslušně zapínám světla a kývám křídly - ta varovná dávka byla hodně přesvědčující
Jedna švalbe mne předlítává a pomalu se ztrácí - je moc rychlá. Druhá ale sleduje mé počínání kousek za a pode mnou. Trochu tedy přidávám plyn, aby se hoši udrželi.
Nedostal jsem žádný pokyn, tak letím stále na stejném kurzu. Jednu chvíli jsem si všiml, že jsem se mírně odklonil, takže opravuji kurz. Hlídač za mnou se nezlobí.
Přední švalbe se již dostatečně přiblížila a já tedy mohu následovat její kurz.
Jenže jsme ještě daleko od letiště.
A já se začínám nudit.
Vím že mám ještě poslední raketu na stromečku. Zapínám rádio na Edyho a ptám se, jestli ji smím odpálit. Při tom si rovnám krásně rovně letící přední švalbinu do zaměřovače (a už slyším ten řev Fučiho, až se trefím )
Odpověď mám okamžitě - obě švalbiny jsou nervozní z Křečka a i jeho rakety, takže ji mám odpálit...
Jé, to bude bžunda - chystám se s radostí splnit rozkaz, když v tom slyším pokračování - ... ale tak, abych nikoho nezasáhnul!
Chjo ...
Blikám pozičkama, mírně vytáčím z kurzu, doufám v jasnozřivost hlídače a odpaluji poslední raketu. Raketa je pryč a hlídač opět v klidu - fajn.
Vracím se zpět na kurz.
Teda to je nuda...
Koukám, kde je přední švalbe. Docela daleko.
Co ten vzadu ? Mno, docela blízko.
Taky se nudí ? Dává pozor ?
Vykopávám směrovku doleva a překlápím Bleska po křídle vlevo čumákem kolmo dolů. Začínal jsem na 1600m, vybírat vybírám těsně nad zemí. Pomáhám si brzdama. Blesk poslušně zvedá čumák a já koukám do zrcátka, kde je hlídač.
Hmm, je za mnou.
Ale nějak se mu čudí z motoru. Co to ? Kývám letadlem ze strany na stranu ale tak, abych viděl hlídače, co se to u něj děje. Černý kouř mu jde jen z jednoho motoru - hm, zajímavé.
Teď jsem v zrcátku uviděl něco dalšího - stopovky od třicítek.
Sedly přesně.
Hmm. Nezlob s Kyzou za zadkem
Konec byl rychlý, byl jsem nízko nad zemí. Rychle jsem přepnul pohled na Kyzu a koukám, co se to s ním děje. Jeho švalbina nevydržela o moc déle - motor bouchl a on s ním (námět pro hloubavé - při rychlosti prudký manévr (přetížení) - co na to budou říkat motory. Údajně to je "technicky" možné, takhle zničit motor).
Ještě se lítá a Kraken se nudí - dostane povolení na vzlet. Shání někoho k sobě, ale Santy už se pomalu loučí. Jsem samo pro další výlet.
Chtěl jsem mossie, ale to není. Sedáme tedy do Me-110. Kraken je líný, takže velení přenechává na mně.
Po vzletu nám Edy dává kurz a já mám čas jakžtakž vyrovnat letadlo a ustálit rychlost. Snažím se letět tak, aby se Kraken mohl v poho držet a užívat si formaci. Pak v celkem krátkých intervalech přicházejí změny kurzu. Vždy poslušně zopakuji kurz a pak se snažím točit v rovině a plynule do nového směru. Již se pomalu stmívá a já mám příhodnou kamo - černobílou noční stíhací. Kraken se drží dost blízko, takže nemá problém mě vidět. Ani asi dva mraky mu nebrání se udržet v pozici.
Konečně dostáváme pokyn k přistání. Upozorňuji Edyho, že máme ještě poněkud vyšší letovou hladinu (holt neměl na radaru údaje o rychlostech a výškách ).
Okamžitě dává nové instrukce, abysme v klidu sklesali a měli čas snížit rychlost.
Po chvilce vidím naše letiště na deváté. Výška i rychlost je už dobrá.
Edy nám dává povolení k přistání na pravé dráze. Vidím na kurzu na přistání nějakou svítíci B-25, ale jsem přesvědčen, že Edy o ní ví a že ji posílá na levou stranu. Když dotočím do osy, moje doměnka se potvrzuje.
Dostáváme hlášku, že na dráze je jakýsi chaos, ale že máme pokračovat v sestupu, že se to stihne (křečci mají taková přistání rádi :hoper: )
Moje přistání je zase takové hospavé (poslední dobou nějak často ) Ale Kraken to ustál a pojíždí po dráze vedle mne.
Sedali jsem poměrně pomalu, takže můžem cirka v polovině dráhy stočit na pojížděčku, na které se řadíme za dvě YP-80 - vzadu na dráze se stále něco děje.
Na stojánce se vyrovnávám vedle amíků, zabržďuji, zhasínám pozičky a postupně vypínám motory.
Přelejzám ke střelci, že omrknu ten jeho palebný rozsah/rozhled. Docela mne udivuje, jak je pro mne omezený. To on (rozuměj AI) ho má asi tak dvojnásobný ...
Pěkné
Edy, pěkné, mně se to líbilo
Díky, pokud nezapomenu (mohls mne prozvonit ), rád se zúčastním i té noční voďačky
313_Pospa napsal:
... Točíme na sever opět na cover tentokráte máme rande s JU88 jejich formace po útoku nechává jednoho opozdilce který zbyde na mě. Po dlouhém boji tu svoji rouru dobržďuji a věším se mu na křídlo. Nenapadne dotyčného se kterým letím na klapkách nic jiného než začít akrobacii. Přes řídícího ho volám k pořádku a hle ono to skvěle funguje. Seženeme JUčka k sobě a dostáváme za úkol ekort kterej se nám asi poved nejlíp. Po eskortování s PETRASEM přistáváme v krásné formaci téměř za tmy. ...
Ale, ze se me povedl, ten barrel roll v Ju-88. Jinak dekuji Vsem za bezva specialku a Ediemu zvlast a preji mu do budoucna pevne nervy s neposednymi piloty :sm16:
Ja som tiez spokojny, s vynimkou toho, ze som mierne chaosil. Ale nie tak uplne mojou vinou (vsak ako onak, ze ).
V prvom lete sme boli navedeny na dvojicu Ju-88. A v tom bol kamen urazu - sediac v YP-80 som si lentazko vedel predstavit, zeby sme mohli robit sprievod strojom LW. :sm14: Nejako nas nenasledovali, tak sme boli navedeni na pristatie.
V dalsom lete sme mali sprevadzat 3 Mitchelly, ale 2 lietadla len tazko urobia cover 3 strojom letiacim kazdy inde.
Novy kurz a uloha zadrzat narusitela (cest nim byt bol Fucida). Kolega (Papa) kryje, ja sa priblizujem a s rastucou siluetov Schwalbiny ma napadne sa spytat Tatu, ako mam dotycnemu oznamit, ze je zajaty. Vystraznu davku palim letiac prakticky po jeho boku. Nasledne nestastny zasah plynovky mojou lavackou mi zhasne motor, takze vedenie prebera Papa a ja nahadzujem (Fucida je charakter a zial sa nepokusa zdrhnut).
Kruziac nad nimi sledujem, ako klesaju na drahu, ked sa mi ozve Edison, ze Fuci zufalo potrebuje, aby sme zvysili rychlost, lebo jeho superstroj nie je na plachtenie zvyknuty (to viete, Papa rad lieta Condora :sm12: ) Nakoniec staste dosadne, my robime este jeden okruh a ideme sadnut.
Zhrnutie: Byt takto navadzany je fakt zabava, navadzanie na pristatie bolo priam skvele. Mozno do buducna pridat mensiu bojovu zlozku (dat napr. narusitelovi volbu podriadit sa/ odmietnut). A radsej den, lepsie sa sleduju kontakty a nie vsetky lietadla su vybavene pre let podla pristrojov.
Mungo napsal:
...
Zhrnutie: Byt takto navadzany je fakt zabava, navadzanie na pristatie bolo priam skvele. Mozno do buducna pridat mensiu bojovu zlozku (dat napr. narusitelovi volbu podriadit sa/ odmietnut). A radsej den, lepsie sa sleduju kontakty a nie vsetky lietadla su vybavene pre let podla pristrojov.
narusitel to ale mohl udělat (sice byl po zásluze potrestán, ale dobře mu tak )
noční navigace může být bez kontaktů
nebo naopak můžem "simulovat" navádění nočních stíhačů pozemním radarem na nepř.bombery
Taky by mi to za hnusného počasí připadalo zajímavé. :sm50: Nechal bych se Edisonem navádět až na zem. Edie neváhej a přemýšlej a můžeš si vybrat i svůj protějšek at je to zajímavější. :sm11:
Jsem rád, že navádění našlo slušnou odezvu. Po skončení sobotního poletu jsme se bavili o navádění ve špatným počasí. Chci provést zkoušku navádění na přistání v total hnusu a potřebuji tak max. 6 dobrovolníků do strojů + jednoho na pomoc při navádění. Kdo bude chtít hlaste se zde předpoklad zkoušky středa 26.4.06 v 21:00 na TS AH SPEC tam se domluvíme co a jak.
313_Pospa napsal:
Taky by mi to za hnusného počasí připadalo zajímavé. :sm50: Nechal bych se Edisonem navádět až na zem. Edie neváhej a přemýšlej a můžeš si vybrat i svůj protějšek at je to zajímavější. :sm11:
Jo, uz to vidim v zivejch barvach. Jenze Ediemu by tam pak silne chybela vyska. Jit na pristani bez vidu neni jen tak.
Jo, Edie, ve stredu vecir nejspis nebudu k dispozici. Takze mi musis poslat mapu s predstihem nejpozdeji ve stredu rano a rict, na kolik ti mam nastavit automaticke nahozeni mapy ...
Upravil/a AH_Cutora dne 24-04-2006 18:31
Jo, Edie, ve stredu vecir nejspis nebudu k dispozici. Takze mi musis poslat mapu s predstihem nejpozdeji ve stredu rano a rict, na kolik ti mam nastavit automaticke nahozeni mapy ...
Dík Čutoro budu to zakládat já 8 lidí mi moje laina vezme tak to bude v poho.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.